Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De beste friet wordt gebakken in Eindhoven.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: De beste friet wordt gebakken in Eindhoven.

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
    Inderdaad, een eitje, peper & zout, azijn, olie, mosterd (Dijon), paar druppels water & citroen voor de frisse smaak.
    Van beneden naar boven beginnen mixen.

Dan wat laten rusten in de koelkast...
    krijg je dan frietsaus of mayonnaise.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      grt,bouk.
      Zeg bouk....
      Doe je dit met opzet?
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Inderdaad, een eitje, peper & zout, azijn, olie, mosterd (Dijon), paar druppels water & citroen voor de frisse smaak.

Hm, toch ene die zijn les kent hier
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          grt,bouk.
          Opgepast Bouk, in België eten we "mayonaise"
          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

In nederlandstalig België mayonaise, maar over de taalgrens mayonnaise.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
              In nederlandstalig België mayonaise, maar over de taalgrens mayonnaise.
              http://nl.wikipedia.org/wiki/Mayonaise
              aha ik heb um:

grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik maak die met de hand in een "taljore" (voor andertaligen, dit is een bord) en gebruik enkel het eigeel van het ei.
                Olie langzaam bijvoegen en mengen met een "foersjet" (vork dus).
                Op smaak brengen met peper en zout en "Moutarde de Djion".
                Meer werk maar o zo lekker, en spaar mij van die "bricol" van D+L.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Ik heb het nog niet geprobeerd, maar deze zien er niet slecht uit ...
                  http://www.njam.tv/recepten/vlaamse-...-de-klassieker
                  Ik heb zelf geen friteuse, laat staan 2. De lekkerste frietjes krijg je dus enkel met ossewit. Dat proef je direct.

Comment

Toch gefeliciteerd met die titel
                    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                    George Orwell

Comment

beste friet, da's zo subjectief punt
                      alleman ee andere goesting punt
                      in Moerbeke op t plein zijn 't goei punt

en nu e kleintje mee stoofvleessaus punt
                      Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                      Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71 Bekijk bericht
                        beste friet, da's zo subjectief punt
                        alleman ee andere goesting punt
                        in Moerbeke op t plein zijn 't goei punt

en nu e kleintje mee stoofvleessaus punt
                        ... vier stukjes stoofvlees en ne liter saus?
                        (ben maar aan 't zwansen he)
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                          Ik maak die met de hand in een "taljore" (voor andertaligen, dit is een bord) en gebruik enkel het eigeel van het ei.
                          Olie langzaam bijvoegen en mengen met een "foersjet" (vork dus).
                          Op smaak brengen met peper en zout en "Moutarde de Djion".
                          Meer werk maar o zo lekker, en spaar mij van die "bricol" van D+L.

Grtz, RF
                          Juust jong
                          Goeie olie is ook een must he
                          (Culino, eerste persing is verdorie lekker hoor)
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            De Belgen hebben tenminste frietjes zoals het moet, geen "patat" zoals de Hollanders dat noemen.
                            Hier bestellen wij gewoon een "pak friet", in Nederland zeggen ze bijna overal een "bakje patat".
                            Een echt pak frieten wordt dan normaal ook in een hoorntje (zoals ze dat hier noemen) verpakt en niet in een bakje ... al is dat laatste wel wat handiger om uit te eten.
                            En wij hebben er dan ook nog eens goede sauzen voor ... van Vlemincks bijvoorbeeld, natuurlijk ook Belgisch!
                            U verward Hollanders met Nederlanders: Hollanders zijn alleen de inwoners van de provincies Noord en Zuid - Holland. Een Engelsman is een Brit maar een Brit hoeft geen Engelsman te zijn of noemt u ook alle burgers uit het Verenigt Koninglijkrijk Engelsen
                            In Zuidelijk Nederland spreekt men overal van Friet en men kan kiezen tussen een puntzak of een bakje. In West - Nederland boven de grote riolen zegt men meestal patat.
                            Ik kom als grensbewoner vaak in België en ik zie daar steeds vaker in friettenten dat ze de voorgebakken fabrieksfriet verkopen van Mcain en vaak ook in een bakje. De Belgische frietsaus vind ik beter (iets zuurder) dan de Nederlandse, ik maak hem dan ook zelf. Met de friet knoeien ze in België maar wat aan de laatste jaren.
                            Wat het bier betreft zijn de Belgische bieren onbetwist de lekkerste, behalve Stella: daar maak je beter de wc mee schoon.

Comment

Jij moet dringend andere frituren gaan opzoeken!!

Een frietkot die zijn frieten niet zelf bakt is de naam niet waardig..
                              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                                U verward Hollanders met Nederlanders: Hollanders zijn alleen de inwoners van de provincies Noord en Zuid - Holland. Een Engelsman is een Brit maar een Brit hoeft geen Engelsman te zijn of noemt u ook alle burgers uit het Verenigd Koninkrijk, Engelsen
                                In Zuidelijk Nederland spreekt men overal van Friet en men kan kiezen tussen een puntzak of een bakje. In West - Nederland boven de grote riolen zegt men meestal patat.
                                Ik kom als grensbewoner vaak in België en ik zie daar steeds vaker in friettenten dat ze de voorgebakken fabrieksfriet verkopen van Mcain en vaak ook in een bakje. De Belgische frietsaus vind ik beter (iets zuurder) dan de Nederlandse, ik maak hem dan ook zelf. Met de friet knoeien ze in België maar wat aan de laatste jaren.
                                Wat het bier betreft zijn de Belgische bieren onbetwist de lekkerste, behalve Stella: daar maak je beter de wc mee schoon.

Eindhoven , Antwerpen tot Brussel, allemaal Brabant
                                en zo kan ik ook verder gaan met Limburg en Vlaanderen....
                                Last edited by LesC; 23 februari 2011, 16:42. Reden: Quote verbeterd
                                """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                                George Orwell

Comment

Working...
                                X