Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Apple vs. pc

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Apple vs. pc

Oorspronkelijk geplaatst door voyager Bekijk bericht
    Als je goed geluid wil, gebruik dan best een externe geluidskaart. De ingebouwde chips zijn doorgaans van het "budget" type. Een goede (pro) geluidskaart moet niet meer dan 100€ kosten voor stereo.

(En om het apple - pc debat te voeden: een mac heeft een optische geluid output ;-) )
    Die optische output, hebben alle PC's toch ? Zelfs mijn 8 jaar oud computerke met klankkaart op het moederbord...
    Trouwens : hardware voor PC en Mac is al jaren hetzelfde (vroeger was dat niet het geval), of dacht je dat intel speciale chipsets ontwikkelt voor Mac ?
    Groeten,

Polleke

Comment

Ik heb net mijn iMac gechronometreerd.

Uit zetten (alle applicaties waren gestopt) in minder dan 5 seconden.
      Daarna terug aan zetten : 39 seconden, en dan is de internetverbinding ook gemaakt.

Ik heb een standaard iMac 21,5 inch van januari 2010.

Wie zet er zijn cijfers bij?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        Ik heb net mijn iMac gechronometreerd.

Uit zetten (alle applicaties waren gestopt) in minder dan 5 seconden.
        Daarna terug aan zetten : 39 seconden, en dan is de internetverbinding ook gemaakt.

Ik heb een standaard iMac 21,5 inch van januari 2010.

Wie zet er zijn cijfers bij?
        Ik heb gene iMac Tommie, haha
        Maar die 39 haal ik beslist > Wel een koude start doen he Tommie.
        Zelfs het afsluiten is razendsnel.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          Ik heb gene iMac Tommie, haha
          Maar die 39 haal ik beslist > Wel een koude start doen he Tommie.
          Zelfs het afsluiten is razendsnel.
          Dit was een echte koude start zonder gefoetel. Ik heb geen enkele soft uitgezet of verwijderd.

En Theokus, ik wil je geloven, maar zet er eens cijders bij!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Tommie, ik haal de 23 seconden niet...
            Dezelfde config, dezelfde prog's met XP Prof. had nog veel meer tijd nodig.
            Wel zonder SSD he.
            )
            Hier net nog eens getest,
            Mac osx op imac 3GHZ c2d met intel ssd x25 80Gb.
            Cold boot.
            Geladen programma's,
            mail, calender, finder (verkenner), excel, word, firefox.
            Full klaar zelfs op 21 seconden, wel zonder externe disks, want dan duurt het langer, ook met firewire.
            En dan al een oude imac, niks I5, I7 of wat dan ook, (model eind 2009) met maar 4Gb ramgeheugen.

Comment

Zijn er al mensen die ervaring hebben met een hybride drive zoals de Seagate Momentus XT. Deze heeft 500 GB aan normale opslag gecombineerd met een 4 GB cache van SSD.
              Volgens sommigen betekent die dat deze drive in normale omstandigheden de snelheid van een SSD kan evenaren maar dat de kost eerder dichter bij de kost van een klassieke drive ligt.

Nu alle tests van test-labo's ten spijte. Zijn er ook al gebruikers die dit effectief gebruiken en er in het dagelijkse gebruik een verschil merken?

Voordeel zou zijn, dat deze drive gewoon een andere HD kan vervangen. Je PC of OS merkt geen enkel verschil met een klassieke HD.
              Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                Zijn er al mensen die ervaring hebben met een hybride drive zoals de Seagate Momentus XT. Deze heeft 500 GB aan normale opslag gecombineerd met een 4 GB cache van SSD.
                Volgens sommigen betekent die dat deze drive in normale omstandigheden de snelheid van een SSD kan evenaren maar dat de kost eerder dichter bij de kost van een klassieke drive ligt.

Nu alle tests van test-labo's ten spijte. Zijn er ook al gebruikers die dit effectief gebruiken en er in het dagelijkse gebruik een verschil merken?

