Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sterkte voor Japan

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sterkte voor Japan

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
    Je had beter een Atom processor gekocht dan, want jij bent precies niet bereid om het risico te lopen, maar nogmaals, wat is het alternatief? Moeten die centrales hier openblijven? Op zich niet, maar het is vrij hypocriet om groen te zijn en te zeggen dat je de centrales gaat sluiten terwijl je dan gewoon de stroom koopt van een kerncentrale in het buitenland. Dat is het probleem verplaatsen en vooral je verantwoordelijkheid ontlopen. Je kan ook zeggen dat je enkel groene stroom koopt in het buitenland en dus wat meer gaat betalen, maar dan krijg je bijvoorbeeld geen stroom wanneer het windstil is en de zon niet schijnt En met de opwarming van de aarde zijn centrales op kolen ook niet echt een optie.
    Ik ben geen groenen Of ne rooie, zwarte, blauwe, gele.

Ben wel voor meer rechtvaardigheid en betere verdeling van alles.
    Kan er niet tegen dat mensen bedrogen worden waar ze zelf bijstaan.

Plus er wordt veel grof geld verdiend op kap van de gewone mens.

Maak een akkoord met Noorwegen he.
    Trek een kabel door de zee en laat die ergens in Zeebrugge (?) op ons net aansluiten.
    Waarom Noorwegen? Zoek dat maar zelf uit, je bent een grote jongen he

Rendement van die kerncentrales?
    Groene stroom of windmolens die stil staan of de zon schijnt niet.
    Kijk naar Frankrijk.
    Die leggen hun centrales in de zomer stil. Goed voor het rendement he?.
    En waarom doen ze dat?
    Zoek dat maar zelf uit, je bent een grote jongen he
    (haha, sorry he )

Kijk ook een keer naar methaanhydraat als mogelijke bron van energie.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Het punt is net je stroom zo weinig mogelijk uit andere landen te moeten halen. Merkel zegt dat ze een aantal kerncentrales gaat sluiten en ons landje loopt al te steigeren. Iets klopt er dus niet.
      In Frankrijk is het blijkbaar te warm in de zomer, waardoor ze uit de UK stroom moeten invoeren. Het punt is net je stroom zo weinig mogelijk uit andere landen te moeten halen.
      Methaanhydraat lijkt me niet echt een goede oplossing omdat het nogal moeilijk te delven is. Er is ook nog veel olie die je nu niet kan delven omdat de prijs te laag is en de exploitatiekosten te hoog. Eens de prijzen nog meer de pan uit swingen kan je die wel gaan exploiteren, maar dat is een beetje verspilling. Zo weinig mogelijk natuurlijke bronnen gebruiken is de boodschap.
      Binnenkort ga je krijgen waar je naar gevraagd hebt, minder stroom consumeren wegens een tekort, maar we wijken af denk ik zo ... sterkte voor Japan!

Comment

Als ze zich nu eens zouden concentreren op alternatieven en dan bedoel ik niet zonne -of windenergie, maar kernfusie die relatief ongevaarlijk is en geen afval nalaat..
        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
          Als ze zich nu eens zouden concentreren op alternatieven en dan bedoel ik niet zonne -of windenergie, maar kernfusie die relatief ongevaarlijk is en geen afval nalaat..
          Voilà

We hebben een Kennedy nodig.
          "Binnen 10 jaar zetten we een man op de maan".
          Het is willen, focussen en doen.

En natuurlijk denk ik aan al die duizenden mensen die nu alles kwijt zijn.
          En dan krijgen ze nog straling op hun nek.
          Last edited by theokus; 15 maart 2011, 19:56.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            We hebben een Kennedy nodig.
            "Binnen 10 jaar zetten we een man op de maan".
            Het is willen, focussen en doen.
            Daar is men reeds lang ernstig mee bezig, maar de problemen zijn zo groot dat zelfs 1000 Kennedy's daar niets aan zullen veranderen.
            De beste alternatieven zijn en blijven waterkracht, wind- en zonneënergie. Er bestaan talrijke schone manieren van energieopslag zodat de vaak gehoorde opmerking dat er 's nachts en/of op windstille dagen geen elektrische stroom zal zijn, niet klopt.
            Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
              Daar is men reeds lang ernstig mee bezig, maar de problemen zijn zo groot dat zelfs 1000 Kennedy's daar niets aan zullen veranderen.
              De beste alternatieven zijn en blijven waterkracht, wind- en zonneënergie. Er bestaan talrijke schone manieren van energieopslag zodat de vaak gehoorde opmerking dat er 's nachts en/of op windstille dagen geen elektrische stroom zal zijn, niet klopt.
              Weet ik ook wel.

Dus laat die kabel uit Noorwegen maar komen he Jazzer
              Noorwegen heeft geen kernenergie.

Last edited by theokus; 15 maart 2011, 20:49.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Weet ik ook wel.

http://www.hier.nu/klimaatnieuws/Noo...naissance.html
                Dat klopt maar zo simpel is het niet.
                Waarom heeft Noorwegen geen kernenergie ? Er zijn landen in Europa die een vergelijkbaar waterkrachtpotentieel hebben en die toch kernenergie hebben.

Comment

Weet ik ook wel.

