Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dacia Duster

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Dacia Duster

    Gisteren een nagelnieuwe Dacia Stepway getest. De 70pk versie . Dat ding gaat dus aan geen kanten vooruit. Met drie personen erin konden we met moeite 120km/h halen . Levensgevaarlijk voor autostrades. Zelf heb ik al in een duster gezeten 4x4 versie en dit ging dan wel vooruit . De boedeling was een nieuwe wagen voor mijn ouders. uiteindelijk hebben ze een clio grandtour gekozen .
    Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
    http://www.racenews.be

    Comment


    • #47
      Re: Dacia Duster

      Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
      Het verschil tussen een Q7 of Cayenne en een Duster is pakweg een factor 4 in prijs, maar neem van mij aan dat noch de Q7 noch de Cayenne ook maar dubbel zo goed rijdt dan een Duster ... ze trekken wel beter op natuurlijk (wat wil je met een 3 liter tdi blok) maar ook dat voel je in alles (inschrijvingstaks, verzekering, verbruik) ... we hebben nu nog serieus wat budget over en dat zullen we wel op een andere manier besteden, dus lach maar en denk er van wat je wilt ... heb ik geen problemen mee, wat ik wel weet is dat we een unieke Duster zullen hebben ...

      Mark
      Misschien je nick naar DusterCars aanpassen dan? Nee serieus, bedankt voor de review van al dat moois. Ik ben zelf ook aan het denken om een iets 'ruimere' gezinswagen aan te schaffen, want met een klein kind ligt de koffer van onze golf gewoon direct vol. Budget is wel een beetje een probleem, in die zin is het misschien de moeite om eens naar die Dacia te kijken.
      We hadden eerst een VW Tiguan op het oog, maar die koffer is naar het schijnt niet erg ruim. Eventueel een Volvo, maar die Dacia is dus nog wel stukken goedkoper.

      Comment


      • #48
        Re: Dacia Duster

        Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
        dus lach maar en denk er van wat je wilt ... heb ik geen problemen mee, wat ik wel weet is dat we een unieke Duster zullen hebben ...

        Mark
        Waar heb ik daar mee gelachen Mark ? Ik snap gewoon niet dat je eerst wagens als een Cayenne, RR , enz gaat testen om dan uiteindelijk tot de conclusie te komen dat ze teveel gaan verbruiken, ze teveel aan taxen kosten enz... en dan maar een Dacia te kopen die 4x minder kost ??? Dat weet je toch ook voor je die gaat testrijden ? Mij lijkt het dan dat je eerder eens goesting hebt om eens een weekje met zo'n wagen te rijden dan eentje te kopen of ben ik fout ?
        Persoonlijk rij ik al jaren met Audi maar mocht de nieuwe 5 reeks touring eerder op de markt zijn gekomen zou ik 99% zeker voor een 530D gegaan zijn, op alle vlakken een dijk van een wagen, een wagen met 250 pk die een verbruik van iets boven de 8 liter laat opmeten kan ik alleen maar verbazingwekkend vinden ( en nee niet uit de boekjes maar eigen gebruikservaring ! )
        Last edited by RDB; 13 september 2010, 14:06.
        1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

        Comment


        • #49
          Re: Dacia Duster

          Oorspronkelijk geplaatst door blazor Bekijk bericht
          Gisteren een nagelnieuwe Dacia Stepway getest. De 70pk versie . Dat ding gaat dus aan geen kanten vooruit. Met drie personen erin konden we met moeite 120km/h halen . Levensgevaarlijk voor autostrades. Zelf heb ik al in een duster gezeten 4x4 versie en dit ging dan wel vooruit . De boedeling was een nieuwe wagen voor mijn ouders. uiteindelijk hebben ze een clio grandtour gekozen .
          Da's de Dacia Sandero Stepway. Mooie auto vanbuiten, maar t gemiddelde verbruik begint vanaf 8.7 liter, dan weet je ook dat er een te lichte motor in steekt. Vandaar dat je ze niet veel ziet rijden.
          Canon-man. Concerten en natuur.
          Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

