Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

    Deze maand toch weer eens terug 1130 KWh op de groene teller Freddy.
    Nog niet vergeleken tegenover verleden jaar.

    Hier 858 kWh maar zal wel met minder panelen zijn dan bij u.
    Niet heel slecht, maar toch nog nipt het minst van al de jaren dat ze er liggen. Normaal zitten we rond de 1 MWh voor de maand juli.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • Hier hebben de 10 zonnepanelen deze maand 504KWh opgebracht, dat is 18KWh meer dan juli vorig jaar, en ook een beetje meer dan in juni dit jaar.

      Het voornaamste is dat ik net zoals vorig jaar vanaf begin april helemaal geen stroom heb moeten aankopen, door de accu zat ik vorig jaar aan 80% eigen verbruik, en dat zal nu wel hetzelfde zijn.
      Er was tot nu toe voor dit jaar wel een stuk minder injectie, vooral mei en juni waren een heel stuk slechter dan vorig jaar.
      Zonder de accu zou ik veel meer stroom terug moeten aankopen waarvoor ik bijna niets heb gekregen om die op het net te zetten.
      Met een terugdraaiende teller zou ik op jaarbasis nog stroom over hebben, maar nu krijg ik niet genoeg geld terug voor de overschot van de zomermaanden om ermee toe te komen tijdens de winter.
      Maar met een maandelijkse factuur voor gas + elektriciteit van 73 euro mag ik zeker niet klagen.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • Pfff, wat een nacht.
        Zwaar onweer en zeer hevige regen, tot 155,45 mm/h is toch wel redelijk veel.
        Wel meteen wat meer zuurstof, hopelijk daarna terug wat zomer.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • 1 augustus: potdicht grijs en stevige regen. Hopelijk niet terug voor onafgebroken negen maanden...
          Hier wel geen onweer gezien of gehoord.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Hier hebben de 10 zonnepanelen deze maand 504KWh opgebracht, dat is 18KWh meer dan juli vorig jaar, en ook een beetje meer dan in juni dit jaar.

            Het voornaamste is dat ik net zoals vorig jaar vanaf begin april helemaal geen stroom heb moeten aankopen, door de accu zat ik vorig jaar aan 80% eigen verbruik, en dat zal nu wel hetzelfde zijn.
            Er was tot nu toe voor dit jaar wel een stuk minder injectie, vooral mei en juni waren een heel stuk slechter dan vorig jaar.
            Zonder de accu zou ik veel meer stroom terug moeten aankopen waarvoor ik bijna niets heb gekregen om die op het net te zetten.
            Met een terugdraaiende teller zou ik op jaarbasis nog stroom over hebben, maar nu krijg ik niet genoeg geld terug voor de overschot van de zomermaanden om ermee toe te komen tijdens de winter.
            Maar met een maandelijkse factuur voor gas + elektriciteit van 73 euro mag ik zeker niet klagen.
            Het is maar net wat en hoeveel je verbruikt uiteraard
            Dus cijfers vergelijken qua verbruik is totaal nutteloos vind ik
            Als ik zie dat dit jaar amper de zon heeft geschenen dan wil dat gewoon zeggen dat U amper iets verbruikt
            Ik ken nog mensen die er een "sport" van maken om zo weinig mogelijk te verbruiken, niet mijn behoefte want ik geniet er liever van, heb het graag warm in huis en naar verbruik kijk ik niet, ik ga niet de deuren open laten staan om te verwarmen maar ik hou wel van wat luxe, dus moet ik dan redelijk wat meer betalen, so be it ...

