Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het weer weer.

    In Brugge hinkt het nu tegen de 18 graden. Moet er niet bijschrijven in de
    schaduw, want daarvoor heb je zon nodig. Dit gezegd zijnde, mijn scooter
    staat klaar, ik ben er een dag of vier niet omdat ik zonder pc in Walcheren
    ben. Ik ga er de koeien tellen, Mexicaans eten in Domburg, ook niet slapen
    en heel veel denken aan haar, waar ik hier zovele wondermooie dagen mee
    heb beleeft. Bij wijze van afscheid. Een eresaluut aan het meisje waar ik 38
    prachtige jaren mee heb gemaakt en nog net zoveel van hou als toen... toen
    we dansten op de kermis en elkaar enkel durfden zoenen als de kap over ons
    hoofd dichtging. Zo gaat nu ook het gordijn dicht. Tot over een paar dagen...

    Comment


    • Re: Het weer weer.

      Hier 20° en somber.

      Comment


      • Re: Het weer weer.

        Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
        ........ Dit gezegd zijnde, mijn scooter
        staat klaar, ik ben er een dag of vier niet omdat ik zonder pc in Walcheren
        ben. Ik ga er de koeien tellen, Mexicaans eten in Domburg, ook niet slapen
        en heel veel denken aan haar, waar ik hier zovele wondermooie dagen mee
        heb beleeft. Bij wijze van afscheid. Een eresaluut aan het meisje waar ik 38
        prachtige jaren mee heb gemaakt en nog net zoveel van hou als toen... toen
        we dansten op de kermis en elkaar enkel durfden zoenen als de kap over ons
        hoofd dichtging. Zo gaat nu ook het gordijn dicht. Tot over een paar dagen...
        sterkte.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • Re: Het weer weer.

          De eerste regendruppels vallen al.

          Comment


          • Re: Het weer weer.

            zomerhaters (Kaneda & co.) kunnen best een reis boeken richting koudere regionen; er is hitte op komst, momenteel 70% kans op middagtemperaturen van 25 tot 30 graden
            vanaf dinsdag tot en met donderdag...

            jeeeeeeeeeeeeeeeuuuuuuuuuuuuuuuuuuuj....
            "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
            Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

            Comment


            • Re: Het weer weer.

              zondag bbq op hondenclub hopelijk houden we het droog.

              Comment


              • Re: Het weer weer.

                Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                zondag bbq op hondenclub hopelijk houden we het droog.
                het wordt hondenweer.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • Re: Het weer weer.

                  Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  het wordt hondenweer.
                  grt,bouk.
                  Ik hoop het want die beestjes zitten het liefst buiten in de zon ipv in de regen.

                  Comment


                  • Re: Het weer weer.

                    24.7° C op het terras.
                    Binnen iets warmer.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • Re: Het weer weer.

                      drukkend warm met regenbuien.

                      Comment


                      • Re: Het weer weer.

                        Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                        zomerhaters (Kaneda & co.) kunnen best een reis boeken richting koudere regionen; er is hitte op komst, momenteel 70% kans op middagtemperaturen van 25 tot 30 graden
                        vanaf dinsdag tot en met donderdag...

                        jeeeeeeeeeeeeeeeuuuuuuuuuuuuuuuuuuuj....
                        Heb jij dan graag zo'n enorm benauwd weer zoals vandaag en minimum temperaturen van 17 of 18 graden zoals de komende nacht het geval gaat zijn? In 90 % van de gevallen als het in België +20 graden is, is het ook meteen enorm benauwd.

                        We zijn nu 12 dagen ver in juni en ik heb nog steeds geen druppel regen hier gezien. Hopelijk valt er morgen genoeg regen (alhoewel ik dat betwijfel), want anders gaan er heidebranden en bosbranden van komen. Daar zit jij toch ook niet op te wachten?

                        Comment


                        • Re: Het weer weer.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Skoda Bekijk bericht
                          Heb jij dan graag zo'n enorm benauwd weer zoals vandaag en minimum temperaturen van 17 of 18 graden zoals de komende nacht het geval gaat zijn? In 90 % van de gevallen als het in België +20 graden is, is het ook meteen enorm benauwd.

                          We zijn nu 12 dagen ver in juni en ik heb nog steeds geen druppel regen hier gezien. Hopelijk valt er morgen genoeg regen (alhoewel ik dat betwijfel), want anders gaan er heidebranden en bosbranden van komen. Daar zit jij toch ook niet op te wachten?
                          Kort en krachtig, yep!

                          Geen last noch problemen mee, deze namiddag 45km gefietst op een uurtje en veel gezweet maar verder nergens last van gehad.

                          Het heeft verdorie een halfjaar geregend, de natuur kan dus wel effe verder met de hoeveelheden die toen gevallen zijn hoor...

                          Zolang niemand zijn smeulende sigarettenpeuk weggooit zal er nog niet teveel heide en bosbranden van komen, het is op zoveel plaatsen op de wereld heel heet
                          en droog en daar groeien ook bomen maar enkel in België ontstaan er na 10 dagen droogte bos en heidebranden.
                          Een mens zou steevast beginnen geloven dat het allemaal met "puur toeval" te maken heeft ?
                          "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                          Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                          Comment


                          • Re: Het weer weer.

