Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dacia Duster

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Dacia Duster

    Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
    Het hangt ook niet alleen van je eigen kunsten af hoe je je auto onder controle houd, maar ook van de auto waar je mee rijd.
    Ben ooit iets te snel aan het rijden geweest op de snelweg en ineens een rubber geur in de auto, dus maar gestopt en gaan kijken en blijkbaar had ik een klapband. Op dat moment had ik dus geluk dat ik met een citroen CX reed en je dat in die auto niet merkt.
    Het hangt er allemaal vanaf wanneer je wat doet en met welk materiaal. Als ik snachts alleen op de snelweg ben met de lotus en ik rij 180 dan is daar helemaal niks gevaarlijk aan, doe ik dat overdag of zelfs ook snachts met de mini is dat een gans ander verhaal.
    Dus snacht's als er volgens u niemand is, kan er niets onvoorzien gebeuren...
    spookrijder, klapband, verloren klapband van een vrachtwagen, uitlaat van een auto, iemand die oversteekt om wat voor rede ook, iemand die van rijvak verandert (zat) omdat hij u niet zag, wilde dieren die oversteken, ladingverlies van een vrachtwagen,... je hebt gelijk. s'Nacht heb je 100% controle... Eens om de maand hoor je toch wel eens van die ongelukken, waarvan je denkt die heeft toch wel pecht zeker... samenloop van omstandigheden. En ieder kan voor zichzelf kiezen, neem ik het risico of niet... En de eerste fout die je maakt, is denken er kan me niets gebeuren !!! Ik doe dit al 10 jaar zonder ongelukken, en opeens stak daar toch wel iemand over zeker... pech voor hem maar mijn auto is wel stuk.
    Nb: na de winter ga je iedereen weer horen klagen over de gaten in de wegen... Het staat je natuurlijk vrij om te doen wat je zelf wil, ik ben zelf zeker geen heilige...
    Last edited by Dirk007; 20 september 2010, 13:39.

    Comment


    • Re: Dacia Duster

      Wat ook heel belangrijk is als je aan het rijden bent is concentratie, tegen welke snelheid denk je dat je het meest geconcentreert bent, 150 of 50km/u? Tegen 50 ben je aan het rondkijken naar overal. Tegen 150 kijk je wat er voor je gebeurd en denk je na over wat er zou kunnen gebeuren.
      Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
      http://www.stevevandegaer.be

      Comment


      • Re: Dacia Duster

        Oorspronkelijk geplaatst door Dirk007 Bekijk bericht
        Dus snacht's als er volgens u niemand is, kan er niets onvoorzien gebeuren...
        spookrijder, klapband, verloren klapband van een vrachtwagen, uitlaat van een auto, iemand die oversteekt om wat voor rede ook, iemand die van rijvak verandert (zat) omdat hij u niet zag, wilde dieren die oversteken, ladingverlies van een vrachtwagen,... je hebt gelijk. s'Nacht heb je 100% controle... Eens om de maand hoor je toch wel eens van die ongelukken, waarvan je denkt die heeft toch wel pecht zeker... samenloop van omstandigheden. En ieder kan voor zichzelf kiezen, neem ik het risico of niet... En de eerste fout die je maakt, is denken er kan me niets gebeuren !!! Ik doe dit al 10 jaar zonder ongelukken, en opeens stak daar toch wel iemand over zeker...
        Nog eens terug lezen: "Als ik snachts alleen op de snelweg". En bekijk mijn post over concentratie ook eens.
        Ik heb persoonlijk al 4 ongelukkgen gehad met de wagen, geen enkel aan meer dan 20km/u. Snelheid zorgt niet voor ongevallen, er mee omgaan als je het niet kunt of niet het juiste materiaal hebt wel. En overwachte dingen, als jij tegen 70 rijd kan er een meteoor op uw dak vallen en kan je ook dood zijn
        Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
        http://www.stevevandegaer.be

        Comment


        • Re: Dacia Duster

          Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
          Euhm nee, helemaal niet. Waarom zou je daar zeeziek van worden? Ik ben iemand die nogal snel auto ziek word en ik word dat niet door het gebruik van het vermogen van de auto maar door het wiegen ervan. Ik heb meer last in een citroen XM dan in een sportwagen met harde vering. Dan mag die sportwagen zijn volledig vermogen gebruiken.
          Vooral de passagier... wedden dat je anders zal rijden, als je niet alleen rijdt...
          Ik kan niet geloven dat er mensen zijn die ALTIJD plankgas geven, mag ik eens met uw wagen rijden en jij als passagier... wedden dat je je niet goed zal voelen

