Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Winterbanden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Winterbanden

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Interessant , als die evenveel wielen/banden als “ventielen” heeft, dan zal die wel de baan houden zeker? [emoji1]

    Edit: Met 680 Nm en 555 PK nog 4,7 sec van 0 tot 100, dat is met de handrem op of zo? [emoji1]
    En als reservewiel lekke banden.
    Wat wil je, 't is maar een BMW, en zonder reservewiel.

    Een Cayenne met vergelijkbare motor doet het maar 0,3 seconden sneller



    Je moet wel meer dan 2 ton in beweging krijgen hé.

    Comment


    • Winterbanden

      Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
      Wat wil je, 't is maar een BMW, en zonder reservewiel.

      Een Cayenne met vergelijkbare motor doet het maar 0,3 seconden sneller



      Je moet wel meer dan 2 ton in beweging krijgen hé.
      Volgens de site van BMW is het voor de X M6 4,2 seconden, dat zal wel correct zijn denk ik.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • Re: Winterbanden

        Een mens in West Europa leeft gemiddeld 2.350.000.000 seconden.
        Die paar tienden van een seconde gaan de zaak niet uitmaken.
        Last edited by notex; 13 december 2017, 11:19.

        Comment


        • Winterbanden

          Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
          Een mens in West Europa leeft gemiddeld 2.350.000.000 seconden.
          Die paar tienden van een seconde gaan de zaak niet uitmaken.
          Met dit standpunt kunnen we allemaal met een trage Lada rijden. [emoji1]

          Als men een paar tienduizend Euro extra geeft voor een snellere wagen, dan zal dat toch wel iets uitmaken denk ik.

          Of waarom zijn er volgend op het dieselschandaal zoveel klachten gekomen dat de auto iets trager werd na een software-update?
          Dat gaat ook maar om tienden van een seconde.

          En mocht men zijn gans leven continu kunnen optrekken ... dan zou die 0,5 seconde toch een verschil maken van 279.761.905 gemiste kansen. [emoji1][emoji1][emoji1]

          Vele kleintjes ....
          Last edited by VerSeg; 14 december 2017, 01:48.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • Re: Winterbanden

            Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
            Een mens in West Europa leeft gemiddeld 2.350.000.000 seconden.
            Die paar tienden van een seconde gaan de zaak niet uitmaken.
            Als je ooit de kans hebt dit boek te lezen, dan hebben die 2.350.000.000 seconden zelfs geen betekenis meer.
            Mvg.
            Robert
            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

            Comment


            • Re: Winterbanden

              Skoften voorziet je dagelijks van opvallende nieuwsberichten, virals, grappige picdumps, gifdumps en meer.

              Comment


              • Re: Winterbanden

                Nog geen kans gehad om het met onze quattro te proberen. Maar zie niet goed het verschil tussen het Quattro systeem van Audi en de X-drive van BMW.
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • Re: Winterbanden

                  Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                  .......

                  Vastgereden Renaultjes, Peugeotjes, Opeltjes of Citroentjes heeft men niet kunnen (of willen) fotograferen.
                  Is het nu ongeveer goed met dat meewarig gedoe ?

                  Winterbanden dienen voor mij om niet vast te geraken op besneeuwde hellingen, verder hoop ik dat de remafstand iets minder vergroot bij glad of nat wegdek.
                  Niet om even snel of sneller te rijden dan in normale omstandigheden.
                  Ook nuttig dus op mijn Volkswagentje.

                  Vroeger reden ook de kevertjes trouwens niet slecht in de sneeuw (wat van de BMW's en Mercedessen inderdaad niet kon gezegd worden).
                  Toen ging men ook nog met alleman meeduwen wanneer iemand vastzat, in plaats van toeterend proberen voorbij te geraken zoals tegenwoordig gebeurt.
                  Ik heb nog altijd een kampeerschopje in de auto, heeft al geholpen om zand voor de wielen te gooien.
                  Op die manier komt de weg weer vrij en kan iedereen verder.