                            Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                            Kort en krachtig, yep!

                            ... deze namiddag 45km gefietst op een uurtje en veel gezweet maar verder nergens last van gehad.
                            Goe gereden!!! Maar is't niet wat overdreven?

                            Ten andere, op welke site haal jij je weerberichten??
                            perman
                            canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

                            Comment


                            • Re: Het weer weer.

                              Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                              Kort en krachtig, yep!

                              Geen last noch problemen mee, deze namiddag 45km gefietst op een uurtje en veel gezweet maar verder nergens last van gehad.

                              Het heeft verdorie een halfjaar geregend, de natuur kan dus wel effe verder met de hoeveelheden die toen gevallen zijn hoor...

                              Zolang niemand zijn smeulende sigarettenpeuk weggooit zal er nog niet teveel heide en bosbranden van komen, het is op zoveel plaatsen op de wereld heel heet
                              en droog en daar groeien ook bomen maar enkel in België ontstaan er na 10 dagen droogte bos en heidebranden.
                              Een mens zou steevast beginnen geloven dat het allemaal met "puur toeval" te maken heeft ?
                              Een half jaar geregend? Echt niet hoor. De maanden januari, februari, maart en april 2013 waren allemaal te droog. Maart en april zelfs véél te droog. In de maand februari heb ik geen regendruppel gezien, wat er toen viel, viel onder de vorm van sneeuw. Ook in maart heeft het hier maar 1 keer geregend, de rest wat er viel was sneeuw. Alleen mei was te nat. Dat maakt dat het slechts 1 op de 5 afgelopen maanden dit jaar te nat was en maar liefst 4 maanden die te droog waren. Als je dat niet gelooft, mag je altijd de gegevens op kmi.be gaan lezen, daar staat dat allemaal netjes op.

                              Het heeft tot nu toe dit jaar nog veel te weinig geregend.

                              Comment


                              • Re: Het weer weer.

                                Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
                                Goe gereden!!! Maar is't niet wat overdreven?

                                Ten andere, op welke site haal jij je weerberichten??
                                Misschien een héél héél klein beetje overdreven...

                                Ik heb zo mijn bronnen waar ik mijn weerberichten vandaan haal en ik ga deze niet prijs geven hoor. Eén tip kan ik meegeven, het is Duits.
                                Terstraks Frank niet gehoord ? Denk dat mijn eerdere bijdrage over de aangename +25°C vanaf dinsdag al iets sneller online stond dan Frank
                                kon voorspellen en uitspreken.

                                Oorspronkelijk geplaatst door Skoda Bekijk bericht
                                Een half jaar geregend? Echt niet hoor. De maanden januari, februari, maart en april 2013 waren allemaal te droog. Maart en april zelfs véél te droog. In de maand februari heb ik geen regendruppel gezien, wat er toen viel, viel onder de vorm van sneeuw. Ook in maart heeft het hier maar 1 keer geregend, de rest wat er viel was sneeuw. Alleen mei was te nat. Dat maakt dat het slechts 1 op de 5 afgelopen maanden dit jaar te nat was en maar liefst 4 maanden die te droog waren. Als je dat niet gelooft, mag je altijd de gegevens op kmi.be gaan lezen, daar staat dat allemaal netjes op.

                                Het heeft tot nu toe dit jaar nog veel te weinig geregend.
                                Wat niet wil zeggen dat het dan maar vollen bak moet beginnen regenen hé...

                                En wat is sneeuw, volgens mij gewoon water (zoals regen) dat kristallen vormt tijdens het neerdalen en uiteindelijk gewoon weer water wordt wanneer het smelt.
                                Dat water dringt door in de bodem en zo krijgen planten, bomen en bloemen ook vocht binnen, toch ?

                                We zullen moeten leren leven met dergelijke weersituaties en fenomenen, jaren geleden hebben ze ons ervoor verwittigd en gewaarschuwd, de meeste trokken
                                hun schouders eens op en waren van mening dat het allemaal om geldklopperij te doen was om ons nog meer uit te zuigen vanuit de Wetstraat.
                                Nu reeds zien en voelen we de gevolgen van global warming; kijk maar de recente overstromingen in Centraal-Europa, de tropische temperaturen op de Noordpool,
                                de vele regen en kou in Spanje, de weinige neerslag in de Lage Landen, 345cm poedersneeuw die momenteel in de Alpen ligt, etc.

                                Maar het is niet enkel door het mensdom en zijn vervuilende uitstoot van o.a. CO² dat onze planeet opwarmt, er spelen ook natuurverschijnselen in mee
                                zoals vulkaanuitbarstingen, afnemende zonneactiviteit, etc.

                                en wat die gegevens op de kmi website betreft, daar heb ik zo mijn mening rond...

                                laat de zomer nu maar komen...
                                Last edited by kirsten_dl; 13 juni 2013, 01:00.
                                "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                                Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                                Comment

                                Working...
                                X