Voordeel zou zijn, dat deze drive gewoon een andere HD kan vervangen. Je PC of OS merkt geen enkel verschil met een klassieke HD.
                Ik heb er 1 in mijn macbook pro unibody 2010 geplaatst.
                Het is een alternatief op een ssd, maar geen evenwaardige.
                Enkele tijden:
                cold boot osx, normaal 35 sec, met ssd, rond de 20, met XT rond de 28
                opstarten excel ssd: <1sec, LOL, normaal een 8 secondes, met de XT rond de 4sec.
                De mijne hoor je niet draaien, echter ik hoor er sommige wel van klagen.
                In kleine notebooks en zo heb je weinig alternatief, tenzij je de optical eruithaalt.

Dus, net zoals de logica ook zou aantonen, beter dan een harddisk, ja, maar zeker geen ssd vervanger.
                Ps, www.alternate.be voor de beste prijs.

Comment

Amaai wat een gestoef over opstart tijden. Van mij mag mijn pc 15 min opstarten, ik doe dat misschien 2x per jaar. Ik heb liever dat hij snel en stabiel werkt als hij 1x opgestart is.
                  Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                  http://www.stevevandegaer.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                    Amaai wat een gestoef over opstart tijden. Van mij mag mijn pc 15 min opstarten, ik doe dat misschien 2x per jaar. Ik heb liever dat hij snel en stabiel werkt als hij 1x opgestart is.
                    Het heeft niks met stoefen te maken.

Mijn PC valt iedere avond uit, en ik start dan teug op wanneer ik hem nodig heb.
                    En de cijfers die ik tot nu toe zie is dat een Apple of WinPC even snel opstarten als je er even veel geld aan uitgeeft.

Nog net iets belanrijker vind ik het terug opstarten vanuit sluimer.

Wel heel vreemd er zo weinig hun tijden willen posten.

Comment

• Net gelezen, verwondert me toch : http://digitallife.nl/gadgets/20934-...re-taken-.html
                      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Ja heb het ook al gelezen, ligt dat nu bij Apple of zit er nog een bug in die Sandy bridge processor. AMD heeft net een concurrent voor de Sandy voorgesteld, misschien kunnen zij nu van dit euvel gaan profiteren.
                        Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                          Het heeft niks met stoefen te maken.

Mijn PC valt iedere avond uit, en ik start dan teug op wanneer ik hem nodig heb.
                          En de cijfers die ik tot nu toe zie is dat een Apple of WinPC even snel opstarten als je er even veel geld aan uitgeeft.

Nog net iets belanrijker vind ik het terug opstarten vanuit sluimer.

Wel heel vreemd er zo weinig hun tijden willen posten.
                          Opstarten vanuit sluimerstand gaat toch ogenblikkelijk. Het duurt in elk geval langer om het paswoord in te tikken .

Persoonlijk vind ik die opstarttijd evengoed onbelangrijk. Het moet natuurlijk geen uur duren... Excel of word 2010 opstarten gaat hier evengoed binnen de seconde. en dat op een laptop hard schijfje... Windows 7 opstarten duurt een pak langer (maar met al die license en andere SQL servers hier vind ik dat redelijk normaal).
                          Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                            Nog geen problemen met mijn 13" gehad.
                            Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                              Altijd een beetje een risico met nieuwe technologie, maar het goede nieuws is dat het een software probleem lijkt te zijn. Die flikkering op de schermen zou veroorzaakt worden door het automatisch switchen tussen de sandy bridge gpu en de normale kaart voor het zwaardere werk. Het tooltje GFxcardstatus installeren om manueel te switchen zou dit euvel al verhelpen en dan is het gewoon wachten op een patch.

Comment

Sinds wanneer is opstart en afsluit tijd een indicatie van de "snelheid" van de computer?

Als je 5 seconden uitspaart tijdens de opstart fase 1x per dag, dan boeit dat minder dan wanneer je minuten uitspaart tijdens renderen om maar iets te noemen.

Soit, heb mijn PC getimed koudstart Windows 7 tot desktop alle background programmas geladen 22 sec, waarvan 12 seconden al voorbij waren voordat windows begon te laden (POST, RAID controller BIOS)
                                4 GHz i7 + Intel SSD 160G.

Maar nogmaals het is geen relevante test. Een paar seconden 1x per dag merk je niet. De tijden van opzetten en een sigaret gaan roken zijn ondertussen toch al een paar jaar voorbij.

Comment

Working...
                                X