Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht

    Die grafiek gaat hem vooral over de luchtkwaliteit en die is het gevolg van onze levenswijze die vaak, lees meestal, fout zitten.
    De massale trektocht in de vakantie naar het Zuiden met de wagen. Het mooie warme weer is niet de oorzaak van de verhoogde % CO2, stikstof, fijn stof, ..., wel de mensen.

    Leuk dat je op vakantie bent, maar onrechtstreeks heb ook jij bijgedragen aan de verhoogde stikstof, CO2, fijn stof ... En ja, iedereen gaat op vakantie en mijn wagen vervuilt minder en ... We wijzen graag met de vinger naar een ander.
    Niet enkel het voor jou str**ntweer is ongezond vanwege diverse vervuilende materialen, je kan dit ook zeggen bij kouder weer.. Smog ! En deze is tijdens de koudere dagen even ongezond, zoniet ongezonder. Maar ook hier weer onze levenswijze die de oorzaak is.

    Ondertussen merk ik op dat de planten in de hof er fleurig bij staan. In de cactusserre staat er eentje na 40 jaar te bloeien. Een Arriocarpus. Die smacht naar zon, zon, zon, een hoge temperatuur en vooral veel dorst.
    Dus volgens jouw eerste zin is die plotse verbetering van de luchtkwaliteit dan enkel te wijten aan het feit dat de mensen vanaf vandaag plots hun levenswijze hebben gewijzigd ?
    Aja, want vanaf vandaag zijn alle waarden plots beter en die zijn volgens jou enkel het gevolg van onze levenswijze ?

    Wat cactussen betreft, wij leven dan ook niet in een land waar cactussen in het wild groeien hé .
    Vaneigens hebben die graag hitte en zon omdat ze oorspronkelijk uit landen komen waar hitte en zon de regel zijn.

    En als je mocht missen, straks ben ik vissen, want om 18u is het hoogtij, en de zeebaars vang je best in de paar uur voor hoogwater .
    Ik zie dat er veel meeuwen op het water zitten waar 'mijn' stek is, dus waar meeuwen zwemmen zitten kleine vissen, waar kleine vissen zitten, zijn er grote vissen die op jacht zijn.
    Last edited by Guest49; 11 september 2023, 13:19.

    Comment


    • een arriocarpus. Die smacht naar zon, zon, zon, een hoge temperatuur en vooral veel dorst.​
      foto ! Foto ! Foto !

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht

        Die grafiek gaat hem vooral over de luchtkwaliteit en die is het gevolg van onze levenswijze die vaak, lees meestal, fout zitten.
        De massale trektocht in de vakantie naar het Zuiden met de wagen. Het mooie warme weer is niet de oorzaak van de verhoogde % CO2, stikstof, fijn stof, ..., wel de mensen.

        Leuk dat je op vakantie bent, maar onrechtstreeks heb ook jij bijgedragen aan de verhoogde stikstof, CO2, fijn stof ... En ja, iedereen gaat op vakantie en mijn wagen vervuilt minder en ... We wijzen graag met de vinger naar een ander.
        Niet enkel het voor jou str**ntweer is ongezond vanwege diverse vervuilende materialen, je kan dit ook zeggen bij kouder weer.. Smog ! En deze is tijdens de koudere dagen even ongezond, zoniet ongezonder. Maar ook hier weer onze levenswijze die de oorzaak is.

        Ondertussen merk ik op dat de planten in de hof er fleurig bij staan. In de cactusserre staat er eentje na 40 jaar te bloeien. Een Arriocarpus. Die smacht naar zon, zon, zon, een hoge temperatuur en vooral veel dorst.
        Voor wie het kan lezen: Wie in wijk met slechte lucht woont, moet in België vaker naar de dokter



        Blijkbaar is 5 mg/m3 PM2.5 de maximaal toegelaten hoeveelheid in Europa.
        Zelfs in de Ardennen komen we maar net onder de norm.

        We moeten ons dus niet op de borst kloppen.
        En wacht tot de eerste kou komt, de gasprijs weer een crisis krijgt en de houtkachels worden aangestoken, dan meten we 50 of hoger in een groot deel van Vlaanderen.

