Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ryanair en de amokmakende studenten op Lanzarotte

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ryanair en de amokmakende studenten op Lanzarotte

Wat vind je van dit soort situatie(s)?
    En wat vind je van de reactie(s) erop?

Vind je dat de jeugd recht heeft op vrijheid en op plezier maken, of wordt het volgens jou tijd dat er paal en perk wordt gesteld aan de alles-mag-en-alles-kan mentaliteit van de jeugd?

graag je mening
    Last edited by dréten; 6 februari 2011, 20:37.

Re: Ryanair en de amokmakende studenten op Lanzarotte

Er zijn regels.
    De wet, welvoeglijkheid, respect voor anderen.

In groep en wellicht met behulp van wat alcohol wordt een groepje studenten al gauw en groepje assholes.
    Ze zijn terecht van het vliegtuig gegooid.
    Bovendioen besmeuren ze het imago van de ULB door op dergelijke menier in 't nieuws te komen.
    Niks om fier op te zijn.

T.

Comment

Hoe kan je daar nu serieus een mening over hebben als je niet eens bij de situatie was.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
        Wat vind je van dergelijke situatie(s)?
        En wat vind je van de reactie(s) erop?

Vind je dat de jeugd recht heeft op vrijheid en op plezier maken, of wordt het volgens jou tijd dat er paal en perk wordt gesteld aan de alles-mag-en-alles-kan mentaliteit van de jeugd?

graag je reactie
        Ik ben zelf nog maar 18, en zelfs ik haat die alles-mag-en-alles-kan mentaliteit waar je het over hebt.

Yannick

Comment

Hey juppekes

Ik denk dat dit een gevaarlijk topic wordt.

Dat het een welles nietes spelletje zal zijn.

Ik zet mij alvast op de eerste rij met een fris pintje, en zal lustig meelezen
          Bootjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
            Hoe kan je daar nu serieus een mening over hebben als je niet eens bij de situatie was.
            We gaan er even vanuit dat de berichtgeving er omtrent betrouwbaar/objectief is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
              En het kan perfect: toen ik vorig jaar naar Hongarije vloog met de jeugdbeweging voor buitenlands kamp zaten we bij een of andere franse jeugdbeweging in het vliegtuig. Vanaf we opstegen tot we geland zijn hebben die gasten zitten zingen, roepen, rare geluiden maken... Opmerkingen van stewardessen hadden geen effect, die mannen wisten ook wel dat ze niet in volle vlucht uit het vliegtuig konden gezet worden...

Yannick

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dréten

Eenzijdige berichtgeving is zelden of nooit helemaal correct en objectief. Waarmee ik niet beweer dat die groep jongeren volledig recht in hun schoenen staat, hé.

Feit is natuurlijk ook dat bepaalde situaties kunnen escaleren wanneer op een minder gepaste wijze op min of meer ongepast gedrag gereageerd wordt...

Wat betreft die alles-kan-alles-mag mentaliteit bij jongeren: ik reis vrij vaak per trein, ik ben zelf GEEN jongere meer (jammer genoeg), maar ik kan wel met zekerheid vertellen dat dergelijke mentaliteit vooral merkbaar is bij de zogezegd betere middenklasse 40 en 50 plussers. Ook in het verkeer zie ik (enkele uitzonderingen daar gelaten) meer hoffelijkheid bij jongeren als bij ouderen.

Dus ik vind niet dat alles altijd op de jeugd moet worden afgeschoven.

mvg,
                Bart
                Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Ik vraag me af of ze ALLE 100 dronken en onbeschoft waren.
                  Je zal maar vastzitten omdat je studievriendjes het te bont maken, en je zelf "braaf" was.

Als die er tussenzaten, zou het wel her erg onrechtvaardig zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                    Je zal maar vastzitten omdat je studievriendjes het te bont maken, en je zelf "braaf" was.

Er was niemand dronken Tommie.
                    Een paar maakte problemen bij het inchecken aan de balie: wilden niet betalen voor zijn bagage.
                    Twee mogelijkheden: een "kieken" heeft die reis georganiseerd en heeft niemand gewaarschuwd
                    voor die typische Ryanair-zaken > al die extra kosten enz.
                    Ofwel wilde die studenten gewoon niet willen betalen (en mochten niet instappen).
                    (koppigheid, den held willen uithangen, noem maar op)
                    En daarop werd de groep solidair met de rest.
                    (er zitten er nog een 40 vast op de luchthaven)

Dan kom ik nu terug op wat je zegt: iedereen, de gehele groep moet boeten...
                    Vind ook niet dat dit kan.
                    Van zo'n groeps-gedoe moet ik dan ook totaal niks hebben en ik heb er ook nooit
                    aan meegedaan juist omdat de groep moet boeten gelijk hier weer duidelijk werd.

