Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sterkte voor Japan

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Sterkte voor Japan

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    ...........

Nuchter bekeken echter, als er geen tsunami was geweest dan zou er niks gebeurd zijn.
    meen je dat nou?
    dus de tsunami is de oorzaak en niet zozeer de aardbeving op zich?
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      meen je dat nou?
      dus de tsunami is de oorzaak en niet zozeer de aardbeving op zich?
      grt,bouk.
      Wat ik begrepen heb wel.
      Als er geen tsunami was waren de dieselpompen nog aan het werk en was er voldoende afkoeling.
      Canon EOS 90D EFS 18-135

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        Ik herinner me van de eerste golfoorlog dat er in munitie een vorm van uranium zat.
        Ik geloof dat het om verarmd uranium gaat ('depleted uranium') dat bijvoorbeeld in de A-10 Thunderbolt werd gebruikt, om de bepantsering van tanks te kunnen doorbreken. Ik heb daar in de lagere school (lees: minstens 8 jaar geleden) ooit nog een spreekbeurt over gedaan...ik weet nog dat ik toen zei dat het erg schadelijk was - voor het milieu, voor de mens,...
        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

we kunnen niet zonder maar kan niet anders dan af en toe mislopen ... stel dat er hier in belgie zware aardbeving is, hoeft echt geen 9 te zijn, en er scheuren daar paar leidingen af aan reactor, met wat gaan ze dan koelen ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yoep Bekijk bericht
            stel dat er hier in belgie zware aardbeving is, hoeft echt geen 9 te zijn, en er scheuren daar paar leidingen af aan reactor, met wat gaan ze dan koelen ...
            Met politiekers ... die kunnen goed blazen.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

we kunnen niet zonder maar kan niet anders dan af en toe mislopen ... stel dat er hier in belgie zware aardbeving is, hoeft echt geen 9 te zijn, en er scheuren daar paar leidingen af aan reactor, met wat gaan ze dan koelen ...
              en wat als er een vliegtuig neer stort op zo,n centrale...?
              heb je geen aardbeving voor nodig hoor.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                Ik geloof dat het om verarmd uranium gaat ('depleted uranium') dat bijvoorbeeld in de A-10 Thunderbolt werd gebruikt, om de bepantsering van tanks te kunnen doorbreken. Ik heb daar in de lagere school (lees: minstens 8 jaar geleden) ooit nog een spreekbeurt over gedaan...ik weet nog dat ik toen zei dat het erg schadelijk was - voor het milieu, voor de mens,...
                Joris.... goed gewerkt
                Weet je dat we vandaag de dag nog altijd last hebben van de gevolgen van Tjernobil?
                Voornamelijk in de voeding....
                Last edited by theokus; 17 maart 2011, 11:43.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Spa blauw of Spa rood?
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

en als er geen ongelukken gebeuren.....dan blijft de kernafval, maar die stoppen we maar in de grond. Dat is een zorg voor later......

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mullie Bekijk bericht
                      en als er geen ongelukken gebeuren.....dan blijft de kernafval, maar die stoppen we maar in de grond. Dat is een zorg voor later......
                      O, van goeie plutonium heb je 24.000 jaar plezier

Les Belges liggen er precies niet wakker van.
                      Paar jaar terug een docu gezien over Gorleben in Duitsland (opslagplaats).
                      Vandaag in Planet Wissen (WDR) een actuele uitzending.
                      Niks te maken met stemmingmakerij of paniek ed., gewoon nuchtere dingen.

De Duitsers zijn bezorgd over de centrale in Borselle (uwe koté he Mullie) en die
                      van Tihange.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mullie Bekijk bericht
                        Bekijk deze maar eens en zie welk een moeite (en kosten) men moet doen om dit afval 'veilig' te bergen. Zonder garanties voor de toekomst...

Comment

Vele reacties hier zijn wel erg kort door de bocht. Als je ziet welke gigantische impact het gebruik van fossiele brandstoffen op ons leefmilieu en de algehele biodiversiteit heeft en dit vergelijkt met de impact van kernenergie, dan is die laatste quasi te verwaarlozen. Ook bij deze ramp in Japan zal de vervuiling met de grootste impact op het milieu afkomstig zijn van getroffen olieraffinaderijen en niet van de kerncentrale.

