Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zonnepanelen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Zonnepanelen

mijn zonnepannelen zijn de beste inverstering die ik heb gedaan.(kasbons, beurs, spaarboekje, vastgoed, kunst,....)
    en een verzekering voor 50 € per jaar en vervanging binnen de 48 uur bij schade , defect of redementsverlies

Ik heb de subsidies niet uitgevonden, ik maak enkel gebruik van het systeem.

voor de tegenstanders: jullie zullen altijd redenen hebben om er tegen te zijn

en de voorstanders..... die hebben het nog geen seconde beklaagd
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

De maatschapijen hebben blijkbaar meer dan één probleem, de netten zouden niet aangepast zijn.
      Ik vraag mij nog steeds af waarom maatschapijen als Electrabel enz. niet zelf zijn gaan investeren in zonneparken, en waarom er geen verplichting is gekomen op openbare gebouwen ?

Bekaert heeft zijn patenten voor electriciteitsverwekkende dakbedekking verkocht, dat zou naar het scheen zeer goedkoop te produceren zijn, wat hoor je daar nog van, niets.
      Last edited by Guest42; 29 oktober 2011, 08:24.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
        Ik ben voorstander van de groene gedachte.
        Maar niet voor zonnepanelen (toch niet zoals ze nu zijn).
        Geef toe, de meeste doen het voor de subsidie, zonder da is het nooit rendabel.
        Vergeet ook niet dat je ze moet extra verzekeren tegen schade van bv zware hagel.
        Ik dacht dat +- 2 jaar geleden een massa zonnepanelen gebroken zijn toen die zware hagel over belgie gekomen was. Die kost moet je ook doorrekenen. En wie hoopte op de brandverzekering was er aan voor de moeite en kon er niet veel mee lachen.

De technologie is ook zo zwaar vervuilend om ze te fabriceren dat je pas ecologische winst gaat maken als ze 3000 jaar blijven liggen of zo !!!

Geef toe, dat is niet de manier om ons kinderen en kleinkinderen ook nog een mooie bol achter te laten.

We staan voor extreem hoge uitdagingen voor de toekomst. Er zal echt veel moeten veranderen.

Er is op technologisch vlak wel een nieuw soort zonnepaneel ontworpen waarvan het rendement dubbel zou zijn van de huidige en minder vervuilend.
        We kunnen dan nog eens opnieuw kijken als het op de markt komt of het dan niet de moeite zal worden.

Wat ik wel een goed invest vind momenteel zijn zonneboilers, kost niet veel, is zeer eenvoudige en milieuvriendelijke technologie, en kassa kassa in je verwarmingsbudget.

O btw, voor zonnepanelen is al een oplossing in de maak hoe de staat de subsidie terug zal nemen en ze doen geen contractbreuk hoor. Er gaan er veel NIE kunnen lachen denk ik.

Vergeet ook niet dat belgie de groenstroom productieaandeel van 13% MOET halen tegen 2020. (initieel is zelfs 20% voorzien volgens europa maar vlaanderen moet maar 13% halen).
        Gezien we nu nog maar aan 6% zitten speelt dat ergens ook in het voordeel van potentieel investeerders omdat de regering het ergens ook niet wil ontmoedigen.

Je brandverzekering dekt wel hagelschade, en ik heb geen meerpremie moeten betalen!
        Ik heb geen weet van panelen die beschadigd werden door hagel. Zoek het maar eens op en post een link. De normen hiervoor zijn enorm hoog. Ik denk dat ze zelfs ijsbollen van 10cm kunnen verdragen.

Ik zag ook graag eens je bewering over die 3000 jaar bevestigd. Heb ik nog nergens gelezen, wel al gehoord (door tegenstanders).

Deze week nog heeft GE een investering bevestigd van 600 mio$ in een nieuwe fabriek voor zonnepanelen. Als die niet geloven in de rendabiliteit, dan doen ze het niet.
        Zeker, de prijzen zullen verder zakken, zodat ze zonder subsidies ook rendabel worden, maar daarvoor is een kritische massa nodig, en een verdere stijging van de stroom- en energieprijzen. Als je gelooft dat olie terug zakt naar 30$ per vat, dan moet je het niet doen natuurlijk, want dan wordt het nooit rendabel.

Comment

Ons schuin dak is pal op het zuiden gericht. Ik zou graag pannelen laten installeren, maar de kostprijs is te hoog voor mijne portemonnee.

