Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het weer weer.

    Gisteren een flink stuk van de dag mist in de Voerstreek, waar wij enkele dagen verbleven. Vanmorgen erg donker en grijs en een klein beetje regen, maar naargelang we weer richting Kempen reden, trok de hemel open. Momenteel terug thuis, zonneschijn, en temperaturen rond de 20°C.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

    Comment


    • Re: Het weer weer.

      Net zoals gisteren ook vandaag weer een grijze troosteloze koude dag, de zoveelste al ...
      Ja we hebben inderdaad enkele betere dagen gehad maar dat was het wel
      Er zijn hier verschillende mensen die denken dat als bij hen de zon schijnt, dat ze dan over gans België schijnt ...
      Het verschil is groot met of zonder de zon, zeker als de wind zoals al lange tijd uit de noordkant waait

      Deze week nog een verschil van 5° gezien als de zon er door kwam, dus dat maakt het verschil tussen een koude dag en een doenlijke dag (16°-21°)

      Degenen die zeggen dat ze het nu al te warm hebben, tjah ... bij ons zegen ze (Onze Here moet zijn getal hebben)

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • Re: Het weer weer.

        Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bekijk bericht
        En heb je het nu warmer ?

        Als het een troost kan zijn, naar einde van de week toe geven ze 20 tot 23°C, maar dat hebben ze nogal gedaan, afwachten dus maar.
        Wij gaan einde van de week alvast voor een paar weken naar een regio waar de temperatuur niet onder de 25 à 26°C zakt.
        En je hoeft er echt niet naar de andere kant van de wereld te gaan hoor, een stuk richting zuiden is al genoeg.
        En als het verblijf nadien nog vrije plaatsen heeft, kunnen we nog altijd verlengen mocht het hier koud blijven .

        Hier nu 12,7°C, grijze lucht, tamelijk veel ONO wind.
        Benieuwd naar waar je trekt want die temperaturen zijn ver te zoeken in het zuiden, zelfs tipje Spanje is het nu maar 22° op het ogenblik met overal enorm veel regen
        Ook zuid Frankrijk is het nu al een tijdje veel te koud en bijna continu regen, Italië is nog een heel pak erger.

        Maar tegen het einde van de week zou het ginder ook moeten warmer worden maar wel met nog veel neerslag.

        Een kennis van ons zit op het ogenblik in zuid Spanje, het weer is daar nu slechter dan hier, in de t-shirt lopen is er nog niet bij geweest en al zeker niet het badpak
        Dus tjah, zo zie je maar dat alles op korte tijd toaal anders kan worden qua weer

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • Re: Het weer weer.

          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
          Er zijn hier verschillende mensen die denken dat als bij hen de zon schijnt, dat ze dan over gans België schijnt ...
          Er zijn er ook die denken dat als het bij hun overtrokken is, dat het zo in heel België is. [emoji57]

          Uiteraard is dat regio gebonden, anders zou een topic over het weer ook zinloos zijn als het overal hetzelfde zou zijn.

          Maar wel al moeilijker te geloven dat het op één plaats “altijd” noordenwind is en elders niet. [emoji848]
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • Re: Het weer weer.

            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
            Benieuwd naar waar je trekt want die temperaturen zijn ver te zoeken in het zuiden, zelfs tipje Spanje is het nu maar 22° op het ogenblik met overal enorm veel regen
            Ook zuid Frankrijk is het nu al een tijdje veel te koud en bijna continu regen, Italië is nog een heel pak erger.

            Maar tegen het einde van de week zou het ginder ook moeten warmer worden maar wel met nog veel neerslag.

            Een kennis van ons zit op het ogenblik in zuid Spanje, het weer is daar nu slechter dan hier, in de t-shirt lopen is er nog niet bij geweest en al zeker niet het badpak
            Dus tjah, zo zie je maar dat alles op korte tijd toaal anders kan worden qua weer

            grts
            Sieg
            Wij gaan gewoon waar het (toevallig warm weer is) en dat is nog niet eens echt diep in het zuiden van Frankrijk. In vogelvlucht van bij ons is het ongeveer 750 km naar het zuiden.
            De temperaturen die MeteoFrance voorspelt voor die regio voor de volgende 15 dagen :

            Vr 26/05 29 °C - zon
            Za 27/05 29°C - zon
            Zo 28/05 29°C - zon
            Ma 29/05 27°C - kans op onweer
            Di 30/05 27°C - zon
            Woe 31/05 27°C - zon
            Don 01/06 26°C - zon
            Vr 02/06 26°C - zon
            Za 03/06 26°C - zon
            Zo 04/06 25°C - kans op buien
            Ma 05/06 25 °C - kans op buien
            Di 06/06 25°C - kans op buien
            Woe 07/06 wordt nog niet gegeven zo ver

            Ik weet niet wat sommigen hier wensen, maar voor ons is dat meer dan voldoende .