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Pfff, wat een nacht.
              Zwaar onweer en zeer hevige regen, tot 155,45 mm/h is toch wel redelijk veel.
              Wel meteen wat meer zuurstof, hopelijk daarna terug wat zomer.
              Ik heb enkel de enorm vele lichtflitsen gezien in de verte, wij konden de donder niet eens horen
              Hopelijk valt de opgelopen schade bij veel mensen mee, doch als ik de beelden zie op het nieuws zijn er toch wel weer heel veel gedupeerden.
              Wel apart toch, een dagje of twee wat warmer en we krijgen al een warmte onweer, tjah

              Zat je dan al zonder zuurstof Verseg ? Dat is wel héél erg snel hoor, er is amper al wat zomer geweest dit jaar

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

                Hier 858 kWh maar zal wel met minder panelen zijn dan bij u.
                Niet heel slecht, maar toch nog nipt het minst van al de jaren dat ze er liggen. Normaal zitten we rond de 1 MWh voor de maand juli.
                Daar net eens vergeleken met verleden jaar Freddy, tot eind juli 972 KWh minder opbrengst dan verleden jaar zelfde tijd.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                  Hopelijk valt de opgelopen schade bij veel mensen mee, doch als ik de beelden zie op het nieuws zijn er toch wel weer heel veel gedupeerden.
                  Ik vrees ervoor als ik zie in de buurt hoeveel kelders en garages ondergelopen zijn, dat zelfs de operatiezalen van UZ Leuven water binnen hadden.

                  Wel apart toch, een dagje of twee wat warmer en we krijgen al een warmte onweer, tja
                  Een onweer is niet zo uitzonderlijk, wel de hoeveelheid regen op korte tijd.
                  Er is uiteindelijk 69,1 liter gevallen waarvan 50 liter op 45 minuten tijd.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Ik vrees ervoor als ik zie in de buurt hoeveel kelders en garages ondergelopen zijn, dat zelfs de operatiezalen van UZ Leuven water binnen hadden.

                    Een onweer is niet zo uitzonderlijk, wel de hoeveelheid regen op korte tijd.
                    Er is uiteindelijk 69,1 liter gevallen waarvan 50 liter op 45 minuten tijd.
                    Bwah, wij vonden het er toch wel heel erg uitzonderlijk uit zien hoor
                    Nog nooit (in België) zoveel bliksems gezien uren aan een stuk zonder enig moment van rust, ik heb er trouwens nog een stukje timelapse van gemaakt omdat ik het zo uitzonderlijk veel vond.
                    Gelukkig was dit voor ons heel ver weg, enkel was er continu bliksem te zien maar geen enkele donderslag te horen
                    In het zuiden heb ik dat al meermaals meegemaakt, dus daar is het zeker niet uitzonderlijk, maar hier vond ik het toch wel iets apart om te beleven

                    50 liter op 45 minuten, dat is inderdaad toch wel heel erg veel
                    Hier geen druppel gezien op datzelfde moment, wel de bliksem zoals in hierboven schreef

                    grts
                    Sieg

                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • De dikke grijze matrassen staan in augustus in solden
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • Met 23,3°C meer dan goed genoeg, veel aangenamer dan de hitte de vorige dagen.
                        Beetje bewolking heeft het draaglijker gemaakt.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Beetje bewolking heeft het draaglijker gemaakt.
                          Potdicht grijs zonder één minuut zonneschijn is al iets meer dan "een beetje bewolking" hé.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht

                            Potdicht grijs zonder één minuut zonneschijn is al iets meer dan "een beetje bewolking" hé.
                            De kleur van de lucht en de bewolking wil niet altijd iets zeggen over hoe aangenaam het buiten is.
                            Men kan een stralende zon hebben zonder een wolkje zowel bij -10°C, 15°C als bij 40°C.
                            Net evengoed kan het met weinig of veel bewolking hetzelfde zijn.
                            Het is het totale resultaat dat telt, slechts één element ervan maakt dat niet uit.
                            Ideaal is voor de ene geen wolken, geen wind, veel zon, 22°C en voor de andere regen en onweer bij 15°C.
                            De perfectie voor iedereen bestaat niet en het weer is niet regelbaar met een app.
                            Last edited by VerSeg; 4 augustus 2024, 22:33.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • Bedankt voor de "preek" Verseg.
                              Toch blijf ik het zalige zomerweertje van maandag en dinsdag prefereren boven de grijze bedoening van zondag (en voorlopig ook vandaag).
                              Ieder zijn voorkeur natuurlijk.
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment


                              • Eindelijk nog eens een dagje Belgisch zomerweer, maar wat ze voor het weekend voorspellen......
                                Mvg.
                                Robert
                                Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                                Comment

                                Working...
                                X