        PS: opnieuw ben ik mede schuldig want zonet nog 8 m3 opgeslagen om te laten drogen, hier in de Condroz stoken wij, wanneer we er in de winter zijn wat niet dikwijls gebeurt, met een goede kachel en droog hout.
        Het is wel CO2 neutraal maar om bovenvermelde reden zou ik er thuis in Leuven zelfs niet aan denken.
        Maar zoals de verkoper opmerkte, nogal wat mensen hebben veel geld gegeven aan een nieuwe kachel en zullen die blijven gebruiken.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht

          Voor wie het kan lezen: Wie in wijk met slechte lucht woont, moet in België vaker naar de dokter



          Blijkbaar is 5 mg/m3 PM2.5 de maximaal toegelaten hoeveelheid in Europa.
          Zelfs in de Ardennen komen we maar net onder de norm.

          We moeten ons dus niet op de borst kloppen.
          En wacht tot de eerste kou komt, de gasprijs weer een crisis krijgt en de houtkachels worden aangestoken, dan meten we 50 of hoger in een groot deel van Vlaanderen.

          PS: opnieuw ben ik mede schuldig want zonet nog 8 m3 opgeslagen om te laten drogen, hier in de Condroz stoken wij, wanneer we er in de winter zijn wat niet dikwijls gebeurt, met een goede kachel en droog hout.
          Het is wel CO2 neutraal maar om bovenvermelde reden zou ik er thuis in Leuven zelfs niet aan denken.
          Maar zoals de verkoper opmerkte, nogal wat mensen hebben veel geld gegeven aan een nieuwe kachel en zullen die blijven gebruiken.
          Daar doen wij ook aan mee. Kopen altijd 4 m³ gekliefd halfdroog brandhout, waarvan de helft es en de helft beuk.
          Wij hebben dus altijd 4 m³ liggen dat moet drogen, en 4 m³ (en die vermindert natuurlijk) om op te stoken. Het ligt altijd twee jaar onder dak voor het opstoken. Dan is het kurkdroog. Dat zien we aan het feite dat wanneer het pas gestapeld is, het tegen het dak komt onderaan. Wanneer we het opstoken, is er zeker 30 cm plaats tussen, en dat op een hoogte van ongeveer 2 meter. Maar daar waar onze houtkachel vroeger bijna dagelijks brandde, is dit nu nog een paar keer per week, meestal in het weekend, en dan meer voor de gezelligheid. Dus gascrisis wel of niet, wij stoken. Ook al is het grotendeels voor de gezelligheid, de warmte die er van komt is natuurlijk wel meegenomen.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bekijk bericht

            Dus volgens jouw eerste zin is die plotse verbetering van de luchtkwaliteit dan enkel te wijten aan het feit dat de mensen vanaf vandaag plots hun levenswijze hebben gewijzigd ?
            Aja, want vanaf vandaag zijn alle waarden plots beter en die zijn volgens jou enkel het gevolg van onze levenswijze ?
            Volgens uw eerdere reactie komt het wel doordat de hittegolf dat officieel nog bezig is al gedaan is. ;-)
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Volgens uw eerdere reactie komt het wel doordat de hittegolf dat officieel nog bezig is al gedaan is. ;-)
              Natuurlijk beweer ik dat, omdat de hittegolf foetsie is.
              Hittegolf nog bezig ???? Laat me niet lachen, het heeft deze namiddag reeds geregend in mijn thuisplaats, en het is er voor het ogenblik 23°C.
              Waar, hoe, wanneer hittegolf. En ze voorspellen voor vanavond zelfs storm en regen, de 1722 is zelfs weer geactiveerd vanaf 17 u vanavond tot 6 u morgenvroeg.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bekijk bericht