          Comment


          • Re: Dacia Duster

            Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
            Wat ook heel belangrijk is als je aan het rijden bent is concentratie, tegen welke snelheid denk je dat je het meest geconcentreert bent, 150 of 50km/u? Tegen 50 ben je aan het rondkijken naar overal. Tegen 150 kijk je wat er voor je gebeurd en denk je na over wat er zou kunnen gebeuren.
            Tuinnelzicht is vreemd voor u ? (je hebt gelijk en je doet maar)


            Last edited by Dirk007; 20 september 2010, 15:16.

            Comment


            • Re: Dacia Duster

              Bedenking: Hoeveel van de chauffeurs die hun wagen rond een boom of zo plooiden hadden minder dan 1 minuut voor de fatale crash het gevoel dat ze de situatie onder controle hadden?

              Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

              Comment


              • Re: Dacia Duster

                Bedenking: Hoeveel van de posters hier denken dat ze nog on topic zitten?

                Comment


                • Re: Dacia Duster

                  Oorspronkelijk geplaatst door Dirk007 Bekijk bericht
                  Vooral de passagier... wedden dat je anders zal rijden, als je niet alleen rijdt...
                  Ik kan niet geloven dat er mensen zijn die ALTIJD plankgas geven, mag ik eens met uw wagen rijden en jij als passagier... wedden dat je je niet goed zal voelen
                  Nee, niemand rijd met mijn wagen
                  En als je met uwe al niet durft doorrijden zit je waarschijnlijk met de mijne op de eerste boom die je tegenkomt. Want waarschijnlijk is hij dubbel zo snel, geen stuurbekrachtiging en stuur staat dan nog eens rechts ook. Als jij daar durft instappen en direct met een passagier vol gas geven dan ben je sterk bezig.
                  Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                  http://www.stevevandegaer.be

                  Comment


                  • Re: Dacia Duster

                    Oorspronkelijk geplaatst door Mr.D Bekijk bericht
                    Bedenking: Hoeveel van de chauffeurs die hun wagen rond een boom of zo plooiden hadden minder dan 1 minuut voor de fatale crash het gevoel dat ze de situatie onder controle hadden?
                    Bedenkt dan ook maar eens hoeveel "meer" ongevallen er gebeuren door mensen die panikeren voor het minste, alles dichtgooien of zich opzij smijten voor niets.
                    Véél meer dan dat er rond een boom kleven omdat ze te hard reden. Maar ja ... dat lees je niet in de kranten want officieel zijn dat "goede chauffeurs".
                    • Ze rijden bijvoorbeeld 90km/u in de derde rijstrook en gaan op de rem als er in de eerste rijstrook een vrachtwagen rijdt.
                    • Ze gaan stoppen op een voorrangsbaan waar het 90 km/u is omdat ze in de verte in open veld toch maar een kruispunt gezien hebben.
                    • Ze gaan op een rotonde aan elke zijstraat stoppen want "er zou eens ene kunnen afkomen".
                    • ...

                    Niet elk van deze zotte stoten is even gevaarlijk maar het kan het wel worden.
                    Zo'n mensen veroorzaken meer ongevallen (ook ernstige) dan je denkt.
                    Knal maar eens op zo iemand op in de linker rijstrook op de snelweg ... de dag nadien lees je "hardrijder knalt op file" omdat ze (journalisten) enkel voortgaan op de schade en zien dat het een fameuze slag moet geweest zijn. Ze gaan er niet bijschrijven dat jij minder dan 120 reed maar de andere amper 60.