          Comment


          • #50
            Re: Dacia Duster

            Oorspronkelijk geplaatst door micka Bekijk bericht
            Kleine bijdrage , als je een diesel koopt vraag dan als je ook met een iets zwaarder vermogens diesel van de duster mag rijden .
            Wij rijden met een skoda fabia break en ik moet zeggen soms vinden we het gevaarlijk omdat we niet genoeg vermogen hebben om voorbij te steken omdat we de grens van zijn mogelijkheden hebben bereikt .
            Ook reeds met de duster mogen rijden en aangenaam verrast maar 90 pk in zo'n wagen doet afbreuk aan zijn mogelijkheden .
            De benzine versie ken ik echter niet .
            Is zeker meer aan te raden als de skoda Yeti .
            Dat hangt ook sterk af van het "karakter" van de motor. Ik rij zelf met een golf V 1.9l TDI (met die "agressieve" pumpdüse voeding), mijn zus sinds onlangs met een nieuwe polo 1.6 TDI met eveneens 90 pk.
            Ondanks dat die golf stukken zwaarder is (vlotjes 1400 kg.) rijdt die bij lage toeren vlotter dan die polo (met 1.6 TDI). Dat kan ook liggen aan de langere versnellingsbakverhoudingen, maar bijna alle tests die ik al van die motor gelezen heb, melden toch dat die common rail motor bij lage toeren en hernemingen behoorlijk mak is, terwijl die oude, ratelende motor er veel gezwinder vandoor gaat.
            Die pumpdüse heeft dus toch nog z'n voordelen. Maar die common rails hebben ook hun voordeel : dat polo'tje maakt bij het optrekken veel minder motorlawaai dan mijn golfje...
            Groeten,

            Polleke

            Comment


            • #51
              Re: Dacia Duster

              Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
              Ik hoor mensen graag bezig dat ze graag een 'veilige' wagen willen, of een auto die 'comfortabel' is op lange ritten, terwijl hij enkel gebruikt wordt om 10 km naar t werk te rijden of de kinderen aan t school af te zetten.

              En zelfs in een 4x4 kom je er niet goed vanaf als je tussen 2 trucks gesandwicht wordt.

              Een auto is dikwijls een statussymbool. Ok, een Porsche is wel mooi, maar als je er maar max 1 uur per dag in zit, kan je dat geld beter aan andere zaken spenderen (een mooie reis, een jacuzi in huis, een nieuwe keuken), maar ja dat zien de buren niet he.

              Ik weet exact hoeveel mijn collega's verdienen en dat is niet meer dan mij, en daar zijn ook mensen met een auto van 50.000 euro bij. Dat geld komt dan van een erfenis, maar dat zien de buren niet , die denken wschl dat die man de rechterhand van Descheemaeker of Lallemand is.

              Echt cru gezegd maakt het me geen z*k uit wat de buren denken.
              Als ik geld had voor een cayenne dan kocht ik ook in die prijsklasse uiteraard.
              Kan het ook op men zenuwen krijgen van mensen die de schijn hoog willen houden en diegene die het meeste geld hebben (of geerfd hebben) zagen er het meest over hoeveel het leven wel niet kost

              Heb mijn oog laten vallen op een ix35 van hyundai, dat ziet er een prima bakje uit
              Als men polo het nog wat uithoudt zoek ik daar waarschijnlijk een jonge tweedehands van een jaartje of 2 van.

              grtz
              Glenn
              Mijn site...
              vandaelefotografie.be
              * BD0916BE *

              Comment


              • #52
                Re: Dacia Duster

                Heb ik Roemenië dikwijls gereden met oude - en nieuwe - Dacia's. En ik was onder de indruk van bv de Logan, zeker voor zijn prijs.

                Zelf ben ik niet zo'n liefhebber van SUVs, maar moest ik er een moeten kopen momenteel dan zou het of de Dacia Duster, of de Skoda Yeti zijn...

                Overigens, voor de mensen die denken dat een Yeti, Tiguan, of eender welke andere SUV een grote gezinswagen is: probeer eens een Skoda Superb

                Comment


                • #53
                  Re: Dacia Duster

                  Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                  En waarom niet ? Heb je al met een Cayenne of een Q7 gereden ? Moet je zeker eens doen, en niet een uurtje hé, maar vraag hem voor minstens een week, kan je woon-werk verkeer doen en in het weekeinde de booschappen.

                  Enkel op die manier weet je of een wagen je bevalt of niet, wij hadden onze zinnen gezet op een grotere wagen ... en dus hebben we al de gevestigde waarden geprobeerd. Mijn vrouw vond de Cayenne bvb absoluut niet prettig rijden, als je je arm op de middensteun legt en een bocht neemt 'piept' ie gewoon zoals een plastic prul ... sorry hoor, maar in zo'n wagen kan dit toch helemaal niet.

