Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ondertussen zijn de voorspellingen voor zondag en de volgende dagen weer aangepast op het KMI, niets dan regen uiteraard.
    Nog 16°C om 00:22.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • Eindelijk terug wat frisser !
      ( ik meen dat niet hoor
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
        Eindelijk terug wat frisser !
        ( ik meen dat niet hoor
        Nu 02:41 en terug warmer, 18,01 °C.
        Is plots wel heel warm zo midden in de nacht begin april.
        En na die extreem lange droogteperiode eindelijk nog eens regen voorspeld. :-(
        Last edited by VerSeg; 7 april 2024, 02:03.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • Eigenaardig toch hoe de ene helft van België zoveel kan schelen met de andere kant als ik het antwoord op mijn bericht lees van Verseg en Geerten.

          Afgelopen nacht heeft het hier geregend maar niet echt de moeite

          Vandaag was hier bij ons een schitterende dag, veel mooier weer dan gsteren
          Ganse dag heeft hier de volle zon geschenen, maar vanaf 16hr30 begon alles wel dicht te trekken.
          Vandaag een opbrengst van 36Kwh, dus een hele mooie lentedag en heel uitzonderlijk voor dit jaar
          Als de zon had blijven schijnen dan had het een normale opbrengstdag geweest voor mij rond deze periode

          Dus zo zie je maar, het kan verkeren, gisteren mooi weer voorspeld maar niet gekregen, vandaag minder weer voorspeld maar een prachtige dag gekregen !

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
            Eigenaardig toch hoe de ene helft van België zoveel kan schelen met de andere kant als ik het antwoord op mijn bericht lees van Verseg en Geerten.

            Afgelopen nacht heeft het hier geregend maar niet echt de moeite

            Vandaag was hier bij ons een schitterende dag, veel mooier weer dan gsteren
            Ganse dag heeft hier de volle zon geschenen, maar vanaf 16hr30 begon alles wel dicht te trekken.
            Vandaag een opbrengst van 36Kwh, dus een hele mooie lentedag en heel uitzonderlijk voor dit jaar.

            grts
            Sieg
            Hier op dat moment 52Kwh vandaag (Hooglede 11 Kw piek pal op het zuiden)
            inderdaad uitzonderlijk voor begin april Sieg.
            Had ik die 6 Kw extra ook maar in 2011 gelegd….

            Comment


            • Vandaag hier weer een mooie dag met veel zon, we worden verwend
              Tegen de avond begon het dicht te trekken, dus astromateriaal voor niks buitengezet ... rampjaar tot nu toe !
              Vanavond is het hier dan beginnen onweren, echt heel zwaar onweer zelfs, lang geleden dat ik nog eens zoveel bliksems na elkaar gezien heb
              Ik stond buiten onder de pergola te kijken en voelde zelfs de elektriciteit, ferm de moeite qua bliksem en donker (trouwens die laatsten bijna gelijktijdig)
              Nu is het over maar er komt precies nog een onweertje aan, hoor het al weer rommelen in de verte ..
              Tegelijk ook enkele stormwinden en wolkbreuken
              Tjah, wedden dat ze het in het weerbericht een warmte-onweer noemen

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                Vanavond is het hier dan beginnen onweren, echt heel zwaar onweer zelfs, lang geleden dat ik nog eens zoveel bliksems na elkaar gezien heb

                grts
                Sieg
                Tja, het was dan ook al een héél lange hittegolf hé
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • Hier veel geflits in de verte, niets te horen van donder.
                  Ondertussen goed aan het regenen maar niets spectaculairs.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • In feite worden weermannen - vrouwen een beetje overbodig: we hebben nog slechts twee soorten weer: ofwel regent het onafgebroken met matige wind, ofwel waait een mens bijna uit zijn kleren als je buitenkomt.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                      In feite worden weermannen - vrouwen een beetje overbodig: we hebben nog slechts twee soorten weer: ofwel regent het onafgebroken met matige wind, ofwel waait een mens bijna uit zijn kleren als je buitenkomt.
                      Yjah, moest iemand anders zoveel fouten maken op zijn werk dan mocht die al lang een andere job zoeken

                      grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment


                      • Hier vandaag wederom een relatief mooie dag, wel veel bewolking maar toch af en toe het zonnetje
                        Een pak minder wind tegenover voorbije dagen wat het direct warmer deed aanvoelen.
                        Deze namiddag was het ideaal weer om in de tuin te werken
                        Blijkbaar voor morgen alweer regen op komst en dan amper twee à drie redelijk goede dagen om het daarna blijkbaar met 10° minder te moeten doen en weeral heel veel regen na het weekend

                        grts
                        Sieg
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

                        Comment


                        • Na een prachtig weekend zagen de voorspellingen er bepaald ijzig uit, maar tot nu toe valt het (althans hier) erg mee.
                          Tussen de regenbuien schijnt de zon af en toe (vandaag 3h verwacht) wat de temperatuur binnen op 19-20° houdt (de verwarming staat hier sinds vorige week af). Ook de stroomopbrengst dekt al bijna het directe dagelijks gebruik (87% deze maand, injectie dus niet meegeteld).
                          Wat toch bewijst dat vanaf half april de zonnestand en het aantal lichturen voldoende zijn om in een bestaande woning het energiegebruik sterk te drukken.

                          In de groentetuin zijn we weer te optimistisch geweest en zullen we waarschijnlijk een tweede keer moeten zaaien .

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                            Na een prachtig weekend zagen de voorspellingen er bepaald ijzig uit, maar tot nu toe valt het (althans hier) erg mee.
                            Met 2,8°C tijdens de vorige nacht en 7,2°C actueel (13:25) is het anders toch niet zo warm.
                            Een UV index 1.0 en Solar Radiation van 100,2 W/m² is anders ook niet echt top.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • Bij ons actueel 6,2°C en dus nog wat frisser dan in Heverlee.
                              Daarnet ook wat onweer en hagel gehad.
                              Opbrengst van de panelen zit op 1/3 van wat een normale maand april zou opbrengen, hopelijk kan de tweede helft van de maand het wat goedmaken.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • De winter begint dit jaar wel erg vroeg.
                                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                                Comment

                                Working...
                                X