Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Winterbanden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Winterbanden

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Dat zijn bij veel merken (merkgarages) gangbare prijzen voor een volledige set, daar hoeft men niets abnormaals voor te doen.
    Of men dat wil betalen is een andere kwestie.

    De ene koopt voor het goedkoopst, de andere voor het meeste comfort of de beste afwerking, dat is iedereen zijn keuze en recht.
    Dat gaat meestal gepaard met de wagen ... wie zoekt naar een goedkope wagen, die zoekt vermoedelijk ook naar goedkope banden en velgen.
    Maar er rijden ook genoeg wagens rond van meer dan 50.000€, dan steekt men daar ook geen stalen velgen onder.
    Of niet logisch?
    Om het even duidelijk te maken, ik ben niet arm.
    Ik leef eenvoudig, dat siert de mens, en dat geeft mij de gemoedsrust dat ik in geval van tegenslag de mogelijkheid heb om het probleem te verhelpen. Daarvoor dient geld.
    Hopelijk geldt dat ook voor u in verhouding met uw "train de vie".

    U hebt ondertussen al 3 keer vermeld dat uw velgen en banden 4000 EUR kosten, als dat geen stoefen is weet ik het niet.

    Laat ons even afstand nemen van dit gekibbel, er is hier iemand overleden.

    Maar als u opnieuw begint komt u mij terug tegen .

    Comment


    • Winterbanden

      Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
      U hebt ondertussen al 3 keer vermeld dat uw velgen en banden 4000 EUR kosten, als dat geen stoefen is weet ik het niet.
      Fout, dat maakt u ervan ... ik heb niet eens een set wintervelgen. [emoji16]
      Ik heb nog nergens vermeld wat ik (of iemand anders) heeft.
      En zelfs al had ik velgen van 20.000€ ... wat maakt dat uit?
      Er zijn zelfs wagens waar één achterlicht 60.000€ kost (gezien in een reportage) ... dus ja, dat is die mens zijn keuze.
      Als ge de slimme wil uithangen ... doe het dan goed en trek de juiste besluiten. [emoji6]
      Er is maar één iemand hier op BD dat echt weet wat wij hebben, wij ook wat hij heeft ... geen van ons beiden vermeldt hier of ergens enige merken of prijzen omdat wij beiden zo zijn, wij kopen voor onszelf, niet voor een ander.
      Als je iemand stoeffen wil verwijten, dan ben je bij ons toch aan het verkeerd adres. [emoji6]
      Last edited by VerSeg; 23 september 2019, 20:49.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • Re: Winterbanden

        en wanneer komen de winterbanden er weer op?

        Comment


        • Re: Winterbanden

          Oorspronkelijk geplaatst door bereboot Bekijk bericht
          en wanneer komen de winterbanden er weer op?
          Hier op 2 november.
          Vorig jaar afspraak al vastgelegd en bijna alles ervoor was al volzet.
          Maar dat is wel zowat de periode dat we zelf kiezen ... eind oktober of begin november.
          Maar voor anderen kan dat schelen, wie veel naar het buitenland in de bergen moet bijvoorbeeld.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • Re: Winterbanden

            Er zijn veel dingen die ik niet begrijp: :-) :-)
            Waaronder:
            -) Waarom rijden mensen die niet van flitspalen houden niet een beetje trager? Zodat flitspalen en andere snelheidscontroles overbodig worden. Dat geeft een enorme besparing door het niet plaatsen van die camera's.
            -) Waarom gaat iedereen mee in de hype van winterbanden?
            Als NIEMAND winterbanden zou kopen dan zouden de bandenmakers zich niet de luxe kunnen veroorloven om
            de gewone banden (we heten ze nu zelfs zomerbanden ???? ) zodanig te bouwen qua rubbersamenstelling en profiel
            dat ze onbruikbaar zijn in de winter.
            Vergelijk eens het profiel van een goede band van 20 jaar geleden met die van vandaag.
            De huidige "zomerbanden" zijn bijna racebanden.
            En de bandenindustrie kan de perfecte band bouwen voor zomer en winter.
            Maar kassa kassa hebben ze liever. En jullie doen mee. Kuddegedrag!