                  Het beste vond ikzelf de Mercedes ML, die rijdt zacht, maar zet hem niet op 'sport' want dan is ie gewoon beenhard ... over een drempel gereden en volgens mij kwam ie echt van de grond toen ... maar die verbruikt dus enorm veel als je een beetje door 'trapt', en het vrouwtje vond hem niet mooi . De X5 was de goedkoopste uit de reeks, met de opties die wij voor ogen hadden kwam die op bijna 70K Euro ... en die reed ook niet slecht, maar mijn vrouw vond hem te groot voor haar (het was de bedoeling om een auto voor haar te kopen hé, niet voor mezelf)

                  Een Range Rover Sport is 'klein' binnenin, ik kon er zelfs niet fatsoenlijk in zitten ... 'neemt U dan toch de grote Range Rover Vogue meneer' was het antwoord van de verkoper, tuurlijk jongen, 100k neertellen is geen enkel probleem hoor ... maar niet aan een Range Rover, sorry. Een Defender is wel een stuk ruimer, maar dat is een werkpaard zoals ze zeggen, echt comfortabel vond ik die niet rijden, maar hij zal wel veel beter off-road zijn dan de Range Rover Sport, daar ben ik zeker van.

                  Uiteindelijk hebben we samen beslist om een goedkoper model te nemen waar ook alles in voorzien is en een persoonlijk tintje aan de wagen te geven ... het kan me absoluut niet schelen wat de buren denken van de wagen ... trouwens als je met een Q7 of een Cayenne rondrijdt heeft iedereen je gezien ... heb geen zin om afgunst te kweken en de wagen met krassen van voor tot achter terug te vinden ... ik voelde me absoluut niet op mijn gemak om de Q7 testwagen op een parking achter te laten, je ziet de mensen gewoon denken

                  Het verschil tussen een Q7 of Cayenne en een Duster is pakweg een factor 4 in prijs, maar neem van mij aan dat noch de Q7 noch de Cayenne ook maar dubbel zo goed rijdt dan een Duster ... ze trekken wel beter op natuurlijk (wat wil je met een 3 liter tdi blok) maar ook dat voel je in alles (inschrijvingstaks, verzekering, verbruik) ... we hebben nu nog serieus wat budget over en dat zullen we wel op een andere manier besteden, dus lach maar en denk er van wat je wilt ... heb ik geen problemen mee, wat ik wel weet is dat we een unieke Duster zullen hebben ...

                  Mark
                  Lambo,
                  Moeten we dat nu echt geloven?
                  Je gaat eerst naar de echt dikke SUV's kijken met prijzen die beginnen bij minstens 70k tot méér dan 100k, en dan koop je een Dacia Duster????
                  Ik vermoed dat je ook twijfelde tussen je Canon 5D en een compactje uit de Aldi.


                  Als ik budget heb voor één van die dikke SUVs (voor mij zou dat betekenen dat ik er minstens 3 kan kopen cash), en ik heb er mijn zinnen op gezet dan koop ik dat. Verbruik zal me dan worst wezen.

                  Als ik daarvoor geen budget heb (en dat durf ik eerlijk toegeven), dan ga ik geen Cayenne proefrijden.

                  Trouwens, als je bij Rolls, en zelfs bij Range Rover de vraag stelt hoeveel hij kost of verbruikt, dan antwoorden ze snel: wrong audience, en het gesprek wordt afgerond.

                  Comment


                  • #54
                    Re: Dacia Duster

                    Lambo,
                    Moeten we dat nu echt geloven?
                    Je gaat eerst naar de echt dikke SUV's kijken met prijzen die beginnen bij minstens 70k tot méér dan 100k, en dan koop je een Dacia Duster????
                    Ik vermoed dat je ook twijfelde tussen je Canon 5D en een compactje uit de Aldi.


                    Als ik budget heb voor één van die dikke SUVs (voor mij zou dat betekenen dat ik er minstens 3 kan kopen cash), en ik heb er mijn zinnen op gezet dan koop ik dat. Verbruik zal me dan worst wezen.

                    Als ik daarvoor geen budget heb (en dat durf ik eerlijk toegeven), dan ga ik geen Cayenne proefrijden.

                    Trouwens, als je bij Rolls, en zelfs bij Range Rover de vraag stelt hoeveel hij kost of verbruikt, dan antwoorden ze snel: wrong audience, en het gesprek wordt afgerond.
                    Voila!

