Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Winterbanden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Winterbanden

    Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
    Raadt eens
    Leuk, we gaan er een quiz van maken... gezellig
    Jean Pierre.

    Comment


    • Re: Winterbanden

      Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
      En dan ben ik nog geen 'tegenstander', juist iemand die ze niet echt nuttig vindt voor zichzelf
      Ne pro!!!
      D90 - D70 - F80 + glas

      Comment


      • Re: Winterbanden

        Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
        Ne pro!!!
        Om voor mezelf beslissingen te nemen ben ik inderdaad het best geplaatst... sommigen vinden zich vaak beter geplaatst om te oordelen over anderen, daar doe ik niet aan mee.
        Jean Pierre.

        Comment


        • Re: Winterbanden

          Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
          Ik draag nooit sandalen, hou niet van dat gevoel

          En ik de herfst rij ik met herfstbanden... in de lente met... geheel volgens jouw logica!
          Moesten ze die produceren, awel ik kocht er mij direct
          D90 - D70 - F80 + glas

          Comment


          • Re: Winterbanden

            Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
            Moesten ze die produceren, awel ik kocht er mij direct
            Dat geloof ik best, ik kan mij voorstellen dat je nu enorm twijfelt in herfst met welke banden je best kunt door het verkeer laveren als een zwalpende ballerina...
            Jean Pierre.

            Comment


            • Re: Winterbanden

              Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
              Om voor mezelf beslissingen te nemen ben ik inderdaad het best geplaatst... sommigen vinden zich vaak beter geplaatst om te oordelen over anderen, daar doe ik niet aan mee.
              Nog anderen denken dat ze god de vader zijn, er zijn er ook die de wijsheid in pacht hebben en dan heb je natuurlijk ook nog de pro's
              D90 - D70 - F80 + glas

              Comment


              • Re: Winterbanden

                Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
                Dat geloof ik best, ik kan mij voorstellen dat je nu enorm twijfelt in herfst met welke banden je best kunt door het verkeer laveren als een zwalpende ballerina...
                Wat dacht je van vooraan zomer- en achteraan winterbanden.
                Ik vraag graag advies aan pro's
                Ballerina's zwalpen nooit, heb je die hun schoeisel al eens bekeken...
                D90 - D70 - F80 + glas

                Comment


                • Re: Winterbanden

                  Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                  Nog anderen denken dat ze god de vader zijn, er zijn er ook die de wijsheid in pacht hebben en dan heb je natuurlijk ook nog de pro's
                  Veel mensen geloven in iets dat niet bestaat, maar als we daar over beginnen gaat men hier snel een slotje op plaatsen en dat zou toch zonde zijn
                  Jean Pierre.

                  Comment


                  • Re: Winterbanden

                    Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                    Wat dacht je van vooraan zomer- en achteraan winterbanden.
                    Ik vraag graag advies aan pro's
                    Ballerina's zwalpen nooit, heb je die hun schoeisel al eens bekeken...
                    Die hun schoeisel heeft wel een heel klein draagvlak en helemaal geen groefjes. En al je denkt dat ze niet zwalpen moet je eens naar balletlessen gaan kijken De weg naar een super voorstelling is lang en hard.
                    Jean Pierre.

                    Comment


                    • Re: Winterbanden

                      @JPV
                      Jij was toch vrachtwagenbestuurder als ik me niet vergis (uw profiel)?
                      Vorig jaar had ik de pech om tijdens de winter een klapband te hebben na een diepe kuil geraakt te hebben op de snelweg ... onze Belgische wegen lagen er toen zo perfect bij.
                      Ik was tot stilstand gekomen op een parking voor vrachtwagens en verschillende onder hen zijn speciaal gestopt om te vragen of ze me konden helpen ... er zijn er zelfs die hun volledige pauze laten doorgaan hebben aan een babbel met mij.
                      Zo van het een en het ander gesproken hebbende, vooral over het weer en de staat van de banen, vroeg ik die mannen of het voor hun geen hel was met zo'n weer en die opleggers.
                      Het antwoord was duidelijk ... vroeger was dat dikke miserie want vertrekken met zo'n oplegger op een glad wegdek is niet zo simpel maar sinds we ook winterbanden kunnen hebben is dat veel verbeterd.
                      Eentje zei zelfs dat hij zonder winterbanden niet eens meer wou vertrekken met zijn oplegger ... er moet dus toch ergens een nut zijn aan die banden alvorens professionele chauffeurs zoiets gaan zeggen?
                      Of kennen die mannen er niets van?

                      Iets dat zijn nut bewezen heeft, dat heeft zowel nut op korte als lange afstand maar daarom moet niet iedereen het ook aankopen ... dat is een ander punt.

                      Dat banden duur zijn en men de investering niet wil doen is een ander punt maar die 400€ à 800€ (voor de gemiddelde wagen) is nu ook niet de doorslag op een wagen van al snel 25.000€.
                      Langs de andere kant gaan ze dan wel 500€ à 750€ supplement betalen voor een metaalkleurtje of 2500€ voor een GPS dat ze één keer per drie jaar gebruiken.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • Re: Winterbanden

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        @JPV
                        Jij was toch vrachtwagenbestuurder als ik me niet vergis (uw profiel)?
                        Vorig jaar had ik de pech om tijdens de winter een klapband te hebben na een diepe kuil geraakt te hebben op de snelweg ... onze Belgische wegen lagen er toen zo perfect bij.
                        Ik was tot stilstand gekomen op een parking voor vrachtwagens en verschillende onder hen zijn speciaal gestopt om te vragen of ze me konden helpen ... er zijn er zelfs die hun volledige pauze laten doorgaan hebben aan een babbel met mij.
                        Zo van het een en het ander gesproken hebbende, vooral over het weer en de staat van de banen, vroeg ik die mannen of het voor hun geen hel was met zo'n weer en die opleggers.
                        Het antwoord was duidelijk ... vroeger was dat dikke miserie want vertrekken met zo'n oplegger op een glad wegdek is niet zo simpel maar sinds we ook winterbanden kunnen hebben is dat veel verbeterd. Eentje zei zelfs dat hij zonder winterbanden niet eens meer wou vertrekken met zijn oplegger ... er moet dus toch ergens een nut zijn aan die banden alvorens professionele chauffeurs zoiets gaan zeggen?
                        Of kennen die mannen er niets van?

