Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Het weer weer.

    Oorspronkelijk geplaatst door pappietje Bekijk bericht
    Ik heb toch niks anders beweerd toch !? Of ga je me woorden in de mond leggen die ik niet geschreven heb ??
    Die 20° van vandaag ligt boven het normale gemiddelde voor de maand april en daar blijf ik bij.
    En ik dacht dat het bij jullie net hetzelfde is, die 20° is toch hoger dan het gemiddelde voor de huidige maand april bij jullie, ttz. die 14,1°C.
    Volgens mijn bescheiden mening is 20 nog altijd hoger dan 14,1.
    Jongens toch, altijd zo zitten leuteren over zaken die men niet schrijft.... pfffffffffffffffffffff.
    Jij kaart op basis van één waarde aan dat het eerder op zomer gelijkt. [emoji849]

    Een temperatuur van één dag vergelijken met een “gemiddelde” van een volledige maand is NIET correct.
    Als je de hoogste temperatuur wil vergelijken, dan moet ge dat doen tegenover de hoogste temperaturen in andere jaren en 20°C in geen uitzondering maar normaal!

    Gemiddelde voor juli zit tussen 18 en 23°C, om daar aan te komen zijn temperaturen boven 35°C ook geen uitzondering.

    En ik heb me daarnet mogelijks niet volledig duidelijk uitgedrukt, 14,1°C is het gemiddelde van vandaag, binnen de normale waarden van gemiddelde temperaturen in april dus.

    De volledige gemiddelde maandtemperatuur (dag + nacht) ligt heden op 7,7°C.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • Re: Het weer weer.

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Jij kaart op basis van één waarde aan dat het eerder op zomer gelijkt. [emoji849]

      Een temperatuur van één dag vergelijken met een “gemiddelde” van een volledige maand is NIET correct.
      Als je de hoogste temperatuur wil vergelijken, dan moet ge dat doen tegenover de hoogste temperaturen in andere jaren en 20°C in geen uitzondering maar normaal!

      Gemiddelde voor juli zit tussen 18 en 23°C, om daar aan te komen zijn temperaturen boven 35°C ook geen uitzondering.

      En ik heb me daarnet mogelijks niet volledig duidelijk uitgedrukt, 14,1°C is het gemiddelde van vandaag, binnen de normale waarden van gemiddelde temperaturen in april dus.

      De volledige gemiddelde maandtemperatuur (dag + nacht) ligt heden op 7,7°C.
      Ja, mannekes.... alsmaar rond de pot draaien om toch maar z'n gelijk te krijgen.
      Ik denk dat jouw spreuk is "Een dag geen gelijk gekregen, een dag niet geleefd".
      Dus om je een plezier te doen : JE HEBT NOGMAAR EENS GELIJK - PROFICIAT. Je hebt dus weer een dag geleefd ;

      Comment


      • Re: Het weer weer.

        Oorspronkelijk geplaatst door pappietje Bekijk bericht
        Ja, mannekes.... alsmaar rond de pot draaien om toch maar z'n gelijk te krijgen.
        Ik denk dat jouw spreuk is "Een dag geen gelijk gekregen, een dag niet geleefd".
        Dus om je een plezier te doen : JE HEBT NOGMAAR EENS GELIJK - PROFICIAT. Je hebt dus weer een dag geleefd ;
        Niet omdat ik graag gelijk heb, maar omdat jij inderdaad ongelijk hebt!
        Jij neemt de maximum temperatuur van één moment op één dag om te vergelijken met een maandgemiddelde om er uit te besluiten dat het op zomer gelijkt!
        En ook proficiat, jij bent er weer in geslaagd een gewone discussie te veranderen in een belachelijke reeks reacties.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • Re: Het weer weer.

          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Het begint terug wat op lente te gelijken.
          Vandaag weer eerder herfst in vergelijking met gisteren. [emoji6]
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • Re: Het weer weer.

            Mooi weer vandaag, ik heb net de zomerbanden onder mijn auto geplaatst.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • Re: Het weer weer.

              Aangenaam weertje vandaag, goed voor de rest van de lente en zomer. [emoji23]
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • Re: Het weer weer.

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Aangenaam weertje vandaag, goed voor de rest van de lente en zomer. [emoji23]
                Daar kan ik inkomen.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • Re: Het weer weer.