                  Comment


                  • Re: Winterbanden

                    Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                    Nog geen kans gehad om het met onze quattro te proberen. Maar zie niet goed het verschil tussen het Quattro systeem van Audi en de X-drive van BMW.
                    Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.


                    Zal wel gefilmd zijn in opdracht van Audi
                    De Audi's van nieuwe winterbanden voorzien, en versleten zomerbanden op de BMW's geplaatst.
                    Last edited by notex; 17 december 2017, 11:00.

                    Comment


                    • Re: Winterbanden

                      Nog geen kans gehad om het met onze quattro te proberen. Maar zie niet goed het verschil tussen het Quattro systeem van Audi en de X-drive van BMW.

                      Als je naar het filmpje kijkt, zul je het verschil zien.
                      Bij de BMW's draaien de voorwielen en de achterwielen niet altijd terzelfdertijd.Bij de Audi's wel.
                      Audi HAD op zijn quattro-systeem permanente voor- en achterwiel aandrijving.Veel minder gestuurd door electronica.Nu hebben zij hun permanente vierwiel- aandrijving opgegeven,en wordt de tractie ook meer electronisch verdeeld zoals bij BMW.
                      Dit onder druk van de CO2-normen.Lager verbruik,minder gewicht etc.Evengoed qua prestaties ??
                      Of men dit soort filmpjes nog zal kunnen blijven maken, blijft de vraag.
                      Dus heb je eigenlijk gelijk;tussen de X-drive en het nieuwe quattro (?)-systeem van Audi zit er waarschijnlijk niet zoveel verschil.Met het oude echte quattro-systeem is er wel een degelijk verschil.
                      (Misschien niet honderd procent technisch juist uitgelegd,maar daar komt het op neer.)

                      Comment


                      • Re: Winterbanden

                        Mij is aan die video alleszins opgevallen dat één van de BMW's een zeer exotische (Arabische lettertekens?, Maleisisch?, ...) nummerplaat had. Ik kan me niet voorstellen dat ze daar dikwijls sneeuw zien en op winterbanden rijden. En ook valt op dat alle Audi's niet alleen vooruit komen (sic) maar ook de sneeuw doen opstuiven. Probeer dat eens te doen met zomerbanden die dikwijls alleen maar voorzien van langsgroeven. Dan maakt het automerk en aandrijvingstechniek niet zoveel uit.
                        En luidt het onderschrift niet: "het moge vrij duidelijk zijn waar de voorkeur van de maker van deze video naar toe gaat." ?

                        Daarbij: een aantal jaar geleden was er een promotievideo van Audi waar een Quattro tegen een skischans opreed. Achteraf bleek die met behulp van een kabel omhoog getrokken en het niet op eigen kracht te kunnen

                        Dus nog maar eens (zie mijn vorige post) het verschil tussen winter en zomerbanden op 2 en 4 wielaandrijving : https://www.youtube.com/watch?v=mfuE00qdhLA
                        Met 4wielaandrijving en zomerbanden komt de test auto niet veel verder dan deze met 2wielaandrijving en zomerbanden. Met winterbanden doen beide het goed maar 4wielaandrijving wel beter. Dat dit maar "ordinaire Fords" zijn en geen exclusievere Duitse merken die hier in de laatste blzn min of meer als "norm" worden aangehaald verandert niets aan het plaatje.

                        Ik ben hier merk neutraal, ik rijd niet noch heb nooit met Ford, Audi of BMW gereden.

                        Comment


                        • Re: Winterbanden

                          Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                          Bij de BMW's draaien de voorwielen en de achterwielen niet altijd terzelfdertijd.Bij de Audi's wel.
                          Daar zegt de benaming het al, Xdrive wijst erop hoe het werkt.
                          Dat is linker voorwiel met rechter achterwiel en rechter voorwiel met linker achterwiel.
                          Heel goed als ofwel voor ofwel achter ofwel links ofwel rechts nog 1 wiel grip heeft.
                          Meestal voldoende voor grip op de openbare weg, maar niet specifiek voor als al de wielen op een gladde ondergrond staan.

