Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

iPad- WIFI verbinding Telenet -D Link

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: iPad- WIFI verbinding Telenet -D Link

Idd;had dlink slechts 1 seconde uitgetrokken,nu voor 10 sec en probleem was opgelost
    Iedereen hartelijk bedankt voor de snelle hulp!

Comment

Ik heb hetzelfde probleem gehad , maar is ook opgelost met mijn ipad .
      Maar ik heb ook een iphone die vroeger verbonden was met het netwerk en nu kan ik deze nog verbinden met het netwerk maar hij kan geen verbinding maken met het internet.

Hoe zou ik dit kunnen oplossen?

dank

Thijs

Comment

Heb je bovenstaande stappen geprobeerd?
        Misschien is er op je iPad en iPhone een vast IP adres ingegeven wat conflicten geeft?

Soms helpt het ook op de iPhone van je netwerk te selecteren en dan 'Forget this network' (sorry, bij mij staat alles in het Engels), nadien selecteer je het netwerk opnieuw en geef je (indien nodig) het paswoord in.

Comment

Heb ik gedaan maar lukt niet, zal aan mijn router liggen zeker.
          Hoe zou ik de instellingen kunnen zien van de router?

mvg

Thijs

Comment

Door te surfen naar je "router". Hoe je het ip kan terugvinden staat hierboven (onder gateway).
            Groeten,

Polleke

Comment

Dank u voor u hulp.
              Ik begrijp het niet.
              Mijn computer is draadloos verbonden en kan verbinding maken met het internet.
              Mijn Ipad is ook draadloos verbonden en kan ook verbinding maken met het internet.
              En mijn Iphone is ook verbonden met hetzelfde netwerk , alle instellingen zijn hetzelfde, maar ik kan toch geen verbinding maken met het internet .
              Hij toont dat zelfde tekentje dat hij verbonden is en goede verbinding heeft maar dan komt de foutmelding erop ' Pagina openen niet mogelijk Safari kan de pagina niet openen , omdat de server niet meet reageert' .
              Als ik onder een ander draadloos netwerk kom kan ik ook verbinding maken met dat netwerk en kan ik wel op het internet ...
              Misschien moet ik eens telenet contacteren?

Comment

beste forumgangers en collega's in misery,

ook ik sukkel met soortgelijke problemen.

Ik ben dus nu de zeer ongelukkige bezitter van een Ipad2 op een thuisnetwerk met een D-Link router Dir 635. Maandenlang geen probleem, sinds een week echter is de Ipad onbruikbaar:
                * foutmelding in safari en email: "geen internetverbinding"
                * Wifi Dlink network wordt gedetecteerd met sterk signaal
                * andere Pc 's in het huishouden werken wel , met de bewerking dat Wifi af en toe wegvalt
                * de Ipad 2 werkt feilloos op een ander wireless netwerk.
                * het dlink netwerk heeft geen beveiliging.

Ik ben ten einde raad, ik heb al geprobeerd:
                * de ipad netwerkinstellingen te doen"vergeten"
                * de ipad netwerkingstellingen "reset to factory"
                * de ipad wifi aan/uit, reset/restart.... allerlei combi's om te resetten
                * de router gereset
                * de router voedingspanning de hele dag uitgetrokken, de router gerestart en gereset
                * IPad 2 IP adres, subnetmask, router en DNS gecontroleerd en gereset ("vernieuw lease").

... en nog werkt het niet!

Heeft iemand nog een idee aub?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door weekendhulpje Bekijk bericht
                  beste forumgangers en collega's in misery,

ook ik sukkel met soortgelijke problemen.

Ik ben dus nu de zeer ongelukkige bezitter van een Ipad2 op een thuisnetwerk met een D-Link router Dir 635. Maandenlang geen probleem, sinds een week echter is de Ipad onbruikbaar:
                  * foutmelding in safari en email: "geen internetverbinding"
                  * Wifi Dlink network wordt gedetecteerd met sterk signaal
                  * andere Pc 's in het huishouden werken wel , met de bewerking dat Wifi af en toe wegvalt
                  * de Ipad 2 werkt feilloos op een ander wireless netwerk.
                  * het dlink netwerk heeft geen beveiliging.
                  Je zegt zelf dat de WIFI op je PCs af en toe wegvalt, je iPad (die op een ander wireless netwerk wel goed werkt) werkt niet met je WIFI en je noemt jezelf ongelukkig bezitter van een iPad? Ik denk eerder dat dat je een bezitter bent van een ongelukkige router...
                  Last edited by Dany_; 21 februari 2012, 07:42.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door thijscodron Bekijk bericht
                    Dank u voor u hulp.
                    Ik begrijp het niet.
                    Mijn computer is draadloos verbonden en kan verbinding maken met het internet.
                    Mijn Ipad is ook draadloos verbonden en kan ook verbinding maken met het internet.
                    En mijn Iphone is ook verbonden met hetzelfde netwerk , alle instellingen zijn hetzelfde, maar ik kan toch geen verbinding maken met het internet .
                    Hij toont dat zelfde tekentje dat hij verbonden is en goede verbinding heeft maar dan komt de foutmelding erop ' Pagina openen niet mogelijk Safari kan de pagina niet openen , omdat de server niet meet reageert' .
                    Als ik onder een ander draadloos netwerk kom kan ik ook verbinding maken met dat netwerk en kan ik wel op het internet ...
                    Misschien moet ik eens telenet contacteren?
                    Waarschijnlijk zal het wachtwoord van het draadloze netwerk toch niet juiste zijn, het is niet omdat je een sterk signaal hebt dat je ook effectief verbonden bent met het netwerk.
                    Telenet contacteren zal hier niet veel helpen, zij gaan ook enkel jou de instellingen laten aanpassen of de verbinding opnieuw aanmakenmaar dat zou je perfect zelf moeten kunnen. Deze informatie zal normaal gezien ook wel op hun site staan. Een paswoord is snel verkeerd ingegeven, zelf zit ik ook regelmatig op een verkeerd lettertje tijdens het typen.
                    Canon 7D - EF 17-40mm f/4L USM - EF 70-200mm f/4L USM - EF 50mm f/1.8 II - Sigma 50mm f/2.8 DG Macro

Comment

Never mind. Quinck reageert op #21 en niet op #22.
                      Last edited by Leonidas; 21 februari 2012, 08:04.

Comment

Hallo terug

ben naar een telenet verdeler geweest met mijn iphone en router en ze hebben die daar getest en we zijn tot de constatatie gekomen dat mijn router kapot was , nu heb ik een nieuwe d link router en nu werkt alles perfect.

dank voor de hulp

Comment

Working...
                        X