Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het weer weer.

    Deze donkere periode doet me altijd terugdenken aan mijn "werk"tijd: tussen Kerst en Nieuwjaar kwam ik op het werk en vertelde ik dan met een uitgestreken gezicht: "Mannen, ik heb slecht nieuws".
    Na de nieuwsgierige blikken: "Binnen 6 maanden beginnen de dagen te korten".
    Je moet niet vragen hoe ik de wind van voren kreeg.

    Van het huidige weer hoor je me niet klagen.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • Re: Het weer weer.

      En weer fors kouder, alles is goed aangevroren.
      Na het nat van overdag zal dat wel voor de nodige rijmplekken zorgen.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • Re: Het weer weer.

        Zo te zien wordt het een prachtige... laat het me dan toch maar 'winter'dag noemen want we zitten nu eenmaal in de winter.
        Maar bij een helder blauwe hemel, geen wind en een temperatuur nauwelijks onder nul (nu -0.6° - gevoelstemperatuur idem - koudst geweest -0.9°) kunnen we zeker niet spreken van echt winterweer.
        En dat is maar goed ook. Ik wil tekenen voor een ganse winter dit weer.
        Straks komen er een paar helpers toe, het is een ideaal weertje om eens een dagje goed buiten te werken .

        Volgende week zouden we, voor wat de voorspellingen waard zijn, een heel korte winterprik kunnen verwachten...
        Maar we zijn er klaar voor, na het dak zijn nu ook de spouwmuren geïsoleerd, een grote voorraad hout ingeslagen, nog 3.000 liter mazout in de tank (die raakt maar niet leeg ; wanneer die leeg is komt de nieuwe CV op aardgas).

        Ben toch benieuwd naar die 'prik'.
        Last edited by Guest17; 27 december 2016, 08:39.

        Comment


        • Re: Het weer weer.

          Hier ook: blauwe lucht, witte gazons en een stralende zon.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

          Comment


          • Re: Het weer weer.

            Aanvriezende mist op dit moment, alles ziet er mooi wit uit ... opletten op de baan dus.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • Re: Het weer weer.

              Geen alternatieve energie vandaag, het is grijs (nevel-mist) en er is geen wind.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • Re: Het weer weer.

                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Geen alternatieve energie vandaag, het is grijs (nevel-mist) en er is geen wind.
                Net genoeg zonneenergie om verbruik bij te houden.

                Comment


                • Re: Het weer weer.

                  Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                  Net genoeg zonneenergie om verbruik bij te houden.
                  Hier door de zonnepanelen niet genoeg om het dagelijks verbruik bij te houden tijdens de wintermaanden.
                  Maar gedurende de zomermaanden véééél overschot, zodat we over een totaal jaar gezien toch honderden Kw over hebben.
                  Je moet het toch over een gans jaar bekijken. Mochten wij voldoende zonnepanelen geplaatst hebben om ook tijdens de wintermaanden voldoende opbrengst te hebben dan zouden wij nog meer Kw gratis moeten weggeven.
                  Enige voordeel zijn de stroomcertificaten, voor die is het hoe meer opbrengst hoe liever .

                  Hier is de mist nog niet weg geweest vandaag en het is nog koud bovenop (nu 1°, koudste was -2.2° om 5u30 deze morgen)... maar ja, 't is winter hé.
                  Gelukkig hadden we een ganse dag buitenwerk, met hulp van enkele vrienden, voor gisteren gepland.
                  Gisteren op momenten zelfs trui moeten uitspelen wegens anders te warm (al werkende natuurlijk), vandaag zou dat niet het geval zijn denk ik.
                  Zonder dat we het vooraf wisten was onze planning dus prima.

                  Voor wat de regen betreft, zitten we hier voor het ogenblik aan 796 liter dit jaar, terwijl het normaal gemiddelde over de laatste 10 jaar ongeveer 800 liter is
                  Een perfect normaal jaar dus... alleen mocht die regen met wat meer regelmaat vallen wat mij betreft.
                  Last edited by Guest17; 28 december 2016, 15:10.

                  Comment


                  • Re: Het weer weer.

                    We zitten voor dit jaar aan 3963 kWh opbrengst van de zonnepanelen. Misschien geraken we nog aan 3970, dat is het laagste sinds ze hier liggen. Vorig "record": 4038 kWh in 2013.
                    De dader: de bijna onafgebroken zondvloed van juni. Met een normale juni maand zou dit jaar zelfs bij de top gestaan hebben.

                    OT: de mist van gisteren hangt er nog steeds bij momenteel -1°
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • Re: Het weer weer.

                      De vriezeman is in het land. Deze morgen om 06u50 was het hier -5.1°, nu nog steeds -2.6°.
                      De mist is wel compleet verdwenen, dus helder en vandaar de lage temperaturen natuurlijk.

                      Comment


                      • Re: Het weer weer.

                        Hier nog steeds -5° (brrr...) maar de grijze soep is verdwenen, het belooft een stralende dag te worden.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • Re: Het weer weer.

                          Hier hetzelfde: -2°C toen ik om 9u30 naar de winkel ging. Helder weer met veel kans op zon.
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

                          Comment


                          • Re: Het weer weer.

                            Mol vrij zonnig, lijkt zomer vanachter het glas gezien, maar buiten is het ....... -5°C
                            Gisteren zat Herr Frank Deboosere er flink naast met zijn "ochtendgrijs".
                            Sinds wanneer ligt Mol in het westen van het land?
                            A ja, want hij zei dat het oosten van het land in de zon baadde, lelijk ernaast zat ie want het was hier heel de dag erwtensoep.
                            Bij momenten zag je nog geen 30 meter ver.
                            En vandaag een heerlijk zonnetje maar erg koud, bbbrrrrrrrrrrr.


                            Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
                            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.​

                            Comment


                            • Re: Het weer weer.

                              Gisteren om 15u30 plots dichte mist met 20 meter zicht, rond 19u30 was die even snel bijna volledig weg als die gekomen was ... maar bij -2°C waren er meteen rijmplekken.
                              Nu is het ongeveer -2°C en volle zon, maar alles ziet nog wit.
                              Vannacht was het nog veel kouder.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • Re: Het weer weer.

                                Volgens AccuWeather is alle sneeuw ondertussen weer verdwenen van de voorspellingen tot 12 januari maar krijgen we regen in de plaats.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X