Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
Om voor mezelf beslissingen te nemen ben ik inderdaad het best geplaatst... sommigen vinden zich vaak beter geplaatst om te oordelen over anderen, daar doe ik niet aan mee.
Moesten ze die produceren, awel ik kocht er mij direct
Dat geloof ik best, ik kan mij voorstellen dat je nu enorm twijfelt in herfst met welke banden je best kunt door het verkeer laveren als een zwalpende ballerina...
Om voor mezelf beslissingen te nemen ben ik inderdaad het best geplaatst... sommigen vinden zich vaak beter geplaatst om te oordelen over anderen, daar doe ik niet aan mee.
Nog anderen denken dat ze god de vader zijn, er zijn er ook die de wijsheid in pacht hebben en dan heb je natuurlijk ook nog de pro's
Dat geloof ik best, ik kan mij voorstellen dat je nu enorm twijfelt in herfst met welke banden je best kunt door het verkeer laveren als een zwalpende ballerina...
Wat dacht je van vooraan zomer- en achteraan winterbanden.
Ik vraag graag advies aan pro's
Ballerina's zwalpen nooit, heb je die hun schoeisel al eens bekeken...
Wat dacht je van vooraan zomer- en achteraan winterbanden.
Ik vraag graag advies aan pro's
Ballerina's zwalpen nooit, heb je die hun schoeisel al eens bekeken...
Die hun schoeisel heeft wel een heel klein draagvlak en helemaal geen groefjes. En al je denkt dat ze niet zwalpen moet je eens naar balletlessen gaan kijken De weg naar een super voorstelling is lang en hard.
@JPV
Jij was toch vrachtwagenbestuurder als ik me niet vergis (uw profiel)?
Vorig jaar had ik de pech om tijdens de winter een klapband te hebben na een diepe kuil geraakt te hebben op de snelweg ... onze Belgische wegen lagen er toen zo perfect bij.
Ik was tot stilstand gekomen op een parking voor vrachtwagens en verschillende onder hen zijn speciaal gestopt om te vragen of ze me konden helpen ... er zijn er zelfs die hun volledige pauze laten doorgaan hebben aan een babbel met mij.
Zo van het een en het ander gesproken hebbende, vooral over het weer en de staat van de banen, vroeg ik die mannen of het voor hun geen hel was met zo'n weer en die opleggers.
Het antwoord was duidelijk ... vroeger was dat dikke miserie want vertrekken met zo'n oplegger op een glad wegdek is niet zo simpel maar sinds we ook winterbanden kunnen hebben is dat veel verbeterd.
Eentje zei zelfs dat hij zonder winterbanden niet eens meer wou vertrekken met zijn oplegger ... er moet dus toch ergens een nut zijn aan die banden alvorens professionele chauffeurs zoiets gaan zeggen?
Of kennen die mannen er niets van?
Iets dat zijn nut bewezen heeft, dat heeft zowel nut op korte als lange afstand maar daarom moet niet iedereen het ook aankopen ... dat is een ander punt.
Dat banden duur zijn en men de investering niet wil doen is een ander punt maar die 400€ à 800€ (voor de gemiddelde wagen) is nu ook niet de doorslag op een wagen van al snel 25.000€.
Langs de andere kant gaan ze dan wel 500€ à 750€ supplement betalen voor een metaalkleurtje of 2500€ voor een GPS dat ze één keer per drie jaar gebruiken.
@JPV
Jij was toch vrachtwagenbestuurder als ik me niet vergis (uw profiel)?
Vorig jaar had ik de pech om tijdens de winter een klapband te hebben na een diepe kuil geraakt te hebben op de snelweg ... onze Belgische wegen lagen er toen zo perfect bij.
Ik was tot stilstand gekomen op een parking voor vrachtwagens en verschillende onder hen zijn speciaal gestopt om te vragen of ze me konden helpen ... er zijn er zelfs die hun volledige pauze laten doorgaan hebben aan een babbel met mij.
Zo van het een en het ander gesproken hebbende, vooral over het weer en de staat van de banen, vroeg ik die mannen of het voor hun geen hel was met zo'n weer en die opleggers.
Het antwoord was duidelijk ... vroeger was dat dikke miserie want vertrekken met zo'n oplegger op een glad wegdek is niet zo simpel maar sinds we ook winterbanden kunnen hebben is dat veel verbeterd. Eentje zei zelfs dat hij zonder winterbanden niet eens meer wou vertrekken met zijn oplegger ... er moet dus toch ergens een nut zijn aan die banden alvorens professionele chauffeurs zoiets gaan zeggen?