Groeten,
          Geert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
            Ik heb geen weet van panelen die beschadigd werden door hagel. Zoek het maar eens op en post een link. De normen hiervoor zijn enorm hoog. Ik denk dat ze zelfs ijsbollen van 10cm kunnen verdragen.
            Ik heb hier 2 installateurs over de vloer gehad die mij foto's hebben laten zien van kapot gehagelde PV panelen. Er waren zelfs gerenomeerde panelen bij die door het gewicht van de recentelijke sneeuw doorgebogen waren. Ze wilden aantonen dat hun panelen sterker waren of ze wilden mij een verzekering verkopen.

Dit is een probleem dat mij zeker afschrikt. Zo een voorval en je investering ligt in de vuilbak.

Een aantal ingenieurs hebben mij proberen te vertellen waarom zij op dit ogenblik geen zonnepanelen zetten. Los van het feit dat ingenieurs het altijd beter weten (cfr. mijn schoonvader ), hebben zij mij toch ook verder doen twijfelen: de omvormer blijkt niet alleen het zwak punt te zijn maar ook iets in het paneel zelf (te technisch voor mij om het te herhalen).

Dus op zijn minst 3 onzekerheden:
            - wat is de overheid van plan (alhoewel het bijna een zekerheid is dat er belastingen op zonnepanel gaan komen)
            - hoge prijs van het materiaal
            - (on)betrouwbaarheid van het materiaal

Aan de andere kant staat 1 ding vast: onze electriciteitsfactuur gaat omhoog...
            Dat we ze nog lang mogen "trekken".
            Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
              O btw, voor zonnepanelen is al een oplossing in de maak hoe de staat de subsidie terug zal nemen en ze doen geen contractbreuk hoor. Er gaan er veel NIE kunnen lachen denk ik.

Hier wordt nogal wat afgezeverd !!!

Bron ???

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Appendix Bekijk bericht
                Ons schuin dak is pal op het zuiden gericht. Ik zou graag pannelen laten installeren, maar de kostprijs is te hoog voor mijne portemonnee.

Groeten,
                Geert
                Je hebt geen cash geld nodig met een groene lening.
                En je kan de interesten nog eens van je belastingen aftrekken.
                Daarna betaalt de lening zichzelf terug door de GSC en de besparing op je electriciteitsfactuur.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nickon Bekijk bericht
                  Ik heb hier 2 installateurs over de vloer gehad die mij foto's hebben laten zien van kapot gehagelde PV panelen. Er waren zelfs gerenomeerde panelen bij die door het gewicht van de recentelijke sneeuw doorgebogen waren. Ze wilden aantonen dat hun panelen sterker waren of ze wilden mij een verzekering verkopen.

Dit is een probleem dat mij zeker afschrikt. Zo een voorval en je investering ligt in de vuilbak.

Een aantal ingenieurs hebben mij proberen te vertellen waarom zij op dit ogenblik geen zonnepanelen zetten. Los van het feit dat ingenieurs het altijd beter weten (cfr. mijn schoonvader ), hebben zij mij toch ook verder doen twijfelen: de omvormer blijkt niet alleen het zwak punt te zijn maar ook iets in het paneel zelf (te technisch voor mij om het te herhalen).

Dus op zijn minst 3 onzekerheden:
                  - wat is de overheid van plan (alhoewel het bijna een zekerheid is dat er belastingen op zonnepanel gaan komen)
                  - hoge prijs van het materiaal
                  - (on)betrouwbaarheid van het materiaal

Aan de andere kant staat 1 ding vast: onze electriciteitsfactuur gaat omhoog...

Ga eens kijken op het zonstraal forum.

Installateurs die daarmee afkomen geloof ik niet, trouwens het is VERZEKERD.
                  En dacht je nu echt dat een verzekeringsmaatschappij dat zomaar opneemt als dat om de 2 jaar zou kapot gaan?
                  Als een Nikon verkoper begint te vertellen dat Canon dikke rommel is, en dat alle pro's met Nikon werken, dan geloof je dat ook zeker.

Ik ben ook ingenieur en ik heb er toch gezet, omdat ik sterk vermoed dat het materiaal wel lang mee gaat. Als de omvormer na 10 jaar kapot gaat, dan kost met dat 1000€, en die betaal ik dan gewoon van de winst...

Comment

Je hebt geen cash geld nodig met een groene lening.
                    Lijkt me interessant. Waar kan ik daar degelijke informatie over vinden?

