Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Flink wat regen gehad onderweg naar de kust. Daar klaarde het wel een beetje uit na de middag (maar wel veel wind), en de regen was ook over. Een droge terugtocht, met een buitentemperatuur van 12-13°C.
Ik ben hier iets minder actief de laatste weken. Tja, altijd hetzelfde moeten schrijven is nogal eentonig.
Maar kom ik zal alle posts die ik niet heb geplaatst hier ineens samenvoegen:
Streek van Alicante schijnt momenteel best te zijn.
De temperaturen van Alicante en Murcia zijn ongeveer gelijk. Murcia 1 tot 2 ° warmer.
Op het ogenblik is het hier 19°C in de schaduw.
Waarom het weerbericht voor vandaag maar 14°C aangeeft, weet ik ook niet.
Murcia Weather Forecast. Access detailed hourly and 14 day forecasts, current conditions, maps, warnings, meteograms, historical data and more for Murcia
Alicante Weather Forecast. Access detailed hourly and 14 day forecasts, current conditions, maps, warnings, meteograms, historical data and more for Alicante
3O dagen niet klagen-actie.
Schitterend.
Wat een prachtige zon, prachtige temperaturen. Waar het niet nat is is het droog en waar er geen sneeuw ligt is er geen sneeuw.
En gelukkig voor de vissen in de hof naast de vijver regent het een beetje
En ook gelukkig voor mevrouw in huis regent het een beetje en blijft manlief thuis om wat klusjes op te knappen.
Het Belgische klimaat is er wel eenvoudiger op aan het worden:
Lagedrukgebied: eentonig grijs en wind en regen
Hogedrukgebied: eentonig grijs, weinig wind en motregen.
Om horendul van te worden.
Dat van de hogedrukgebied kan meteorologisch al niet kloppen.
"
Een hogedrukgebied is een gebied waar de druk hoog is vergeleken met de omgeving. In zo’n hogedrukgebied stroomt lucht van boven naar beneden. De lucht op grote hoogte is veel kouder dan de lucht om ons heen. Daarom warmt de lucht op tijdens het dalen. Als lucht warmer wordt, zet het uit en daardoor kan het meer waterdamp vasthouden. Doordat de lucht meer waterdamp vast kan houden, vormen er geen losse waterdruppels en is de lucht in een hogedrukgebied dus helder en onbewolkt. Als er dan ook nog een zonnetje schijnt is het al gauw lekker weer. "
Dit was een serieus onderdeel, onze cursus weerkunde, voor het behalen van het vliegbrevet.
Comment