                        Iets dat zijn nut bewezen heeft, dat heeft zowel nut op korte als lange afstand maar daarom moet niet iedereen het ook aankopen ... dat is een ander punt.

                        Dat banden duur zijn en men de investering niet wil doen is een ander punt maar die 400€ à 800€ (voor de gemiddelde wagen) is nu ook niet de doorslag op een wagen van al snel 25.000€.
                        Langs de andere kant gaan ze dan wel 500€ à 750€ supplement betalen voor een metaalkleurtje of 2500€ voor een GPS dat ze één keer per drie jaar gebruiken.
                        Ik heb nooit beweerd dat ze geen nut hebben... en vrachtwagens die naar Duitsland, Zwitserland, Italie enz rijden zullen bijna allemaal uitgerust zijn met winterbanden omdat het 'loont'. Een lading vis die te laat komt is meteen heel wat minder waard... en dat gaat soms per uur!
                        Maar bedrijven die enkel hier in België distributie verzorgen zullen negen op de tien de investering niet doen. Zelfs als die regelmatig (soms dagelijks) naar de moeilijke provincies moeten rijden. De kostprijs weegt niet op tegen het voordeel... puur economisch gezien. Neem een bedrijfje met 30 vrachtwagen X 6 banden... montagekosten... stockeren...
                        Jean Pierre.

                        Comment


                        • Re: Winterbanden

                          Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                          Koud of niet koud, in de winter rij je met winterbanden en geen zomerbanden.
                          Logisch toch of draag jij in de winter sandalen
                          Deze winter is het nu al net 1 week tijdens de middag kouder dan 7 °C...
                          En k'heb vandaag juist nog een chiro-jongen op z'n fiets gezien in korte broek. Blijkbaar is het allemaal zo belangrijk niet. Ik ben wel niet gaan vragen of hij winterbanden had opliggen...
                          Groeten,

                          Polleke

                          Comment


                          • Als winterbanden, zelfs al is het maar één keer, mij behoeden van een uitschuiver waar een ander persoon bij geraakt wordt, hebben ze hun nut al bewezen, of het nu 1 dag sneeuwt of 3 maand, maakt eigenlijk geen verschil, die ene seconde kan voldoende zijn om een mensenleven te ruïneren ...... Als dergelijke situatie door het juiste schoeisel kan vermeden worden zijn ze hun geld meer dan waard .....
                            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                            Comment


                            • Re: Winterbanden

                              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              Tja, we komen van 90 of meer % achterwielaandrijving tot ongeveer 2 overblijvende merken die halsstarrig blijven zweren bij achterwielaandrijving.
                              Mij geeft (subjectief uiteraard) achterwielaandrijving continu een onveilig gevoel, zo van oei, die auto zit in mijn g*t te duwen ipv dat de voorwielen hem voorttrekken.
                              Het lijkt mij een beetje tegennatuurlijk.
                              Als ik kiezen kan: Achterwielaandrijving...
                              in de winter is het wat opletten,
                              maar hey, rij gek met voorwiel aandrijving en het loopt ook mis.

                              Maar het rij/stuur gedrag van zo'n achterwiel aandrijving vind ik werkelijk de max...

                              2 overblijvende merken?
                              volgens mij zijn er wel nog hoor...
                              ferrari, maserati, lotus, verschillende lexusjes, verschillende nissans,
                              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                              Comment


                              • Re: Winterbanden

                                Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                                Als winterbanden, zelfs al is het maar één keer, mij behoeden van een uitschuiver waar een ander persoon bij geraakt wordt, hebben ze hun nut al bewezen, of het nu 1 dag sneeuwt of 3 maand, maakt eigenlijk geen verschil, die ene seconde kan voldoende zijn om een mensenleven te ruïneren ...... Als dergelijke situatie door het juiste schoeisel kan vermeden worden zijn ze hun geld meer dan waard .....
                                Klopt, maar er zijn meer zaken die veiligheid bepalen dan dat schoeisel. En degene die op de gaspedaal duwt is daar de grootste factor. Ik heb met dat stalen ros nog nooit een ander persoon geraakt, en ben dat ook niet van plan.
                                Ik vraag me dan bv. ook af waarom je bv. zoveel mensen hun banden ziet gebruiken tot ze kaalversleten zijn (en dat is dus een pak verder dan die indicatoren op de banden).
                                Iemand die zijn winterbanden, ABS, ESP, ... gebruikt om sneller te kunnen rijden dan anders, is evengoed volledig fout bezig. Het voordeel van winterse omstandigheden is in elk geval dat er misschien meer ongevallen gebeuren, maar dat ze tenminste aan lage snelheden gebeuren. Er is dus meer blikschade, maar gelukkig veel minder menselijk leed.
                                Kaalversleten bij winterbanden is trouwens bij 4 mm. profieldiepte, bij minder zouden ze beter nieuwe zomerbanden gebruiken...
                                Groeten,

                                Polleke

                                Comment

                                Working...
                                X