Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De beste friet wordt gebakken in Eindhoven.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: De beste friet wordt gebakken in Eindhoven.

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
    Je bedoelt natuurlijk gewoon "nen tipzak"...
    Een hoorntje is is om ijsjes uit te eten, of is een bladerdeegje gevuld met pudding (eventueel besprenkeld met grove suiker).
    Of ne "puntzak"?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
      Als u zo door gaat ga ik straks ook nog roepen dat we beter met de Vlaamse taal omgaan.
      Het is niet Manneken-Pis maar Menneke-Pis; het is niet België maar Bels en daar wonen geen Belgen maar Belsen. Ik weet wel dat u krampachtig Ollands probeerd te spreken maar bij ons in de grensstreek spreekt men Vlaams-Limburgs en Noord-Brabants
      In de Vlaamse taal bestaan de dt-regels nochtans ook hoor.
      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

ons Manneke-Pis in Giesbeirgen is 't oudste
        en hij is forser geschapen LOL (stond toch in de gazet bij ons)
        Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
          In het Vlaams-Limburgs bestaan die dt-regels gelukkig niet....stel u voor dat we die extra letter ook nog eens moeten uitspreken, hoelang zijn we dan bezig ().

(Dit gezegd zijnde, het Noord-Brabants heeft geen excuus natuurlijk!)

Trouwens, in Belgisch Limburg (en ook in Nederlands Limburg) hoor ik de term "Vlaams-Limburg" zeer zelden, tenzij het over iets communautair misschien gaat ofzo en dat is dan nog maar zeer recent, maar in normale spreektaal gebruikt iedereen hier nog gewoon "Belgisch Limburg" (voor zover we het al gebruiken natuurlijk, we zeggen meestal gewoon "Limburg").

Maar ik vraag me af waar TS zijn "Belgische" frieten gaat eten?
          In die grensstreek, meer bepaald in Achel, Lommel, Neerpelt,... zijn veel goei frituren, die ook vers werken en alles.
          Misschien heb je er geen neus voor en kies je stomweg steeds voor de (weinige) slechte frituren?

Comment

Goet gezien.

Comment

Met zoveel blasé een stukje over zoiets onbenullig als friet komen posten... Freud zou er een kluif aan gehad hebben.
              Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                Met zoveel blasé een stukje over zoiets onbenullig als friet komen posten... Freud zou er een kluif aan gehad hebben.
                ach....laat die Hollanders toch!
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tink

In het Vlaams-Limburgs bestaan die dt-regels gelukkig niet....stel u voor dat we die extra letter ook nog eens moeten uitspreken, hoelang zijn we dan bezig ().

(Dit gezegd zijnde, het Noord-Brabants heeft geen excuus natuurlijk!)

Trouwens, in Belgisch Limburg (en ook in Nederlands Limburg) hoor ik de term "Vlaams-Limburg" zeer zelden, tenzij het over iets communautair misschien gaat ofzo en dat is dan nog maar zeer recent, maar in normale spreektaal gebruikt iedereen hier nog gewoon "Belgisch Limburg" (voor zover we het al gebruiken natuurlijk, we zeggen meestal gewoon "Limburg").

Maar ik vraag me af waar TS zijn "Belgische" frieten gaat eten?
                  In die grensstreek, meer bepaald in Achel, Lommel, Neerpelt,... zijn veel goei frituren, die ook vers werken en alles.
                  Misschien heb je er geen neus voor en kies je stomweg steeds voor de (weinige) slechte frituren?
                  In Lommel en omstreken hebben ze toch ook iets als Steppegras?
                  ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Als u zo door gaat ga ik straks ook nog roepen dat we beter met de Vlaamse taal omgaan.
                    Het is niet Manneken-Pis maar Menneke-Pis; het is niet België maar Bels en daar wonen geen Belgen maar Belsen. Ik weet wel dat u krampachtig Ollands proberend te spreken maar bij ons in de grensstreek spreekt men Vlaams-Limburgs en Noord-Brabants
                    Allee Menneke-Pis is dialect
                    Ik woon in Vlaanderen en ben een Vlaming
                    Zijn nog altijd Belgen die in Koninkrijk België wonen en geen Belsen.
                    En ik probeer me niet te Verhollandsen
                    Goet gezien.

Nen kees die op zijn tenen is getrapt
                    Never resist temptation or it could go away...
                    Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel

Comment

In Lommel en omstreken hebben ze toch ook iets als Steppegras?
                      Ja, dat hebben ze hier veel, maar het "concept" is toch helemaal anders dan een bakje/zakje frietjes met een sausje en iets van vlees erbij (steppegras is, voor degene die het niet kennen, een groot ovaal bord, boordevol flinterdunne frieten, met onderin verstopt een goei groot stuk vlees, een bepaalde saus die niet met mate is aangebracht op het vlees (de saus zit dus ook mee verstopt onder de berg frietjes), waardoor je dus twee keuzes hebt, of je eet eerst je flinterdunne frietjes op, waarbij de onderste frietjes echt al wak zijn van de saus, of je gaat onmiddellijk naar het vlees waardoor de helft van de frietjes langs je bord ligt...echt comfort-food eigenlijk ).

Maar de echte gepattenteerde steppegras met speciale saus (het zit 'm in de saus) komt van Leopoldsburg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tink Bekijk bericht
                        Ja, dat hebben ze hier veel, maar het "concept" is toch helemaal anders dan een bakje/zakje frietjes met een sausje en iets van vlees erbij (steppegras is, voor degene die het niet kennen, een groot ovaal bord, boordevol flinterdunne frieten, met onderin verstopt een goei groot stuk vlees, een bepaalde saus die niet met mate is aangebracht op het vlees (de saus zit dus ook mee verstopt onder de berg frietjes), waardoor je dus twee keuzes hebt, of je eet eerst je flinterdunne frietjes op, waarbij de onderste frietjes echt al wak zijn van de saus, of je gaat onmiddellijk naar het vlees waardoor de helft van de frietjes langs je bord ligt...echt comfort-food eigenlijk ).

Maar de echte gepattenteerde steppegras met speciale saus (het zit 'm in de saus) komt van Leopoldsburg.
                        Wie organiseert een SD langs die kanten

Comment

Wie organiseert een SD langs die kanten
                          Een food-shoot?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tink Bekijk bericht
                            Een food-shoot?
                            Ja liever niet he, want eer je klaar bent met shooten is je bord koud :-\

Comment

Working...
                            X