                Dus volgens jouw eerste zin is die plotse verbetering van de luchtkwaliteit dan enkel te wijten aan het feit dat de mensen vanaf vandaag plots hun levenswijze hebben gewijzigd ?
                Aja, want vanaf vandaag zijn alle waarden plots beter en die zijn volgens jou enkel het gevolg van onze levenswijze ?
                .
                Je moet dringend een tekst in zijn totaliteit lezen en vooral lezen wat er staat.
                De wamre zomer, ... is niet het probleem, wel onze manier van leven waarbij we onbezonnen CO2, stikstof, fijn stof, ... aanmaken. Dat een warmere zomer die vervuiling nog meer in de verf zet kan best, maar het is niet die warme lucht, zomer die het probleem veroorzaakt. Wel wij die de rommel produceren.
                En cijfers zakken niet plots naar benden of stijgen niet plots, tenzij er een oorzakelijk verband is. Plots meer CO2 door grote bosbranden ... bv. Cijferwaarden schommelen. En er is niet meer stikstof omdat het warm is.
                Maar laat het. Je hebt gelijk. Einde discussie.
                https://www.fotospotter.be
                Je suis content d’être heureux

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bekijk bericht

                  Natuurlijk beweer ik dat, omdat de hittegolf foetsie is.
                  Hittegolf nog bezig ???? Laat me niet lachen, het heeft deze namiddag reeds geregend in mijn thuisplaats, en het is er voor het ogenblik 23°C.
                  Waar, hoe, wanneer hittegolf. En ze voorspellen voor vanavond zelfs storm en regen, de 1722 is zelfs weer geactiveerd vanaf 17 u vanavond tot 6 u morgenvroeg.
                  Weer zo een belachelijke onjuiste informatie.
                  Uw thuislocatie doet er helemaal niet toe want het is de temperatuur dat in Ukkel gemeten wordt, dat van toepassing is.
                  Op onze thuislocatie was het vandaag trouwens 30,2°C.
                  Officieel was het vandaag dan blijkbaar nog een hittegolf volgens KMI omdat het ook daar meer dan 25°C was.
                  Dit is de officiële voorwaarde van een hittegolf.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • Het valt er met bakken uit op dit moment gepaard met onweer.
                    Met andere woorden, het regent pijpenstelen zoals ze dat noemen.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • Hopenlijk hier ook een regenbui en wat mindere temperaturen graag !
                      Last edited by Titus5; 11 september 2023, 19:40.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Het valt er met bakken uit op dit moment gepaard met onweer.
                        Met andere woorden, het regent pijpenstelen zoals ze dat noemen.
                        Zulke onnozele bijdrage moet je eruit wissen natuurlijk....'t regent, sneeuwt bijna volgens sommige...hier in 't midden net boven leuven is 't kurkdroog en warm !

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                          foto ! Foto ! Foto !
                          Wel [Off topic] maar U vraagt, wij draaien...




                          Ariocarpus kotshoubeyanus, ooit als plantje geruild in Cactacea Bruggensis (Brugge) of Grusonia (Tielt-Torhout)

                          [On Topic]
                          https://www.fotospotter.be
                          Je suis content d’être heureux

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Titus5 Bekijk bericht

                            Zulke onnozele bijdrage moet je eruit wissen natuurlijk....'t regent, sneeuwt bijna volgens sommige...hier in 't midden net boven leuven is 't kurkdroog en warm !
                            En hier in vogelvlucht op een paar honderd meter van Leuven viel het er op dat moment inderdaad met bakken uit tijdens het onweer.
                            Met een intensiteit van 35,31 l/u is dat niet zachtjes regenen.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • Potdicht grijs.... dat zijn we niet meer gewoon.
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                                Potdicht grijs.... dat zijn we niet meer gewoon.
                                Hier ook, potdicht grijs bij een temperatuur van 18°C. De opklaringen zouden echter niet lang op zich laten wachten.

                                Ik zie dat er aan het thuisfront 4,2 liter regen is gevallen gisteren ... moeten ze daarvoor 1722 activeren ?
                                Als ze bij de minste onweersdreiging 1722 activeren dan zullen ze ooit wel eens juist zijn .
                                Nu ja, misschien toch beter 25 keer teveel activeren dan één keer te weinig zeker.

                                Comment

                                Working...
                                X