Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macbook of toch maar weer Windows

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Macbook of toch maar weer Windows

    Als ik nog eens even iets mag zeggen :

    Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
    Apple producten zijn duurder, omdat de markt dat wil betalen.
    als dat zo is, dan moet er toch een reden zijn waarom men (op het eerste zicht) iets meer zou willen betalen.
    Ik denk dat ik de reden ken ...

    Comment


    • #32
      Re: Macbook of toch maar weer Windows

      Oorspronkelijk geplaatst door kdm Bekijk bericht
      Als ik nog eens even iets mag zeggen :



      als dat zo is, dan moet er toch een reden zijn waarom men (op het eerste zicht) iets meer zou willen betalen.
      Ik denk dat ik de reden ken ...
      Op het eerste zicht zie je zeer mooie toestellen en dat boezemt vertrouwen in.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #33
        Re: Macbook of toch maar weer Windows

        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        Op het eerste zicht zie je zeer mooie toestellen en dat boezemt vertrouwen in.
        En dat met één van de beste marketing strategieën ter wereld en je bent vertrokken .
        Kijk maar eens naar Steve zijn 'Keynotes'...
        Ik hoor hem graag bezig maar hij is gelikt...

        Comment


        • #34
          Re: Macbook of toch maar weer Windows

          Oorspronkelijk geplaatst door kdm Bekijk bericht
          Als ik nog eens even iets mag zeggen :



          als dat zo is, dan moet er toch een reden zijn waarom men (op het eerste zicht) iets meer zou willen betalen.
          Ik denk dat ik de reden ken ...
          Het constant proberen de windows gebruikers te overtuigen om toch maar over te schakelen, met als grootste argument : geen virussen meer en betere stabliteit. Ik ben er ook ingetrapt, een dure les geweest, maar voor mij geen Mac computer meer ( dit is dus persoonlijk he, ik raad niemand af om die te kopen want iemand die het systeem appreciëert zal er zeker gelukkig mee zijn ) ik kon het systeem niet gewoon worden en had ook veel beperkingen, vooral softwarematig, met zaken die ik op mijn PC wel kon doen.
          Qua uiterlijk zijn de Mac computers wel duidelijk aan de top vind ikzelf ook. Ik heb een iPhone en een iPad, en dat zijn beide uitzonderlijke toestellen, maar helaas kan de Mac computer me niet bekoren. . . . misschien probeer ik het binnen een jaartje of vijf nog eens De aanhouder wint zegt met toch steeds?
          Last edited by Franciskine; 20 juni 2010, 15:34.
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

          Comment


          • #35
            Re: Macbook of toch maar weer Windows

            Ik ben net een andere opleiding tegengekomen voor volgend jaar, die me al een tijdje interesseerde nl. leraar secundair onderwijs informatica & handel-burotica, en dit aan een hogeschool die enkel met laptop werken (phl), en dus wordt ik min of meer verplicht een windows te nemen vrees ik, wordt echter betaald door de ouders dus kan nog steeds op eigen houtje verdersparen om na mijn opleiding een mac aan te schaffen...
            Al zal ik waarschijnlijk in mijn later beroep dan wel eeuwig windows blijven nodig hebben...

            Comment


            • #36
              Re: Macbook of toch maar weer Windows

              Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
              Altijd eerst eens een Mac uitproberen vooraleer je overstapt, volledig andere manier van werken ( die mij dus niet lag zodat ik mijn MAcbook na 3 maanden weer verkocht heb )
              'k Voel met je mee... Hier juist van hetzelfde.
              MacBook is hier nu gedegradeerd tot I-net bezoeker. Pc heeft terug de hoofdtaak. ;-)

              Comment


              • #37
                Re: Macbook of toch maar weer Windows

                Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
                Ik ben net een andere opleiding tegengekomen voor volgend jaar, die me al een tijdje interesseerde nl. leraar secundair onderwijs informatica & handel-burotica, en dit aan een hogeschool die enkel met laptop werken (phl), en dus wordt ik min of meer verplicht een windows te nemen vrees ik, wordt echter betaald door de ouders dus kan nog steeds op eigen houtje verdersparen om na mijn opleiding een mac aan te schaffen...
                Al zal ik waarschijnlijk in mijn later beroep dan wel eeuwig windows blijven nodig hebben...
                En waarom zou je dan bijna verplicht zijn om een Windows machine aan te schaffen? Je kan in ieder geval Windows installeren naast Mac OS X, maar dan heb je nog een Windows licentie nodig (en dat wordt zo'n volledige versie vrees ik) dus dan wordt het wel een dure grap.
                pixelpusher

