Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het weer weer.

    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    Deze week heeft de zon hier niet veel energie opgebracht, maar volgens de voorspellingen ziet het er vanaf morgen inderdaad heel wat beter uit.
    Laat het ons houden op "een beetje beter" ? Slechter kan moeilijk...
    KMI:
    Zaterdag wisselend tot zwaarbewokt
    Vanaf zondag: vrij zonnig met wolkenvelden en vrij koud.
    Last edited by nete; 24 februari 2023, 22:56.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • Re: Het weer weer.

      Deze morgen stralende zon, maar die is al voor een deel weg.
      Nochtans is op de satellietfoto's op buienradar veel open hemel te zien in het noorden, vanwaar de wind komt. 6° volgens de buitenvoeler.
      Ook enkele spatjes regen voorspeld, maar waarschijnlijk toch zon ook.


      Wanneer voor het KMI er kans is op één druppel regen voorspellen zij een regendag, wanneer in Zuid-Frankrijk de zon één minuut zal schijnen voorspellen ze daar een zonnige dag (daarom schijnt ze daar 360 dagen op 365).
      Last edited by palombian; 25 februari 2023, 09:33. Reden: temperatuur

      Comment


      • Re: Het weer weer.

        Hier was het in de voormiddag redelijk zonnig, ondertussen redelijk grijs en dus een pak minder … we zien wel wat het wordt.
        Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
        Wanneer voor het KMI er kans is op één druppel regen voorspellen zij een regendag, wanneer in Zuid-Frankrijk de zon één minuut zal schijnen voorspellen ze daar een zonnige dag (daarom schijnt ze daar 360 dagen op 365).
        Maar het grote verschil is dan de realiteit.
        Als het KMI één druppel regen voorspelt, dan valt het er de ganse dag met bakken uit.
        Als ze in Frankrijk een beetje zon voorspellen, dan is het de ganse dag snikkend heet onder een stralende zon.
        Het feit is dat het KMI 95% verkeerd is met voorspellingen, ze vangen dat op door permanent aan te passen met vaststellingen.
        Regent het ergens, dan verandert plots ook hun “voorspelling” (leest vaststelling). [emoji23]
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • Re: Het weer weer.

          Hier al een ganse dag zwaar bewolkt en veel buien met regen en hagel
          Dus die mooie dag, zoals hierboven gezegd werd dat er ging komen, is een slechte dag zoals alle voorbijgaande de laatste weken.

          Ik moet mij baseren op het weerbericht van Nederland, die is voor mij in 90% heel juist.

          Iets wat ze in België absoluut niet kunnen is het weer voorspellen en goede keuzes maken in de politiek ...

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • Re: Het weer weer.

            Hier scheen de zon vanmorgen tot 9u, dan kwamen er wat lichte wolkjes net op het moment dat de zon over het dak van de buren op de zonnepanelen begon te schijnen.
            Nu wisselt het af tussen zon en wolken, met af en toe een buitje, eigenlijk valt het hier dus nog best mee (de accu is toch al 30% geladen, en er komt geregeld nog wat bij, de panelen leveren vandaag meer dan wat ik verbruik).
            Op de website van het KMI staat dat het vanmiddag wisselend bewolkt is met soms brede opklaringen, maar dat er ook een paar (winterse) buien over komen, en die voorspelling komt toch overeen met wat ik hier zie (winterse buien heb ik hier niet gezien, maar regen wel).
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • Re: Het weer weer.

              [QUOTE=Sieg;4937932]... en goede keuzes maken in de politiek ...

              Ander draadje, Sieg, en ander forum als het van mij afhing ...

              Comment


              • Re: Het weer weer.

                Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                Hier al een ganse dag zwaar bewolkt en veel buien met regen en hagel
                Dus die mooie dag, zoals hierboven gezegd werd dat er ging komen, is een slechte dag zoals alle voorbijgaande de laatste weken.

                Ik moet mij baseren op het weerbericht van Nederland, die is voor mij in 90% heel juist.

                Iets wat ze in België absoluut niet kunnen is het weer voorspellen en goede keuzes maken in de politiek ...

                grts
                Sieg
                Hier breekt nu eindelijk de zon door, is ook gedaan met de winterse neerslagen
                Wel wat laat, maar alle beetjes helpen
                Wel een ijskoude noordoostenwind, brrr

                En zoals het er nu naar uitziet zal de winter nog eens toeslagen met koude en neerslag
                Dus degenen die hier dachten dat de winter al voorbij was, think again
                Of wat meer opzoekingswerk doen i.p.van afgaan op een website als Elia, tjah ...

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • Re: Het weer weer.

                  [QUOTE=palombian;4937938]
                  Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                  ... en goede keuzes maken in de politiek ...

