Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hoe wordt zo'n procédé genoemd waarbij de camera door een momentopname beweegt?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• hoe wordt zo'n procédé genoemd waarbij de camera door een momentopname beweegt?

op National Geographic is momenteel een trailer te zien waarin dit wordt toegepast.
    Het gaat als volgt: een camera beweegt tussen een momentopname door, waardoor de illusie ontstaat dat de kijker doorgeen een 3D-foto stapt.
    Wie zegt me hoe zoiets heet, zodat ik info kan googlen.
    de trailer: INSIDE:THE MOB'S BLOODY VALENTINE. over een afrekening tussen maffiaclan

Dré

Re: hoe wordt zo'n procédé genoemd waarbij de camera door een momentopname beweegt?

Ik denk dat ik weet wat je bedoelt.
    Hiervoor gebruiken ze een tiental camera's die op een halve cirkel worden gemonteerd. Met dezelfde instellingen wordt er op 1 moment een foto gemaakt.

*edit*
    Net de trailer gezien: niet dus
    Geen idee hoe men zoiets doet.
    Last edited by Lennert; 4 maart 2012, 10:46.

Comment

Re: hoe wordt zo'n procédé genoemd waarbij de camera door een momentopname beweegt?

Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
      Ik denk dat ik weet wat je bedoelt.
      Hiervoor gebruiken ze een tiental camera's die op een halve cirkel worden gemonteerd. Met dezelfde instellingen wordt er op 1 moment een foto gemaakt.

*edit*
      Net de trailer gezien: niet dus
      Geen idee hoe men zoiets doet.
      Dat van je eerste reactie is het inderdaad niet, zoals je ondertussen al zelf edited hebt.
      We zoeken verder

toch bedankt hoor.

Comment

Toch even de link erbij plaatsen: trailer.
        Ik vrees dat daar weinig fotografie in zit.
        Het lijkt me een computermodel dat gerenderd is tot bewegend beeld.

Als je verbaasd bent over de indrukwekkende reële weergave moet je ook 'ns dit bekijken. En dan zeker ook the making of...
        You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Palladio Bekijk bericht
          Toch even de link erbij plaatsen: trailer.
          Ik vrees dat daar weinig fotografie in zit.
          Het lijkt me een computermodel dat gerenderd is tot bewegend beeld.

Als je verbaasd bent over de indrukwekkende reële weergave moet je ook 'ns dit bekijken. En dan zeker ook the making of...
          Ik ben redelijk onderlegd in al wat rendering is hoor, Palladio, maar het renderen van levende wezens is/blijft nog altijd een kunst op zich hoor, ondanks de snelle technologische evolutie. Daarom vermoed ik dat er iets anders achter zit.

Comment

Bullet time!

Gepioneerd in The Matrix (dacht ik), maar ook gebruikt in videospelletjes zoals Max Payne. Ok, blijkbaar werd het niet voor het eerst in The Matrix gebruikt; http://en.wikipedia.org/wiki/Bullet_time . Wat ik mij wel herinner is dat ze dit doen - zoals Lennert ongeveer zegt - door verschillende foto's te nemen vanuit verschillende standpunten, of zelfs een camera heel snel in een halve cirkel laten bewegen. Dit gebeurt dan wel voor een blauwe of groene achtergrond om dan achteraf de nodige effecten toe te voegen.

De trailer waarnaar je verwijst, ziet mij er eerlijk gezegd volledig gerenderd uit. Het is praktisch gewoon niet mogelijk om een camera doorheen zo een uitgestrekte scene te bewegen (of verschillende camera's op te stellen om tegelijkertijd een foto te nemen). De gezichten zien er bij momenten inderdaad erg realistisch uit, maar het geheel (het dak bijvoorbeeld) doet toch nog altijd als onecht aan.

Comment

Ik heb al verschillende benamingen gehoord voor het type effect.

Zoek op 'time freeze' en '3D motion tracking'

Video copilot heeft wel tutorials van hoe je zoiets doet in After effects en 3Ds MAX.

Komt geen fotografie aan te pas zoals we het op dit forum kennen.
              Last edited by Loccufier; 4 maart 2012, 18:52.
              Loccufier.be - MacBook Pro - Canon 60D - Olympus OM-1 - Canon 70-200 f4 IS L - Canon 17-85 - Zuiko 50mm f1.8 - Zuiko 28mm f2.8

Comment

Working...
              X