Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dell garantie na 1 jaar

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Dell garantie na 1 jaar

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    Dell beweert dat dit een zakelijke transactie is, omdat het over een Latitude computer gaat. Latitude is voor de zakelijke markt, en dus geldt er maar 1 jaar garantie.
    Het vervangen van de schijf kost 282 € (82€ onderdelen en de rest werkuren)
    Niet het type toestel maar het type klant bepaalt de garantieperiode!

Schrijf hen terug waarin je zet dat je hen in gebreke stelt voor het niet naleven van de wettelijke termijn dat voor Belgische consumenten geldig is, zet er bij dat je het ministerie van economische zaken hiervan op de hoogte zal stellen indien zij niet per kerende een vondoend antwoord verschaffen.

Indien dit niet helpt, stuur effectief een mail naar het ministerie, dat helpt echt!

Ooit ook miserie gehad met Dell en dat was uiteindelijk hetgeen hen weerhouden heeft koppig te blijven!

Nu ... als ze koppig blijven, gewoon ergens een HD kopen voor een spotprijsje en die zelf vervangen.
    Voor rond de 50€ moet je gesteld zijn.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Elk onderdeel van een (samengestelde) PC heeft een merk ... als ge zelf iets samenstelt is het meestal nog erger!
      De fabricant van het moederbord zal zeggen dat de videokaart de oorzaak is, de fabricant van de videokaart zal zeggen dat de voeding de oorzaak is, ... soms ben je daar nog veel meer mee aan het kl*ten alvorens iets geregeld is dan bij een merkcomputer waar maar één verkoper u garantie moet verschaffen.
      Da's ook wel een beetje kort door de bocht. Bij ieder electronicatoestel is de eindverantwoordelijke de winkel
      die het toestel verkoopt. Dus wie al zijn onderdelen bij dezelfde winkel koopt, kan voor garantie ook naar diezelfde
      winkel terugkeren.
      Daarbovenop heb ik nog nooit meegemaakt (geen idee hoeveel pc's ik al ineen heb gestoken) dat er problemen zijn
      met kapotte onderdelen die niet worden teruggenomen. Alles hangt natuurlijk van de winkel en zijn service af.
      Maar zelfs als de winkel failliet is of zo (ook al meegemaakt) heb ik zelf nog nooit problemen gehad met onderdelen
      omgeruild/gerepareerd te krijgen bij de fabrikant binnen de garantieperiode.

Ik heb wel nog nooit een merkpc gekocht (ook geen laptop), dus daar kan ik minder over meespreken.
      Have fun!
      EOS 50D - EF-S 18-55 f/4-5.6 IS - Sigma 18-50 EX f/2.8 - EF 70-300 f/4-5.6 IS USM - Sigma 10-20 EX f/4-5.6

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Niet het type toestel maar het type klant bepaalt de garantieperiode!

Schrijf hen terug waarin je zet dat je hen in gebreke stelt voor het niet naleven van de wettelijke termijn dat voor Belgische consumenten geldig is, zet er bij dat je het ministerie van economische zaken hiervan op de hoogte zal stellen indien zij niet per kerende een vondoend antwoord verschaffen.

Indien dit niet helpt, stuur effectief een mail naar het ministerie, dat helpt echt!

Ooit ook miserie gehad met Dell en dat was uiteindelijk hetgeen hen weerhouden heeft koppig te blijven!

Nu ... als ze koppig blijven, gewoon ergens een HD kopen voor een spotprijsje en die zelf vervangen.
        Voor rond de 50€ moet je gesteld zijn.
        Ja, en hoe krijg ik windows opnieuw geinstalleerd op deze laptop zonder CD?
        Kan ik op een andere laptop de noodzakelijke zaken op een stick zetten?

Comment

@Tommie1: Heb je hem rechtstreeks bij Dell besteld of via de tussenhandel? Alléén wanneer je hem rechtstreeks bij Dell besteld hebt is er sprake van consumentenbescherming. In het andere geval moet je je leverancier aansprakelijk stellen. In dat geval is er namelijk sprake van zakelijke verkoop door Dell aan de tussenleverancier. Daar gelden andere regels voor (1 jaar).

Voor de rest: alle elektronica kan kapot, ook Dell Gewoon die schijf vervangen als je leverancier het niet doet, is het snelste en goedkoopste.
          Groeten,

Albert Jan

Website AJH
          lidnummer: BD0371NL

Comment

Rechtstreeks gekocht bij Dell. Order per telefoon, per UPS thuis geleverd.

Ik weet wel dat elders herstellen ook kan, maar voor ik opgeef bij Dell gaan ze toch nog even zweten hoor.
            Het is niet omdat er iemand een regeltje in de policy schrijft dat ik zomaar mijn garantie opgeef.

Comment

Ik weet wel dat elders herstellen ook kan, maar voor ik opgeef bij Dell gaan ze toch nog even zweten hoor.
              Het is niet omdat er iemand een regeltje in de policy schrijft dat ik zomaar mijn garantie opgeef.
              Dat dacht ik ook Tommie1.
              Wat denken die gasten wel.
              Om iets te verkopen buigen en knikken ze....

Als de Belgische wet zegt dat er een garantie is van 2 jaar dan heb ik alle zever die daar
              van af wijkt niet nodig.
              ================================================== ======================

Als uw laptop in orde is Tommie, schaf u dan Acronis True Image aan.
              Maak een image van uw C-schijf en bewaar die op een externe schijf.
              Maak ook een Bootable cd-schijf aan via Acronis en houdt die binnen handbereik
              zodat je ze direct terug vindt indien nodig.
              Maak bijv. om de 14 dagen een update van die image.
              (gedaan met de miserie )
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Koop u gewoon snel een harde schijf elders en stop die erin ?
                Mijn foto's
                Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Ik denk dat't daarom is.

