eender welk frietkot (bij ons worden frieten zelden in een tent verkocht) die McCain frieten of eender welk ander merk verkoopt, kan binnen de kortste keren zijn deuren sluiten wegens verlieslatend...
Wat frieten betreft zijn we al even kieskeurig als op bier : desnoods rijden we 10 kilometer verder, als't maar deftige zijn...
Stella is wss inderdaad het enige brouwsel waarmee je de pot nog proper krijgt na een nachtje Heineken of zo )
Het kan natuurlijk best dat hij zijn frieten net over de grens bij nen anderen Ollander in een caravan gaan eten is, heeft veel weg van een frietkot hee
Oorspronkelijk geplaatst door soepmetballekesBekijk bericht
wederom LOL !
eender welk frietkot (bij ons worden frieten zelden in een tent verkocht) die McCain frieten of eender welk ander merk verkoopt, kan binnen de kortste keren zijn deuren sluiten wegens verlieslatend...
Wat frieten betreft zijn we al even kieskeurig als op bier : desnoods rijden we 10 kilometer verder, als't maar deftige zijn...
Stella is wss inderdaad het enige brouwsel waarmee je de pot nog proper krijgt na een nachtje Heineken of zo )
er zijn hier genoeg frituren met slechte frut hoor, wel meestal gelegen op lokaties met veel voorbijgangers of ergens zonder concurrentie (waar je dus meer dan 10km moet gaan rijden voor een ander frituur).
er zijn hier genoeg frituren met slechte frut hoor, wel meestal gelegen op lokaties met veel voorbijgangers of ergens zonder concurrentie (waar je dus meer dan 10km moet gaan rijden voor een ander frituur).
Ik moet zeggen dat ik toen op kot in Antwerpen (Kiel/Wilrijk/Hoboken) toch ook meer frituren kende met slechte frut dan wat anders.....
Jammer, zeker wanneer je van Diepenbeek Centrum kwam waar je in een straal van 100meter drie -frituren had.
Mensen waren daar zelfs zo verwend dat één van die frituren een hele tijd minder klanten heeft gehad gewoon omdat 'm van aardappelsoort was veranderd (werden allemaal vers gesneden), maar die andere soort gaf nog steeds betere frieten dan wat we later in het Antwerpse kregen.
Maar overal zijn er wel ergens minder goei frituren, met van die vieze wakke frieten in slecht vet gebakken...brrrrr......
En ik vind het niet onlogisch dat een winnende nederlandse frituur dan toch heel kort op de belgische grens ligt....
Een echt pak frieten wordt dan normaal ook in een hoorntje (zoals ze dat hier noemen)
Je bedoelt natuurlijk gewoon "nen tipzak"...
Een hoorntje is is om ijsjes uit te eten, of is een bladerdeegje gevuld met pudding (eventueel besprenkeld met grove suiker).
Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527
In Nederland bakt de keten Bram Ladage (vooral Rotterdam en omstreken) de beste frieten. Eerlijk gezegd veel beter dan de meeste frietkotten in Vlaanderen. Vers gemaakt en gebakken in 100 % plantaardige olie en een zeer zuivere aardappelsmaak. Jammer van die mierzoete frietsaus......Ik ga volgende keer een knijpfles belgische mayonaise meenemen.....op z'n hollands
In Belsen zullen ze er niet van wakker liggen hoor, hier trouwens ook niet
me een kwak mayonaise ipv een punt
Heeft dan ook geen stoofvlees gevraagd maar om stoofvleessaus
(Ik zwans ni)
Als u zo door gaat ga ik straks ook nog roepen dat we beter met de Vlaamse taal omgaan.
Het is niet Manneken-Pis maar Menneke-Pis; het is niet België maar Bels en daar wonen geen Belgen maar Belsen. Ik weet wel dat u krampachtig Ollands probeerd te spreken maar bij ons in de grensstreek spreekt men Vlaams-Limburgs en Noord-Brabants
Comment