Comment

Misschien bij je fotohandelaar?

Nee serieus, ik kreeg de gefundeerde tip om panelen te plaatsen van een paar vrienden, en mijn bankdirecteur wist me alles te vertellen over een groene lening.
                      Als je bij voorbeeld al een jaar of 10 je hypotheek hebt betaald, dan kan het onder de vorm van een hypotheek op dezelfde hypothekaire inschrijving, en moet je niet bij de notaris.
                      Sowieso is de interestvoet 1,5% lager.

Comment

Installateurs die daarmee afkomen geloof ik niet, trouwens het is VERZEKERD.
                        Tegenargument van de installateur is dat een "normale" verzekering 4 a 5 maanden nodig heeft om af te handelen (verantwoordelijke te bepalen, te onderhandelen over de schadevergoeding etc.). En voor dat je het weet is de lente en de zomer voorbij en je bent bijna een jaar opbrengsten kwijt.

Tja, het Zonstraal forum zijn sowieso al believers.

Comment

2 jaar geleden wist ik nog niet van het bestaan van een groene lening, en heb ik een gewone hypothecaire afgesloten voor 10 jaar voor het volledige bedrag.

Hoewel ik uiteraard intresten moet betalen, is dank zij de teruggave van de belastingen de kostprijs op 10 jaar lager dan het kapitaal.

Daardoor betaal ik uiteindelijk slechts 28.000 voor panelen van 32.000.

Dank zij drie keer teruggave op mijn belastingen op 2008, 2009 en 2010 voor de investering, heb ik nog eens 11.000 winst. Blijft totale investering van 17.000 euro.

Ik haalde al 2 keer 5500 kwh per jaar.
                          Dat is 5,5 certificaten à 450 euro = 2475 + 5500 x 0,18c voor de teller = 3500 inkomsten per jaar.

Na 5 jaar begint dus de zuivere winst van 3500 per jaar gedurende nog 15 jaar.

En met de stijgende elektriciteitsprijzen zal het daarna nog meer dan 1000 euro per jaar opbrengen.
                          Last edited by tklapgat; 8 april 2011, 20:18.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nickon Bekijk bericht
                            Tegenargument van de installateur is dat een "normale" verzekering 4 a 5 maanden nodig heeft om af te handelen (verantwoordelijke te bepalen, te onderhandelen over de schadevergoeding etc.). En voor dat je het weet is de lente en de zomer voorbij en je bent bijna een jaar opbrengsten kwijt.

Tja, het Zonstraal forum zijn sowieso al believers.
                            Je kan ook gewoon zeggen dat zonnepanelen je niet interesseren in plaats van onzin te blijven spuien.
                            1. Als je een deftige verzekeraar hebt, dan heb je je centen binnen een paar weken.
                            2. Als het hagelschade is zal je niet ver moeten zoeken naar de schuldige of verantwoordelijke denk ik.
                            3. Als de schade vast staat kan je direct laten herstellen en verlies je misschien een maand productie (alhouwel ik dit ook zou claimen aan de verzekering).
                            4. Panelen zijn bestand tegen hagel tot 5cm, groter dan dat is stormschade, en dan zijn meestal uw pannen, auto, tuinhuis, ook beschadigd. Ik neem aan dat je dan ook voor je auto van 8jaar nog altijd omnium betaalt, en dat uw tuinhuis ook verzekerd is.

Comment

en dan te bedenken dat:

De eerste zonnenpanelen die zonnelicht konden omzetten naar elektriciteit, al in de jaren 1880-1890 zijn uitgevonden.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Je kan ook gewoon zeggen dat zonnepanelen je niet interesseren in plaats van onzin te blijven spuien.
                                Proficiat Tommie1. Het was gewoon wachten op de eerste poster die deze topic met emoties zou willen kelderen. Je vorige postings waren ook al die richting aan het opgaan.
                                Zoals ik al zei ingenieurs weten het altijd beter...

Met dank aan de anderen voor de positieve bijdragen...

Ik ben met deze materie al ongeveer 1.5 jaar bezig. Vorig week had ik bijna getekend... Maar 2 slechte referenties over de installateur die ik dacht te nemen (en ik dacht eindelijk ne goeie gevonden te hebben), de persberichten hieromtrent hebben mij weeral doen twijfelen. Mijn excuses dat ik zo'n ntwijfelaar ben maar het is veel geld voor mij

Comment

Working...
                                X