Als ik me niet vergis is het met Appel net hetzelfde, koop je je appel bij Switch dan heb je 2jaar garantie, koop je die online dan heb je er maar 1.
                  Waarom, geen idee ik heb geen rechten gestudeerd.

Comment

Ondertussen al 3 keer met de support desk gebeld en 6 mails later:

Dell beweert dat dit een zakelijke transactie is, omdat het over een Latitude computer gaat. Latitude is voor de zakelijke markt, en dus geldt er maar 1 jaar garantie.
                    Het vervangen van de schijf kost 282 € (82€ onderdelen en de rest werkuren)

Ik heb ondertussen al aan 3 personen uitgelegd dat dit niet klopt, omdat ik dit toestel als particulier gekocht heb.

Ook de 1 jaar garantie wordt tot op de dag geteld! (we zijn 2 dagen na de afloop van 1 jaar...)

Nu probeer ik via de commerciëlen die mijn bestelling hebben aangenomen, maar die zijn niet direct bereikbaar.

Dit is in elk geval de laatste keer geweest dat ik iets van Dell gekocht heb.
                    Je koopt dan een professioneel uitziende netbook, die 500€ kost en als beloning krijg je een jaar garantie minder en gaat het ding kapot. Great!
                    Je krijgt zoveel garantie als waar je voor betaald hebt. Wij kopen op het werk ook bij Dell, maar wel met 3 jaar Pro Support op alles.
                    Schijf defect ? 's Anderendaags is er een nieuwe geleverd.
                    David Leemans
                    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Bull****!

Dell moet de wet naleven.
                      Waarom zou ik moeten bijbetalen om de wettelijke garantietermijn te krijgen..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                        Je krijgt zoveel garantie als waar je voor betaald hebt. Wij kopen op het werk ook bij Dell, maar wel met 3 jaar Pro Support op alles.
                        Schijf defect ? 's Anderendaags is er een nieuwe geleverd.
                        Wij op het werk
                        En wie betaalt uiteindelijk de kosten, het werk?
                        Neen, uw klanten.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door malavon Bekijk bericht
                          Da's ook wel een beetje kort door de bocht. Bij ieder electronicatoestel is de eindverantwoordelijke de winkel
                          die het toestel verkoopt. Dus wie al zijn onderdelen bij dezelfde winkel koopt, kan voor garantie ook naar diezelfde
                          winkel terugkeren.
                          Daarbovenop heb ik nog nooit meegemaakt (geen idee hoeveel pc's ik al ineen heb gestoken) dat er problemen zijn
                          met kapotte onderdelen die niet worden teruggenomen. Alles hangt natuurlijk van de winkel en zijn service af.

Maar zelfs als de winkel failliet is of zo (ook al meegemaakt) heb ik zelf nog nooit problemen gehad met onderdelen
                          omgeruild/gerepareerd te krijgen bij de fabrikant binnen de garantieperiode.

Ik heb wel nog nooit een merkpc gekocht (ook geen laptop), dus daar kan ik minder over meespreken.
                          Als je een goede klant bent tja, dan zal je wel goede service krijgen.
                          Bij een eenmalige klant zal het wel anders liggen.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Bull****!

Die 2 jaar, dat is de consumentengarantie, voor particulieren dus. Als je als zakelijke klant koopt, heb je standaard 1 jaar.
                            David Leemans

Comment

Bull****!

Allé jong : Bij de meeste merken kan je kiezen welk soort garantie je wil. Bij de "consumenten"-produkten krijg je de basis garantie. In België zou dat dus die wettelijk 2 jaar zijn. Alleen, mag je je pc dan opsturen (laten opsturen) en je krijgt hem terug na 2-3 weken.
                              Professionelen kunnen daar uiteraard niet me leven. Die betalen bij voor een jaartje meer, maar veel belangrijker : de garantie van de computer-leverancier dat het ding ten laatste 24 uur later terug werkt... Alleen is dat laatste een duur grapje. Dat je klant dat betaalt, weet ik eigenlijk niet : het is voor een professionele gebruiker nog veel duurder als hij 3 weken zonder PC zit...

Dus met Bull*** heeft dat dus niet veel te maken. Dat Dell minstens de wettelijke garantie dient na te leven klopt uiteraard ook. De economische inspektie er eens attent opmaken, kan nooit kwaad...
                              Hou er wel rekening mee dat die 2 jaar enkel geldt voor zaken die je koopt als gewone consument !!! Als op de factuur je BTW-nummer staat te blinken, zou je beter zwijgen .
                              Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                                Wij op het werk
                                En wie betaalt uiteindelijk de kosten, het werk?
                                Neen, uw klanten.
                                Theokus, ik ben werkzaam als IT'er aan de VUB. Wij kopen dus pc's/laptops... voor gebruik aan de universiteit. Uiteraard betaalt het werk dat dus. En die 3 jaar garantie, dat betaal je hoor.
                                Wij hebben natuurlijk wel een overeenkomst met Dell voor de levering van desktops/laptops/schermen... . Die overeenkomst is onderhandeld, met bedoeling om dat materiaal aan te schaffen, aan zo goed mogelijke voorwaarden, en zo interessant mogelijke prijzen. En 1 van die voorwaarden was 3 jaar full garantie op alles wat we kopen. Onnodig te zeggen dat we natuurlijk wel iets meer dan 1 pctje per jaar kopen .
                                David Leemans

Comment

Working...
                                X