Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dacia Duster

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Dacia Duster

    Dit is ook Dacia:

    De Dacia Duster met voorwielaandrijving is volgens de ANWB instabiel tijdens de uitwijkproef. Bij 65 km/u breekt de auto uit en tilt z’n binnenste wielen op. Dat kan tot gevaarlijke situaties leiden.

    De ANWB noemt de Dacia Duster met voorwielaandrijving ‘potentieel gevaarlijk’. Bij een uitwijkproef vertoonde de auto instabiel gedrag. Dit komt mede omdat de Duster in de meeste uitvoeringen niet leverbaar is met ESP.

    De Duster breekt uit bij een uitwijkproef die bij 65 km/u wordt uitgevoerd. In tegenslip tilt de Dacia beide binnenste wielen op om vervolgens met een smak weer neer te komen op het asfalt. Bij de ‘landing’ veert de Dacia zo ver in dat achterbumper beschadigd raakt.

    Comment


    • #17
      Re: Dacia Duster

      Oorspronkelijk geplaatst door dubbel Bekijk bericht
      Dit is ook Dacia:

      De Dacia Duster met voorwielaandrijving is volgens de ANWB instabiel tijdens de uitwijkproef. Bij 65 km/u breekt de auto uit en tilt z’n binnenste wielen op. Dat kan tot gevaarlijke situaties leiden.

      De ANWB noemt de Dacia Duster met voorwielaandrijving ‘potentieel gevaarlijk’. Bij een uitwijkproef vertoonde de auto instabiel gedrag. Dit komt mede omdat de Duster in de meeste uitvoeringen niet leverbaar is met ESP.

      De Duster breekt uit bij een uitwijkproef die bij 65 km/u wordt uitgevoerd. In tegenslip tilt de Dacia beide binnenste wielen op om vervolgens met een smak weer neer te komen op het asfalt. Bij de ‘landing’ veert de Dacia zo ver in dat achterbumper beschadigd raakt.
      oei
      Mijn site...
      vandaelefotografie.be
      * BD0916BE *

      Comment


      • #18
        Re: Dacia Duster

        Esp is iets wat je idd wel best koopt op deze auto.

        Mijn eerste indruk van de Dacia was dat hij er langs buiten beter uitzag dan van binnen.

        Alles was vanbinnen nogal plastiekerig en goedkoop terwijl de buitenkant wel fraai oogde.

        Anyway, ik moet sowieso geen wagen hebben die meer als 6 l/100 km verbruikt.

        Als je 5 a 10 jaar met deze wagen rijdt, is het toch een duurkoop als je het verbruik mee incalculeert.
        Canon-man. Concerten en natuur.
        Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

        Comment


        • #19
          Re: Dacia Duster

          Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
          Esp is iets wat je idd wel best koopt op deze auto.

          Mijn eerste indruk van de Dacia was dat hij er langs buiten beter uitzag dan van binnen.

          Alles was vanbinnen nogal plastiekerig en goedkoop terwijl de buitenkant wel fraai oogde.

          Anyway, ik moet sowieso geen wagen hebben die meer als 6 l/100 km verbruikt.

          Als je 5 a 10 jaar met deze wagen rijdt, is het toch een duurkoop als je het verbruik mee incalculeert.
          Tja, ken jij zoveel SUVs die minder dan 6l verbruiken?
          Mijn site...
          vandaelefotografie.be
          * BD0916BE *

          Comment


          • #20
            Re: Dacia Duster

            Nee, dat niet. Ik vind het wel een mooie auto op de goedkope afwerking na, maar als groene jongen vind ik het niet verantwoord om met zo'n benzineslurper rond te rijden.

            Als je ziet dat de Dacia Sandero zijn gemiddeld verbruik 8.7 liter is, hoewel hij kleiner en lichter is dan de Duster, zie je wel dat ze verkeerd bezig zijn. Vandaar dat je ze niet veel ziet rijden, hoewel de Stepway best wel mooi is.

            Wschl gebruiken ze te lichte (goedkope) of verouderde motors.
            Canon-man. Concerten en natuur.
            Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

            Comment


            • #21
              Re: Dacia Duster

              Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
              Nee, dat niet. Ik vind het wel een mooie auto op de goedkope afwerking na, maar als groene jongen vind ik het niet verantwoord om met zo'n benzineslurper rond te rijden.

              Als je ziet dat de Dacia Sandero zijn gemiddeld verbruik 8.7 liter is, hoewel hij kleiner en lichter is dan de Duster, zie je wel dat ze verkeerd bezig zijn. Vandaar dat je ze niet veel ziet rijden, hoewel de Stepway best wel mooi is.

