Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macbook of toch maar weer Windows

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Macbook of toch maar weer Windows

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
    Omdat gij een supermachien hebt die ge vergelijkt me ne PC van 10 jaar oud. En for the record, uw Mac start niet op in 1 seconde uit sluimerstand. Mac OS X voert daar dezelfde truuk uit die ze met iPhone doen: ge krijgt razendsnel een screenshot getoond van toen uw computer in slaap viel, maar 't duurt toch nog enkele seconden meer voordat hij effectief reageert.
    Ik heb geen supermachien, ik vergelijk mijn iMac (basismodelleke van 1100€, gekocht in Januari) met een Dell Studio Laptop (prijs 700€, Windows 7 gekocht in November vorig jaar).

Laat die 1 seconde er nog 3 zijn. Ik klik op Safari, en krijg binnen de 2 seconden toegang tot een website. Als ik klik op de muis, start het scherm direct en de muis reageert ook.

Comment

Misschien nog een laatste conclusie.

90% van de mensen die overstapten van Windows naar Mac zeggen: Doen, je zal er geen spijt van hebben. Ik had het eerder moeten doen.

90% van de mensen die zeggen doe het niet, HW is ouderwets, het is niet beter.... hebben geen Mac.

De beste stuurlui staan steeds aan wal.
      Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Ik gebruik nu ook bijna 3 jr dagelijks een Macbook pro en denk dus wel enige ervaring te kunnen delen ;

Wat het werken betreft kan ik zeggen dat eea na een (korte) aanpassingsperiode zeer vlot gaat. Enig minpunt in mijn geval is dat er van autocad geen mac versie bestaat doch dit is te omzeilen en uiteraard zeer persoonlijk.

Wat echter het toestel en toebehoren betreft ben ik minder tevreden. Het scherm begon te haperen na goed en jaar gebruik en viel daarna geheel uit. Blijkbaar een defecte lcd data kabel. Toch bedroevend voor een toestel dat ontworpen zou zijn voor dagelijks gebruik...
        Ten tweede de ac adaptor : waar deze in eerste instantie goed doordacht lijkt ( opwindvleugels , magnetische aansluiting) heb ik helaas moeten vaststellen dat deze niet bestand is tegen de dagelijkse beslommeringen : hij glipt eens uit je handen en valt op de stekker ? Gevolg : stekker gebroken en deze is niet apart verkrijgbaar . Kost je 84 euro voor en geheel nieuwe adaptor.
        Het kabeltje zelf is ook al van en dermate bedroevende kwaliteit dat deze niet bestand is tegen het dagelijkse opwinden rond de "vleugeltjes"; je krijgt vroeg of laat kortsluiting nabij de aansluiting met de adaptor . Nieuwe adaptor : 84 euro

We weten allemaal dat professioneel materiaal makkelijk een veelvoud kost doch de "pro" designatie lijkt mij in dit geval dan ook zuivere marketing ....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
          Misschien nog een laatste conclusie.

90% van de mensen die overstapten van Windows naar Mac zeggen: Doen, je zal er geen spijt van hebben. Ik had het eerder moeten doen.

90% van de mensen die zeggen doe het niet, HW is ouderwets, het is niet beter.... hebben geen Mac.

De beste stuurlui staan steeds aan wal.
          I agree!

Comment

Ik kan niet ontkennen dat iedereen in m'n omgeving (vrienden, familie...) Apple's producten wel tof vinden. Maar op de vraag "Waarom koop je dan eens geen Mac ?" krijg ik gegarandeerd steeds hetzelfde antwoord : "Zijde gij zot, zo duur ?! "
            Zegt genoeg, denk ik...

Apple levert superproducten, maar ze zijn te duur. Punt. Zolang die prijzen niet zakken, zal Apple nooit hun marktaandeel serieus vergroten. Maar misschien is dat geen slechte zaak.
            Ze maken sowieso winst genoeg en hebben een aardig spaarpotje. Dat komt echter vooral door de verkoop van iPods en iPhones. Om één of andere reden zijn de mensen meer bereid om dure gadgets te kopen dan dure computers. Bij de smartphones en MP3-spelers is het hetzelfde als met computers : voor (veel) minder geld kan je een (bijna) even goede MP3-speler of smartphone kopen van een ander merk dan Apple. Maar hier slaagt Apple er dan wel in hun producten op grote schaal aan de man te brengen. De omgekeerde wereld...
            Last edited by Kaneda; 23 juni 2010, 11:36.
            Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht

Er zijn geen zekerheden meer in het leven..
              Tjah, ge kunt misschien beginnen met de SDK documentatie te lezen.

Of dit hier.
              pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                Ik heb geen supermachien, ik vergelijk mijn iMac (basismodelleke van 1100€, gekocht in Januari) met een Dell Studio Laptop (prijs 700€, Windows 7 gekocht in November vorig jaar).

