Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het weer weer.

    Oorspronkelijk geplaatst door Skoda Bekijk bericht
    Ik sprak vanmorgen een ex-klasgenote van me en, ondanks dat zij vroeger liever 20°C had en droog weer, zei ze me vandaag ook dat ze de zomer meer dan beu is en dat die veel te lang heeft geduurd. Ze geniet nu wel van een dag waarop er regen valt en wanneer het iets te fris is voor de tijd van het jaar.
    Daar zit het probleem ergens anders gesitueerd volgens mij; wispelturigheid of nieuwsgezind zoals wij dat noemen.
    Mensen hebben nu éénmaal geen geduld meer tegenwoordig; het moet eigenlijk winteren in de zomer en vice versa omdat het allemaal sneller en haastiger moet gaan.

    Zomer heeft amper 2 maanden geduurd dit jaar en hem dan al kotsbeu zijn ? Rare wezens hoor die Belgen...
    "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

    Comment


    • Re: Het weer weer.

      Oorspronkelijk geplaatst door Skoda Bekijk bericht
      zei ze me vandaag ook dat ze de zomer meer dan beu is en dat die veel te lang heeft geduurd.
      Weer eentje met een kort geheugen: januari, februari, maart, april, mei en juni 2013 waren ALLEMAAL kouder dan normaal.
      Dan 2 maand hoogzomer (één keertje om de zoveel jaren) en een redelijk najaar tot nu toe.
      Dan al zitten zagen dat het mooie weer te lang heeft geduurd...
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • Re: Het weer weer.

        Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
        Rare wezens hoor die Belgen...
        U bent dacht ik ook een Belg, dus................U heeft gelijk
        En hier in onze regio is 1 + 1 + 1 (juli, augustus en september) nog altijd 3.
        Wanneer tellen reeds moeilijk wat moeten we ons dan niet voorstellen over uw mening betreffende het weer
        Groetjes

        Comment


        • Re: Het weer weer.

          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Weer eentje met een kort geheugen: januari, februari, maart, april, mei en juni 2013 waren ALLEMAAL kouder dan normaal.
          Dan 2 maand hoogzomer (één keertje om de zoveel jaren) en een redelijk najaar tot nu toe.
          Dan al zitten zagen dat het mooie weer te lang heeft geduurd...
          Nog eentje die niet kan tellen.......
          Er wordt nochtans vroeg mee begonnen in de scholen dacht ik .
          We hadden drie maanden zomer waarvan enkele dagen hoogzomer.
          Zijn jullie twee "broers' ?
          Groetjes

          Comment


          • Re: Het weer weer.

            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
            U bent dacht ik ook een Belg, dus................U heeft gelijk
            En hier in onze regio is 1 + 1 + 1 (juli, augustus en september) nog altijd 3.
            Wanneer tellen reeds moeilijk wat moeten we ons dan niet voorstellen over uw mening betreffende het weer
            Groetjes
            ....blijkt dat nu toe 7 van de 9 maanden kouder dan gemiddeld verliepen (niet uit mijn duimpje gezogen maar uit de statistieken gehaald).

            Wie kan er dan niet goed tellen volgens jou ?
            "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
            Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

            Comment


            • Re: Het weer weer.

              Zonnig en 6°

              Comment


              • Re: Het weer weer.

                frisjes en droog.
                zo,n 6 graden.
                de tocht der tochten nog ver weg
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • Re: Het weer weer.

                  25° en bewolkt (in Murcia)

                  Comment


                  • Re: Het weer weer.

                    Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                    ....blijkt dat nu toe 7 van de 9 maanden kouder dan gemiddeld verliepen (niet uit mijn duimpje gezogen maar uit de statistieken gehaald).

                    Wie kan er dan niet goed tellen volgens jou ?
                    U bent een meester in 'het van de hak op de tak springen'.
                    In #7036 spreekt u over een zomer die slechts 2 maanden geduurd heeft
                    Wanneer ik dan aanhaal dat hij 3 maanden geduurd heeft, spreekt u rap over de voorbij 9 maanden.......
                    Zo kan je je eigen er uit l.llen tot in de eeuwigheid amen..... inderdaad rare wezens die Belgen, allee sommigen toch.

                    Misschien gewoon eens deze samenvatting er op na lezen :

                    Temperatuur 2013

                    Januari Eerste decade abnormaal hoog
                    Tweede decade zeer abnormaal laag
                    Derde decade normaal

                    Februari Eerste decade normaal
                    Tweede decade normaal
                    Derde decade abnormaal laag

                    Maart Eerste decade normaal
                    Tweede decade uitzonderlijk laag
                    Derde decade uitzonderlijk laag

                    April Eerste decade abnormaal laag
                    Tweede decade abnormaal hoog
                    Derde decade normaal

                    Mei Eerste decade normaal
                    Tweede decade zeer abnormaal laag
                    Derde decade zeer abnormaal laag

                    Juni Eerste decade normaal
                    Tweede decade abnormaal hoog
                    Derde decade normaal

                    Juli Eerste decade normaal
                    Tweede decade normaal
                    Derde decade zeer abnormaal hoog

                    Augustus Eerste decade normaal
                    Tweede decade normaal
                    Derde decade normaal

                    September Eerste decade normaal
                    Tweede decade normaal
                    Derde decade normaal

                    Meer uitgebreid te lezen op http://www.meteo.be/meteo/view/nl/12...ar.html#month8

                    Benieuwd welk konijn dat U nu uit uw hoed gaat toveren om deze statitieken weer in twijfel te trekken.....