Of kennen die mannen er niets van?
Iets dat zijn nut bewezen heeft, dat heeft zowel nut op korte als lange afstand maar daarom moet niet iedereen het ook aankopen ... dat is een ander punt.
Dat banden duur zijn en men de investering niet wil doen is een ander punt maar die 400€ à 800€ (voor de gemiddelde wagen) is nu ook niet de doorslag op een wagen van al snel 25.000€.
Langs de andere kant gaan ze dan wel 500€ à 750€ supplement betalen voor een metaalkleurtje of 2500€ voor een GPS dat ze één keer per drie jaar gebruiken.
Ik heb nooit beweerd dat ze geen nut hebben... en vrachtwagens die naar Duitsland, Zwitserland, Italie enz rijden zullen bijna allemaal uitgerust zijn met winterbanden omdat het 'loont'. Een lading vis die te laat komt is meteen heel wat minder waard... en dat gaat soms per uur!
Maar bedrijven die enkel hier in België distributie verzorgen zullen negen op de tien de investering niet doen. Zelfs als die regelmatig (soms dagelijks) naar de moeilijke provincies moeten rijden. De kostprijs weegt niet op tegen het voordeel... puur economisch gezien. Neem een bedrijfje met 30 vrachtwagen X 6 banden... montagekosten... stockeren...
Koud of niet koud, in de winter rij je met winterbanden en geen zomerbanden.
Logisch toch of draag jij in de winter sandalen
Deze winter is het nu al net 1 week tijdens de middag kouder dan 7 °C...
En k'heb vandaag juist nog een chiro-jongen op z'n fiets gezien in korte broek. Blijkbaar is het allemaal zo belangrijk niet. Ik ben wel niet gaan vragen of hij winterbanden had opliggen...
Als winterbanden, zelfs al is het maar één keer, mij behoeden van een uitschuiver waar een ander persoon bij geraakt wordt, hebben ze hun nut al bewezen, of het nu 1 dag sneeuwt of 3 maand, maakt eigenlijk geen verschil, die ene seconde kan voldoende zijn om een mensenleven te ruïneren ...... Als dergelijke situatie door het juiste schoeisel kan vermeden worden zijn ze hun geld meer dan waard .....
There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age. Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE
Tja, we komen van 90 of meer % achterwielaandrijving tot ongeveer 2 overblijvende merken die halsstarrig blijven zweren bij achterwielaandrijving.
Mij geeft (subjectief uiteraard) achterwielaandrijving continu een onveilig gevoel, zo van oei, die auto zit in mijn g*t te duwen ipv dat de voorwielen hem voorttrekken.
Het lijkt mij een beetje tegennatuurlijk.
Als ik kiezen kan: Achterwielaandrijving...
in de winter is het wat opletten,
maar hey, rij gek met voorwiel aandrijving en het loopt ook mis.
Maar het rij/stuur gedrag van zo'n achterwiel aandrijving vind ik werkelijk de max...
2 overblijvende merken?
volgens mij zijn er wel nog hoor...
ferrari, maserati, lotus, verschillende lexusjes, verschillende nissans,
It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.
Als winterbanden, zelfs al is het maar één keer, mij behoeden van een uitschuiver waar een ander persoon bij geraakt wordt, hebben ze hun nut al bewezen, of het nu 1 dag sneeuwt of 3 maand, maakt eigenlijk geen verschil, die ene seconde kan voldoende zijn om een mensenleven te ruïneren ...... Als dergelijke situatie door het juiste schoeisel kan vermeden worden zijn ze hun geld meer dan waard .....
Klopt, maar er zijn meer zaken die veiligheid bepalen dan dat schoeisel. En degene die op de gaspedaal duwt is daar de grootste factor. Ik heb met dat stalen ros nog nooit een ander persoon geraakt, en ben dat ook niet van plan.
Ik vraag me dan bv. ook af waarom je bv. zoveel mensen hun banden ziet gebruiken tot ze kaalversleten zijn (en dat is dus een pak verder dan die indicatoren op de banden).
Iemand die zijn winterbanden, ABS, ESP, ... gebruikt om sneller te kunnen rijden dan anders, is evengoed volledig fout bezig. Het voordeel van winterse omstandigheden is in elk geval dat er misschien meer ongevallen gebeuren, maar dat ze tenminste aan lage snelheden gebeuren. Er is dus meer blikschade, maar gelukkig veel minder menselijk leed.
Kaalversleten bij winterbanden is trouwens bij 4 mm. profieldiepte, bij minder zouden ze beter nieuwe zomerbanden gebruiken...
Comment