            PS: Sorry voor de racers onder ons als ze zich niet meer zouden kunnen voorzien van een set banden: voor de winter, voor de zomer, voor de stad, om de kinderen naar school te brengen, om naar de Aldi boodschappen te doen, voor de trek naar het zuiden met de zomervakantie, of naar het noorden etc...
            Maar de bandenfabrikanten hebben jullie bij de neus.
            En hoe??? LOL
            Last edited by Skitch; 28 september 2019, 02:22.
            " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

            Comment


            • Re: Winterbanden

              Toen ik met de auto begon te rijden waren de bandenprofielen voor "gewone banden" inderdaad toch meer geschikt om er in de winter mee rond te blijven rijden.
              De standaardbanden van nu hebben een heel ander profiel waardoor die zeker in sneeuw geen enkel stukje profiel hebben dat een beetje tractie garandeert (een paar "ringen" rondom is het standaardprofiel van de meeste banden, en daarmee geraak je niet vooruit en kan je ook niet stoppen in sneeuw).

              Maar toen bestonden er toch ook al winterbanden met een nog groffer profiel, en die hadden ook een andere samenstelling om wat meer grip te bieden op een koud wegdek.
              Het verschil tussen de gewone banden en de winterbanden van toen was inderdaad minder groot, met de huidige zomerbanden in het zeker op een besneeuwd wegdek bijna onmogelijk om vooruit te geraken (en dus ook onmogelijk om veilig te stoppen).
              Daarom zijn voor de weggebruikers die niet veel kilometers rijden de "all-weather" banden zeker geen verkeerde keuze (mijn volgende bandenset wordt er ook zo eentje, ik heb nu twee sets, maar die zullen gewoon te oud worden zonder dat ze versleten zijn).
              Tegen de huidige toegelaten maximumsnelheden kom je daar normaalgezien nooit mee in de problemen (snelheid aanpassen als het echt glad wordt natuurlijk), de openbare weg is geen race-circuit, al zijn er sommigen die er blijkbaar anders over denken.

              Flitspalen, trajectcontrole, verkeersdrempels, wegversmallingen en andere soorten snelheidsremmers zijn er inderdaad alleen maar omdat er nog teveel automobilisten rondrijden die denken dat ze tegen een veel hogere snelheid ook nog veilig aan het rijden zijn in de huidige verkeersdrukte.
              De beperking van 70km/h is er ook alleen maar gekomen omdat er teveel waren die zich niet hielden aan de 90Km/h.
              Op plaatsen waar je nu onmogelijk uit de bocht kan geraken tegen de maximaal toegelaten snelheid gebeuren nog altijd ongevallen waarbij de auto in stukken uit elkaar vliegt, als je dan het commentaar hoort op het nieuws dan zeggen ze dat ze de snelheid op die plaats nog willen verlagen, maar volgens mij helpt dat niet veel, want de ongelukken die daar dan al gebeurd zijn, daar is overduidelijk dat er nog altijd zijn die denken dat de verkeerswetgeving voor hun niet van toepassing is...
              In Wijnegem is er zo'n baan waar ze beter een verkeersbord zouden maken "verboden voor Porsche", want daar gebeuren spijtig genoeg teveel extreme accidenten met zo'n sportieve wagens.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • Winterbanden

                Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                Er zijn veel dingen die ik niet begrijp: :-) :-)
                .../...
                -) Waarom gaat iedereen mee in de hype van winterbanden?
                Als NIEMAND winterbanden zou kopen dan zouden de bandenmakers zich niet de luxe kunnen veroorloven om
                de gewone banden (we heten ze nu zelfs zomerbanden ???? ) zodanig te bouwen qua rubbersamenstelling en profiel
                dat ze onbruikbaar zijn in de winter.
                .../...
                PS: Sorry voor de racers onder ons als ze zich niet meer zouden kunnen voorzien van een set banden: voor de winter, voor de zomer, voor de stad, om de kinderen naar school te brengen, om naar de Aldi boodschappen te doen, voor de trek naar het zuiden met de zomervakantie, of naar het noorden etc...
                Maar de bandenfabrikanten hebben jullie bij de neus.
                En hoe??? LOL
                Ten eerste heeft niet iedereen de keuze, er zijn ook wettelijke verplichtingen als men naar bepaalde landen rijdt.
                Ten tweede hebben winterbanden niets, maar dan ook helemaal niets te maken met racen.
                Integendeel zelfs, want ze helpen het beste bij normaal rijgedrag en hebben meer nut om te kunnen remmen en draaien dan te kunnen vertrekken want niet kunnen vertrekken is niet echt onveilig maar hoogstens vervelend.
                Ten derde, als winterbanden iemand niet interesseert dan is dat zijn recht maar wie ze wel koopt zal er toch wel een nut in zien zeker?

                Met dezelfde redenering zou men dan ook nooit een afzonderlijke telelens, een breedhoeklens, een macrolens of zo moeten kopen ... dan zouden fabrikanten gedwongen zijn om één deftige te maken die alles kan.
                En daar kan men meer mee besparen dan met banden. [emoji6]
                Last edited by VerSeg; 28 september 2019, 09:29.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • Re: Winterbanden

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  T...
                  Met dezelfde redenering zou men dan ook nooit een afzonderlijke telelens, een breedhoeklens, een macrolens of zo moeten kopen ... dan zouden fabrikanten gedwongen zijn om één deftige te maken die alles kan.
                  En daar kan men meer mee besparen dan met banden. [emoji6]
                  Een nogal zwakke opmerking op een fotografieforum, meneer "altijd het laatste woord" .

                  Comment


                  • Re: Winterbanden

                    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                    Toen ik met de auto begon te rijden waren de bandenprofielen voor "gewone banden" inderdaad toch meer geschikt om er in de winter mee rond te blijven rijden.
                    De standaardbanden van nu hebben een heel ander profiel waardoor die zeker in sneeuw geen enkel stukje profiel hebben dat een beetje tractie garandeert (een paar "ringen" rondom is het standaardprofiel van de meeste banden, en daarmee geraak je niet vooruit en kan je ook niet stoppen in sneeuw).

                    Maar toen bestonden er toch ook al winterbanden met een nog groffer profiel, en die hadden ook een andere samenstelling om wat meer grip te bieden op een koud wegdek.
                    Het verschil tussen de gewone banden en de winterbanden van toen was inderdaad minder groot, met de huidige zomerbanden in het zeker op een besneeuwd wegdek bijna onmogelijk om vooruit te geraken (en dus ook onmogelijk om veilig te stoppen).
                    Daarom zijn voor de weggebruikers die niet veel kilometers rijden de "all-weather" banden zeker geen verkeerde keuze (mijn volgende bandenset wordt er ook zo eentje, ik heb nu twee sets, maar die zullen gewoon te oud worden zonder dat ze versleten zijn).
                    Tegen de huidige toegelaten maximumsnelheden kom je daar normaalgezien nooit mee in de problemen (snelheid aanpassen als het echt glad wordt natuurlijk), de openbare weg is geen race-circuit, al zijn er sommigen die er blijkbaar anders over denken.

