Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zonnepanelen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Zonnepanelen

Hier ook Intergem: 147 euro (of 22 % erbij)...
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Bij mij draait die nachtteller vrolijk terug bij een zonnig weekend hoor.
      Inderdaad ook de lage tariefmeter draait terug.
      De reden dat ik mijn dubbeltarief meter heb laten weghalen is omdat ik per jaar nog maar amper een 500kw van het net afneem en die dubbele meter mij dus meer kost.
      Stel je niet te veel voor. Ons verbruik is door zuinig om te gaan met energie een 1600kw die we zelf produceren en een 500kw die we van het net afnemen, samen dus +-2100kw. Ik moet er wel bij vertellen dat de kindjes het huis uit zijn en dat er geen gloeilampen meer in huis gebruikt worden.
      Albums
      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Vorige week 3 dagen Frankrijk gedaan: geen zonnepanelen gezien
        Deze week 2 dagen Duitsland gedaan: heel weinig zonnepanelen gezien
        Ik heb mijn wenkbrauwen eens gefronst

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
          De reden dat ik mijn dubbeltarief meter heb laten weghalen is omdat ik per jaar nog maar amper een 500kw van het net afneem en die dubbele meter mij dus meer kost.
          Stel je niet te veel voor. Ons verbruik is door zuinig om te gaan met energie een 1600kw die we zelf produceren en een 500kw die we van het net afnemen, samen dus +-2100kw. Ik moet er wel bij vertellen dat de kindjes het huis uit zijn en dat er geen gloeilampen meer in huis gebruikt worden.
          Ik heb dit nog niet laten doen en met de overproductie bakken wij nu elke avond ons brood.
          maw elke dag een vers brood met groene stroom
          mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
          D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

In Duitsland zijn er nochtans ook al jaren subsidies, zelfs meer voor de grote installaties dan voor de prive.
            Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
              Vorige week 3 dagen Frankrijk gedaan: geen zonnepanelen gezien
              Deze week 2 dagen Duitsland gedaan: heel weinig zonnepanelen gezien
              Ik heb mijn wenkbrauwen eens gefronst
              Klopt niet, in Duitsland ligt vrijwel elke boerderij vol, en ik weet enkele installaties die werkelijk énorm groot zijn met meerdere duizende panelen.

Daar is het voor particulieren minder interessant.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Moesten ze eens een middel vinden om de totaal verzuurde Vlaming te "ontzuren", dat mogen ze voor mijn part stevig subsidiëren.

Verder kan ik Hombre's tussenkomst volledig onderschrijven.

De tonnen kalk dat zoiets zou kosten , krijgen we wereldwijd een calciumtekort

Walter
                D850

Comment

België!

Walonië: monofazig max 10kw. en nog steeds 350€ per groenestroomcertificaat!
                  Vlaanderen: max 5kw monofazig en momenteel 330€ per groenestroomcertificaat!

Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                    Klopt niet, in Duitsland ligt vrijwel elke boerderij vol, en ik weet enkele installaties die werkelijk énorm groot zijn met meerdere duizende panelen.

Daar is het voor particulieren minder interessant.
                    Inderdaad! als je doorheen Duitsland rijdt dan zie je echt enorm veel zonnepanelen, zowel
                    op den buiten als in de steden.
                    Weet niet welke regio Lut geweest is maar als je daar eens tegoei rondkijkt.

Ook in Oostenrijk zie je bijzonder veel zonnepanelen.

Maar je moet natuurlijk geen appelen met peren vergelijken; zulke landen zullen niet zo'n blunders begaan op dat vlak als hier ten lande. ;
                    )
                    "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                      Het aansturen en promoten om iedereen op diesel te laten rijden, zware vervuilende industrie die hun afval 'gewoon' op hun industrieterrein loosden en waar ze nu aan miljoenen
                      euro's bodemsanering moeten doen, slechte infrastructuur van onze wegen en wegennet,
                      totaal chaotische ruimtelijke ordening, en ga zo maar verder...

Allemaal beslissingen destijds genomen door onbekwame politici waarvan wij nu de gevolgen moeten dragen en ervoor moeten zorgen
                      dat we een 'propere wereld' nalaten voor onze kinderen.
                      Wat onze geldbeugel uiteraard niet ten goede komt...
                      ken er nog 1: jaren terug werd LPG gepromood: ik koop mij nieuwe wagen, laat LPGinstallatie plaatsen (2300euro), en dien de factuur in om deels de door de regering meegedeelde terugbetaling te krijgen. Niks, was 1 maand te vroeg . en als beloning om met gas te rijden kreeg ik bij mij rijtaks een opleg van 125 euro, om milieuvriendelijk te rijden.

En wegen zijn slecht, ruimtelijke ordening trekt op niks: tja, je kan maar 1 keer je geld uitgeven: ofwel betalen we al onze regeringen, gewesten, met bijhorende gebouwen enz, ofwel kan je dat geld gebruiken voor investeringen en onderhoud...tis maar hoe je het beziet he.

ps: geen pleidooi om het scenario terug te schroeven he
                      Sony RX10 Mark IV
                      nog een fijne dag verder!
                      Guido

Comment

Nog even een vraagje hieromtrent: weet er iemand of heeft er al iemand ervaring met het VERWIJDEREN van zonnepanelen? Ik heb al een beetje gegoogled maar kan niks vinden.

Ik veronderstel dat je er niet mee naar het containerpark kan wandelen. Of toch?

Als dit een significante kost is moet die ook in het kostmodel verwerkt worden denk ik...
                        Dat we ze nog lang mogen "trekken".
                        Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

Comment

Die panelen gaan 25 jaar mee, en de sector heeft een recylcage opgezet.
                          Je zal ze gratis kunnen wegvoeren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                            Die panelen gaan 25 jaar mee, en de sector heeft een recylcage opgezet.
                            Je zal ze gratis kunnen wegvoeren.
                            Waar kan ik hier meer info over vinden?
                            Dat we ze nog lang mogen "trekken".
                            Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

Comment

Vandaag iets in het nieuws dat de bezitters van zonnepanelen wat extra werk zal kosten ivm fijn stof. Volgens experts zou een wekelijkse wasbeurt noodzakelijk zijn om continu het volle rendement te kunnen leveren. Straf.. ik zie mij al wekelijks op mijn dak kruipen. Velen zullen hierbij wel eens de wenkbrauwen fronsen. Of misschien een gat in de markt om een nieuw bedrijf op te starten.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                                Vandaag iets in het nieuws dat de bezitters van zonnepanelen wat extra werk zal kosten ivm fijn stof. Volgens experts zou een wekelijkse wasbeurt noodzakelijk zijn om continu het volle rendement te kunnen leveren. Straf.. ik zie mij al wekelijks op mijn dak kruipen. Velen zullen hierbij wel eens de wenkbrauwen fronsen. Of misschien een gat in de markt om een nieuw bedrijf op te starten.
                                experts noem jij dat. Was gewoon een kerel die zijn bedrijf in de kijker wou zetten. De panelen in de reportage lagen ook bijna plat op het dak. Hierdoor krijg je bijna geen zelfreinigend effect. Ik heb hier de test gedaan met mijn panelen en het verschil in opbrengst is niet eens merkbaar voor of na een reiniging. Ik was mijn panelen 1 maal per jaar in het voorjaar.

mir
                                De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Working...
                                X