Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Het weer weer.

    Oorspronkelijk geplaatst door pappietje Bekijk bericht
    En zeggen dat er zijn die na een paar dagen bewolking 's zomers reeds beginnen te klagen en soms zelfs al durven spreken van een slechte zomer.....
    Klopt, maar die paar dagen zijn in België meestal een paar weken.
    Heb het toch al vaker gehad dat net tijdens ons groot verlof het op drie of vier weken tijd maar één dag droog is en dat is alles behalve plezant.
    Nu weken een hittegolf is ook niet alles, dan kunt ge ook niks doen.
    Alles tussen de 20 en 23 tot maximum 25 valt mee en af en toe ‘s avonds of ‘s nachts eens een bui of licht onweer valt ook wel te overbruggen. [emoji23]
    We zijn niet moeilijk, we weten wel wat we graag zouden hebben. [emoji6]
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • Re: Het weer weer.

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Klopt, maar die paar dagen zijn in België meestal een paar weken.
      Heb het toch al vaker gehad dat net tijdens ons groot verlof het op drie of vier weken tijd maar één dag droog is en dat is alles behalve plezant.
      Nu weken een hittegolf is ook niet alles, dan kunt ge ook niks doen.
      Alles tussen de 20 en 23 tot maximum 25 valt mee en af en toe ‘s avonds of ‘s nachts eens een bui of licht onweer valt ook wel te overbruggen. [emoji23]
      We zijn niet moeilijk, we weten wel wat we graag zouden hebben. [emoji6]
      Ik kan niks terugvinden van hetgeen jij beweert. Ik hou het dagdagelijks bij sedert 2004.
      Laat me eens weten in welk jaar, maand enz je dit meemaakte. En aangezien je het reeds vaker meemaakte, zal je je nog wel een jaar/maand herinneren zeker ?
      Als het van voor 2004 is, dan moet ik passen, maar nogmaals, sedert 2004 vind ik nergens 3, laat staan 4, weken tijdens de zomer waarbij het slechts één dag droog bleef .

      Comment


      • Het weer weer.

        Oorspronkelijk geplaatst door pappietje Bekijk bericht
        Ik kan niks terugvinden van hetgeen jij beweert. Ik hou het dagdagelijks bij sedert 2004.
        Laat me eens weten in welk jaar, maand enz je dit meemaakte. En aangezien je het reeds vaker meemaakte, zal je je nog wel een jaar/maand herinneren zeker ?
        Als het van voor 2004 is, dan moet ik passen, maar nogmaals, sedert 2004 vind ik nergens 3, laat staan 4, weken tijdens de zomer waarbij het slechts één dag droog bleef .
        Dan woon jij in een drogere regio hé. [emoji6]
        Verlof steeds juli/augustus en bijna altijd 2 weken verlof, dan 2 weken werken en dan terug 2 of 3 weken verlof.
        Het gebeurde zowel voor als na 2004 hoor.
        Hebben we ook hier in dit topic al vaker gehad dat bepaalde mensen klaagden over droogte en anderen dat het veel regende.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • Re: Het weer weer.

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Dan woon jij in een drogere regio hé. [emoji6]
          Verlof steeds juli/augustus en bijna altijd 2 weken verlof, dan 2 weken werken en dan terug 2 of 3 weken verlof.
          Het gebeurde zowel voor als na 2004 hoor.
          Hebben we ook hier in dit topic al vaker gehad dat bepaalde mensen klaagden over droogte en anderen dat het veel regende.
          Dat antwoord had ik verwacht...... zie mijn knipoog in mijn vorige reactie.
          Maar dat is niet erg hoor. Zelfde reactie(s) van mensen hier in onze regio/gemeente. Ze klagen steen en been over een bepaalde zomer, maar als ze horen dat je alles perfect bij hebt gehouden, en je vraagt wanneer het juist was... dan is hun geheugen plots een zeef . Ze herinneren zich een familiefeest of een bepaalde kermis die uitgeregend was en ze koppelen dat aan de ganse zomer van dat jaar. Hoe noemen ze dat : "dat is des mensens..." zeker.
          Last edited by Guest43; 28 maart 2022, 16:49.

          Comment


          • Re: Het weer weer.