                Comment


                • #38
                  Re: Macbook of toch maar weer Windows

                  Oorspronkelijk geplaatst door Stax Bekijk bericht
                  En dat met één van de beste marketing strategieën ter wereld en je bent vertrokken .
                  Kijk maar eens naar Steve zijn 'Keynotes'...
                  Ik hoor hem graag bezig maar hij is gelikt...
                  Maar natuurlijk.
                  Jobs is een andere klasse. Punt, klaar.

                  Steve Balmer is meer de vloekende boer uit Boerenpsalm
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #39
                    Re: Macbook of toch maar weer Windows

                    Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
                    Tevens gaat OS X anders om met toewijzen van geheugen en CPU.
                    Er zijn bij mijn weten geen opvallende verschillen in toewijzen van geheugen en CPU tussen Windows en OS X, en de verschillen die er zijn gaan geen opvallende prestatieverschillen meebrengen, vooral niet op client machines.

                    Ik zou het omgekeerde kunnen beweren en zeggen dat beduidend meer Windows applicaties gebruik maken van de GPU om rekenintensieve taken uit te voeren, met behulp van CUDA, en Apple daar een achterstand heeft in te halen. Maar dat ga ik niet doen omdat ik niet over feiten beschik.

                    Spijkers op laag water zoeken, noem ik dat.
                    Last edited by GroovBird; 20 juni 2010, 15:50.
                    pixelpusher

                    Comment


                    • #40
                      Re: Macbook of toch maar weer Windows

                      Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                      Het constant proberen de windows gebruikers te overtuigen om toch maar over te schakelen, met als grootste argument : geen virussen meer en betere stabliteit. Ik ben er ook ingetrapt, een dure les geweest, maar voor mij geen Mac computer meer ( dit is dus persoonlijk he, ik raad niemand af om die te kopen want iemand die het systeem appreciëert zal er zeker gelukkig mee zijn ) ik kon het systeem niet gewoon worden en had ook veel beperkingen, vooral softwarematig, met zaken die ik op mijn PC wel kon doen.
                      Qua uiterlijk zijn de Mac computers wel duidelijk aan de top vind ikzelf ook. Ik heb een iPhone en een iPad, en dat zijn beide uitzonderlijke toestellen, maar helaas kan de Mac computer me niet bekoren. . . . misschien probeer ik het binnen een jaartje of vijf nog eens De aanhouder wint zegt met toch steeds?
                      Ik volg je wel hoor. Maar er is een onderscheid tussen de Apple hardware en het besturingssysteem. Zelf vind ik het lekker scrollen met de touchpad in OS X, maar het gedrag van de cursor en het feit dat je veel minder kan doen met toetsenbord alleen (dus je moet telkens je hand van het toetsenbord brengen om een dialoog weg te klikken) vind ik minder.

                      De hardware is mooi, maar moeilijker zelf te onderhouden en er is veel minder keuze. Sommigen willen een apart numeriek klavier, anderen hebben niet genoeg met 2 usb poorten en ik wou een ingebouwde WAN kaart. Apple probeert naar eigen zeggen de beste producten te maken, maar dat is een subjectief begrip en ze leggen zelf de criteria voor kwaliteit vast.

                      Gelukkig zijn minder en minder Mac gebruikers fanatiek over hun systeem (alhoewel, als je ze hier soms hoort) en is de Mac gebruiker mondiger geworden om kritiek te uiten. En Apple luistert naar die kritiek, en in de weinige gevallen dat ze'r naar handelen is het welgekomen, maar ze kiezen nog grotendeels hun eigen weg en blijven vasthouden aan het oude mantra dat ze zelf beter weten dan de gebruiker wat goed is en wat niet.

                      Maar al die fabeltjes, ik zou er nog een beroerte aan overhouden...