                  Ander draadje, Sieg, en ander forum als het van mij afhing ...
                  Gelukkig hangt het niet van jou af hé Jan, anders zou er veel censuur zijn

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • Re: Het weer weer.

                    Als je het mij vraagt was hun voorspelling er boenk op, zie de meting in oranje.
                    https://www.elia.be/nl/grid-data/pro...ergieproductie

                    Alhoewel jij er zeker van uit gaat dat "ze" de gegevens gemanipuleerd hebben .

                    PS: Het is maar een voorspelling, ik heb daar verder niets mee te maken en het kan mij ook niet schelen wanneer ze fout is.

                    Comment


                    • Re: Het weer weer.

                      [QUOTE=Sieg;4937941]
                      Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht

                      Gelukkig hangt het niet van jou af hé Jan, anders zou er veel censuur zijn

                      grts
                      Sieg
                      Zeker ongefundeerde populistische praat hindert mij mateloos .

                      Comment


                      • Re: Het weer weer.

                        Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                        Als je het mij vraagt was hun voorspelling er boenk op, zie de meting in oranje.
                        https://www.elia.be/nl/grid-data/pro...ergieproductie

                        Alhoewel jij er zeker van uit gaat dat "ze" de gegevens gemanipuleerd hebben .

                        PS: Het is maar een voorspelling, ik heb daar verder niets mee te maken en het kan mij ook niet schelen wanneer ze fout is.
                        Zoals gezegd, ik volg het weerbericht van Nederland, veel accurater voor onze omgeving

                        En voor de rest volg ik mijn eigen weerstation en niet dat van een andere kant in het land want daar ben ik niks mee

                        grts
                        Sieg
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

                        Comment


                        • Re: Het weer weer.

                          [QUOTE=palombian;4937943]
                          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht

                          Zeker ongefundeerde populistische praat hindert mij mateloos .
                          "Populisme (van het Latijnse populus, volk) is een manier van communiceren en van politiek bedrijven waarin de centrale tegenstelling die tussen het vermeende volk en de vermeende elite is en waarbij de populist de kant van het volk kiest."

                          Ik hoef mij niet te schamen dat ik de kant van het volk kies ;-)

                          Misschien toch even over na te denken Jan

                          grts
                          Sieg
                          Voor meer foto's ; www.sieg.be

                          Comment


                          • Het weer weer.

                            Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                            Als je het mij vraagt was hun voorspelling er boenk op, zie de meting in oranje.
                            https://www.elia.be/nl/grid-data/pro...ergieproductie

                            Alhoewel jij er zeker van uit gaat dat "ze" de gegevens gemanipuleerd hebben .

                            PS: Het is maar een voorspelling, ik heb daar verder niets mee te maken en het kan mij ook niet schelen wanneer ze fout is.
                            Is Elia een weerdienst? [emoji848]
                            Ander draadje daarvoor.

                            Wat het weer betreft, iets na mijn vorig bericht een redelijke niet voorspelde hagelbui gehad en het goede weer was weer snel vergeten.
                            Nu helder maar koud, 0°C.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • Re: Het weer weer.

                              Vandaag weer meer bewolking dan zon maar het blijft wel droog zo te zien
                              Dus het Belgische weerbericht was voor onze locatie weer verkeerd, al zag ik daarstraks het nieuws en hadden ze het ondertussen alweer aangepast zodat het wat beter aansloot.

                              Het is hier bij ons Carnavalstoet, dit jaar één van de weinige keren dat het droog is maar wel zoals elk jaar opnieuw met een ijzige koude wind uit het noordoosten

                              grts
                              Sieg
                              Voor meer foto's ; www.sieg.be

                              Comment


                              • Re: Het weer weer.

                                [QUOTE=Sieg;4937962]
                                Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht

                                "Populisme (van het Latijnse populus, volk) is een manier van communiceren en van politiek bedrijven waarin de centrale tegenstelling die tussen het vermeende volk en de vermeende elite is en waarbij de populist de kant van het volk kiest."

                                Ik hoef mij niet te schamen dat ik de kant van het volk kies ;-)

                                Misschien toch even over na te denken Jan

                                grts
                                Sieg
                                Ik lees verder in wikipedia:
                                "... In het algemeen spraakgebruik heeft populisme doorgaans een negatieve bijklank, hoewel er politici en denkers zijn die het als geuzennaam voeren. "

                                Het is ten eerste niet aangenaam om boodschappen met negatieve bijklank te horen, en het is in elk geval een wijze van politiek bedrijven.
                                Wat niet in dit draadje - op dit forum - past, maar wat JIJ blijkbaar zomaar mag ...
                                Last edited by palombian; 26 februari 2023, 15:02.

                                Comment

                                Working...
                                X