                  Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  Daar kan ik inkomen.
                  En tot nu toe hebben ze goed geluisterd. [emoji6]
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • Het weer weer.

                    Het was hier op het warmste van de dag 23,4°C.
                    Dat is inderdaad niet zo slecht voor de lente en voor mij meer dan genoeg.
                    Last edited by VerSeg; 18 april 2022, 21:17.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • Re: Het weer weer.

                      Enkele regenbuien die meer dan deugd gedaan hebben aan de natuur (en aan mijn moestuin ).
                      Niet heel veel, maar toch 11,7 liter/m² hier.
                      Rond de middag was het nog een dikke 14°, nu slechts 8.3° meer .

                      Comment


                      • Het weer weer.

                        Eens 17:00 is het hier ook plots beginnen regenen maar kort erna is het overgegaan in hagel en dan terug wat regen.
                        Op korte tijd is er 14,22 mm gevallen, al zal dat voor de tuin nog niet de bijna maand droogte compenseren.
                        Overdag nog tot 16,4°C, nu 8,1°C.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • Re: Het weer weer.

                          Na een frisse nacht met 3,6°C terug een aangenaam lenteweertje met 21,3°C (tot nu toe). [emoji106]
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • Re: Het weer weer.

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Na een frisse nacht met 3,6°C terug een aangenaam lenteweertje met 21,3°C (tot nu toe). [emoji106]
                            Hier vorige nacht het koudst om 5u27 met 4.3°, hoogst vandaag om 14u26 met 18.8°.
                            Vandaag toch mijn aardappelen geplant (Sarpo Mira) tegen dat ze uitkomen zijn de Ijsheiligen al voorbij .
                            Met courgetten, tomaten, pompoen, paprika wacht ik wel tot na de Ijsheiligen omdat dit nogal gevoelige plantjes zijn.
                            Sla, bladpeterselie, krulpeterselie en pijpajuin groeien reeds een tijdje in de serre.
                            Het wordt weer een drukke, maar voldoening schenkende lente en zomer in de moestuin .

                            Comment


                            • Re: Het weer weer.

                              Vanmorgen was het dak van de auto van mijn buurman aangevrozen, en hier in de woonkamer is de temperatuur voor het eerst sinds veertien dagen onder de 20°C gezakt (18,9°C).
                              De verwarming staat al een paar weken uit, straks zal de zon de boel wel terug opwarmen.
                              Het is vooral omdat er hier gisteren geen zon te zien was, vooral in de namiddag warmt het hier snel op als de zon schijnt, en omdat het buiten vrij koud was dat de binnentemperatuur hier gisterenavond nog maar 20,9°C was, en dan is het niet abnormaal dat de temperatuur tijdens een koude nacht zakt naar 18,9°C als de verwarming uit staat.
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

                              Comment


                              • Re: Het weer weer.

                                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                                Vanmorgen was het dak van de auto van mijn buurman aangevrozen, en hier in de woonkamer is de temperatuur voor het eerst sinds veertien dagen onder de 20°C gezakt (18,9°C).
                                De verwarming staat al een paar weken uit, straks zal de zon de boel wel terug opwarmen.
                                Het is vooral omdat er hier gisteren geen zon te zien was, vooral in de namiddag warmt het hier snel op als de zon schijnt, en omdat het buiten vrij koud was dat de binnentemperatuur hier gisterenavond nog maar 20,9°C was, en dan is het niet abnormaal dat de temperatuur tijdens een koude nacht zakt naar 18,9°C als de verwarming uit staat.
                                Hier ook reeds een paar weken geen CV meer. Gisterenavond wel lichtjes de houtkachel gestookt tot het zo'n 22° was in de living en keuken.
                                Deze morgen bij het opstaan ook nog 19°. Buiten was het om 5u24 slechts 3.9°, nu reeds, of moet ik schrijven nog maar, 12°.
                                En dat met enkel de muren waarvan de spouwen opgespoten zijn met isolatie, en zonder vloerisolatie en met gewoon dubbel glas (wel overal rolluiken die ook wat isolerend zouden zijn naar het schijnt). Ik moet wel zeggen dat onze living/ramen zo georiënteerd zijn dat we van de eerste tot de laatste zonnestralen genieten.
                                Besluit : hier komen geen bijkomende isolatiemaatregelen meer, toch niet zolang het ons huis is .

                                Comment

                                Working...
                                X