Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie heeft hier al de Coyote ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Wie heeft hier al de Coyote ?

Oorspronkelijk geplaatst door saphi Bekijk bericht
    Doorgeven aan Coyote via je systeempje. Middelste toets indrukken en dan in het menu 'snelheid aanpassen' kiezen. De juiste snelheid invoeren (hoger/lager door de rechte/linkse toets in te drukken en OK. Dan krijg je een mooi oranje schermpje met een tikfout "Coyote dant u". Ze zullen deze wijziging dan verifieren en uiteindelijk hun mappen aanpassen.
    Heb een gelijkaardig probleem op de N44 waar de coyoyte 120 aangeeft maar de snelheid ook al geruime tijd 90 is.

Voor die uitzonderingen die hun coyote toch gebruiken om wat sneller dan toegelaten te gaan rijden is er weer slecht nieuws: net dit artikel gevonden en ik vrees dat een coyote ons daar niet tegen kan beschermen
    Eigenlijk zouden ze veel beter al die camera's buitensmijten, en vervangen door dergelijke (video)-auto's. Er bestaan ergere dingen dan 6 km/h te snel rijden in het verkeer en die worden quasi nooit beboet... Hiermee kan dat dus wel.
    Groeten,

Polleke

Comment

Ik heb me ondertussen de Garmin nulink 1695 aangeschaft waarin dus ook een coyote ingebouwd zit, kastje minder in de wagen dus, ik heb een proefperiode van 3 maanden en daarna ben je verplicht een abonnement te nemen ( 12€/maand ) Niet echt goedkoop, 144€ aan boetes per jaar heb ik nog nooit gehad . . .
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Persoonlijk koop ik er nog geen omdat ik niet veel km doe en het eerste dat ik afzet in mijn GPS is de snelheids meldingen, ik word zot van de meldingen u rijd te hard, flitspaal enz ik ga dan rijden als een beginneling.
        Nu heb ik een GPS van Mio en hoeveel meldingen dat je dan krijgt gaande van u rijd te hard (had hem al 10km harder gezet) en flitspalen waar dan gewoon een electrik kast tegen een paal hangt in plaats van een flitskast.
        Het is nu wachten op de nieuwe auto waar een GPS in zit, als die ook zoveel meldingen geeft die al of niet kloppen dan worden die meldingen ook af gezet.
        Zolang ik niet te veel boetes krijg laat ik het maar zo.
        D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Dank zij de Coyote al een paar boetes ontlopen op de Franse snelwegen. Die flitspalen zijn daar maar de helft zo groot als deze hier. Alhoewel.., in Wallonië duiken die ook op. En onlangs ook bij het binnenrijden van Luik een mobiele radar op de middenberm die netjes op de Coyote werd gesignaleerd. Voor mij althans een nuttig ding.
          Last edited by enero; 17 maart 2011, 07:55.
          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

In Luik is het zeker op passen want daar staan ze niet goed zichtbaar.
            D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Heb overlaatst een mini review gemaakt van de laatste versie van iCoyote.

Was van de vorige versies eigenlijk niet echt onder de indruk, maar 12 en 13 juli was er dan een actie voor 30 euro een heel jaar, heb dan maar abo genomen. Het enige spijtige is de GPS van de iPhone. Die werkt niet 100% achter mijn voorruit.

Comment

Ik heb enkele maanden geleden de Garmin Nulink 1695 aangeschaft, daar zit de coyote ingebouwd . . . 2 vliegen in één klap dus. . . . wel abonnement nemen van 12€/maand . . . is toch al een paar keer goed van pas gekomen.
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.

Comment

Vooral het gedeelte over de coyote zal de gebruikers ervan aanbelangen.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

ik heb mijne coyote bijna en jaar nu en gebruik die in de auto en op de motor ,heeft me al en paar honderden euro's bespaart op boetes (ben geen laagvlieger) plaatsen waar je niet elke dag komt ,en er toch flitspalen staan direct achter bomen enzo verder .

Ben en tevreden gebruiker .

Groetjes
                    Ardesign
                    Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ardesign Bekijk bericht
                      ik heb mijne coyote bijna en jaar nu en gebruik die in de auto en op de motor ,heeft me al en paar honderden euro's bespaart op boetes (ben geen laagvlieger) plaatsen waar je niet elke dag komt ,en er toch flitspalen staan direct achter bomen enzo verder .

Ben en tevreden gebruiker .

Groetjes
                      Ardesign
                      Met de aankoop van een Garmin 1695 bezit ik nu ook een coyote, deze zit ingebouwd in het Garmin toestel, dus eigenlijk 2 in 1 . . . wel handig natuurlijk . . .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                        Met de aankoop van een Garmin 1695 bezit ik nu ook een coyote, deze zit ingebouwd in het Garmin toestel, dus eigenlijk 2 in 1 . . . wel handig natuurlijk . . .
                        Hoe reageren die dingen op trajectcontrole die er aankomt Francis ? krijg je dan een melding dat het over een trajectmeting gaat ?

In België krijgen ze dat natuurlijk na méér dan een jaar nog niet gehomologeerd , maar in Nederland zijn die wel actief, ik vrees ervoor dat die dingen met de tijd algemeen goed zullen worden, hoewel 800.000 € voor zo een cameraopstelling mischien speelt het begrotingstekort op dat vlak wel in ons voordeel, toch nog één positief punt.