Ik heb de halve wereld "afgerezen" Tommie: nooit problemen gehad met niks niet
                    Last edited by theokus; 6 februari 2011, 23:07.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht

Meestal gaat het heden ten dage om zogenaamd "heldengedrag".
                      Eentje maakt het te bont, en de anderen zijn "solidair" met hem, want ze laten hun "vrienden in nood" niet in de steek of ze "verraden hun vriend niet"...
                      Net zoals in de films, weet je wel

Het grootste slachtoffer is(zijn) meestal de begeleider(s), die mag(mogen) namelijk de boel nadien rechttrekken en verontschuldigingen overbrengen aan de benadeelde partij(en), want daarin zijn "de daders" dan weer niet zo bedreven...
                      Vervolgens wordt(worden) de begeleider(s) door het schoolhoofd meestal aanzien als de grote schuldige want ze hebben geen gezag of zijn onbekwaam om een groep te leiden...

Comment

Zelf spendeer ik ook enkele dagen per jaar op de vlieger (17 volle dagen volgens mijn statestieken op Lufthansa) en heb het in 18 jaar al veel zien veranderen. De Engelse en Ierse low budget maatschappijen lijken heel regelmatig op een partytent, men begint al goed te hijsen van 's morgens vroeg met het bijkomende lawaai.
                        Het is zonder twijfel geen reden om op deze manier te reageren maar low budget maatschappijen trekken (gewild - ongewild) een zeker soort publiek aan die zich op het "alles kan en mag" beroept.
                        Ik heb persoonlijk nog maar weinig mensen een vlucht zien geweigerd worden of waar men de vlucht moest onderbreken voor amokmakers. Wel is het vliegen met huilbabies geen lachertje en zou ik bij wet verbieden dat kinderen onder de 2 jaar niet met regulieren lijnvluchten mogen vliegen maar dat is een ander verhaal .
                        Feit is dat men de regels kent van een Ryanair qua bagagepolitiek en om dan nog eens die regels in twijfel te gaan trekken is not done dus moet men geen ruzie gaan maken en al helemaal geen vliegtuig "gijzelen" voor enkele kg bagage extra.
                        Als je naar de opera gaat ga je ook niet fluiten op je vingers, als je naar de bioscoop gaat ga je ook niet zitten roepen in de zaal, ... als je vliegt heb je ook respect voor de medereizigers.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                          Zelf spendeer ik ook enkele dagen per jaar op de vlieger (17 volle dagen volgens mijn statestieken op Lufthansa) en heb het in 18 jaar al veel zien veranderen. De Engelse en Ierse low budget maatschappijen lijken heel regelmatig op een partytent, men begint al goed te hijsen van 's morgens vroeg met het bijkomende lawaai.
                          Het is zonder twijfel geen reden om op deze manier te reageren maar low budget maatschappijen trekken (gewild - ongewild) een zeker soort publiek aan die zich op het "alles kan en mag" beroept.
                          Ik heb persoonlijk nog maar weinig mensen een vlucht zien geweigerd worden of waar men de vlucht moest onderbreken voor amokmakers. Wel is het vliegen met huilbabies geen lachertje en zou ik bij wet verbieden dat kinderen onder de 2 jaar niet met regulieren lijnvluchten mogen vliegen maar dat is een ander verhaal .
                          Feit is dat men de regels kent van een Ryanair qua bagagepolitiek en om dan nog eens die regels in twijfel te gaan trekken is not done dus moet men geen ruzie gaan maken en al helemaal geen vliegtuig "gijzelen" voor enkele kg bagage extra.
                          Als je naar de opera gaat ga je ook niet fluiten op je vingers, als je naar de bioscoop gaat ga je ook niet zitten roepen in de zaal, ... als je vliegt heb je ook respect voor de medereizigers.
                          Easyjet = idem dito.
                          Speciaal volkske

Met grote winkels = idem dito.
                          Vroeger hadden we hier de Sarma of de Penny.
                          Nu hebben we andere namen > andere prijzen > ander volk.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Ik kan daar boeken vol over schrijven over dat " groepsgedrag " van jongeren, en bezit ook foto's van wat zij achterlaten,of dat nu een korte reis was of een lange,het komt er hier op neer, no respect,en pure horor soms, nee dank je !
                            https://ggpics.be/

Comment

Heb je in alle leeftijden denk ik.
                              Er zijn veel goede jongeren ook met respect voor mens en natuur.

Zo is er in mijn straat een van 50 jaar die ook goed van het kind kan geven zun, amaai.
                              Maar als meneer geiriteerd is dan voelt hij zich onrecht aangedaan en breekt de buurt af.
                              Naargja

Denk dat die jongeren wel eens een serieus lesje geleerd kunnen krijgen als de vliegmaatschappij de rekening zal sturen voor het opzettelijk ophouden van een vliegtuig.
                              Die rekening kan gemakkelijk wel eens in de vele tienduizenden euros lopen.

Kan de piloot wel bijstaan dat em exit wou voor hen. Het blijft toch een onderneming met risico en waarbij de piloot niet moet afgeleid worden door onrust in zijn toestel.

Comment

Working...
                              X