                      (p.s.: ingetypt op m'n MacBook in Safari 5 dat nog altijd niet deftig ondersteund wordt door de BD forumsoftware)
                      pixelpusher

                      Comment


                      • #41
                        Re: Macbook of toch maar weer Windows

                        Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                        En waarom zou je dan bijna verplicht zijn om een Windows machine aan te schaffen? Je kan in ieder geval Windows installeren naast Mac OS X, maar dan heb je nog een Windows licentie nodig (en dat wordt zo'n volledige versie vrees ik) dus dan wordt het wel een dure grap.
                        Om 2 redenen:
                        -in bijna alle scholen waar je later terechtkomt gebruikt men windows
                        - als ik de laptop via phl koop kost hij pakken minder, maar moet je wel degene kopen die bij je richting hoort (en voor alle niet grafische is dit een windows model)

                        Comment


                        • #42
                          Re: Macbook of toch maar weer Windows

                          Ik ga eerlijk zijn, ik kan niet vergelijken omdat ik nooit op een ander besturingssysteem dan Mac heb gewerkt (vanaf in system 7).
                          Wat ik wel weet is dat ik, destijds als absolute computerleek, het allereerste jaar één keer technische ondersteuning heb moeten inroepen en dat we ooit één keer een systeemcrash hebben gehad waarbij een herinstallatie noodzakelijk was. ... En dit over een periode van 19 jaar!
                          We hebben al heel wat jaren continue verschillende Mac's in gebruik, deze toestellen worden beroepshalve gebruikt ... waardoor het hier ook al wel eens is voorgekomen, vooral bij de laptops die het hardst te verduren hebben, dat een batterij moet vervangen worden of dat een HD na 3 jaar de pijp aan maarten geeft! Ik vind dat niet abnormaal omdat ik weet hoeveel uren die toestellen draaien.

                          Onze gebruikservaring met Mac is dus meer dan bevredigend ... wat niet wil zeggen dat hier bij tijd en wijlen al eens hard gevloekt wordt wanneer Steve Jobs eigengereid zijn eigen wil doordrijft mbt bepaalde hardware voorzieningen/toepassingen. (Ik heb wel eens meer dan eens een laatste "oud" model* gekocht, omdat ik me niet in de specs/voorzieningen van het nieuwe kon vinden!)


                          * "Oud" wil in dit geval zeggen: nog snel één van de lopende generatie aankopen voordat de nieuwe toestellen op de markt komen
                          Last edited by Carola; 20 juni 2010, 19:27.

                          Comment


                          • #43
                            Re: Macbook of toch maar weer Windows

                            Oorspronkelijk geplaatst door Carola Bekijk bericht
                            * "Oud" wil in dit geval zeggen: nog snel één van de lopende generatie aankopen voordat de nieuwe toestellen op de markt komen
                            Wat eigenlijk nog maar eens bewijst dat mensen gewoontedieren zijn en niet graag afstand nemen van hun vertrouwde omgeving. Daarmee is het probleem van de TS ook weer meteen opgelost

                            Comment


                            • #44
                              Re: Macbook of toch maar weer Windows

                              Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                              Wat eigenlijk nog maar eens bewijst dat mensen gewoontedieren zijn en niet graag afstand nemen van hun vertrouwde omgeving. Daarmee is het probleem van de TS ook weer meteen opgelost
                              Ben ik het mee eens.
                              Ik denk ook dat die eigenaars van een Mac, hun toestellen met rust laten.
                              Het is goed mogelijk dat Carola haar computer op 19 jaar tijd misschien nooit
                              heeft verplaatst en dan zwijg ik nog over het opendraaien van de case om het
                              binnenwerk eens te bekijken OF om er zelf aan te prutsen wat je dus meer ziet
                              bij windows-gebruikers.
                              Verder zal het ook wel blijven bij die software die men nodig heeft.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment


                              • #45
                                Re: Macbook of toch maar weer Windows

                                Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                                Ben ik het mee eens.
                                Ik denk ook dat die eigenaars van een Mac, hun toestellen met rust laten.
                                Haha NOT !! Mac Mini is meerdere malen uit elkaar geweest voor vervangen van Geheugen en HDD, maar ook voor de fun. Plamuurmes schroevendraaiers en pincet er bij en breken/sleutelen :P Voor de MBP etc geld het zelfde. Enige die nog niet uit elkaar is geweest is de nieuwe Mini, maar dat is kwestie van tijd

                                Breek met enige regelmaat MIni's open voor vervangen van geheugen/HDD. Van de week nog voor iemand in zijn Mini een SSD ingebouwd.

                                Mag ook graag wat aan klooien met de software, moet zeggen dat OS X minder snel in de stress schiet dan Windows (dit is echter wel een persoonlijke ervaring)

                                Comment

                                Working...
                                X