Trajectcontrole is eigenlijk niets nieuws, jaren geleden hebben wij in Frankrijk eens een politiecontrole gehad tussen twee peages, daar werd aan de hand van de tickets nagegaan hoe lang je over een bepaald traject had gereden, zo konden ze meteen zien welke je gemiddelde snelheid was, ik weet eigenlijk niet of ze dat tegenwoordig nog doen, heb ik zelf maar één keer meegemaakt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          Hoe reageren die dingen op trajectcontrole die er aankomt Francis ? krijg je dan een melding dat het over een trajectmeting gaat ?

In België krijgen ze dat natuurlijk na méér dan een jaar nog niet gehomologeerd , maar in Nederland zijn die wel actief, ik vrees ervoor dat die dingen met de tijd algemeen goed zullen worden, hoewel 800.000 € voor zo een cameraopstelling mischien speelt het begrotingstekort op dat vlak wel in ons voordeel, toch nog één positief punt.

Trajectcontrole is eigenlijk niets nieuws, jaren geleden hebben wij in Frankrijk eens een politiecontrole gehad tussen twee peages, daar werd aan de hand van de tickets nagegaan hoe lang je over een bepaald traject had gereden, zo konden ze meteen zien welke je gemiddelde snelheid was, ik weet eigenlijk niet of ze dat tegenwoordig nog doen, heb ik zelf maar één keer meegemaakt.
                          Op de Coyote wordt trajectcontrole aangeduid met een specificieke interface. Ze duidt aan d.m.v. een kleur of je gemiddelde snelheid lager (groen) , gelijk (oranje) of hoger (rood) is dan de geldende beperking. De interface verdwijnt zodra je de zone verlaat.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                            Op de Coyote wordt trajectcontrole aangeduid met een specificieke interface. Ze duidt aan d.m.v. een kleur of je gemiddelde snelheid lager (groen) , gelijk (oranje) of hoger (rood) is dan de geldende beperking. De interface verdwijnt zodra je de zone verlaat.
                            Bedankt voor de uitleg Pol . . .bespaart me weer wat typwerk . . .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                              Ah zo zit dat Pol. Bedankt voor je uitleg.

Mijn keuze zal toch op de Coyote moeten vallen, daar ik een ingebouwde GPS heb zitten, daar zijn de mogelijkheden zeer beperkt, je kan er zelfs geen flitspalen op inbrengen.

Ik heb verleden week een demonstratie gezien van GPS op een ipad, ja man, wat je daar allemaal mee kan. Zelfs navigatie op straatniveau (nog zeer beperkt in België) maar wel heel goed werkend in grote delen van Frankrijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mulligan Bekijk bericht
                                O ja, dit was ik nog vergeten te vertellen...

Een kleine 6 jaar geleden ben ik geflitst thv. de Kennedytunnel richting Gent. Ik moest op zondagochtend in Antwerpen Linkeroever (Galgenweel) zijn, maar was absoluut niet gehaast.

Op ruime afstand zag ik een anonieme wagen staan op de middenstrook. Mijn belletjes gingen rinkelen, maar het was niet echt nodig om snelheid te minderen gezien ik slechts 90 km per uur reed waar honderd mag. Toch ben ik verminderd naar ongeveer 85 voor de flitsende wagen.

Geen flits gezien, geen overtreding gedaan en nu komt het beste:

Iedereen die een overtreding gedaan had werd van de ring gehaald op Antwerpen Linkeroever en beboet, dus ik dacht ok, dit is een actie Hollandertjes pesten van Politie Antwerpen (was in september op een mooie zonnige zondag). Ik werd niet tegengehouden, wat ook normaal was omdat ik niet te snel reed.

Een tiental dagen nadien brak echter mijn klomp. Ik kreeg een boete in mijn brievenbus omdat ik 139 km per uur zou gereden hebben. Er is voor mij geen enkele reden om te liegen op dit forum en ik ben echt betrouwbaar wat betreft deze ervaring. De politie beweerde dat het toestel voorzien was van de nodige certificaten en onlangs nog geijkt was.

Tot een proces heb ik het niet laten komen omdat ik toch niet kan bewijzen dat mijn ware snelheid meer dan 40 km per uur lager lag (hoewel ik dat zweer op mijn erewoord). Ons Belgisch systeem zit bovendien zo in mekaar dat, indien je toch zou vrijgesproken worden voor de politierechtbank, de kosten voor jezelf toch hoger zouden liggen dan de boete die eerst opgelegd werd.

Ik vraag me hiet twee dingen bij af:

- Als men op dat moment mijn snelheid te hoog meet, en ik moet er toch al af op linkeroever, waarom hebben ze mij toen niet tegengehouden (er stonden op dat moment enkel een twintigtal Nederlanders aan de kant die waarschijnlijk hun boete onmiddellijk moesten betalen).

- Ben ik zo dom om een halve kilometer op voorhand 150 gaan te rijden waar toen 100 mocht terwijl ik een flitswagen heb gezien ????

Coyote is dus niet de ultieme oplossing, wel een hulpmiddel. Het is vooral de arrogante willekeur waar je geen verhaal bij hebt en waar je als goedbedoelende burger aan onderworpen wordt die het voor mij verpest.

Dit is een eerlijk antwoord van een eerlijk bedoelend man die zelden verkeersovertredingen begaat, en die bovendien nog eens inzit met de veilgheid van uw zonen en dochters.
                                Geen vreemd verhaal, mijn broer is zo geflitst in zone 30 in Oostende, hij was parking aan het zoeken, en reed zeker minder dan 30 Km/h, maar werd op dat moment voorbijgestoken door zo een opgedreven brommertje, resultaat, de flitspaal reageerde op de snelheid van het brommertje en de auto van mijn broer werd geflitst.

Comment

Working...
                                X