Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dell garantie na 1 jaar

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Dell garantie na 1 jaar

Oorspronkelijk geplaatst door ajh Bekijk bericht
    Ik denk dat dit voer voor juristen is.

Feit is wel dat een bedrijf/leverancier algemene voorwaarden mag hanteren. Als jij als klant (particulier of zakelijk) akkoord gaat met die algemene voorwaarden geef je in feite vrijwillig een deel van je wettelijke rechten op. Dat is volkomen wettelijk terecht.

Dit is niet correct.
    Er zijn voorwaarden die je niet mag vastleggen in een contract, en als ze er toch in staan zijn ze nietig, zelfs al heb je ze uitdrukkelijk ondertekend.
    Je KAN geen afstand doen van de wettelijke garantie als je een nieuw voorwerp koopt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
      Dit is niet correct.
      Er zijn voorwaarden die je niet mag vastleggen in een contract, en als ze er toch in staan zijn ze nietig, zelfs al heb je ze uitdrukkelijk ondertekend.
      Je KAN geen afstand doen van de wettelijke garantie als je een nieuw voorwerp koopt.
      Dat lijkt me ook correct. Suckt wel behoorlijk van Dell moet ik zeggen.

Misschien kan dleemans een woordje voor je doen via zijn Dell contract manager. Het zou niet de eerste keer zijn dat zoiets gedaan wordt, maar zeg niet dat je het van mij weet

Comment

Hier bij onze bestellingen op het bedrijf bij Dell ook geen problemen.
        3 years support met next business day support.
        Harde schijf kapot deze opsturen nadat je de nieuwe hebt gekregen.
        Batterijen maar 1 jaar garantie. 1 goede raad .Als je met een laptop werkt die je altijd staan hebt op een vaste plaats koop dan liever de volgende keer een desktop of vaste pc of haal je batterij eruit voor als je echt mobiel gaat..Het spaart je batterij en je pc werkt er niet trager door of zo.
        Voor de rest als je Dell Support aan de lijn krijgt dan moet je niets van VIsa ingeven of zo want als je lang genoeg blijft hangen dan krijg je gewoon een medewerken aan de lijn.
        Download een Dell Diagnostics CD en doe eerst een paar uitvoerige tests en schrijf de error codes op voordat je naar Dell belt en/of kijk eens op hun support site..
        Genoeg zaken om zelf wat te trouleshooten..
        Kijk ook even naar de lampjes op je laptop hoe ze branden want daar kan je ook error codes uitlezen..Ook op de Dell site kan je ze vinden wat ze betekenen.
        Mvg, Pascal,Schoonspikke
        Als je schiet..schiet dan raak!
        500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Last edited by Guest13; 24 augustus 2010, 00:03. Reden: ************

Comment

Last edited by Guest13; 24 augustus 2010, 00:02. Reden: ********

Comment

Na nog een 4-tal telefoontjes en 3 mails naar de verkoper die destijds het order aangenomen heeft heb ik toch gelijk gekregen.

Dell geeft toe om 2 jaar garantie te geven. Er zal een ophaling geregeld worden, en de herstelling gebeurt op kosten van Dell.

Nu hopen dat de herstelling vlot loopt.

Comment

Na nog een 4-tal telefoontjes en 3 mails naar de verkoper die destijds het order aangenomen heeft heb ik toch gelijk gekregen.

Dell geeft toe om 2 jaar garantie te geven. Er zal een ophaling geregeld worden, en de herstelling gebeurt op kosten van Dell.

Nu hopen dat de herstelling vlot loopt.
                Goed gewerkt Tommie1
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Ik heb het Ministerie voor Economische zaken maar één keer moeten vermelden.

Comment

Ja, ik vind dat toch "erg" dat je dat moet doen he.
                    Weer een bewijs dat je recht moet halen i.p.v. dat je het krijgt.
                    Niet netjes van Dell. Druk me nog heel voorzichtig uit.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Ik had het nog gezegd dat dit helpt ... erg dat je het zo moet spelen.
                      Maar allé, nu hopen dat het nog gerepareerd terug geraakt.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajh Bekijk bericht
                        Feit is wel dat een bedrijf/leverancier algemene voorwaarden mag hanteren. Als jij als klant (particulier of zakelijk) akkoord gaat met die algemene voorwaarden geef je in feite vrijwillig een deel van je wettelijke rechten op. Dat is volkomen wettelijk terecht.
                        Je kan algemene voorwaarden hanteren maar de wettelijke garantie voor consumenten mag niet beperkt worden.
                        Verder is het niet de verkoper maar de wet die uitmaakt wie consument is.

Dit staat in de wetgeving :

De wettelijke garantie: De consument heeft er sowieso recht
                        op ten opzichte van de eindverkoper bij wie hij het product
                        heeft gekocht. Deze garantie moet dus niet door de consument
                        worden onderhandeld. De verkoper kan deze garantie
                        niet beperken.

