Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macbook of toch maar weer Windows

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Macbook of toch maar weer Windows

    Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
    Mijn opmerking was cynisch bedoeld Dave

    Al zou ik beter moeten weten in een Mac vs the rest topic.
    Wat in de eerste plaats een topic was om wat raad te vragen

    Comment


    • Re: Macbook of toch maar weer Windows

      Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
      Wat in de eerste plaats een topic was om wat raad te vragen
      I know, maar ik zag het ook al van kilometersver aankomen dat dit gewoon weer een discussie pro/contra zou worden.
      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

      Comment


      • Re: Macbook of toch maar weer Windows

        Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
        I know, maar ik zag het ook al van kilometersver aankomen dat dit gewoon weer een discussie pro/contra zou worden.
        had ik ook wel verwacht, maarja, er zaten alles samen toch wel een stuk of 10 à 15 echte antwoorden of raadgevingen tussen (die mogen er ook nog steeds bijkomen)

        Comment


        • Re: Macbook of toch maar weer Windows

          Hmm.. ik heb in deze nog altijd geen positie pro/contra genomen.
          pixelpusher

          Comment


          • Re: Macbook of toch maar weer Windows

            Er is mij tegen morgenavond een mailtje beloofd met de specs van de pc en de macbook die volgend schooljaar worden aangeboden, vanaf dan kan er weer volop gediscussieerd worden, ben eens benieuwd wat er uit de (digitale) bus gaat komen

            Comment


            • Re: Macbook of toch maar weer Windows

              Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
              Misschien nog een laatste conclusie.

              90% van de mensen die overstapten van Windows naar Mac zeggen: Doen, je zal er geen spijt van hebben. Ik had het eerder moeten doen.

              90% van de mensen die zeggen doe het niet, HW is ouderwets, het is niet beter.... hebben geen Mac.

              De beste stuurlui staan steeds aan wal.
              Ik draai Windows, OS X en een paar linux distributies.

              Windows blijft voorlopig het makkelijkste om iets aan de praat te krijgen. Linux doet het ook goed met de apt-get functie (of software manager in ubuntu). Op de laatste plaats komt mijn mac, alhoewel ik er wel vrij veel mee surf. De gevoeligheid van de trackpad is gewoon perfect, maar dat is dan ook wel het enige dat ik mis op de andere toestellen.

              Comment


              • Re: Macbook of toch maar weer Windows

                Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                Ik draai Windows, OS X en een paar linux distributies.

                Windows blijft voorlopig het makkelijkste om iets aan de praat te krijgen. Linux doet het ook goed met de apt-get functie (of software manager in ubuntu). Op de laatste plaats komt mijn mac, alhoewel ik er wel vrij veel mee surf. De gevoeligheid van de trackpad is gewoon perfect, maar dat is dan ook wel het enige dat ik mis op de andere toestellen.
                Ja maar nu zeg het zelf, je hebt verschillende Linux distributies draaien.
                Je bent dus een freak die graag met drivers, instellingen en computer dingen bezig is.
                Je hoort tot die 10%. Voor een doorsnee mens is dat dus niet geldig.
                Tot sluitertijd, Dirk

                Comment


                • Re: Macbook of toch maar weer Windows

                  Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                  Ja maar nu zeg het zelf, je hebt verschillende Linux distributies draaien.
                  Je bent dus een freak die graag met drivers, instellingen en computer dingen bezig is.
                  Je hoort tot die 10%. Voor een doorsnee mens is dat dus niet geldig.
                  Ook met windows hoef je geen freak te zijn en tot die 10% horen. Je kan een windows PC perfect goed draaiend houden zonder je zwaar met drivers en instellingen bezig te houden. Laat die updates automatisch binnenkomen, en het meeste gebeurt volautomatisch.
                  Ik lees hier geregeld toch rare dingen : tijd verliezen als updates geïnstalleerd worden ??? Standaard worden updates geïnstalleerd bij het afsluiten van je PC. Speelt dat een rol of dat 10 sec. duurt, of 5 minuten als 10 updates erdoor gedraaid worden ?
                  Iemand die z'n PC afsluit heeft hem normaal niet meer nodig hé...