            Mijn eerder opgegeven temperaturen van 25 à 26°C zijn dus niet echt ver te zoeken.
            Dat het in OVERAL in Zuid Frankrijk dus te koud is en het veel regent is een fabeltje.
            Zuid Frankrijk is groot hé. Dat het in de regio Pyreneeën koud is en regent dat kan, want dat is naast de Jura één van de pispotten van Frankrijk.

            Ik had de eigenaar van onze logies deze voormiddag nog aan de lijn, kwestie van ons vermoedelijk uur van aankomst te melden en ik heb het ook terloops nog eens gevraagd wat het weer nu is.
            Het is warm en het wordt nog warmer wist hij te vertellen.
            Dat is dus van horen zeggen van iemand die daar woont .
            Ik ga niet tot daar rijden om dat te controleren, dat doe ik vrijdag wel.

            Dat het in Spanje en Italië slecht weer is en te koud is, kan goed zijn, maar wij gaan niet naar daar hé .

            Het is hier ondertussen 15,7°C, we haalden wel 17,2°C om 16u23 en niet te vergeten... één en al zon.
            Wind wel nog steeds uit het verkeerde gat, nu voor het ogenblik NNO.
            Last edited by Guest49; 23 mei 2023, 17:07. Reden: Weer op het ogenblik toegevoegd

            Comment


            • Re: Het weer weer.

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Er zijn er ook die denken dat als het bij hun overtrokken is, dat het zo in heel België is. [emoji57]

              Maar wel al moeilijker te geloven dat het op één plaats “altijd” noordenwind is en elders niet. [emoji848]
              Daarom dat ik meestal zeg hoe het bij "ons" is of hoe het "hier" is

              En die wind uit de N hoek, die draait volgens mij toch al een paar weekjes uit die kant
              Maar ook dat kan verschillen waar je in België woont

              En "ons" weer komt meestal het best overeen met wat men in Nederland voorspelt, net zoals iemand die tegen de Franse grens woont dan weer eerder en beter gediend zal zijn met het Franse weer

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • Re: Het weer weer.

                Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bekijk bericht
                Wij gaan gewoon waar het (toevallig warm weer is) en dat is nog niet eens echt diep in het zuiden van Frankrijk. In vogelvlucht van bij ons is het ongeveer 750 km naar het zuiden.
                De temperaturen die MeteoFrance voorspelt voor die regio voor de volgende 15 dagen :

                Vr 26/05 29 °C - zon
                Za 27/05 29°C - zon
                Zo 28/05 29°C - zon
                Ma 29/05 27°C - kans op onweer
                Di 30/05 27°C - zon
                Woe 31/05 27°C - zon
                Don 01/06 26°C - zon
                Vr 02/06 26°C - zon
                Za 03/06 26°C - zon
                Zo 04/06 25°C - kans op buien
                Ma 05/06 25 °C - kans op buien
                Di 06/06 25°C - kans op buien
                Woe 07/06 wordt nog niet gegeven zo ver

                Ik weet niet wat sommigen hier wensen, maar voor ons is dat meer dan voldoende .

                Mijn eerder opgegeven temperaturen van 25 à 26°C zijn dus niet echt ver te zoeken.
                Dat het in OVERAL in Zuid Frankrijk dus te koud is en het veel regent is een fabeltje.
                Zuid Frankrijk is groot hé. Dat het in de regio Pyreneeën koud is en regent dat kan, want dat is naast de Jura één van de pispotten van Frankrijk.

                Ik had de eigenaar van onze logies deze voormiddag nog aan de lijn, kwestie van ons vermoedelijk uur van aankomst te melden en ik heb het ook terloops nog eens gevraagd wat het weer nu is.
                Het is warm en het wordt nog warmer wist hij te vertellen.
                Dat is dus van horen zeggen van iemand die daar woont .
                Ik ga niet tot daar rijden om dat te controleren, dat doe ik vrijdag wel.

