Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het weer weer.

    (inderdaad, Theo, ook in Engeland, of liever, in "the U.K." (herinner je je het "Becaus-accentje") kennen ze tegenwoordig er ook wat van. Je noemt er dan ook eentje! )

    Bij ons is het nog stiller dan in 'ertals'!
    Qua weer zal het ongeveer hetzelfde zijn: buiten (23°C) al één graadje frisser dan binnen, en daarom: laten doorwaaien!
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.4.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

    Comment


    • Re: Het weer weer.

      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
      (inderdaad, Theo, ook in Engeland, of liever, in "the U.K." (herinner je je het "Becaus-accentje") kennen ze tegenwoordig er ook wat van. Je noemt er dan ook eentje! )

      Bij ons is het nog stiller dan in 'ertals'!
      Qua weer zal het ongeveer hetzelfde zijn: buiten (23°C) al één graadje frisser dan binnen, en daarom: laten doorwaaien!
      Echt en puur Engels is heerlijk Les.
      Ik meen dat.
      Heb nu ook een site gevonden met allemaal typische uitdrukkingen. Ben ik echt blij mee.
      ( 'In for a penny, in for a pound' als bijvoorbeeld)
      Ik heb dat ook wel met andere talen.
      Niet zozeer met Arabisch

      Blijft warm hier.
      26.7° C.
      Mooie bouk-wolken
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • Re: Het weer weer.

        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        Echt en puur Engels is heerlijk Les.
        Ik meen dat.
        Heb nu ook een site gevonden met allemaal typische uitdrukkingen. Ben ik echt blij mee.
        ( 'In for a penny, in for a pound' als bijvoorbeeld)
        Ik heb dat ook wel met andere talen.
        Niet zozeer met Arabisch

        Blijft warm hier.
        26.7° C.
        Mooie bouk-wolken
        Tuurlijk wel een beetje off topic, en misschien heb ik het al verteld, maar ik heb zelf jaren in de vertaalbusiness gezeten.
        Ik hoop dat je weet wat een 'back translation' is. Zoniet: als je een tekst vertaalt naar een vreemde taal, en je bent niet 100% zeker dat alles correct is, dan vraag je een 'back translation'. Iemand, die dan in de andere taal 'native' is, vertaalt opnieuw naar de taal waar het allemaal begonnen is, waarna je gaat vergelijken. Helemaal exact is niet nooit, maar je weet waar je voorstaat.

        Wel... de Engelse uitdrukking "out of sight, out of mind" werd naar het Japans vertaald. De back translation (uit het Japans, terug naar het Engels) was: "blind idiot" Zo zie je maar...

        Lekker een 22,5°C buiten, binnen nog steeds die 24°C en dus volhouden met doorwaaien!
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.4.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

        Comment


        • Re: Het weer weer.

          'k zat daarstraks, of beter tot een kwartier geleden, op het terras en ben van pure ellende naar binnen gevlucht; 't is véél te fris buiten hoor.

          Nu binnen, waar het nog zo'n aangename 26°C is, is het het veel beter vertoeven.

          Hopelijk gaan de temperaturen komende week weer vlotjes naar 30°C toe.
          "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
          Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

          Comment


          • Re: Het weer weer.

            Het is te hopen dat we deze nacht gene kou op doen, want het gaat tot 14°C gaan....brrrr.
            Last edited by Cois; 3 augustus 2013, 22:21.
            mvg FrançoisVM
            Canon 7D

            Comment


            • Re: Het weer weer.

              Hier nu 18.4° en geen haar op mijn hoofd (en ik heb er heel veel) dat er aan denkt op een terras te gaan zitten bij deze temperaturen (tenzij met een glühwein )
              Dat doen wij morgen wel bij een heerlijke 25°, mja, misschien wel 27°.
              Dan maandag op naar de dertig......en daarna behoren de hete dagen van 2013 tot het verleden.
              We zouden eventueel wel nog een paar maanden heerlijk zomerweer kunnen krijgen........, kunnen zeg ik wel, want het klimaat van ons Belgenlandje kennende.......forget it.
              Geen nood echter, als het hier terug goed fris wordt over een paar maanden trekken wij wel naar ergens waar het altijd zo'n 25° graden is , en wanneer het in januari-februari goed vriest doen wij het nog eens over , geld moet rollen toch .
              Mvrgr.
              Last edited by kriba; 4 augustus 2013, 02:22.

              Comment


              • Re: Het weer weer.

                Oorspronkelijk geplaatst door Cois Bekijk bericht
                Het is te hopen dat we deze nacht gene kou op doen, want het gaat tot 14°C gaan....brrrr.
                Ne flanellen pyjama en een slaapmuts aandoen hé Cois .
                Mvrgr.

                Comment


                • Re: Het weer weer.

                  20.7° C hier.
                  't Koelt af
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • Re: Het weer weer.

                    Het is hier (omgeving Amsterdam) weer enigszins draaglijk.
                    Maandag nog even een warme dag en daarna voorlopig max. temperaturen van zo'n 21 graden C.
                    Warm zat maar na enkele dagen rond of boven de 30 graden C. zou je er zelfs nog blij van worden ook.

                    Comment


                    • Re: Het weer weer.

                      Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                      Hopelijk gaan de temperaturen komende week weer vlotjes naar 30°C toe.
                      Ik hoop dat het zo'n 5 à 8°C eerder stopt ... anders niet te doen om eens met de motor te gaan rijden in volledige beschermkledij.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • Re: Het weer weer.

                        Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                        Het is hier (omgeving Amsterdam) weer enigszins draaglijk.
                        Botenparade Gay Pride, hadden mooi weer.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • Re: Het weer weer.

                          Oorspronkelijk geplaatst door kriba Bekijk bericht
                          Ne flanellen pyjama en een slaapmuts aandoen hé Cois .
                          Mvrgr.
                          Dat was niet nodig, het was heerlijk en overdag waren het hier ook normale temperaturen.
                          Ik heb geslapen in een kort pyjamabroek en polo zonder mouwen, zonder laken.
                          Last edited by Cois; 4 augustus 2013, 09:25.
                          mvg FrançoisVM
                          Canon 7D

                          Comment


                          • Re: Het weer weer.

                            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                            Botenparade Gay Pride, hadden mooi weer.
                            grt,bouk.
                            Het was er zwoel onder de Schwulen.

                            Comment


                            • Re: Het weer weer.

                              Het zonneken is hier al volop van de partij.

                              Comment


                              • Re: Het weer weer.

                                26° en zo goed als windstil in NP.
                                Roodborstjesweer.
                                perman
                                canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

                                Comment

                                Working...
                                X