                    Ge kunt op alles kritiek geven en alles kan voor- en nadelen hebben.
                    Soms overleef je het of heb je niets omdat je net snel genoeg was.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • Re: Dacia Duster

                      Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                      Nee, niemand rijd met mijn wagen
                      Ook zotte kosten dan ... gewoon laten staan in uw garage?
                      En als je met uwe al niet durft doorrijden zit je waarschijnlijk met de mijne op de eerste boom die je tegenkomt.
                      Nog erger ... ene dat niet de baan houdt.
                      Vergeet uw winterbanden niet.
                      Want waarschijnlijk is hij dubbel zo snel, geen stuurbekrachtiging en stuur staat dan nog eens rechts ook.
                      Het is niet omdat hij dubbel zo snel is dat ge er ook dubbel zo snel mee kan rijden ... chauffeurs genoeg die met hun dikke bak laatst weg zijn aan het rood licht omdat ze ofwel niet kunnen vertrekken of omdat rap optrekken 25 cent duurder zou zijn.
                      Daar staan ze dan met hun dikke bak van 70.000€
                      Als jij daar durft instappen en direct met een passagier vol gas geven dan ben je sterk bezig.
                      Idem bijna als hierboven ... ge moet niet plankgas geven om snel te rijden, het juiste inzicht in het verkeer en je komt een pak verder dan de meesten.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • Re: Dacia Duster

                        Oorspronkelijk geplaatst door Dirk007 Bekijk bericht
                        Tuinnelzicht is vreemd voor u ? (je hebt gelijk en je doet maar)
                        http://admin.bivv.be/dispatch.wcs?ur...am&language=nl
                        Daar zitten we weer op het materiaal.
                        Een bugatti veyron stopt sneller vanaf 200km/u dan een toyota prius vanaf 100. Maar dat wordt in de tests nooit vermeld. Sommige wagens zijn echt wel aangepast om snel te rijden andere niet. Rij eens 100 met uw wagen en rem volledig en tel hoe lang het duurt. Een veyron remt op 10 sec van 400-0

                        Hetzelfde met wat ze zeggen over het nemen van een bocht. Ik moet niet proberen van met mijn bmw break een boch op dezelfde manier en tegen dezelfde snelheid te nemen als met mijn lotus.
                        Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                        http://www.stevevandegaer.be

                        Comment


                        • Re: Dacia Duster

                          Reactiesnelheid van de bestuurder verandert jammer genoeg niet van wagen tot wagen
                          Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                          Comment


                          • Re: Dacia Duster

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Ook zotte kosten dan ... gewoon laten staan in uw garage?
                            Nog erger ... ene dat niet de baan houdt.
                            Vergeet uw winterbanden niet.
                            Het is niet omdat hij dubbel zo snel is dat ge er ook dubbel zo snel mee kan rijden ... chauffeurs genoeg die met hun dikke bak laatst weg zijn aan het rood licht omdat ze ofwel niet kunnen vertrekken of omdat rap optrekken 25 cent duurder zou zijn.
                            Daar staan ze dan met hun dikke bak van 70.000€
                            Idem bijna als hierboven ... ge moet niet plankgas geven om snel te rijden, het juiste inzicht in het verkeer en je komt een pak verder dan de meesten.
                            Niemand buiten mezelf he
                            Winterbanden komen er niet op, enkel de standaard semi slicks en die hebben prachtige baanligging.
                            No comment (op het dubbel zo snel rijden)
                            Ik geef ook geen plankgas, probeer mij gewoon vlot door het verkeer te begeven en ben hoffelijk waar het kan. Zal altijd mensen (als ze niet te fel aandringen, daar krijg ik het van) laten invoegen. Ik stop om mensen te laten oversteken, minder mijn snelheid al ik kinderen op straat zie. Maar als de baan vrij is dan rij ik graag wat vlotter dan de meeste.
                            Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                            http://www.stevevandegaer.be

                            Comment


                            • Re: Dacia Duster

                              Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                              Reactiesnelheid van de bestuurder verandert jammer genoeg niet van wagen tot wagen
                              Inderdaad ... die aan her verkeerslicht in slaap gevallen zijn zullen niet rapper wakker zijn in een Maserati dan in een 2PK.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • Re: Dacia Duster

                                Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                                Reactiesnelheid van de bestuurder verandert jammer genoeg niet van wagen tot wagen
                                Maar die is wel beter bij hogere snelheid, kan je heel simpel zelf testen. Kijk maar eens wat je doet al je door de bebouwde kom rijd tegen 50 of wat je doet als je 120 rijd. En ga je nog sneller is die nog beter, want dan komt de adrenaline boven en ga je nog beter rijden.
                                Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                                http://www.stevevandegaer.be

                                Comment

                                Working...
                                X