            Oorspronkelijk geplaatst door pappietje Bekijk bericht
            Dat antwoord had ik verwacht...... zie mijn knipoog in mijn vorige reactie.
            Maar dat is niet erg hoor. Zelfde reactie(s) van mensen hier in onze regio/gemeente. Ze klagen steen en been over een bepaalde zomer, maar als ze horen dat je alles perfect bij hebt gehouden, en je vraagt wanneer het juist was... dan is hun geheugen plots een zeef . Ze herinneren zich een familiefeest of een bepaalde kermis die uitgeregend was en ze koppelen dat aan de ganse zomer van dat jaar. Hoe noemen ze dat : "dat is des mensens..." zeker.
            Maar ook typisch omgekeerd hé … als men iets aankaart, dan zijn er altijd die per definitie beweren dat het niet waar is.
            Waarom maanden en jaren aankaarten, ge kunt er toch niks aan veranderen (aan het weer). [emoji6]
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • Re: Het weer weer.

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Maar ook typisch omgekeerd hé … als men iets aankaart, dan zijn er altijd die per definitie beweren dat het niet waar is.
              Waarom maanden en jaren aankaarten, ge kunt er toch niks aan veranderen (aan het weer). [emoji6]
              Dat is volkomen juist, maar als je iets beweert (bvb. gedurende drie à vier weken slechts één dag droog) dan moet je het ook kunnen staven hé .
              Er zal wel ergens een weerstation in jouw buurt zijn ook, die kunnen het ook terugvinden hoor .

              Maar je hebt ook mensen die 's morgens opstaan en zien dat het wat mistig is en wat grijs, en die hier direct posten, grijs grijzer grijst.
              Maar als het dan vanaf 10 uur voor de rest van de dag zonnig is, dan hoor/lees je ze niet meer, dus voor hen is het dan een grijze dag (geweest) .

              Ik ben sedert 1975 ongeveer een weer-freek. Toen beperkte zich dat tot elke dag noteren in een agenda : de ochtendtemperatuur, zonnige dag, regen, sneeuw, vorst... enz.
              Ik werd aangestoken door een collega, die dit reeds veel langer bij hield. Sedert 2004 doe ik dat op "semi-professionele" (een te groot woord voor wat ik doe, want mijn weerstation doet het gros van de arbeid) basis en hou alles minutieus bij...voor onze regio.
              Dat regio's verschillen, moet je mij niet vertellen, maar dat het bvb. in Gent een ganse dag zonnig is, en in Leuven een ganse dag regent...... nog niet veel meegemaakt
              Last edited by Guest43; 28 maart 2022, 17:41.

              Comment


              • Re: Het weer weer.

                Oorspronkelijk geplaatst door pappietje Bekijk bericht
                Dat is volkomen juist, maar als je iets beweert (bvb. gedurende drie à vier weken slechts één dag droog) dan moet je het ook kunnen staven hé .
                Waarom zou ik op zoek moeten gaan om dat te staven als dat gewoon zo is?
                Ik zal toch wel weten zeker hoe vaak we regen hebben gehad tijdens het verlof? [emoji848]

                Dat regio's verschillen, moet je mij niet vertellen, maar dat het bvb. in Gent een ganse dag zonnig is, en in Leuven een ganse dag regent...... nog niet veel meegemaakt
                Een droge dag is een dag waarop het helemaal niet regent, als het bijvoorbeeld overdag drie uur regent, dan is het geen droge dag. [emoji6]
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • Re: Het weer weer.

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Waarom zou ik op zoek moeten gaan om dat te staven als dat gewoon zo is?
                  Ik zal toch wel weten zeker hoe vaak we regen hebben gehad tijdens het verlof? [emoji848]

                  Een droge dag is een dag waarop het helemaal niet regent, als het bijvoorbeeld overdag drie uur regent, dan is het geen droge dag. [emoji6]
                  Ja, je hebt gelijk .

                  Comment


                  • Re: Het weer weer.

                    De voorspelde sneeuw is hier NIET gevallen in Mol.
                    Wel een miserig nat sneeuwvlaagje die direct verandert in niks want geziet niks liggen op de grond.
                    En het is hier absoluut windstil.
                    Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • Re: Het weer weer.

                      In West-Vlaanderen hevige, snijdende wind en een laagje wit deze morgen.
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

                      Comment


                      • Re: Het weer weer.

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Maar ook typisch omgekeerd hé … als men iets aankaart, dan zijn er altijd die per definitie beweren dat het niet waar is.
                        Waarom maanden en jaren aankaarten, ge kunt er toch niks aan veranderen (aan het weer). [emoji6]
                        Ik schrijf dagelijks in mijn agenda wat voor weer het is: temperatuur; zon; neerslag; (half)bewolkt. Informatie die ik vaak bij foto en film gebruik. Maar je kan het ook elders terug vinden. Bij het schrijven van een boek in 1992 moest ik weten wat voor het weer het hele jaar door was in 1959. Dat was toen na wat zoekwerk in de openbare bibliotheek terug te vinden. En tegenwoordig o.a. hier:https://weerverleden.nl/
                        Last edited by Binnenuit; 1 april 2022, 12:45.