Net zoals een vliegtuigramp uitgebreid in het nieuws verslagen wordt wanneer er ééntje gebeurt, terwijl er dagelijks honderden mensen het leven laten in het verkeer op de grond.

Natuurlijk moeten we op termijn van kernenergie af, maar laten we AUB de zaken in de juiste context plaatsen.
                          Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                            Vele reacties hier zijn wel erg kort door de bocht..............
                            Natuurlijk moeten we op termijn van kernenergie af, maar laten we AUB de zaken in de juiste context plaatsen.
                            In welke context...weet zeker als er zo,n centrale in Belgie omhoog zou gaan dat jij er voorlopig geen vlindertjes meer op de foto zet....maar ik vind het te zot voor woorden dat je de jeugd etc. opzadelt met een probleem dat kernafval heet en waarmee je nog niet weet hoe je dat moet oplossen......problemen wegstoppen/ontkennen noemt men dat.
                            Vroeger deed men dat ook met allerlei chemische zooi....stop maar in de grond dat is voor later....en de wereld staat weer op zijn kop als er weer zo'n gifbelt ontdekt wordt omdat er extreem veel kanker gevallen zijn in die omgeving.

Met die kennis in je achterhoofd zou je die kernzooi dus al helemaal niet de grond in mogen stoppen.....eerst een goede oplossing hiervoor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                              Vele reacties hier zijn wel erg kort door de bocht. Als je ziet welke gigantische impact het gebruik van fossiele brandstoffen op ons leefmilieu en de algehele biodiversiteit heeft en dit vergelijkt met de impact van kernenergie, dan is die laatste quasi te verwaarlozen. Ook bij deze ramp in Japan zal de vervuiling met de grootste impact op het milieu afkomstig zijn van getroffen olieraffinaderijen en niet van de kerncentrale.
                              Het zijn de gevolgen op lange termijn.

Net zoals een vliegtuigramp uitgebreid in het nieuws verslagen wordt wanneer er ééntje gebeurt, terwijl er dagelijks honderden mensen het leven laten in het verkeer op de grond.
                              Heeft geen impact op lange termijn.
                              Valt veel meer over te zeggen maar ik begin er niet aan.

Liever vandaag dan morgen, aub.

Merle Hilbk
                              Die Journalistin und Buchautorin hat die Region um den zerstörten Reaktor des Atomkraftwerkes Tschernobyl
                              über längere Zeit immer wieder besucht.
                              Die Folgen der radioaktiven Verseuchung seien für die Menschen und die Natur in der Region auch 25 Jahre nach dem Unglück verheerend.

Interessant in haar boek is dat huisdieren, dus gedomesticeerde dieren veel
                              afwijkingen vertonen bij de boorlingen.
                              Niet bij de de wilde dieren bijv. wolven.
                              Bij mensen is het tja ik zal maar niet zeggen dramatisch zeker?
                              Zie foto's van Igor Kostin.
                              KLIK

't Gaat wel over Tjernobil.
                              De straling was wel enorm: er werden waarden gemeten van 600.000 keer meer
                              dan normaal.

Mijn puntje Thierry blijft dat er veel grof geld verdient wordt op kap van de bevolking.
                              En de Japanse regering heeft er aan mee gewerkt.
                              Last edited by theokus; 17 maart 2011, 18:52.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mullie

In welke context...weet zeker als er zo,n centrale in Belgie omhoog zou gaan dat jij er voorlopig geen vlindertjes meer op de foto zet....maar ik vind het te zot voor woorden dat je de jeugd etc. opzadelt met een probleem dat kernafval heet en waarmee je nog niet weet hoe je dat moet oplossen......problemen wegstoppen/ontkennen noemt men dat.
                                Vroeger deed men dat ook met allerlei chemische zooi....stop maar in de grond dat is voor later....en de wereld staat weer op zijn kop als er weer zo'n gifbelt ontdekt wordt omdat er extreem veel kanker gevallen zijn in die omgeving.

Met die kennis in je achterhoofd zou je die kernzooi dus al helemaal niet de grond in mogen stoppen.....eerst een goede oplossing hiervoor.
                                We zouden het de ruimte kunnen inschieten, alleen moet er dan eerst nog een ethiek-discussie gevoerd worden.
                                ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Working...
                                X