                    Als je naar zo'n wagens gaat kijken en dan een Dacia koopt, nee dat geloof ik ook niet. Koop dan een degelijke wagen uit het middensegment à la VW of zo...

                    Comment


                    • #55
                      Re: Dacia Duster

                      Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                      Eigenlijk klopt dit niet helemaal. De rijstijl is uiteraard heel belangrijk, maar het gaat er voornamelijk over om de hoge toeren te vermijden, en tijdens het optrekken toch "redelijk" door te duwen (uiteraard geen plankgas). Het asfalt uit de weg slijten is dus zeker niet de bedoeling. De reden hiervoor is dat lang rijden in heel lage toeren het rendement niet bevordert.
                      Dit betekent voor een moderne diesel schakelen rond de 2000 tr/min., maar als ik eerlijk ben hou ikzelf me ook niet bijster aan die regels .
                      Je moet maar eens met zo'n "zuinig" <100 gr CO2/km. wagentje rijden : de meeste hebben een schakelindicator die inderdaad rond die 2000 tr./m al opflitst.
                      laatst een opleiding pro actief rijden mogen/moeten volgen van werkgever..
                      voordien vertrokken met idee van jah, tzal weer bompa rijden zijn..
                      maar na cursus denk je er wel anders over ..

                      eerste keer rijden met VW golf .. centrum brussel - 14u - verbruik 6,6 - normaal rijden zoals ik anders altijd reed

                      uurtje theorie, waarin ze bvb volgende tips geven :
                      - snel uit eerste weg
                      - snel optrekken en schakelen in lage toeren (zonder snelheidsverlies, want valt terug in ideaal koppel)
                      - zo snel mogelijk naar doel snelheid, om dan constante aan te houden
                      - indien je ziet dat het rood zal worden, voet van gas, in vitesse en laten uitbollen. (verbruik = 0)
                      - indien je kan doorrijden zonder te stoppen, zeker doen, anticiperen is enorm belangrijk
                      - ...

                      tweede rit, zelfde toertje, wel midden in spits 16u - verbruik 4,1 met zelfs 1 minuut sneller !

                      nu na training, pas ik helft van tips nog toe.. maar verbruik met wagen is toch met 1l / 100 km gedaald hoor !
                      Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

                      Comment


                      • #56
                        Re: Dacia Duster

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                        Lambo,
                        Moeten we dat nu echt geloven?

                        Trouwens, als je bij Rolls, en zelfs bij Range Rover de vraag stelt hoeveel hij kost of verbruikt, dan antwoorden ze snel: wrong audience, en het gesprek wordt afgerond.
                        Ik ga hier nog een laatste reactie geven, geloof wat je wilt, ik weet wel beter, trouwens bij Range Rover spreken ze wel degelijk over prijzen en over dikke korting hoor ... been there, done that, dus kom niet met dergelijke onzin af ... en niemand heeft het hier over een Rolls hé

                        Om een lang verhaal kort te maken : onze bestelbon voor een 'dikke' SUV was getekend, prijskaartje zo'n 75K (ex btw) ... maar de leveringstermijn bleef maar uitgesteld worden, ik ga hier geen details publiek maken, ga zelfs geen merk noemen, dat is niet van belang, maar die garagist heeft dingen uitgehaald die niet door de beugel konden ... ik kreeg uiteindelijk van de invoerder zelf nog 10k extra korting , maar dat hebben we mooi niet aanvaard.

                        Ondertussen had mijn vrouw een ander idee in haar hoofdje gestoken : laten we een veranda aan ons huis zetten ... en bijgevolg was het 'auto budget' een stuk minder geworden, ik heb nog altijd geen ezeltje gevonden dat geld sch**t zenne ... voilà ... moeten jullie mijn loonfiche of mijn rekeninguittreksels ook nog effe hebben ? Want blijkbaar zijn er hier enkele heel goed in andermans rekening te maken ... niet dat iemand hier zaken mee heeft, maar blijkbaar is er heel wat jaloezie op BD Het is maar geld hé mannen, je kan het niet meenemen hoor

                        Ik heb liever een Duster op de oprit staan en een mooie veranda met zicht op de tuin dan een dikke SUV en geen veranda ... over 5 jaar is de restwaarde van die SUV toch triestig laag ... die van de veranda niet

                        Mark
                        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                        Comment


                        • #57
                          Re: Dacia Duster

                          Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                          Ik heb liever een Duster op de oprit staan en een mooie veranda met zicht op de tuin dan een dikke SUV en geen veranda ... over 5 jaar is de restwaarde van die SUV toch triestig laag ... die van de veranda niet

                          Mark
                          ja daar heb je een punt!

