Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

iPad- WIFI verbinding Telenet -D Link

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• iPad- WIFI verbinding Telenet -D Link

Ben een bijna gelukkige eigenaar van een iPad. Kan alleen thuis niet op internet.
    Heb Telenet, WIFI via D Link Access Point. Hij vindt en maakt connectie met mijn WIFI, maar wanneer ik via Safari een webpagina vraag, zegt hij dat er geen internetverbinding is. Bij Telenet zeggen ze eerst, contacteer Apple. Bij Apple zeggen ze, je moet inloggen op je WIFI met een WPA wachtwoord. Bel terug naar Telenet met de vraag, hoe kom ik aan een WPA wachtwoord. Dit zijn instellingen in het AccessP.Sturen ze mij een beschrijving van meer dan 30 stappen, maar bij stap 4 loopt het al mis. Ik moet via http://192.168.0.50 inloggen. Maar met mijn vaste PC kan ik deze pagina niet openen. Is er iemand die hier kennis van heeft en mij kan vertellen welke stappen ik moet maken om dan toch met mijn iPad op het net te kunnen.
    Alvast zeeeeeer hartelijk dank voor de hulp. Rudi

Re: iPad- WIFI verbinding Telenet -D Link

ipad maakte hier perfect verbinding op mijn dlink wifi thuis en ook op het werk

het enige wat je moet invoeren in de paswoord zoals ingesteld bij de netwerk beveiliging

anders moet je geen parameters veranderen

test anders eens uit door je netwerk beveiliging uit te zetten

run op je pc in uitvoeren eerst eens cmd en daarna ipconfig dan moet je zeker met je ip adres in te geven binnen raken in je dlink structuur
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Ga naar start en kies voor "uitvoeren" en daar geef je het commando cmd
      Je krijgt dan een prompt waar je volgende commando geeft: ipconfig /all

Daar staat dan de status van de netwerkkaart (kaarten) in je PC.
      Om er zeker van te zijn dat het IP adres van dat AP juist is vergelijk je dat met het adres die je bij Gateway ziet staan.

Is het adres bij Gateway anders geef je dat maar even in in je browser.

Ook een test om te zien of je PC het IP adres herkent die TN schrijft geef je bij de prompt volgende command
      ping 192.168.0.50
      daar worden dan 3 pogingen gedaan het AP te "pingen", zie het als het signaal dat boten uitzonden om de onderzeeers op te sporen (sonar) en via echo een signaal terug kregen.

EDIT: ik lees nu pas dat je Safari gebruikt dus vermoedelijk ben je een Mac gebruiker.

ga naar het menu links boven (appeltje) en kies voor system preferences. Onder Internet & wireless kies je voor Network
      Daar kies je je netwerkadaptor wat waarschijnlijk de Airport is? (maar voor een vaste netwerkkaart blijft het hetzelfde) en kies je dan voor "advanced"
      Daar kies je voor het tabblad TCP/IP en kijk je welk adres is staat bij rubriek.
      Dat is dan het IP adres voor je AP
      Last edited by Sultana; 12 december 2010, 14:09.

Comment

Hallo,

Hier ook geen enkel probleem bij een gelijkaardige configuratie ...
        - iPad vindt het netwerp zonder problemen
        - om in dat netwerk te geraken moet je wel de netwerk"sleutel" ingeven
        - klaar is kees en voortaan logt je iPad telkens automatisch in op je netwerk als het binnen bereik is.

Bij jou ontbreekt dus blijkbaar de netwerksleutel. De iPad vindt het netwerk, maar kan er niet op omdat het beveiligd is met de netwerksleutel. Die code is ooit ingegeven ...
        Via je browser moet je normaal aan de router geraken om dat wachtwoord terug te vinden.
        Zoniet ...

jaja
        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

kijk ook even in de documenten die TN heeft afgeleverd bij hun installatie. Normaal hebben ze ook de netwerksleutel opgeschreven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
            Ga naar start en kies voor "uitvoeren" en daar geef je het commando cmd
            Je krijgt dan een prompt waar je volgende commando geeft: ipconfig /all

Daar staat dan de status van de netwerkkaart (kaarten) in je PC.
            Om er zeker van te zijn dat het IP adres van dat AP juist is vergelijk je dat met het adres die je bij Gateway ziet staan.

Is het adres bij Gateway anders geef je dat maar even in in je browser.