                          Audi HAD op zijn quattro-systeem permanente voor- en achterwiel aandrijving.Veel minder gestuurd door electronica. Nu hebben zij hun permanente vierwiel-aandrijving opgegeven,en wordt de tractie ook meer electronisch verdeeld zoals bij BMW.
                          Klopt niet volledig om het verschil uit te leggen tussen Audi en BMW.

                          Bij Audi is het nooit in X geweest zoals bij BMW specifiek is en zo zal het (vermoedelijk) nooit zijn.

                          Trouwens is niet op elke nieuwe Audi de vierwielaandrijving niet meer permanent, dit hangt af van model en vooral van de motorisatie.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • Re: Winterbanden

                            Het leidt geen twijfel dat de soort rubber en de tekening een invloed heeft op het rijgedrag. Maar er zijn nog andere factoren : 4x4, bandenspanning,bandenmaat, zelfs bandenmerk, bandentemperatuur, ik zeg maar iets...
                            Puur wetenschappelijk gesproken stellen youtubefilmpjes bar weinig voor vrees ik.
                            Ik kan uit eigen ervaring getuigen dat (met dezelfde banden) het verschil tussen 4x2 en 4X4 ronduit spectaculair is, dat is één. Twéé : het juiste materiaal voor het juiste werk. Drie : alles heeft zijn grenzen.

                            Comment


                            • Re: Winterbanden

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Daar zegt de benaming het al, Xdrive wijst erop hoe het werkt.
                              Dat is linker voorwiel met rechter achterwiel en rechter voorwiel met linker achterwiel.
                              Heel goed als ofwel voor ofwel achter ofwel links ofwel rechts nog 1 wiel grip heeft.
                              Meestal voldoende voor grip op de openbare weg, maar niet specifiek voor als al de wielen op een gladde ondergrond staan.

                              Klopt niet volledig om het verschil uit te leggen tussen Audi en BMW.

                              Bij Audi is het nooit in X geweest zoals bij BMW specifiek is en zo zal het (vermoedelijk) nooit zijn.

                              Trouwens is niet op elke nieuwe Audi de vierwielaandrijving niet meer permanent, dit hangt af van model en vooral van de motorisatie.
                              Er zijn heel veel verschillende systemen. Ook bij de jeeps zelf. Zo moet ik sperren op mijn tussendiff terwijl de Mercedes G (ik weet niet de huidige maar in alle geval de vroegere) twee aparte sperren heeft.

                              Ik zeg het nog eens : het juiste materiaal voor het juiste werk.

                              Comment


                              • Re: Winterbanden

                                Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                                Er zijn heel veel verschillende systemen.
                                .../...
                                Ik zeg het nog eens : het juiste materiaal voor het juiste werk.[/IMG]
                                Klopt volledig en daar horen correcte banden ook bij ... waar we in de filmpjes weinig van weten.

                                Dat BMW zo slecht zou zijn valt ten zeerste te betwijfelen, specifiek de slechtste bij elkaar zetten geeft een vertekend beeld.
                                Dat er een verschil zit in werking tussen beide systemen is wel duidelijk en dat geven de fabricanten zelf ook aan.

                                Maar wat velen vergeten is dat moderne SUV's en gewone wagens vooral gemaakt zijn om in normale omstandigheden te rijden ... niet om extremen op te zoeken.

                                Het blijven hulpmiddelen die wel een positieve impact hebben maar daarom niet alles opvangen.

                                En wat sommige anderen ondertussen ook aangekaart hebben klopt volledig en dat zeg ik zelf ook al langer ... het is niet omdat men vierwielaandrijving heeft dat banden geen invloed hebben.

                                En buiten kunnen vertrekken is er ook nog kunnen stoppen.
                                Laat ze ook eens een filmpje maken in forse bergaf en spekglad wegdek waarbij ze zonder slippen beneden moeten raken aan lage snelheid. [emoji3]
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X