Re: Macbook of toch maar weer Windows
Ik had ook een beetje een probleem met dit gedeelte van het artikel ...
Apple maakt geen hardware, vandaar dat er dus windows op draait. Apple gebruikt standaardd pc onderdelen tegenwoordig, vandaar dat windows daar zonder problemen op werkt. Processor en RAM geheugen kan je op elkaar afstemmen, maar voor de rest maakt het geen flikker uit. De harde schijf kan je zelf vervangen in een mac als je dat zou willen.
Trouwens, als ik dat goed lees, dan heb je een beter systeem bij pc als je goeie hardware kiest, vermits het een nieuwe generatie is.
Wat drivers betreft, Microsoft heeft ook zijn WHQL programma, waarbij alles vlekkeloos zou moeten verlopen. Persoonlijk heb ik liever de performance drivers van de fabrikant, maar dat is dus een beetje spelen wat ik doen.
Jij zegt dat er 10% techneuten zijn. Op die grafiek zie je dat OS X een marktaandeel van nog geen 10% heeft, vandaar de conclusie. Een beetje stom dat wel, maar als er 10% techneuten zijn, dan moeten er volgens die grafiek toch een heel pak niet techneuten zijn die windows draaien.
Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje
Bekijk bericht
Windows en Linux werken op vrijwel alle hardware, zelfs op de hardware van Apple. Ook is de hardware van Apple op elkaar afgestemd qua specificaties. (bijv. processor, RAM-geheugen, harde schijf en videokaart) Daardoor loopt het vaak net allemaal een stukje soepeler.
Trouwens, als ik dat goed lees, dan heb je een beter systeem bij pc als je goeie hardware kiest, vermits het een nieuwe generatie is.
Wat drivers betreft, Microsoft heeft ook zijn WHQL programma, waarbij alles vlekkeloos zou moeten verlopen. Persoonlijk heb ik liever de performance drivers van de fabrikant, maar dat is dus een beetje spelen wat ik doen.
Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk
Bekijk bericht
Comment