1° « consument » : iedere natuurlijke persoon die handelt voor doeleinden die geen verband houden met zijn
                        beroepsactiviteit of zijn commerciële activiteit;

Art. 1649octies. - Zijn nietig, contractuele bedingen of afspraken overeengekomen vooraleer het gebrek aan
                        overeenstemming aan de verkoper door de consument ter kennis is gebracht, en waardoor, rechtstreeks of
                        onrechtstreeks, de rechten die de consument uit deze afdeling put, worden beperkt of uitgesloten.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                          en heel veel 'ik denk' en 'ik heb gehoord van' door mensen die ergens wel eens iets gelezen hebben.

Je hebt als particulier twee jaar garantie, maar het tweede jaar moet je eigenlijk bewijzen dat het probleem reeds aanwezig was van in het begin
                          Dus ook niet volledig juist hé.

§ 4. Manifesteert zich een gebrek aan overeenstemming binnen een termijn van zes maanden vanaf de levering van
                          het goed, dan geldt tot bewijs van het tegendeel het vermoeden dat dit gebrek bestond op het tijdstip van levering,
                          tenzij dit vermoeden onverenigbaar is met de aard van het goed of met de aard van het gebrek aan overeenstemming,
                          door onder andere rekening te houden met het feit of het goed nieuw dan wel tweedehands is.

DE TERMIJNEN
                          Men kan zich beroepen op de wettelijke garantie, indien
                          de niet-conformiteit wordt vastgesteld binnen de 2 jaar na
                          levering van het goed. De wettelijke garantie begint dus te
                          lopen na de levering van het product. Indien de vaststelling
                          gebeurt meer dan zes maanden na de levering dan moet de
                          consument bewijzen dat deze niet-conformiteit bestond op
                          het ogenblik van de levering.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

§ 4. Manifesteert zich een gebrek aan overeenstemming binnen een termijn van zes maanden vanaf de levering van
                            het goed, dan geldt tot bewijs van het tegendeel het vermoeden dat dit gebrek bestond op het tijdstip van levering,
                            tenzij dit vermoeden onverenigbaar is met de aard van het goed of met de aard van het gebrek aan overeenstemming,
                            door onder andere rekening te houden met het feit of het goed nieuw dan wel tweedehands is.

DE TERMIJNEN
                            Men kan zich beroepen op de wettelijke garantie, indien
                            de niet-conformiteit wordt vastgesteld binnen de 2 jaar na
                            levering van het goed. De wettelijke garantie begint dus te
                            lopen na de levering van het product. Indien de vaststelling
                            Welk (wets)artikel quote je nu precies ?
                            "5.4" van ?
                            Mij staat bij - maar ik moet dat dan nazoeken - dat 1 jaar de termijn is die in het nederlandse consumentenrecht/koopovereenkomstenrecht werd genoemd. Maar dat was voor die richtlijn die 2 jaar noemde (denk ik).
                            Zo is met die "2 jaar richtlijn" dan dat jaar teruggebracht tot 6 maanden ... Lijkt me toch niet de bedoeling.
                            (Maar ook dat kan ik pas checken als ik weet wat je nu aanhaalde ...)
                            Je portret: Als ik een foto van je maak, op film ga schilderen met licht,// In gedachten kus ik dan schijnbaar je ogen, je mond, jóu,// En met elke straal, streel ik teder je gezicht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JohnB Bekijk bericht
                              Welk (wets)artikel quote je nu precies ?
                              "5.4" van ?
                              Mij staat bij - maar ik moet dat dan nazoeken - dat 1 jaar de termijn is die in het nederlandse consumentenrecht/koopovereenkomstenrecht werd genoemd.
                              Dat is betreffende de Belgische wetgeving van de wettelijke garantie.

Je kan dit op verschillende plaatsen nalezen.

Hetgeen jij vraagt staat in Art. 1649 quater. - § 4 : http://www.juridat.be/cgi_loi/loi_a1...ns+(''))#Art.3
                              Hier kan je onder Art. 3 gaan naar Art. 1649 quater en daar § 4.

Verder is de Europese norm voor de wettelijke garanties in elke lidstaat pas geldig als de betreffende lidstaat dit ook in de eigen wetgeving opneemt. De Europese garantieregel is dus (nog) geen vaste regel spijtig genoeg.
                              Last edited by VerSeg; 17 juli 2010, 01:13.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

Indien de vaststelling
                                En hoe moet ik deze lijn dan interpreteren ? Dit zegt toch duidelijk dat na zes maanden je moet kunnen bewijzen dat het probleem er van in het begin was, net zoals ik aangaf ?

Mark
                                Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                                Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Working...
                                X