              Wschl gebruiken ze te lichte (goedkope) of verouderde motors.
              Eigenlijk mag je verbruikcijfers van diesel en benzine niet zomaar vergelijken. Een liter diesel, weegt meer dan een liter benzine. Als je ook de warmteinhoud per kg. brandstof in rekening brengt moet je 1 liter diesel vergelijken met 1.14 liter benzine. Als je bv. naar de CO2 uitstoot kijkt zorgt die diesel voor ongeveer 12% meer uitstoot per liter...
              Een diesel die 6 l/100 km. verbruikt, verbruikt dus eigenlijk hetzelfde als een benzine die bijna 7 l verbruikt... Daarnaast heeft een diesel ook een aantal andere nadelen (roet), waarvan de oplossing ervoor zorgt dat een diesel eigenlijk enkel geschikt is voor mensen die redelijk veel rijden (en dus hun turbo en roetfilter proper kunnen houden...).
              Groeten,

              Polleke

              Comment


              • #22
                Re: Dacia Duster

                Ik heb ook eerst op het punt gestaan om een dacia te kopen ,en ik ga het merk zeker niet afbreken want ikzelf vindt het wel mooie afgewerkt ,de enige reden dat ik hem niet gekocht heb is dat hij mijn zware caravan niet mag trekken .
                Het wegspringen in de bochten is natuurlijk als je echt ga gek doen bij de Dacia ,en ik veronderstel dat elke wagen dat doet (ga het nu niet proberen bij de mijne),natuurlijk gaan ze geen goedkope wagen de hemel inprijzen ,iets wat ik ook onterecht vindt trouwens van die journalisten van testwagens .
                Heb me nu een Mazda Pickup 4x4 gekocht met een 2500 cc diesel en die verbruikt ook 8 Liter diesel en die mag wel mijn caravan trekken (caravan 1800 kg ) .
                Natuurlijk prijskaartje Dacia tegen Mazda is het dubbel prijskaartje van de Dacia .
                Mocht ik morgen stoppen met rondtrekken met de caravan ,dan zou ik me echt ook zo een Dacia kopen .

                Groetjes

                ardesign
                Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

                Comment


                • #23
                  Re: Dacia Duster

                  Stond ook op punt en Dacia Duster te kopen tot........ ik er een testritje mee wilde doen.
                  Ben zelfs niet van de parking geraakt, kon er niet in
                  Ben het John Wayne type korte benen en lang bovenlijf
                  En ik heb alle standen geprobeerd maar kreeg geen ruimte voor mijn hoofd recht te houden.
                  En zo een ganse tijd scheef rijden is ook niet dat he
                  Van armoede naar een garage lager geweest Reneult en Opel liggen tegen elkaar
                  Dus een opel meriva en daar kon ik eindelijk mijn hoofd rechthouden
                  Dus ik rij met opel nu

                  Vind het wel spijtig want kosten evenveel maar de Dacia zag er stoerder uit en robuster
                  Zoals de tijd van toen de Lada ( de eerste russische tank op wielen) stoer sterk en ................................ zuipen gelijk een koe water drinkt per dag
                  Last edited by Johnny K; 11 september 2010, 17:35.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Dacia Duster

                    Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
                    Tja, ken jij zoveel SUVs die minder dan 6l verbruiken?
                    De Volvo XC60 zou vanaf 5,8L verbruiken ... volgens hun site wel.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Dacia Duster

                      Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                      De Volvo XC60 zou vanaf 5,8L verbruiken ... volgens hun site wel.
                      Geen enkel verbruikscijfer dat eender welk merk opgeeft is realistisch.
                      mijn website

                      Comment


                      • #26
                        Re: Dacia Duster

                        Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht

                        Alles was vanbinnen nogal plastiekerig en goedkoop terwijl de buitenkant wel fraai oogde.

                        Anyway, ik moet sowieso geen wagen hebben die meer als 6 l/100 km verbruikt.
                        Aan de buitenkant is de Duster ook nogal plastiekerig. Enkel de motorkap en het kofferdeksel niet, de rest is volgens mij allemaal polyester (Voor zover ik het ken)

                        Het verbruik, mijn schoonpa heeft nu een klein 7000km gereden, en zit op een gemiddeld verbruik van 5,7l., volgens zijn boordcomputer.
                        Het verbruik als maatstaf nemen zou ik echter niet doen, ik rij met een Opel Vivaro, 2.0CDTI 110pk, als ik rij zit ik op een verbruik tussen de 8l en 8,5l , als mijn vriendin achter het stuur zit, kan het wel een litertje minder zijn...
                        Volgens mij bepaalt de zwaarte van je voet het meer of minder verbruiken...

                        Comment


                        • #27
                          Re: Dacia Duster

                          Oorspronkelijk geplaatst door Hidden Dreams Bekijk bericht
                          Aan de buitenkant is de Duster ook nogal plastiekerig. Enkel de motorkap en het kofferdeksel niet, de rest is volgens mij allemaal polyester (Voor zover ik het ken)
                          Heb je een Renault Espace of Scenic al eens bekeken ? Die bevatten ook nogal wat plastic aan de buitenkant hoor ... trouwens een Corvette was vroeger ook helemaal plastic

                          Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                          Alles was vanbinnen nogal plastiekerig en goedkoop terwijl de buitenkant wel fraai oogde.
                          Er is inderdaad een gigantisch verschil tussen de basisversie en de Lauréate ... het mag er dan allemaal wat minder luxe uitzien dan een X3 of een andere 'mid range' SUV, maar bekijk ook eens het prijs kaartje dat er aan vast hangt.