                        Comment


                        • Re: Het weer weer.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                          Ik schrijf dagelijks in mijn agenda wat voor weer het is: temperatuur; zon; neerslag; (half)bewolkt. Informatie die ik vaak bij foto en film gebruik. Maar je kan het ook elders terug vinden. Bij het schrijven van een boek in 1992 moest ik weten wat voor het weer het hele jaar door was in 1959. Dat was toen na wat zoekwerk in de openbare bibliotheek terug te vinden. En tegenwoordig o.a. hier:https://weerverleden.nl/
                          Van 1959 zou ik het niet weten, ik was toen zeven.... Maar vanaf 2004, geen probleem.
                          En zeggen dat er zijn die niet meer weten in welk jaar ze tijdens hun verlof van twee of drie weken elke dag regen hadden.....
                          Mocht ik ooit tijdens mijn leven eens tijdens mijn twee of drie weken verlof praktisch elke dag regen hebben gehad, dan wist ik dat nog tot op de dag van vandaag en zelfs nog op de dag dat ik 100 zou zijn .
                          Maar het is vandaag de dag niet meer dan normaal dat je in mensen die dergelijk praat verkondigen geen energie meer stopt, want energie is op heden vééééél te duur
                          Last edited by Guest43; 1 april 2022, 17:33.

                          Comment


                          • Het weer weer.

                            Oorspronkelijk geplaatst door pappietje Bekijk bericht
                            En zeggen dat er zijn die niet meer weten in welk jaar ze tijdens hun verlof van twee of drie weken elke dag regen hadden.....
                            Zeggen dat er zijn die er zich mee bezig houden om te ontkennen dat anderen regen gehad hebben tijdens hun verlof. [emoji1785]
                            Denk je nu echt dat er geen interessantere zaken zijn om mee bezig te zijn dan op zo’n onzin te antwoorden? [emoji849]
                            Straf dat het bij sommigen altijd droog is met al die zever.

                            Oorspronkelijk geplaatst door pappietje Bekijk bericht
                            Maar het is vandaag de dag niet meer dan normaal dat je in mensen die dergelijk praat verkondigen geen energie meer stopt, want energie is op heden vééééél te duur
                            Dat denk ik er dus ook van.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • Re: Het weer weer.

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Zeggen dat er zijn die er zich mee bezig houden om te ontkennen dat anderen regen gehad hebben tijdens hun verlof. [emoji1785]
                              Denk je nu echt dat er geen interessantere zaken zijn om mee bezig te zijn dan op zo’n onzin te antwoorden? [emoji849]
                              Straf dat het bij sommigen altijd droog is met al die zever.

                              Dat denk ik er dus ook van.
                              Ik heb het hier reeds tientallen keren gelezen....best van jou gelijk te geven, dus vandaar "je hebt op alle gebied gelijk 👍".

                              Comment


                              • Het weer weer.

                                Oorspronkelijk geplaatst door pappietje Bekijk bericht
                                Ik heb het hier reeds tientallen keren gelezen....best van jou gelijk te geven, dus vandaar "je hebt op alle gebied gelijk [emoji106]".
                                Nogmaals een belachelijke opmerking, heb jij nu echt niets anders te doen? [emoji849]
                                Ik lees al tientallen keren hoe jij altijd alles in het belachelijke wil trekken.
                                Welk plezier heb jij er nu aan als iemand zegt dat hij vaak regen heeft tijdens zijn verlof om zo dwaas te zijn het omgekeerde te beweren?
                                Ge weet zelfs niet over welke dagen, welke maanden, laat staan jaren … maar ge gaat er wel van uit dat het niet juist is.
                                Sorry maar debieler kan echt niet!
                                Iemand hier dat mij heel goed kent zegt wel vaker wanneer ik verlof heb “oei dan gaat het regenen”.
                                Hou het bij het weer, daar gaat het topic over!
                                Ge hebt toch goed genoteerd dat er vanmorgen een laag sneeuw lag, dat het de ganse dag licht blijven sneeuwen is en dat het om 21:12 gaat stoppen?
                                Zet er meteen bij 0°C om 09:09:55 en 2°C om 20:58:16.
                                Last edited by VerSeg; 1 april 2022, 20:02.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X