Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
    Ganse zaterdag hier bij ons grijs, grijzer en nog veel grijzer, ook qua temperaturen niet om over naar huis te schrijven, amper 18°
    Amai, wat een groot verschil met bij ons, tot 10°C minder is wel heel veel.
    Gedurende meer dan 10 uur aan een stuk is het zelfs niet onder de 22°C geweest, 's avonds wel een redelijk onweer.
    Vandaag een pak minder warm, wel wat zon te bespeuren maar om 13:30 nog maar 20,5°C.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • Veel nattigheid, 17,3°C en dus herfstweer in vergelijking met wat het zou mogen zijn.
      Groot verschil op korte tijd.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • Brrrr … 14,8°C en nat is geen zomerweer meer, ook al naderen we de herfst.
        Hopelijk niet voor 9 maanden zoals vorig jaar.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Brrrr … 14,8°C en nat is geen zomerweer meer, ook al naderen we de herfst.
          Hopelijk niet voor 9 maanden zoals vorig jaar.
          Ik vrees er een beetje voor, trouwens vorig jaar was het vanaf oktober dat het begon te regenen en het is niet meer gestopt,
          maand na maand werd het record qua neerslag verbroken, en dit voor 10 maanden op rij.
          Het ziet er naar uit dat het nu al een maand vroeger begonnen is, vorig jaar was trouwens september nog een hete maand, dit jaar geen klagen toe.
          Mijn vrouw vraagt zelfs al om de verwarming op te zetten, staat nog maar uit van half juli, triestig hoor met dat weer.

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
            Mijn vrouw vraagt zelfs al om de verwarming op te zetten, staat nog maar uit van half juli, triestig hoor met dat weer.
            Idem hier, net niet gedaan maar het was toch kantje boordje.
            Twee dagen eerder moest men nog airco opzetten om te koelen.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • Gisteren ben ik net na de middag nog wat gaan uitwaaien op de fiets, het was toen redelijk hard aan het waaien (niet zo'n heel groot probleem op een elektrische fiets), en een heel stuk minder warm dan wat we tijdens het weekend nog hebben gekregen.
              Op dit ogenblik is het buiten zo'n 9°C, volgens de voorspelling is 14°C het maximum dat we vandaag mogen verwachten., in de namiddag krijgen we ook meer wind.

              Voorlopig moet ik hier de verwarming nog niet aanzetten, gisteren was de temperatuur hier in de woonkamer nog altijd boven de 23°C, na een frisse nacht is die nu gezakt naar 22,7°c, dus vandaag zal ik ook nog niet moeten stoken.
              Maar als we nog een paar van die frisse dagen en nachten krijgen, dan is het mogelijk dat de temperatuur hier ook te laag wordt om het aangenaam te houden zonder de verwarming.
              In de zomer heb ik normaalgezien altijd een korte broek aan (buiten voor speciale aangelegenheden waar het niet gepast is om in een korte broek op te dagen), vanmorgen heb ik toch een lange broek aangedaan.

              Voor volgende week voorspellen ze weer temperaturen van rond de 20°C, als je nu de verwarming nodig hebt, dan zal dat waarschijnlijk maar voor een paar dagen zijn.
              De airco zal je dit jaar niet meer nodig hebben...

              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • Ik ben gisteren langs de Leuvense vaart gefietst (met een fikse wind tegen) en veel fietsers hadden al een dikke jas aan en keken bezorgd naar mijn sweater.
                Nochtans was ik gewend aan de hoge temperaturen in augustus.

                Die zitten blijkbaar nog in het huis want in de ventilatiesysteem staat de bypass open, wat wil zeggen dat het probeert het huis te koelen met frissere buitenlucht.

                Het is hier trouwens nog 23,5° binnen (zonder verwarming uiteraard). Wij blijven hier wonen...

                PS: beter niet teveel naar buitentemperaturen kijken (volgens mijn horloge nu 12° ).

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                  Ik ben gisteren langs de Leuvense vaart gefietst (met een fikse wind tegen) en veel fietsers hadden al een dikke jas aan en keken bezorgd naar mijn sweater.
                  Nochtans was ik gewend aan de hoge temperaturen in augustus.

                  Die zitten blijkbaar nog in het huis want in de ventilatiesysteem staat de bypass open, wat wil zeggen dat het probeert het huis te koelen met frissere buitenlucht.

                  Het is hier trouwens nog 23,5° binnen (zonder verwarming uiteraard). Wij blijven hier wonen...

                  PS: beter niet teveel naar buitentemperaturen kijken (volgens mijn horloge nu 12° ).
                  Tjah, had niet anders verwacht uiteraard, waarschijnlijk ook nog met de deuren open ...

                  En goed dat je het nu zelf eens gezien hebt dat mensen het te koud vinden en dus een dikke jas dragen ...
                  En echt hoge temperaturen in augustus heb ik niks van gemerkt hier hoor

                  Vandaag hier wordt de ene bui opgevolgd door de andere, dus weer veel te nat en veel te koud voor de tijd van het jaar
                  We zijn weer vertrokken met de winter, blijkbaar wordt de herfst overgeslagen

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • Ik ben dit weertje al kotsbeu, heimweh naar de 25° of wat meer
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • Gisteren heb ik tijdens mijn fietstochtje een tijdje moeten schuilen omdat het te hard aan het regenen was (er zat zelfs een beetje hagel tussen).
                      Dat was op het Bels Lijntje, vlak bij Baarle-Hertog, zowat het verste punt van huis tijdens die rit van zo'n 55 km.
                      Voor de rest heb ik toen onderweg opklaringen en nog wat lichte regen gehad, ik ben redelijk droog thuis geraakt.

                      Toen ik vandaag rond 8u15 naar de winkel vertrok scheen hier de zon, en er waren geen wolken te zien.
                      Het was wel maar 6°C, dus heb ik voor het eerst terug mijn handschoenen gebruikt (bij temperaturen onder de 10°C heb ik liefst handschoenen aan als ik fiets).
                      Toen ik aan de kassa van de Lidl stond aan te schuiven was er buiten een mooie regenboog te zien, en daardoor wist ik ook meteen dat ik door de regen terug naar huis moest...

                      Ondertussen is het nu buiten 8,4°C, binnen is het zonder de verwarming nog 21,1°C, dan moet ik vandaag de verwarming nog niet inschakelen (net niet).
                      Als de zon na de middag nog schijnt, dan warmt het hier in de woonkamer nog wat op en moet ik morgen misschien ook nog niet stoken.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • Eén woord: winter in september.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          Eén woord: winter in september.
                          Voor één keer meteen 100% akkoord.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

                            Voor één keer meteen 100% akkoord.
                            Dat ik dit nog mag meemaken, de wonderen zijn de wereld nog niet uit
                            Vandaag is de lente begonnen.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • Zondag was inderdaad nog eens een zon-dag.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • We staan op en het is hier.... potdicht grijs en het heeft geregend.
                                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                                Comment

                                Working...
                                X