Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macbook of toch maar weer Windows

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Macbook of toch maar weer Windows

    Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
    Enfin, jouw vraag dus moet niet zijn Mac of HP, maar Mac of Dell ?
    de reden van hp is omdat ik dit via school kan kopen (998 euro ipv 1300 en drie jaar garantie) werk momenteel op een toshiba dus heb geen merk voorkeur...

    Comment


    • #62
      Re: Macbook of toch maar weer Windows

      Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
      Mocht je nu iets in een creatieve richting volgen zoals kunstonderwijs, architectuur, iets met muziek of fotografie, dan zou ik je twijfel volledig begrijpen.
      Voor een student informatica zou denk ik de keuze voor de hand moeten liggen...
      ik begrijp je redenering, maar deze laptop is deze week voor de 3e keer opnieuw geinstalleerd: eerst vista die erop stond bij aankoop, dan na een crash 7 erop gezet met een licentie dus geen cracks ofzo, en omdat die na enkele maanden weer problemen gaf heb ik deze week een hersteldisk gebruikt om hem weer te krijgen zoals ik hem ooit gekocht heb... vandaar dat mijn vertrouwen in windows een beetje weg is

      Comment


      • #63
        Re: Macbook of toch maar weer Windows

        Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
        Enfin, jouw vraag dus moet niet zijn Mac of HP, maar Mac of Dell ?
        Ik heb ook vrij goede ervaringen met Dell, op 1 reeks latops na, maar dat van die crapware klopt toch niet helemaal. Ga eens naar de Dell site en probeer eens iets te kopen zonder anti-virus of een of ander office produkt Voor mij wordt dat dus opnieuw installeren.

        Comment


        • #64
          Re: Macbook of toch maar weer Windows

          Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
          Ik heb ook vrij goede ervaringen met Dell, op 1 reeks latops na, maar dat van die crapware klopt toch niet helemaal. Ga eens naar de Dell site en probeer eens iets te kopen zonder anti-virus of een of ander office produkt Voor mij wordt dat dus opnieuw installeren.
          Voor de antivirus (ik veronderstel dat je het over McAffee hebt) doe je meteen een uninstall via control panel, en dan download je de gratis Microsoft Security Essentials van hun site. Meer heb je niet nodig.
          Office heb je sowieso toch nodig. Sorry, OpenOffice moet ik niet. Heb het geïnstalleerd op OS X en Windows 7. Dan toch liever MS Office. Op het werk op Mac Office 2004, thuis op Mac 2008 ('test'-versie ) en Office 2007 op Win7...
          Panasonic Lumix FZ2000

          Comment


          • #65
            Re: Macbook of toch maar weer Windows

            Oorspronkelijk geplaatst door galloschramme Bekijk bericht
            toetsenbord op qwerty en t is opgelost
            Yep : enorm interessant als je gewoon bent om 10-vingerig te tikken op een azerty-toetsenbord. Getallen tik je trouwens veel sneller in op een numeriek toetsenbord, dan op zo'n rij van 10 cm...
            Wat is het probleem voor Jobs'ke om gewoon te zorgen voor een deftig toetsenbord met alle "vreemde" tekens + apart numeriek toetsenbord ? Of is het te duur om in dat Alu blokske nog een gaatje meer te frezen ???
            Groeten,

            Polleke

            Comment


            • #66
              Re: Macbook of toch maar weer Windows

              Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
              Yep : enorm interessant als je gewoon bent om 10-vingerig te tikken op een azerty-toetsenbord. Getallen tik je trouwens veel sneller in op een numeriek toetsenbord, dan op zo'n rij van 10 cm...
              Wat is het probleem voor Jobs'ke om gewoon te zorgen voor een deftig toetsenbord met alle "vreemde" tekens + apart numeriek toetsenbord ? Of is het te duur om in dat Alu blokske nog een gaatje meer te frezen ???
              Blijkbaar een groot probleem.
              En als er nu eens een firma een mooie design case wilde maken he
              Als je zelf een pc in elkaar steekt en een mooie case wilt?
              De meeste cases zijn ook afschuwelijke, ordinaire monsters.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #67
                Re: Macbook of toch maar weer Windows

                Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
                ik begrijp je redenering, maar deze laptop is deze week voor de 3e keer opnieuw geinstalleerd: eerst vista die erop stond bij aankoop, dan na een crash 7 erop gezet met een licentie dus geen cracks ofzo, en omdat die na enkele maanden weer problemen gaf heb ik deze week een hersteldisk gebruikt om hem weer te krijgen zoals ik hem ooit gekocht heb... vandaar dat mijn vertrouwen in windows een beetje weg is
                Tja, ervaringen verschillen. M'n ma heeft al bijna twee jaar een Dell Studio met Vista, nog geen enkel probleem gehad, ook niet met m'n Inspiron met Win7 en de op nieuwe van m'n vrouw, een Dell Inspiron 17 met Win7 valt ook niets aan te merken. In alle eerlijkheid, heb een collega wiens dochter ook studente is en die heeft een HP met WinXP, en ze heeft deze al meerdere malen vervloekt...

                Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                Yep : enorm interessant als je gewoon bent om 10-vingerig te tikken op een azerty-toetsenbord. Getallen tik je trouwens veel sneller in op een numeriek toetsenbord, dan op zo'n rij van 10 cm...
                Wat is het probleem voor Jobs'ke om gewoon te zorgen voor een deftig toetsenbord met alle "vreemde" tekens + apart numeriek toetsenbord ? Of is het te duur om in dat Alu blokske nog een gaatje meer te frezen ???
                Azerty of qwerty maakt geen verschil uit, de cijfers blijven op een rij staan, hè. En als je in een rekenblad bezig bent, is het om je haren uit te trekken als je geen numeriek veld hebt.
                En inderdaad, waarom Apple in hun 17" (toch groot genoeg) geen numeriek veld inbouwt, begrijp ik niet. Zal ten koste gaan van het design, zeker ? Nochtans heb je 't voor de 17" wel nodig om uit te rekenen met hoeveel je bankrekening geslonken is

                Heb voor m'n 15" Inspiron een USB numeriek klavier gekocht, maar dat kan je toch niet maken met een Macbook, past niet meer bij het volledige plaatje. Of misschien zijn er al wel unibody numerieke toetsenborden. Gat in de markt ?

                Die vreemde tekens, da's nog zoiets. Beetje omslachtig bij Apple dat je telkens je keyboard visualizer moet activeren en dan maar toetsen combineren tot je het juiste tekentje hebt gevonden. In alle eerlijkheid, soms wel leuk tijdens de koffiepauze...
                Panasonic Lumix FZ2000

                Comment


                • #68
                  Re: Macbook of toch maar weer Windows

                  Eens je van een Mac geproefd hebt is er geen weg meer terug.
                  Kwa software zijn de belangrijkste voor zowel win als mac verkrijgbaar.
                  office of photoshop , 't werkt bijde perfect op mac (en meestal sneller)
                  updates ? zo nu en dan eens eentje . Bij een pc of laptop (win) moet je soms het eerste
                  half uur geduld hebben eer de updates verwerkt zijn .
                  Ik draai zelfs als 't moet windows en mac tegelijkertijd en copy en paste van win naar mac
                  en omgekeerd . Dit heeft nog geen win-machine ooit deftig nagedaan .

                  Apple , is duur , maar het geld meer dan waard..
                  grts Peter
                  BD1754BE / Body & glass

                  Comment


                  • #69
                    Re: Macbook of toch maar weer Windows

                    Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                    Yep : enorm interessant als je gewoon bent om 10-vingerig te tikken op een azerty-toetsenbord. Getallen tik je trouwens veel sneller in op een numeriek toetsenbord, dan op zo'n rij van 10 cm...
                    Wat is het probleem voor Jobs'ke om gewoon te zorgen voor een deftig toetsenbord met alle "vreemde" tekens + apart numeriek toetsenbord ? Of is het te duur om in dat Alu blokske nog een gaatje meer te frezen ???
                    Pfff leg gewoon je iPhone naast de Mac als numeriek toetsenbord met de applicatie http://www.edovia.com/numpad/ opgelost.

                    Comment


                    • #70
                      Re: Macbook of toch maar weer Windows

                      Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
                      Eens je van een Mac geproefd hebt is er geen weg meer terug.
                      Uhm... neen, inderdaad. Wanneer ik eventjes weg ben van m'n iMac, dan voel ik me zo slecht dat ik met enorm veel tegenzin en een neiging tot kokhalzen m'n Inspiron openklap. Met weerzin zie ik het Windows-logo verschijnen waarna ik in vliegende vaart doe wat ik moet doen, om dan als de gesmeerde bliksem het systeem af te sluiten en de computer met een berekende maar ongetwijfeld doeltreffende beweging dicht te klappen. Zo, het duiveltje zit terug in z'n doosje...

                      Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
                      Kwa software zijn de belangrijkste voor zowel win als mac verkrijgbaar.
                      office of photoshop , 't werkt bijde perfect op mac (en meestal sneller)
                      Inderdaad, op bEIde systemen kan je de grote pakketten krijgen. Of ze sneller werken op Mac ? Zou me verwonderen. Kan natuurlijk. Ik zit niet met een chronometer naast m'n computer om te zien of ik nu een extra seconde gewonnen heb...