                    Flitspalen, trajectcontrole, verkeersdrempels, wegversmallingen en andere soorten snelheidsremmers zijn er inderdaad alleen maar omdat er nog teveel automobilisten rondrijden die denken dat ze tegen een veel hogere snelheid ook nog veilig aan het rijden zijn in de huidige verkeersdrukte.
                    De beperking van 70km/h is er ook alleen maar gekomen omdat er teveel waren die zich niet hielden aan de 90Km/h.
                    Op plaatsen waar je nu onmogelijk uit de bocht kan geraken tegen de maximaal toegelaten snelheid gebeuren nog altijd ongevallen waarbij de auto in stukken uit elkaar vliegt, als je dan het commentaar hoort op het nieuws dan zeggen ze dat ze de snelheid op die plaats nog willen verlagen, maar volgens mij helpt dat niet veel, want de ongelukken die daar dan al gebeurd zijn, daar is overduidelijk dat er nog altijd zijn die denken dat de verkeerswetgeving voor hun niet van toepassing is...
                    In Wijnegem is er zo'n baan waar ze beter een verkeersbord zouden maken "verboden voor Porsche", want daar gebeuren spijtig genoeg teveel extreme accidenten met zo'n sportieve wagens.
                    hiermee is alles duidelijk gezegd over winterbanden, en ik ben volledig mee eens. Veiligheid eerst en niet alleen voor u maar ook voor de andere onschuldigen die vaak mee betrokken raken.

                    Comment


                    • Re: Winterbanden

                      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                      Toen ik met de auto begon te rijden waren de bandenprofielen voor "gewone banden" inderdaad toch meer geschikt om er in de winter mee rond te blijven rijden.
                      De standaardbanden van nu hebben een heel ander profiel waardoor die zeker in sneeuw geen enkel stukje profiel hebben dat een beetje tractie garandeert (een paar "ringen" rondom is het standaardprofiel van de meeste banden, en daarmee geraak je niet vooruit en kan je ook niet stoppen in sneeuw).

                      Maar toen bestonden er toch ook al winterbanden met een nog groffer profiel, en die hadden ook een andere samenstelling om wat meer grip te bieden op een koud wegdek.
                      Het verschil tussen de gewone banden en de winterbanden van toen was inderdaad minder groot, met de huidige zomerbanden in het zeker op een besneeuwd wegdek bijna onmogelijk om vooruit te geraken (en dus ook onmogelijk om veilig te stoppen).
                      Daarom zijn voor de weggebruikers die niet veel kilometers rijden de "all-weather" banden zeker geen verkeerde keuze (mijn volgende bandenset wordt er ook zo eentje, ik heb nu twee sets, maar die zullen gewoon te oud worden zonder dat ze versleten zijn).
                      Tegen de huidige toegelaten maximumsnelheden kom je daar normaalgezien nooit mee in de problemen (snelheid aanpassen als het echt glad wordt natuurlijk), de openbare weg is geen race-circuit, al zijn er sommigen die er blijkbaar anders over denken.

                      Flitspalen, trajectcontrole, verkeersdrempels, wegversmallingen en andere soorten snelheidsremmers zijn er inderdaad alleen maar omdat er nog teveel automobilisten rondrijden die denken dat ze tegen een veel hogere snelheid ook nog veilig aan het rijden zijn in de huidige verkeersdrukte.
                      De beperking van 70km/h is er ook alleen maar gekomen omdat er teveel waren die zich niet hielden aan de 90Km/h.
                      Op plaatsen waar je nu onmogelijk uit de bocht kan geraken tegen de maximaal toegelaten snelheid gebeuren nog altijd ongevallen waarbij de auto in stukken uit elkaar vliegt, als je dan het commentaar hoort op het nieuws dan zeggen ze dat ze de snelheid op die plaats nog willen verlagen, maar volgens mij helpt dat niet veel, want de ongelukken die daar dan al gebeurd zijn, daar is overduidelijk dat er nog altijd zijn die denken dat de verkeerswetgeving voor hun niet van toepassing is...
                      In Wijnegem is er zo'n baan waar ze beter een verkeersbord zouden maken "verboden voor Porsche", want daar gebeuren spijtig genoeg teveel extreme accidenten met zo'n sportieve wagens.
                      Ik kan dit ook grotendeels onderschrijven.

                      Omdat in dit draadje de toon nogal eens gezet wordt door wie met een "dikke bak" rijdt is het niet te verwonderen dat er associaties gemaakt worden met (te) snel rijden.

