Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het weer weer.

    Grijs en kil achtste aflevering.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • Re: Het weer weer.

      zo kil was het nu ook weer niet en er zit de komende dagen echt wel terug mijn weer aan te komen
      Albums
      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

      Comment


      • Re: Het weer weer.

        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Grijs en kil achtste aflevering.
        Pardon, kil? Het is hier nu nog 16,0°C. Dat het grijs was vandaag, klopt wel. Dat mag ook wel eens (hoe meer, hoe liever voor mij), na de veel te zonnige lente en zomer.

        Nu hoop ik vooral dat er een onweer komt de komende dagen wanneer het te warm zal zijn voor de tijd van het jaar. De natuur heeft nog altijd dringend voldoende neerslag nodig. Die enkele liters die er de afgelopen dagen zijn gevallen, stelden niet veel voor.

        Comment


        • Re: Het weer weer.

          Eindelijk van die trieste noordwester verlost.
          Nog wel frisjes (12°) maar het kacheltje om het allemaal wat op te warmen naar een normale 20 of 21° is al volop aanwezig.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • Re: Het weer weer.

            Hier (N 50°52'52.7 O 3°24'38.8) goe weer.
            Last edited by Guest17; 20 september 2015, 15:52.

            Comment


            • Re: Het weer weer.

              Djivan, Skoda, ik denk dat jullie toch één ding over het hoofd zien: die 800l is een gemiddelde, dus zijn er nog drogere jaren, maar ook een rits kletsnatte jaren die voor die "normale" hoeveelheid zorgen.
              Wil ook zeggen dat, als we nu bv. 5 kurkdroge jaren na elkaar zouden krijgen, het gemiddelde misschien nog 750l zou worden.

              Ik hoop in elk geval dat die resterende 340l niet geheel naar beneden komt, want dan kunnen we de volgende 3,5 maand nog nauwelijks buiten komen.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • Re: Het weer weer.

                Vorig jaar was het ook al te droog, te warm, te zonnig en was het in nagenoeg heel de wereld het warmste jaar ooit sinds het begin van de metingen.

                Kan jij me een kletsnat jaar noemen van de afgelopen jaren, nete? Nee, dat is er niet geweest de afgelopen jaren zal je in alle eerlijkheid moeten zeggen. We zullen al terug moeten naar het jaar 2000 zo ongeveer om een kletsnat jaar te hebben gehad.

                Ik kom juist heel graag buiten als het regent (zuivere lucht, weet je wel), maar ik haat het als het een hele dag zonnig is met alle ellendige gevolgen vandien (pollen, niezen, jeukende ogen, uitslag op de huid, de natuur die afziet enz...).

                Comment


                • Re: Het weer weer.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Skoda Bekijk bericht
                  We zullen al terug moeten naar het jaar 2000 zo ongeveer om een kletsnat jaar te hebben gehad.
                  Wil ik best geloven, maar dat betekent dat in 2000 het jaargemiddelde misschien nog op 850l of zo stond.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Skoda Bekijk bericht
                  het warmste jaar ooit sinds het begin van de metingen
                  Daar zeg je het: het warmste jaar van de laatste 200 jaar ongeveer. De aarde bestaat 4 miljard jaar.....
                  Maar dat er iets aan de hand is met het klimaat zal nu ongeveer iedereen wel beamen, en dat ons gedrag als mensheid er voor een deel tussen zit evenzeer.

                  Je laatste zin heb ik lichtjes aangepast:

                  Ik kom juist heel graag buiten als de zon schijnt (licht, warmte, natuur in bloei en welgezinde mensen), maar ik haat het als het een hele dag regent met alle ellendige gevolgen vandien (alles doornat, verkoudheden, alles monotoon grijs, stuurs lopende mensen).

                  Op dit moment: veel zon bij 12°
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • Re: Het weer weer.

                    mooi weer vandaag. Zal mijn materiaal maar bij elkaar zoeken en een duikje gaan maken, daarna een beetje zonnen op het strandje aan de andere kant van de duikplek.
                    Albums
                    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                    Comment


                    • Re: Het weer weer.

                      En op andere plaatsen op de wereld:

                      Comment


                      • Re: Het weer weer.

                        Hier (N 50°52'52.7 O 3°24'38.8) goe weer.
                        Last edited by Guest17; 20 september 2015, 15:52.

                        Comment


                        • Re: Het weer weer.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                          ................
                          2015 - 463.6 liter tot en met 09/09/2015
                          ......................
                          Hopelijk valt het saldo niet allemaal in de laatste drie maanden van dit jaar naar beneden.
                          Dan hebben we natte voeten.
                          " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                          Comment


                          • Re: Het weer weer.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                            Die van 4 miljard jaar geleden heb ik niet .
                            ongeveer 0 liter. http://people.chem.duke.edu/~jds/cru...ns/ocean1.html

                            Comment


                            • Re: Het weer weer.

                              Vandaag een fietstochtje gemaakt in het Meetjesland. Niet veel gemerkt van het "afzien" van de natuur door het huidige "semi-woestijnklimaat" (dixit de regenaanbidders hier): alles staat mooi groen.
                              Er passeerde een landbouwer met een lading geoogste aardappelen, ze zagen er best mooi uit en goed van grootte. De koetjes en schapen lieten zich het malse gras smaken.
                              En mijn gras (nooit gesproeid dit jaar, ik heb geen regenput en leidingwater is me daarvoor te kostelijk) is van bijna kompleet geel-ros al voor 95% terug groen.

                              Ik zal dan wel op een andere planeet wonen en gefietst hebben zeker ?
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment


                              • Re: Het weer weer.

                                Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                                Gewoon ter info.
                                De regenval van hier (N 50°52'52.7 O 3°24'38.8) voor de laatste jaren :

                                2015 - 463.6 liter tot en met 09/09/2015

                                2014 - 835.5 liter
                                2013 - 842.7 liter
                                2012 - 913.9 liter
                                2011 - 760.1 liter
                                2010 - 801.2 liter
                                2009 - 770.9 liter
                                2008 - 748.5 liter
                                2007 - 806.8 liter
                                2006 - 773.8 liter
                                2005 - 716.9 liter
                                2004 - 670.8 liter
                                Ook ter info: dus op 12 jaar 5 jaar boven het gemiddelde van 800l en 7 jaar er onder. Voor mij lijkt 2012 toch al kletsnat met 914 liter.
                                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                                Comment

                                Working...
                                X