Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zonnepanelen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Zonnepanelen

@tyrr
    Je kn er natuurlijk alles bijsleuren, maar als jij en ik panelen leggen, kunnen ze niet direct een kerncentrale sluiten...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nickon Bekijk bericht
      Verklaar je nader AUB.

Ik geef toe: het milieu is niet mijn eerste bekommernis, wel hoe ik mijn gezinsbudget zal rondkrijgen de volgende jaren.
      Milieu is belangrijk dat ontken ik absoluut niet maar ik verwacht niet dat dit de hoofdbekommernis is van de meesten die zonnepanelen plaatsen...
      het gaat idd niet altijd om milieu
      The Knight That Says Ni...kon

Comment

Hoe groen is de groene energie, als we bomen omkappen die de panelen schaduw bezorgen?
        Als we ruzzie maken met buren omdat hun boom of struik...

Wat doen we met al dat cilicium en germanium op ons dak na 20 jaar?
        Hoeveel kost het dan om dit op te ruimen?
        Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

Comment

Silicium is zand... inert en totaal onschadelijk. We laten er zelfs onze kinderen in spelen.
          Germanium is verschrikkelijk veel waard, dus als het er in zit, dan zullen er zeker bedrijven zijn die dit zullen recycleren. Grondstoffenprjzen zulleen alleen maar toenemen onder invloed van de materiaalhonger van China.
          Binnen enkele jaren komen ze de panelen nog van ons dak kopen onwille van het ALU in de kaders, en in het bevestigingssysteem.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frankyboy yang Bekijk bericht
            Wat doen we met al dat cilicium en germanium op ons dak na 20 jaar?
            Hoeveel kost het dan om dit op te ruimen?
            Ook daar is al over nagedacht .
            Look,i'm not an intellectual-i just take pictures .

Comment

Een vraagje, gericht aan de bezitters van zonnepanelen die ergens hun facturen/afrekening in de buurt hebben liggen én eraan uit kunnen (want bij sommige energieleveranciers zijn die papieren extreem onoverzichtelijk):
              Als je in de zomer een overschot aan energie hebt, tegen welke prijs per kwh wordt dit dan overgenomen door de leverancier?
              En als je in de winter een tekort hebt, hoeveel betaal je dan per kwh aan je leverancier?

Gezien mijn wantrouwen tov Electrabel, Nuon,... veronderstel ik dat het antwoord op de eerste vraag betrekkelijk lager zal zijn dan op de tweede, maar ik zou het graag met zekerheid weten.
              betrouwbaarder dan Mac en crasht beter dan Windows

Comment

Je verkoopt geen elektriciteit. Als particulier draait je meter terug en in de winter vooruit. Heb je bij meteropname een negatieve stand dan is dat de vertrek stand voor de volgende periode, je hebt dus voor niets geproduceert maar hebt er wel groenestroomcertificaten op. Is je meterstand positief dan betaal je hetgeen je effectief verbruikt hebt.

In mijn geval blijft er op het einde van het opnemingsjaar nog een 500kw te betalen. Ik heb de dubbele uren meter laten weghalen omdat die geen zin heeft met dit jaarverbruik.
                Albums
                Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Bij mij draait de meter gewoon terug. Gezien ik maar jaarlijks afreken zie ik enkel wat ik echt verbruikt heb van de leverancier.
                  Ik weet niet of de meter trager terug draait dan vooruit, zoniet is de prijs dus dezelfde. Ik verbruik nog steeds iets meer dan ik produceer dus heb ik geen idee of ik zou terug betaald worden moest ik het jaar in m'n voordeel afsluiten; ik denk het niet
                  Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                  "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Neen als je verbruik onder de 0 zou gaan word je daar niet voor vergoed.

mir

ps volgende week is mijn 12e GSC certificaat binnen.
                    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Ok, bedankt voor alle reacties, nu ben ik weer wat wijzer
                      betrouwbaarder dan Mac en crasht beter dan Windows

Comment

Wanneer heeft het uitschakelen van de nachtmeter zin, zodat je enkel nog de dagmeter hebt
                        Sony A7 mkIII
                        Is all I need :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Moris Bekijk bericht
                          Wanneer heeft het uitschakelen van de nachtmeter zin, zodat je enkel nog de dagmeter hebt
                          Als je meer stroom produceert dan je verbruikt. Je teller draait wel verder door dan nul. Maar je krijgt geen geld terug als je verbruik negatief wordt. Mijn schoonbroer heeft dit aan de hand en hij gaat wellicht zijn warm water productie (nu op stookolie) in de zomer wanneer de verwarming uit staat, op elektriciteit laten werken.
                          Comfortably numb with my Pentax

Comment

Als ik in het weekende bv veel zou wassen en drogen, dan heb ik op mijn nachtmeter een hoog verbruik waardoor ik moet bijbetalen op het nachttarief.
                            Dus bij zonnepanelen geef ik in 1 week 5dagen stroom op het piektarief en 2 dagen stroom op het daltarief.
                            Sony A7 mkIII
                            Is all I need :-)

Comment

http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=HB390UTE

...laat ons beleefd blijven maar ik denk dat onze politici absoluut geen lange termijn visie hebben (of dit nu over zonne- of windenergie gaat of iets anders...).
                              Dit is een zware understatement en ik had hier meer dingen willen zeggen en posten maar dit ga ik niet doen want ik wil niet uit BD gegooid worden. Kortom ik ben een beetje boos...
                              Dat we ze nog lang mogen "trekken".
                              Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nickon Bekijk bericht
                                Kortom ik ben een beetje boos...
                                ik ben héél boos

Freya is een domme gans !

eerst heeft ze geblunderd met die stookoliepremies.
                                nu blundert ze met de zonnepanelen.
                                en nu heeft ze weer wat nieuws ontdekt: de windmolens.
                                wat gaat het daarmee weer worden?
                                God, verlos ons van dergelijke politiekers.

Comment

Working...
                                X