Re: Winterbanden
Kromme redenering.
Uw gordel aandoen beschermt u ook beter, niemand rijdt sneller omdat hij een gordel aandoet.
Winterbanden helpen u bij de veiligheid, niemand zal daarom sneller gaan rijden ... hoogstens minder bekrompen achter het stuur zitten en aan normalere snelheid rijden in plaats van extreem gevaarlijk traag.
U bent niet enkel een gevaar op de weg met overdreven snelheid, maar ook als je overdreven traag rijdt.
Sinds 4 oktober is het al meer onder de 7°C geweest dan erboven, aan de grond vaak nog veel lager want dat scheelt nog een stuk.
Onder de 7°C is een winterband in het voordeel, je haalt nu net zelf aan dat die dus wel toepasbaar waren.
Die redenering klopt wel, maar een zomerband is niet eens ooit zo soepel geweest, ook niet de eerste 4 jaar.
Je hebt inderdaad 2 sets tegelijk, maar op dezelfde tijd heb je evenveel banden versleten want je rijdt niet met je twee sets tegelijk.
Een CD-speler koop je dan ook niet voor je veiligheid en die is in de winter ook niet minder goed.
Winterbanden moet je zien zoals je ABS, tractiecontrole, 26 airbags, ... dat koop je niet om te verslijten maar om een extra hulpmiddel te hebben je veiligheid te verhogen.
Heb jij ooit je ABS of airbags versleten? Je hebt ze anders wel betaald hoor.
Zou je die ook afschaffen mochten ze niet verplicht zijn?
Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc
Bekijk bericht
Uw gordel aandoen beschermt u ook beter, niemand rijdt sneller omdat hij een gordel aandoet.
Winterbanden helpen u bij de veiligheid, niemand zal daarom sneller gaan rijden ... hoogstens minder bekrompen achter het stuur zitten en aan normalere snelheid rijden in plaats van extreem gevaarlijk traag.
U bent niet enkel een gevaar op de weg met overdreven snelheid, maar ook als je overdreven traag rijdt.
Daarnaast : mijn zomerbanden zijn onlangs vervangen, en dus 100% in orde : ik kan je verzekeren dat bij de huidige temperaturen (gewoon niet kouder dan het vriespunt, ook niet om 8:45 of 17:45, vanavond was het 6°C...) mijn verse zomerbanden het beter doen dan heel wat gasten die met half versleten winterbanden rondrijden.
Onder de 7°C is een winterband in het voordeel, je haalt nu net zelf aan dat die dus wel toepasbaar waren.
Rijdt jij rond met winterbanden van ouder dan 4 jaar, dan is dat ZEKER het geval, want dan voldoet dat normaal soepeler rubber van een winterband al niet meer aan de eisen om nog een winterband genoemd te worden.
Je eerste argument van die 2e set die ik zou gekocht hebben klopt gewoon niet : je moet CONTINU 2 sets banden hebben, als je ook op winterbanden wil rijden.
Ik heb 1 CD-speler om naar muziek te luisteren. Heb hier echt geen 2e in reserve die ik de helft van het jaar gebruik...
Winterbanden moet je zien zoals je ABS, tractiecontrole, 26 airbags, ... dat koop je niet om te verslijten maar om een extra hulpmiddel te hebben je veiligheid te verhogen.
Heb jij ooit je ABS of airbags versleten? Je hebt ze anders wel betaald hoor.
Zou je die ook afschaffen mochten ze niet verplicht zijn?
Comment