Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Moderator Note: De EV-discussie is bijna dicht, en hoeft echt niet naar het "Weer Weer" te verhuizen. Ik heb een tweetal posts verwijderd en een derde gesnoeid.


    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.6.1) - iPhone XR (iOS 17.6.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

      CITAAT EN DEEL VAN REPLIEK VERWIJDERD DOOR MOD

      Maar we wijken weer fors af van het weer, het heeft vannacht geregend en actueel is het 21,6°C.
      We waren bezig over klimaat en klimaatverandering en daar horen onder andere de verhoging van de dijken bij.

      VERWIJDERD DOOR MOD
      En hier is het vannacht droog gebleven


      **excuses aan de mod, was heel mijn reply aan het intypen tijdens jouw ingreep**
      Last edited by LesC; 14 augustus 2024, 21:36.
      Hombre

      Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
        ....
        **excuses aan de mod, was heel mijn reply aan het intypen tijdens jouw ingreep**
        Excuses aanvaard, maar ik heb opnieuw 'gesnoeid'.


        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.6.1) - iPhone XR (iOS 17.6.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht


          En ook hier lopen er alweer mensen te klagen over de warmte, die paar daagjes die we al gehad hebben, blijkbaar zijn die de 10 maanden regen vergeten
          We hebben zelfs nog niet eens een hittegolf gehad dit jaar, zelf verre van.

          grts
          Sieg
          Hier volg ik jou volledig.
          Voor vandaag werd mooi weer voorspeld, maar het is toch maar redelijk grijs voor het ogenblik...
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht

            Hier volg ik jou volledig.
            Voor vandaag werd mooi weer voorspeld, maar het is toch maar redelijk grijs voor het ogenblik...
            In de Zuiderkempen al stralend weer sinds vanochtend, zonnepanelen leveren al 6.5kW.
            Hombre

            Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

            Comment


            • Vandaag toch weer redelijk warm met 27,8°C, geen druppel regen tot nu toe en toch redelijk veel zon.
              Met 36 kWh opbrengst op dit moment nog redelijk binnen de norm.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

                In de Zuiderkempen al stralend weer sinds vanochtend, zonnepanelen leveren al 6.5kW.
                Rond de middag is het hier ook terug beginnen zomeren.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht

                  Rond de middag is het hier ook terug beginnen zomeren.
                  Het is vandaag uiteindelijk gedurende meer dan 10 uur boven de 22°C geweest (niet in de zon), zo slecht is dat toch niet.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • En een grote ommekeer vandaag, bijna volledige dag zwaarbewolkt en al meerdere keren regen gekregen.
                    Een samenspel van een licht en donker tintje grijs.
                    Hopelijk morgen terug beter.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • Ach... wat afwisseling kan geen kwaad. Gisteren zijn we naar Turnhout-kermis gegaan, en ik had een korte broek aan! Da's -denk ik- de eerste keer in al die jaren dat wij even naar de foor gaan zonder warmer aangekleed te zijn en eventueel een regenjas bij de hand.
                      Vandaag was het inderdaad wat minder, en de tuin krijgt weer wat water.
                      We zijn wel blij dat de hoge temperaturen van vroeger deze week (maandag hebben wij 37°C gemeten! Da's lichaamstemperatuur!) voorlopig althans van de baan zijn.
                      Last edited by LesC; 17 augustus 2024, 07:21.
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.6.1) - iPhone XR (iOS 17.6.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

                      Comment


                      • Na een sombere dag gisteren met toch wat veel regen is het vandaag toch weer wat aangenamer.
                        Wel nog redelijk veel wind en 10° kouder dan ze eerst voorspeld hadden, maar op zich geen probleem.
                        Zolang het al maar droog blijft overdag.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • Als de voorspellingen kloppen, dan krijgen we nog een aantal dagen mooi weer.
                          Vandaag zal het voor sommigen misschien wel wat te warm worden (28-29°C), maar dan krijgen we nog verschillende dagen na elkaar met aangename temperaturen, niet teveel wind, en voorlopig wordt er nog niet meteen regen voorspeld.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • Moderator Note: In de 'Weer Weer' topic wil ik dat wij ons tot het weer beperken, en geen discussies over klimaat of winterbanden of zonnepanelen (of driewielers - om even de reglementen te citeren van een ander subforum). Voor mij is deze topic in ChitChat één van de 'heiligste', want gestart door overleden forumvriend Theokus. Ik heb weer serieus gesnoeid en een aantal posts d'eruit geflikkerd, dus hou op met vroeger gemaakte posts over klimaat e.d. te citeren en te blijven 'stoken'. Het is al warm genoeg. Bij ons in de Turnhoutse Kempen hebben we vandaag net geen 30°C gehaald.

                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.6.1) - iPhone XR (iOS 17.6.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

                            Comment


                            • Met 27,1°C was het weer meer dan warm genoeg om van een zomerse dag te kunnen spreken.
                              Af en toe wat bewolking, maar verder geen impact, het is droog gebleven.
                              Voor vannacht en volgende dagen voorspellen ze wat regen of onweer, we zien wel wat het zal geven.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • Gisteren lekker weertje en zelfs even in zee gezwommen.
                                Vandaag wat minder "puur zomer".
                                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                                Comment

                                Working...
                                X