                      Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
                      updates ? zo nu en dan eens eentje . Bij een pc of laptop (win) moet je soms het eerste
                      half uur geduld hebben eer de updates verwerkt zijn .
                      Complete and utter crap ! Bij Win7 gebeurt dit op de achtergrond en krijg je een berichtje wanneer ze klaar zijn om te installeren. Je kan dit gerust uitstellen tot je klaar bent met je werk. En dat er bij OS X zó weinig zijn, is ook niet echt waar.


                      Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
                      Ik draai zelfs als 't moet windows en mac tegelijkertijd en copy en paste van win naar mac
                      en omgekeerd . Dit heeft nog geen win-machine ooit deftig nagedaan
                      Is ook niet nodig. Mensen draaien Windows op hun Mac voor softwarecompatibiliteit. Als je al Windows draait, heb je dit niet nodig. En je kan in Win7 ook perfect een virtuele omgeving draaien (met linux bv. of een andere versie van Windows) waar je kan copy en pasten van de ene omgeving naar de andere...

                      Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
                      Apple , is duur , maar het geld meer dan waard..
                      Hierover worden we het nooit eens. Voor de ene is bv. 1800 euro voor een 15" laptop een koopje, voor de andere is het pokkeduur. Of je het er voor over hebt, moet je voor jezelf uitmaken...
                      Last edited by Kaneda; 20 juni 2010, 22:06.
                      Panasonic Lumix FZ2000

                      Comment


                      • #71
                        Re: Macbook of toch maar weer Windows

                        Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                        Pfff leg gewoon je iPhone naast de Mac als numeriek toetsenbord met de applicatie http://www.edovia.com/numpad/ opgelost.
                        Juist, ja. Nog eens een fortuin uitgeven aan een iPhone ook. Ik heb een numeriek klavier van 20€.
                        Nou ja, 't zal wel aan mij liggen. Ik ben tenslotte een ouwe knar van 40 jaar. Al die gadgets zoals een iPhone, iPad en iPod Touch gaan compleet aan me voorbij. Nooit nodig gehad, nog steeds niet nodig...
                        Maar ieder z'n pleziertje...
                        Panasonic Lumix FZ2000

                        Comment


                        • #72
                          Re: Macbook of toch maar weer Windows

                          Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                          Ik ben tenslotte een ouwe knar van 40 jaar. Al die gadgets zoals een iPhone, iPad en iPod Touch gaan compleet aan me voorbij.
                          Ik ben een pak ouder, misschien kan je wel nog iets leren als je woede over is.

                          Comment


                          • #73
                            Re: Macbook of toch maar weer Windows

                            Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                            Ik ben een pak ouder, misschien kan je wel nog iets leren als je woede over is.
                            Geen woede mee gemoeid. En wat zou ik nu in godsnaam kunnen leren ? 't Is niet dat ik die technologie van de iPhone of iPad niet kan appreciëren, ze zouden me absoluut geen meerwaarde bieden mocht ik er wel één hebben.
                            Ik hoef niet altijd en overal te kunnen mailen, internetten, muziek te luisteren, filmpjes te kijken...
                            Ik heb een GSM van 40 euro en een abonnement van 20 euro per maand. Voor mij genoeg.

                            Misschien denk je dat ik een verbitterd iemand ben die, omdat hij al die gadgets te duur vind en er geen geld voor heeft om ze niet in z'n budget kan incalculeren, gewoon maar alles zit af te breken en te zagen dat het allemaal teveel kost, just for the hell of it ?
                            Echt niet. Mocht de prijs van een iPhone morgen halveren of nog lager gaan, dan nóg koop ik er geen. Omdat ik er morgen nog steeds geen nodig zal hebben.

                            Maar misschien heb je gelijk : m'n schoonvader is er 61 en hij is nu ook zot van al die nieuwe gadgets, hoewel hij ze nog minder nodig heeft dan ik. Dus misschien komt het ook nog goed voor mij, er is nog hoop !
                            Panasonic Lumix FZ2000

                            Comment


                            • #74
                              Re: Macbook of toch maar weer Windows

                              Kaneda, één van de weinige nuchtere Mac-gebruikers.. ze bestaan wel blijkbaar.
                              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                              Comment


                              • #75
                                Re: Macbook of toch maar weer Windows

                                Whatever...
                                Panasonic Lumix FZ2000

                                Comment

                                Working...
                                X