Ook een test om te zien of je PC het IP adres herkent die TN schrijft geef je bij de prompt volgende command
            ping 192.168.0.50
            daar worden dan 3 pogingen gedaan het AP te "pingen", zie het als het signaal dat boten uitzonden om de onderzeeers op te sporen (sonar) en via echo een signaal terug kregen.

EDIT: ik lees nu pas dat je Safari gebruikt dus vermoedelijk ben je een Mac gebruiker.

ga naar het menu links boven (appeltje) en kies voor system preferences. Onder Internet & wireless kies je voor Network
            Daar kies je je netwerkadaptor wat waarschijnlijk de Airport is? (maar voor een vaste netwerkkaart blijft het hetzelfde) en kies je dan voor "advanced"
            Daar kies je voor het tabblad TCP/IP en kijk je welk adres is staat bij rubriek.
            Dat is dan het IP adres voor je AP
            Heb een pc op Vista die met de vaste kabel is vebonden, hier geen probleem. Een Laptop op Windows XP draadloos via WIFI A.P. geen probleem mee. Alleen met de iPad, ik heb een paswoord ingebracht (laatste 5 cijfers van s/n van de DLInk) wat normaal OK moet zijn, maar hier dus niet. Dit zou volgens Apple geen WPA wachtwoord zijn(wat dat mag betekenen). Met een WPA wachtwoord zou het geen probleem mogen zijn, maar hoe kom ik dan aan dat WPA wachtwoord. super !!! jullie snelle reacties !! thanks !!

Ik heb nog mijn Web Key van destijds, gebruik ik die als paswoord?

Comment

Je WEP key is je wachtwoord voor je draadloos netwerk inderdaad. Wel een zwakke sleutel, maar het is beter dan niets.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                Je WEP key is je wachtwoord voor je draadloos netwerk inderdaad. Wel een zwakke sleutel, maar het is beter dan niets.
                Klopt als een zwerende vinger

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                  hier een serieuze sleutel en filtering op MAC adress (zeker da je die niet ingesteld hebt.)
                  ieder toestel heef een eigen MAC-adress/code (niks te zien met apple) als je daarop filterd geraak je nooit op't net
                  nikon stuff

Comment

OK..... is gelukt met de WEP Key, zo simpel eigenlijk. Kunnen die van Telenet dat niet gewoon zeggen? kunnen we onze bedenkingen bij maken.
                    Mannen SUUUUUUUPer bedankt voor de tips !!!!!!!!!!!!!!!!!
                    Nu ben ik helemaal gelukkig met mijn nieuw iPad

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vesparica Bekijk bericht
                      OK..... is gelukt met de WEP Key, zo simpel eigenlijk. Kunnen die van Telenet dat niet gewoon zeggen? kunnen we onze bedenkingen bij maken.
                      Mannen SUUUUUUUPer bedankt voor de tips !!!!!!!!!!!!!!!!!
                      Nu ben ik helemaal gelukkig met mijn nieuw iPad
                      Proficiat
                      Tja, WEP is verouderd en waarschijnlijk heb je je draadloos netwerkje reeds een tijdje want tegenwoordig is het allemaal WPA(2) beveiliging.
                      Welkom op het forum trouwens

Comment

Ik heb hetzelfde probleem met mijn ipad.Mijn Mac-computer kan gebruik maken van de wifi,maar ipad vindt wel het draadloze netwerk(Dlink van telenet+airport van Mac) maar kan geen verbinding maken.
                        Bij info op de ipad lees ik:Netwerk:Niet beschikbaar.Nochtans bij instellingen staat de naam van mijn draadloos netwerk.Tevens geeft het icoontje .)) aan dat de ipad het netwerk ontvangt.Ik kan echter geen verbinding maken met mijn netwerk:"Safari kan de pagina niet openen omdat er geen internetverbinding actief is".Heb het apparaat (ipad)geprobeerd bij hotspot van Mac Donalds en hier werkt het prima.
                        Is iemand op de hoogte wat het probleem zou kunnen zijn?
                        Dank bij voorbaat

Comment

Is die dlink een wifi router?

Hoe heb je je airpot beveiligd?

Comment

ja" dlink des 1005D" is voor wireless internet,heb ondertussen van iemand gehoord dat je in de router de beveiliging van WEP naar WPA/2 moet veranderen omdat de ipad geen WEP wachtwoord accepteert.Probleem is echter dat ik niet in contact kan komen met de dlink router als ik mijn mac computer verbind met de dlink

Comment

Waarom heb je dan die airport?
                              Desnoods je dlink eens resetten.

Comment

Working...
                              X