                      Het zou inderdaad beter zijn dat alle banden het hele jaar door kunnen gebruikt worden, maar ik vrees dat de autoindustrie dicteert wat wij moeten kopen, en met hun huidige zomerbanden kan je wel 200 km/h rijden, wat in de praktijk nergens nog mag, maar valt niet te rijden op sneeuw of ijs. Vandaar dat het in sommige landen verplicht is geworden dat de banden aangepast moeten zijn aan de weersomstandigheden.

                      Na mijn berekening dat winterbanden niet persé meer moeten kosten werd mij zonder omwegen duidelijk gemaakt dat dit zeker niet het geval was voor de wagens waarmee bepaalde heren hier rondrijden.
                      Zolang die patserige ondertoon hier rondhangt zullen er ook terechte reacties op blijven komen.

                      Comment


                      • Re: Winterbanden

                        Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                        Een nogal zwakke opmerking op een fotografieforum, meneer "altijd het laatste woord" .
                        Dat laatste moet gij juist zeggen. [emoji1785]
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • Re: Winterbanden

                          Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                          Omdat in dit draadje de toon nogal eens gezet wordt door wie met een "dikke bak" rijdt is het niet te verwonderen dat er associaties gemaakt worden met (te) snel rijden.
                          Wat heeft een dikke bak met rijgedrag of winterbanden te maken?
                          Er zijn kleine rammelkarren die sneller (kunnen) rijden dan dikke luxewagens (of omgekeerd) en 120km/u kunnen ze allemaal, ook in een zone 30.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • Re: Winterbanden

                            Het is met wagens zoals met fototoestellen. Prachtige foto’s worden niet per sé gemaakt met peperdure toestellen: het is nog altijd de persoon die op het knopje duwt die een mooie foto maakt.
                            Met wagens hetzelfde.
                            En het is ook fout ( imho. ) om mensen met een bepaalde wagen een stempel te geven. Ik ken BMW rijders die zeer beheerst en perfect volgens het verkeersreglement rijden.
                            En toch hebben mensen die met een BMW rijden of met een auto waar vier nullen op staan de naam van snelheidsduivels te zijn. Vaak volkomen onterecht.
                            Wél is het zo dat die vaak moeiteloos sneller kunnen rijden, dus als je zo eentje in je achteruitkijkspiegel ziet naderen, is de kans groot dat het zo’n bolide is.
                            Dus dat geeft misschien wel een verkeerd beeld.
                            Een Fiat 500 zie je niet zo gauw tegen 200 km per uur in het linkervak rijden.
                            Gewoon een voorbeeldje hé. Ik vind de cinquecento nog steeds een heel sympathieke auto.
                            En verder, het is nog al gezegd: ieder koopt wat hij of zij wil. Soms gaat dat over wat de mensen mooi vinden, soms moet het gewoon praktisch zijn, soms kijkt men vooral naar het comfort.
                            En goed dat er zoveel keuze is: voor elk wat wils
                            Amen.
                            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                            Si non, on devient bonbon
                            Et les gens nous mangent !"

                            Comment


                            • Re: Winterbanden

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Wat heeft een dikke bak met rijgedrag of winterbanden te maken?
                              Er zijn kleine rammelkarren die sneller (kunnen) rijden dan dikke luxewagens (of omgekeerd) en 120km/u kunnen ze allemaal, ook in een zone 30.
                              120 per uur in een zone 30 lijkt me ook gevaarlijker dan 150 per uur op een niet al te drukke autosnelweg.
                              Alhoewel, waar ga je in België nog zo’n autosnelweg vinden ?
                              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                              Si non, on devient bonbon
                              Et les gens nous mangent !"

                              Comment


                              • Re: Winterbanden

                                Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                                120 per uur in een zone 30 lijkt me ook gevaarlijker dan 150 per uur op een niet al te drukke autosnelweg.
                                Toch zijn er gekken die dat doen. [emoji1785]
                                En het hoeft geen luxe wagen te zijn, al kunnen we niet ontkennen dat het soms met een dikke bak gebeurt. [emoji16][emoji16][emoji16]

                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X