                          Trouwens, al eens het verbruik van een ML350 bekeken, heb er eentje 2 weken mogen testen ... verdomme dat ding verbruikt veel Ik heb ze allemaal getest hoor, Bmw X5 3.0, Mercedes ML350CDI blue nog iets , Audi Q7 3.0 Tdi, Porsche Cayenne Diesel ... allemaal schitterende wagens, en met prijzen tussen de 75000 en de 90000 Euro niet goedkoop ... en allemaal 'zuipen' ze tegen de sterren op en zijn ze gewoon te groot en te zwaar voor mijn vrouwtje.

                          Dan maar een maatje kleiner beginnen testen, BMW X3 en zelfs de X1 (wat is die overpriced zeg 32K voor een diesel basis versie ), Mercedes GLK, Audi Q5 ... en toch hebben we bewust een Dacia Duster gekozen ... lekker dwars zijn ... wij hebben een full option gekocht en zijn minder dan 20K kwijt
                          Als ik dit met de 'concurrentie' vergelijk kan ik bijna twee Duster's kopen

                          Trouwens, als je dan toch 'testen' erbij wil sleuren, quote dan ook alles hé :
                          "De constructeur verwijst naar verschillende uitwijktesten die de Duster probleemloos heeft doorstaan (Glenning-test, Amerikaanse Fish-hook NHTSA-test, ISO-test en de Duitse ADAC-test). "In het geval van de smalle uitwijktest van Autokampioen, raakt de Duster bij een snelheid van 65 km/u, net zoals andere SUV concurrenten, enkele buitenste pylonen. De Dacia Duster toont echter geen enkel risico voor kantelen", luidt het."

                          Trouwens, we hebben ook ESP en ASR op onze Duster besteld, dus maak ik mij absoluut geen zorgen eerlijk gezegd

                          Mark
                          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                          Comment


                          • #28
                            Re: Dacia Duster

                            Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                            De Volvo XC60 zou vanaf 5,8L verbruiken ... volgens hun site wel.
                            Maar das dan wel in de meest gunstige omstandigheden, wind stil, bij een constante snelheid van 90km zonder tussentijds stoppen optrekken enz.
                            Als je het vergelijkt met de werkelijkheid zal het wel wat anders zijn, en dan is de rechtervoet nog al dikwijls de oorzaak.
                            Tip om zuinig te rijden: koop een paar schoenen met dunne zolen, trap op een punaise zodat die juist door de zool komt ter hoogte van uw tenen.
                            U zal het snel aan uw verbruik merken.
                            D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                            Comment


                            • #29
                              Re: Dacia Duster

                              Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                              Maar das dan wel in de meest gunstige omstandigheden, wind stil, bij een constante snelheid van 90km zonder tussentijds stoppen optrekken enz.
                              Als je het vergelijkt met de werkelijkheid zal het wel wat anders zijn, en dan is de rechtervoet nog al dikwijls de oorzaak.
                              Tip om zuinig te rijden: koop een paar schoenen met dunne zolen, trap op een punaise zodat die juist door de zool komt ter hoogte van uw tenen.
                              U zal het snel aan uw verbruik merken.
                              Eigenlijk klopt dit niet helemaal. De rijstijl is uiteraard heel belangrijk, maar het gaat er voornamelijk over om de hoge toeren te vermijden, en tijdens het optrekken toch "redelijk" door te duwen (uiteraard geen plankgas). Het asfalt uit de weg slijten is dus zeker niet de bedoeling. De reden hiervoor is dat lang rijden in heel lage toeren het rendement niet bevordert.
                              Dit betekent voor een moderne diesel schakelen rond de 2000 tr/min., maar als ik eerlijk ben hou ikzelf me ook niet bijster aan die regels .
                              Je moet maar eens met zo'n "zuinig" <100 gr CO2/km. wagentje rijden : de meeste hebben een schakelindicator die inderdaad rond die 2000 tr./m al opflitst.
                              Groeten,

                              Polleke

                              Comment


                              • #30
                                Re: Dacia Duster

                                Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                                Je moet maar eens met zo'n "zuinig" <100 gr CO2/km. wagentje rijden : de meeste hebben een schakelindicator die inderdaad rond die 2000 tr./m al opflitst.
                                Mijn Mini doet dit. Als je je daaraan houdt trek je echt tergend traag op eigenlijk. Ik kom op een verbruik van 5,5 liter terwijl er 3,9 opgegeven is . Toegegeven dat is veel meer stadsverkeer dan autosnelweg eigenlijk.
                                Ik ga eens een eco-run moeten houden om te zien hoe laag ik 'm echt krijg.
                                mijn website

                                Comment

                                Working...
                                X