Laat die 1 seconde er nog 3 zijn. Ik klik op Safari, en krijg binnen de 2 seconden toegang tot een website. Als ik klik op de muis, start het scherm direct en de muis reageert ook.
                Je vergelijkt een desktop machine met een laptop. Volgens mij bedoel je met die 1 sec niet uit slaapstand maar uit screensaver, en met 15s niet uit cold boot maar uit hibernation.

Uit slaapstand komen wil zeggen: de netwerkkaart moet opnieuw geinitializeerd worden, er moet nagegaan worden of het IP adres nog geldig is, en dat doe je niet op 1sec.

Daarom dat men die truuk met de screenshot toepast (en die truuk past men ook toe op de iPhone voor het openen van een applicatie om de indruk te wekken dat er multi-tasking is, zelfs in iOS 4).

Je krijgt inderdaad beeld na een fractie van een seconde, maar dat doet mijn Dell ook hoor. En zowel mijn MacBook als m'n Dell maken zo'n geluidje met de DVD driver wanneer ze wakker worden.
                pixelpusher

Comment

Uit slaapstand komen wil zeggen: de netwerkkaart moet opnieuw geinitializeerd worden, er moet nagegaan worden of het IP adres nog geldig is, en dat doe je niet op 1sec.
                  Ook de harde schijf moet weer op toeren komen...
                  Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                    Ook de harde schijf moet weer op toeren komen...
                    Ja, maar enkel als er data van de fysieke schijf nodig is. Je hebt je geheugencache, en je hebt de cache op de harde schijf. Zeker om te gaan surfen heb je die niet direct nodig als alle code al ingeladen is. De harde schijf uitschakelen spaart veel stroom, dus besturingssystemen besteden er tegenwoordig veel aandacht aan om die zo veel als mogelijk in slaapstand te kunnen laten.
                    pixelpusher

Comment

Ja, maar enkel als er data van de fysieke schijf nodig is. Je hebt je geheugencache, en je hebt de cache op de harde schijf. Zeker om te gaan surfen heb je die niet direct nodig als alle code al ingeladen is. De harde schijf uitschakelen spaart veel stroom, dus besturingssystemen besteden er tegenwoordig veel aandacht aan om die zo veel als mogelijk in slaapstand te kunnen laten.
                      Kan mij moeilijk inbeelden dat een harde schijf in slaapstand (dus niet spinnend) zou blijven als je al bezig bent op je PC. OS, software, drivers, internetgebruik alles wordt constant geschreven/geladen op/van de HD..

En een harde schijf verbruikt - in laptops - verbruikt ongeveer 0,5 tot 3W. Niet echt een gigantisch besparingspotentieel..

Gewone HD zullen wel iets meer gebruiken, maar daar heeft energiebesparen natuurlijk veel minder nut - zeker in vgl met power hungry CPU's en GPU's..

Comment

Je vergelijkt een desktop machine met een laptop. Volgens mij bedoel je met die 1 sec niet uit slaapstand maar uit screensaver, en met 15s niet uit cold boot maar uit hibernation.

Daarom dat men die truuk met de screenshot toepast (en die truuk past men ook toe op de iPhone voor het openen van een applicatie om de indruk te wekken dat er multi-tasking is, zelfs in iOS 4).

Je krijgt inderdaad beeld na een fractie van een seconde, maar dat doet mijn Dell ook hoor. En zowel mijn MacBook als m'n Dell maken zo'n geluidje met de DVD driver wanneer ze wakker worden.
                        1 seconde uit de sluimerstand! (scherm is dan zwart, en je krijgt de computer uit sluimer door een druk op de muis, toetsenbord, of de uit-knop.)

Wanneer ik bedoel: uit dan is het nadat ik de computer via de Apple knop helemaal uit heb gezet.

Ik weet het, die tijden zijn zo kort, dat het ongelooflijk lijkt.
                        Ter info, mijn netwerk is alleen draadloos, maar de Apple maakt hiermee verbinding in een paar seconden.

Comment

post verwijderd
                          Last edited by tommmm; 10 januari 2011, 19:56.

Comment

Ik wil gewoon die onzin uit de wereld helpen.

En jij?
                            En jij ben steeds de eerste die he ziet he Dave

Maar je hebt natuurlijk gelijk.
                            Ik ben het soms wel niet eens hoe je jouw argumentatie aanbrengt.
                            Een doortastende aanpak kan soms een averechts effect hebben
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
                              Verschillende stuurlui hier, beginnen moeilijker en moeilijker termen te gebruiken ...

Probeer je nu te zeggen dat ik aan wal sta?
                              pixelpusher

Comment

Tjah, ge kunt misschien beginnen met de SDK documentatie te lezen.

Of dit hier.
                                Mijn opmerking was cynisch bedoeld Dave

Al zou ik beter moeten weten in een Mac vs the rest topic.
                                ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Working...
                                X