Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het weer weer.

    Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
    Uiteraard mogen mensen hun mening uiten, waar heb ik geschreven dat dit niet mag?

    Maar tussen uw mening uiten en doen alsof wij Belgen de meest strenge winters ter wereld te verduren krijgen met 4 maanden bakken sneeuw erbij (ferm overdrijven dus)
    ligt een wereld van verschil.
    Ja het is een lange en "echte" winter (mijn definitie van echte winter betekent veel sneeuw, héél koud, ijs op de vijvers) maar net daarom noemt dit seizoen ook winter hé.


    Ik denk dat er weinig mensen dat doen,
    maar voor mensen die snel koud hebben is het ook een zeer strenge winter geweest...

    Een Braziliaanse collega hier, klaagt zelfs in de zomer dat het hier zo koud is...
    perceptie natuurlijk...


    Alleszins:
    hier sneeuwt het... maar ik denk niet dat er morgen 10cm zal liggen...
    daarvoor lijkt het mij iets te "warm"
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

    Comment


    • Re: Het weer weer.

      Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
      Ik denk dat er weinig mensen dat doen,
      maar voor mensen die snel koud hebben is het ook een zeer strenge winter geweest...

      Een Braziliaanse collega hier, klaagt zelfs in de zomer dat het hier zo koud is...
      perceptie natuurlijk...


      Alleszins:
      hier sneeuwt het... maar ik denk niet dat er morgen 10cm zal liggen...
      daarvoor lijkt het mij iets te "warm"
      Wanneer ik de reacties lees op smoelenboek over het huidige weer dan spreekt dat boekdelen...
      Uitspraken als "Weg met die vuile vieze rottige sneeuw" & "ik haat lange en strenge winters" liegen er niet om.

      Ik heb ook snel kou hoor en toch heb ik liever dat het 's winters -15°C vriest dan dat het +10°C is en regent.
      Belgen hebben ook geen weet van hoe ze met winter moeten omgaan; ik ken heel veel mensen die zelfs geen ijskrabber in hun auto hebben liggen
      of zelfs nog nooit over winter ruitensproeier antivries hebben gehoord.

      Hier sneeuwt het ook, matig maar het blijft wel mooi liggen. De meeste sneeuwval moet nog komen, dat zal dinsdag en woensdag zijn en ook naar
      zaterdag toe is er reeds sneeuw voorspeld.
      "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
      Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

      Comment


      • Re: Het weer weer.

        Kirsten heeft wel gelijk wat betreft de fb-ergernissen ivm sneeuw, ik kom er haast zot van soms !!!!
        Hier sneeuwt het ook !!! Jaja, ik ben blij als het lente gevoel er is maar ik hou ook van de sneeuw hoor !!!
        facebook
        Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

        Comment


        • Re: Het weer weer.

          Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk bericht
          Kirsten heeft wel gelijk wat betreft de fb-ergernissen ivm sneeuw, ik kom er haast zot van soms !!!!
          Hier sneeuwt het ook !!! Jaja, ik ben blij als het lente gevoel er is maar ik hou ook van de sneeuw hoor !!!
          Elk seizoen heeft iets maar het wordt ambetant als er overdreven wordt.
          -40°C hoeft voor mij ook niet, en +40°C helemaal niet

          "en sommige mensen komen zot als ik met de fiets ga varen"
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • Re: Het weer weer.

            Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk bericht
            Kirsten heeft wel gelijk wat betreft de fb-ergernissen ivm sneeuw, ik kom er haast zot van soms !!!!
            Hier sneeuwt het ook !!! Jaja, ik ben blij als het lente gevoel er is maar ik hou ook van de sneeuw hoor !!!
            Dank je! ik zou aan iedereen willen meegeven; geniet er volop van, dit maken we wellicht nooit meer mee...

            Ben net thuisgekomen; zalig om in dit weer een eindje te fietsen want er is praktisch niemand op de baan.

            Mijn enige ergernis; die tergend trage automobilisten die je op de fiets aan 10km/h moet inhalen.

            en ondertussen sneeuwt het lekker door bij een stevige NNO wind; eindelijk nog eens echt winter in België.
            "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
            Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

            Comment


            • Re: Het weer weer.

              Als ik even naar Live Traffic kijk is het file tussen Bergen op Zoom en Parijs !
              'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

              Comment


              • Re: Het weer weer.

                -2°C en het sneeuwt goed.
                Kille wind.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • Re: Het weer weer.

                  -3 en geen vlokje sneeuw.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • Re: Het weer weer.

                    Er ligt al een flinke laag sneeuw, en op dit ogenblik valt er nog bij.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • Re: Het weer weer.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                      Er ligt al een flinke laag sneeuw, en op dit ogenblik valt er nog bij.
                      Yep en als je met dit weer met de fiets er door heen moet...
                      Ik denk ook aan de facteurs.
                      Alhoewel, die van "ons" hier klaagt niet Toffe mens overigens.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • Re: Het weer weer.

                        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        -3 en geen vlokje sneeuw.
                        grt,bouk.
                        Zuid-Nederland bouk en noord en midden België
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • Re: Het weer weer.

                          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          Zuid-Nederland bouk en noord en midden België
                          yep..zie het net op TV.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • Re: Het weer weer.

                            Wheheheheh zéker 20 cm hier... Moet maar om 10h20 beginnen hihi chance. Nice en wormy.
                            facebook
                            Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                            Comment


                            • Re: Het weer weer.

                              toen ik vertrok -5°C
                              CM sneeuw is moeilijk te zeggen, door de wind lag het op sommige plaatsen precies 20CM en op andere maar 2talcm...
                              wel een prachtig winterlandschap
                              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                              Comment


                              • Re: Het weer weer.

                                Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                                toen ik vertrok -5°C
                                CM sneeuw is moeilijk te zeggen, door de wind lag het op sommige plaatsen precies 20CM en op andere maar 2talcm...
                                wel een prachtig winterlandschap
                                't Is geleden van 1888 dat we nog een ijsdag hadden gisteren.
                                De vogels zijn hier druk in de weer rond een voederplaats die de buren hebben
                                Veel merels, een ekster, mussen en meeuwen die erover vliegen.
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

                                Comment

                                Working...
                                X