                          Ben toch benieuwd naar de foto's van je gepimpte Duster als je hem hebt...

                          Comment


                          • #58
                            Re: Dacia Duster

                            Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
                            Tja, ken jij zoveel SUVs die minder dan 6l verbruiken?
                            Dan is de vraag natuurlijk heb je echt een SUV nodig?
                            90% van de SUV rijders gaat nooit off road rijden. Waarom heb je dan zo'n grote lompe bak nodig? Om mensen die in een klein wagentje rijden ineens plat te rijden als je een ongeval hebt. Om het overzicht op de weg te verminderen? Want als je achter zo'n SUV rijd zie je niks meer van de auto daarvoor en kan je ook niet zo goed anticiperen. Of om stoer te doen en te kunnen rijden met de gedachte ga jij maar opzij de mijne is groter en zwaarder?
                            Hetzelfde geval met die mono volumes, mensen die 1 kind hebben hebben nu een mono volume nodig met 7 zitplaatsen en grote koffer om alles mee te krijgen. Tiens, mijn grootmoeder had 6 kinderen en die kregen alles gedaan met de fiets.
                            Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                            http://www.stevevandegaer.be

                            Comment


                            • #59
                              Re: Dacia Duster

                              Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                              Dan is de vraag natuurlijk heb je echt een SUV nodig?
                              90% van de SUV rijders gaat nooit off road rijden. Waarom heb je dan zo'n grote lompe bak nodig? Om mensen die in een klein wagentje rijden ineens plat te rijden als je een ongeval hebt. Om het overzicht op de weg te verminderen? Want als je achter zo'n SUV rijd zie je niks meer van de auto daarvoor en kan je ook niet zo goed anticiperen. Of om stoer te doen en te kunnen rijden met de gedachte ga jij maar opzij de mijne is groter en zwaarder?
                              Hetzelfde geval met die mono volumes, mensen die 1 kind hebben hebben nu een mono volume nodig met 7 zitplaatsen en grote koffer om alles mee te krijgen. Tiens, mijn grootmoeder had 6 kinderen en die kregen alles gedaan met de fiets.
                              Omdat dit hoger instapt dan een gewone auto en men rug een pak spaart tov de s40 waar ik nu moet in en uit 'kruipen'.
                              Wat ruimte is ook handig met 2kinderen hoor.


                              mvg
                              glenn
                              Mijn site...
                              vandaelefotografie.be
                              * BD0916BE *

                              Comment


                              • #60
                                Re: Dacia Duster

                                Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                                Dan is de vraag natuurlijk heb je echt een SUV nodig?
                                90% van de SUV rijders gaat nooit off road rijden. Waarom heb je dan zo'n grote lompe bak nodig? Om mensen die in een klein wagentje rijden ineens plat te rijden als je een ongeval hebt. Om het overzicht op de weg te verminderen? Want als je achter zo'n SUV rijd zie je niks meer van de auto daarvoor en kan je ook niet zo goed anticiperen. Of om stoer te doen en te kunnen rijden met de gedachte ga jij maar opzij de mijne is groter en zwaarder?
                                Hetzelfde geval met die mono volumes, mensen die 1 kind hebben hebben nu een mono volume nodig met 7 zitplaatsen en grote koffer om alles mee te krijgen. Tiens, mijn grootmoeder had 6 kinderen en die kregen alles gedaan met de fiets.
                                Tja, ik sta elke morgen en avond op de bus te wachten die me naar en van het werk vervoerd. Als ik zie hoeveel legen auto's er aan me voorbij rijden... amaai! Dat is echt zielig om te zien.

                                Het valt trouwens ook op dat als mensen al samen rijden het altijd de kleine wagentjes zijn die meer gevuld zijn. Op één jaar tijd kan ik de grote (meestal Duitse) bakken waar meer dan 1 persoon in zit nog steeds op 1 handje tellen.

                                Al die inspanningen van verschillende instanties om het car-poolen en dergelijke te stimuleren halen geen bal uit blijkbaar...

                                Mijn auto - mijn vrijheid.

                                Comment

                                Working...
                                X