Vergeet niet dat kernenergie nuttig is voor de geneeskunde. Je moet maar eens aan kanker lijden en dat men je met radiotherapie moet behandelen. Ik denk dat je dan wel gelukkig zal zijn dat het bestaat. En de alom gekende RX..., één van de diagnostische middelen die onmisbaar is geworden.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ik deel deze mening ook. Kernenergie is de enigste manier om de behoeften in de toekomst te dekken. Research en nogmaals research. Er IS geen andere weg.
                    Er is wat gerommel in Libië met artificiele olieschaarste en de brandstofprijzen halen de hoogste prijzen ooit. IK wil niet weten in 20jaar als de atoomcentrales gestopt zijn en er is een ECHTE olieschaarste aan 1000 doller per barrel. Dan wordt er niet meer diesel met mazout omgewisselt, dan wordt er met scherp in de straten geschoten.

YMMV Nerdi
                    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                      Vergeet niet dat kernenergie nuttig is voor de geneeskunde. Je moet maar eens aan kanker lijden en dat men je met radiotherapie moet behandelen. Ik denk dat je dan wel gelukkig zal zijn dat het bestaat. En de alom gekende RX..., één van de diagnostische middelen die onmisbaar is geworden.
                      Ok en dat kan nog he Pol, op een veel kleinere schaal.
                      Ik weet er natuurlijk niet alles van maar als je ziet wat de Amerikanen in een
                      atoomduikboot kunnen "persen".

Ik zit misschien eigenaardig ineen maar ik geraak het niet kwijt.
                      Alles doet me aan geld denken en grof geld verdienen.
                      Intussen staan de Japanners met wat centen op de luchthavens aan te schuiven...
                      Terwijl duizenden sukkelaars alle moeten ondergaan.

Prof. Edmund Lengfelder: al het personeel in de buurt van de opslagplaats
                      waar die kernafval ligt is binnen de week naar de eeuwige shogun-velden.
                      (hulpverleners, brandweerlui enz.)
                      Het is juist die opslagplaats die momenteel voor de ergste problemen zorgt.
                      Die nr. 4. waarvan sprake.

Tjernobil was idd. een echte ramp maar de Russen hebben toen beter
                      geanticipeerd dan de Japanners nu.
                      De Russen hebben direct binnen een straal van 30km alles ontruimt
                      en wat nog belangrijker was, was dat er opvang was (shelters ed.).

Bij de meeste Duitse politici liggen de zenuwen blank....
                      Merkel heeft correct gehandeld.
                      (moratorium van 3 maanden)
                      Zegt de baas van NRW: na die drie maanden begint het "spel" opnieuw.
                      Ik heb het zeer goed verstaan wat die zei en HOE die dat zei....
                      Bah, dus bah.

En ons "Turtelhaarbosje" is kwaad

Sorry he mensen, ik zal ermee ophouden.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Tjernobil was idd. een echte ramp maar de Russen hebben toen beter
                        geanticipeerd dan de Japanners nu.
                        De Russen hebben direct binnen een straal van 30km alles ontruimt
                        en wat nog belangrijker was, was dat er opvang was (shelters ed.).
                        Moeilijk te vergelijken hé Theo, in Rusland waren ze niet geplaagd met een Tsunami, en bovendien zie het verschil qua bevolkingsdichtheid.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          Moeilijk te vergelijken hé Theo, in Rusland waren ze niet geplaagd met een Tsunami, en bovendien zie het verschil qua bevolkingsdichtheid.
                          55(?) centrales in Japan... en bevolkingsdichtheid.
                          Dat maakt het voor Japan idd. iets anders

In Tjernobil was het een menselijk fout en ze hadden er slecht getraind personeel.
                          Wat er in Japan is gebeurd zal wel iedereen nu weten.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nerdifant Bekijk bericht
                            ik deel deze mening ook. Kernenergie is de enigste manier om de behoeften in de toekomst te dekken. Research en nogmaals research. Er is geen andere weg.
                            Er is wat gerommel in libië met artificiele olieschaarste en de brandstofprijzen halen de hoogste prijzen ooit. Ik wil niet weten in 20jaar als de atoomcentrales gestopt zijn en er is een echte olieschaarste aan 1000 doller per barrel. Dan wordt er niet meer diesel met mazout omgewisselt, dan wordt er met scherp in de straten geschoten.

Ymmv nerdi
                            +1
                            Imho de enige juiste denkpiste
                            Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                              Dat klopt maar zo simpel is het niet.
                              Waarom heeft Noorwegen geen kernenergie ? Er zijn landen in Europa die een vergelijkbaar waterkrachtpotentieel hebben en die toch kernenergie hebben.
                              Zoals Duitsland.
                              Die hebben een overschot van meer dan 20% aan energie.
                              En die wordt geëxporteerd.
                              Ze leggen nu een aantal centrales stil en ze hebben nog altijd genoeg voor eigen gebruik.
                              Zelfs de kostprijzen voor de consumenten zullen nagenoeg dezelfde blijven.

Simpel gezegd: die zijn zaken aan 't doen, zoals ik al eerder zei grof geld aan 't verdienen met alle risico's voor de bevolking.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Weet ik ook wel.

Noorwegen is de grootste producent van hoog kwalitatieve noordzee olie staat dat ook ergens ?

YMMY nerdi
                                Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Working...
                                X