                Dat het in Spanje en Italië slecht weer is en te koud is, kan goed zijn, maar wij gaan niet naar daar hé .

                Het is hier ondertussen 15,7°C, we haalden wel 17,2°C om 16u23 en niet te vergeten... één en al zon.
                Wind wel nog steeds uit het verkeerde gat, nu voor het ogenblik NNO.
                Aja, dat is voorbij midden Frankrijk dan, daar is inderdaad het weer ondertussen beter dan in het zuiden.

                En ik pluk ook niet zomaar iets uit mijn neus hé, meestal schrijf ik hier hoe het weer ergens is als ik contact heb gehad met iemand ter plaatse !

                ps. vooraleer er op gereageerd wordt, voor mij is het zuiden echt het zuiden en net over het midden van Frankrijk ligt voor mij Clermont-Ferrand
                Last edited by Sieg; 23 mei 2023, 18:17. Reden: ps.
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • Re: Het weer weer.

                  Ondertussen is hier dan eindelijk de zon doorgebroken en voelt het opeens een heel pak warmer dan deze middag, uiteraard wel in de zon want qua temperaturen nog steeds veel te laag.
                  Wel een serieuze wind hier (sorry Verseg maar hij komt nog altijd uit het Noorden)
                  Nu hopelijk op weg naar een weekje goed zonnig voorjaarsweer, alé dat wordt toch voorspeld
                  Dat de 25° maar snel mag komen, ideaal wandelweer dan

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • Het weer weer.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                    Wel een serieuze wind hier (sorry Verseg maar hij komt nog altijd uit het Noorden)
                    Hij komt vandaag misschien terug uit het noorden, dat ontken ik ook niet.
                    Ik heb enkel aangegeven dat het niet al maanden permanent noordenwind is.
                    Vandaag inderdaad wel redelijk koude wind om eigenlijk zo weinig te zijn (7,9 km/h Max), hier vandaag ONO.

                    Overzicht van windrichting sinds begin 2023 tot eind april.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • Re: Het weer weer.

                      Troosteloos grijs en kil met een............... noordenwind
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • Re: Het weer weer.

                        Deze morgen om 8 uur één en al zon.
                        Toen begon het te overtrekken, en nu een dichte hemel, die weliswaar niet echt grijs is.
                        De zon doet precies moeite om er door te komen, wat misschien nog zal lukken.
                        Temperatuur 13,3°C.
                        Wind : 1,4 km/h (dus praktisch niet voelbaar) variërend tussen O en ZO.

                        Comment


                        • Het weer weer.

                          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          Troosteloos grijs en kil met een............... noordenwind
                          Zeker dat je het noorden niet kwijt bent? [emoji57]

                          Hier op dit moment 15,3°C en oplopend, zonnig en de wind met 6,4 km/h als hoogste en nu 0,0 km/h uit voornamelijk O en ONO.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • Re: Het weer weer.

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Zeker dat je het noorden niet kwijt bent? [emoji57]

                            Hier op dit moment 15,3°C en oplopend, zonnig en de wind met 6,4 km/h als hoogste en nu 0,0 km/h uit voornamelijk O en ONO.
                            Niet te rap conclusies trekken hé Verseg.
                            Veronderstel dat nete nog met zo een ouderwetse windhaan (type kerktorenhaan) werkt en deze is vastgeroest op het noorden...
                            Dat kan hé (grapje, voor zij die het anders zouden opvatten, want hier weet je maar nooit)

                            Comment


                            • Het weer weer.

                              Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bekijk bericht
                              Niet te rap conclusies trekken hé Verseg.
                              Veronderstel dat nete nog met zo een ouderwetse windhaan (type kerktorenhaan) werkt en deze is vastgeroest op het noorden...
                              Dat kan hé (grapje, voor zij die het anders zouden opvatten, want hier weet je maar nooit)
                              Zal er maar meteen bij zetten dat het ook maar een grapje was. [emoji57]
                              Maar uiteraard, het kan wel. [emoji23]
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • Re: Het weer weer.

                                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Zal er maar meteen bij zetten dat het ook maar een grapje was. [emoji57]
                                Maar uiteraard, het kan wel. [emoji23]
                                De richting dat de wolken uitdrijven is mijn windhaan: als ze naar het zuiden drijven is er veel kans dat ze gestuwd worden door een Noorden of Noord-Oosten wind.
                                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                                Comment

                                Working...
                                X