                    Groetjes
                    Last edited by Guest17; 12 oktober 2013, 11:19.

                    Comment


                    • Re: Het weer weer.

                      Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                      25° en bewolkt (in Murcia)
                      Heerlijk.
                      " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                      Comment


                      • Re: Het weer weer.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                        U bent een meester in 'het van de hak op de tak springen'.
                        In #7036 spreekt u over een zomer die slechts 2 maanden geduurd heeft
                        Wanneer ik dan aanhaal dat hij 3 maanden geduurd heeft, spreekt u rap over de voorbij 9 maanden.......
                        Zo kan je je eigen er uit l.llen tot in de eeuwigheid amen..... inderdaad rare wezens die Belgen, allee sommigen toch.

                        Misschien gewoon eens deze samenvatting er op na lezen :

                        Temperatuur 2013

                        Januari Eerste decade abnormaal hoog
                        Tweede decade zeer abnormaal laag
                        Derde decade normaal

                        Februari Eerste decade normaal
                        Tweede decade normaal
                        Derde decade abnormaal laag

                        Maart Eerste decade normaal
                        Tweede decade uitzonderlijk laag
                        Derde decade uitzonderlijk laag

                        April Eerste decade abnormaal laag
                        Tweede decade abnormaal hoog
                        Derde decade normaal

                        Mei Eerste decade normaal
                        Tweede decade zeer abnormaal laag
                        Derde decade zeer abnormaal laag

                        Juni Eerste decade normaal
                        Tweede decade abnormaal hoog
                        Derde decade normaal

                        Juli Eerste decade normaal
                        Tweede decade normaal
                        Derde decade zeer abnormaal hoog

                        Augustus Eerste decade normaal
                        Tweede decade normaal
                        Derde decade normaal

                        September Eerste decade normaal
                        Tweede decade normaal
                        Derde decade normaal

                        Meer uitgebreid te lezen op http://www.meteo.be/meteo/view/nl/12...ar.html#month8

                        Benieuwd welk konijn dat U nu uit uw hoed gaat toveren om deze statitieken weer in twijfel te trekken.....


                        Groetjes
                        Inderdaad, zomer heeft maar 2 maanden geduurd, heb daar geen uit de hoed konijn voor nodig: http://www.weerstatistieken.nl

                        Nog een fijn weekend verder...
                        "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                        Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                        Comment


                        • Re: Het weer weer.

                          Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                          Inderdaad, zomer heeft maar 2 maanden geduurd, heb daar geen uit de hoed konijn voor nodig: http://www.weerstatistieken.nl

                          Nog een fijn weekend verder...
                          Dus toch weer een konijn, ik dacht dat we het over de temperaturen in België hadden, maar U heeft het over die in De Bilt Nederland, 150 km noordelijker .
                          Waarom niet die van de Côte genomen, die ligt nog noordelijker.....zuidelijker...... tsja wat is het nu .
                          PS Mijn weekends zijn altijd fijn, net als mijn weekdagen, vooral wanneer ik van uw reacties hier kan genieten .
                          Groetjes
                          Last edited by Guest17; 12 oktober 2013, 13:22.

                          Comment


                          • Re: Het weer weer.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                            Dus toch weer een konijn, ik dacht dat we het over de temperaturen in België hadden, maar U heeft het over die in De Bilt Nederland, 150 km noordelijker .
                            Waarom niet die van de Côte genomen, die ligt nog noordelijker.....zuidelijker...... tsja wat is het nu .
                            PS Mijn weekends zijn altijd fijn, net als mijn weekdagen, vooral wanneer ik van uw reacties hier kan genieten .
                            Groetjes
                            Als 't in Holland veel kouder is geweest dan zal dat ook zeker in België het geval zijn geweest hoor...

                            Mij maak je niet wijs dat het amper 150km noordelijker of zuidelijker gemiddeld tien graden koeler of warmer is.
                            "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                            Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                            Comment


                            • Re: Het weer weer.

                              Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                              Mij maak je niet wijs dat het amper 150km noordelijker of zuidelijker gemiddeld tien graden koeler of warmer is.
                              Tenzij je je in een dorp bevindt waar er plots een microklimaat heerst.

                              Comment


                              • Re: Het weer weer.

                                Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                                .....

                                Mij maak je niet wijs dat het amper 150km noordelijker of zuidelijker gemiddeld tien graden koeler of warmer is.
                                gebeurt zo vaak in Nederland, komt door het IJsselmeer.
                                grt,bouk.
                                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                                Comment

                                Working...
                                X