                  Ik heb toch niet de indruk dat ik veel onderhoud moet besteden aan mijn windows PC's, last van instabiliteit heb ik ook niet, en helaas kan ik op OS X niet de software draaien die ik gebruik. Voor mij is de keuze dus heel simpel... Als iemand anders wel liever OS X gebruikt is dat uiteraard z'n goed recht...
                  Groeten,

                  Polleke

                  Comment


                  • Re: Macbook of toch maar weer Windows

                    Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                    Ook met windows hoef je geen freak te zijn en tot die 10% horen. Je kan een windows PC perfect goed draaiend houden zonder je zwaar met drivers en instellingen bezig te houden. Laat die updates automatisch binnenkomen, en het meeste gebeurt volautomatisch.
                    Ik lees hier geregeld toch rare dingen : tijd verliezen als updates geïnstalleerd worden ??? Standaard worden updates geïnstalleerd bij het afsluiten van je PC. Speelt dat een rol of dat 10 sec. duurt, of 5 minuten als 10 updates erdoor gedraaid worden ?
                    Iemand die z'n PC afsluit heeft hem normaal niet meer nodig hé...

                    Ik heb toch niet de indruk dat ik veel onderhoud moet besteden aan mijn windows PC's, last van instabiliteit heb ik ook niet, en helaas kan ik op OS X niet de software draaien die ik gebruik. Voor mij is de keuze dus heel simpel... Als iemand anders wel liever OS X gebruikt is dat uiteraard z'n goed recht...
                    Voilà.
                    Juist, simpel, nuchter, klaar!

                    Ik gebruik enkel Ccleaner in Win.7 (elke dag)
                    en de Intel SSD Toolbox een keer per week.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • Re: Macbook of toch maar weer Windows

                      Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                      Ja maar nu zeg het zelf, je hebt verschillende Linux distributies draaien.
                      Je bent dus een freak die graag met drivers, instellingen en computer dingen bezig is.
                      Je hoort tot die 10%. Voor een doorsnee mens is dat dus niet geldig.
                      Misschien wel ja, en daarmee kan ik dus ook wat vergelijken. Trouwens, die 10% techneuten is zelfs groter dat de hele groep OS X gebruikers. Die andere 70-80% van gebruikers zijn dat dus niet ...
                      http://en.wikipedia.org/wiki/File:Op...sage_share.svg

                      Comment


                      • Re: Macbook of toch maar weer Windows

                        Ieder moet lekker gebruiken wat hij/zij prettig vindt werken. Voor mij is dat bijvoorbeeld OS X voor een ander kan dat net zo goed Windows of Linux zijn. Er is voor alle besturingssystemen wel een voor en tegen te noemen.

                        Zelf heb ik ooit (lang gelden) me zelf mogen vermoeien met MCSE NT 4/2000 en Redhat en AS400 en Cisco certificering. En wat cursussen voor OS 8 en 9 systeem-netwerk beheer, maakt mij dit nu beter om te beoordelen wat het beste is? Hmm NOT!! Ik werk nog steeds met het systeem wat ik prettig vindt werken. Dit wat iedereen moet doen. Lekker gebruiken wat jij prettig

                        Verschillen Mac en PC
                        Het grootste verschil tussen de Mac en de PC is de software. Op een PC van Dell, Asus, Acer of een ander merk, draaien de programma's onder Windows of Linux, dit is het besturingssysteem en zorgt ervoor dat programma's de computer kunnen aansturen. Bij Apple gebruik je naast de hardware van Apple, ook de software van Apple, namelijk het besturingssysteem Mac OS X.
                        Het andere grote verschil is de hardware. Mac OS X werkt in principe alleen op hardware van Apple, er zijn wel manieren om het werkende te krijgen op andere hardware, maar dat is voor gevorderden. (Apple zegt zelf in de gebruikerslicensie dat Mac OS X alleen mag worden geïnstalleerd op hardware met het Apple-logo (). Windows en Linux werken op vrijwel alle hardware, zelfs op de hardware van Apple. Ook is de hardware van Apple op elkaar afgestemd qua specificaties. (bijv. processor, RAM-geheugen, harde schijf en videokaart) Daardoor loopt het vaak net allemaal een stukje soepeler.
                        In de meeste desktop-PC's kan je hardware vervangen/bijplaatsen, in de meeste Macs gaat dat niet zo makkelijk. (Met uitzondering van de Mac Pro) Voor hardware-tweakers is de Mac dus al geen goede optie.

                        Hardware vergelijken
                        Bij PC's kan je de verschillen in de hardware onderling goed vergelijken door de verschillen in snelheid van de processor of de grafische kaart te vergelijken. Als je een PC naast een Mac zet, dan wordt de vergelijking al een stuk moeilijker. Omdat een Mac met hele andere onderliggende software (de kernel) werkt, kan deze met een processor van 2,0 GHz sneller werken, dan een PC met dezelfde processor, andersom komt ook voor, het hangt er maar net vanaf welk programma je draait, en of dit programma volledig geoptimaliseerd is voor het betreffende systeem. (foutjes en onvolkomenheden onder de motorkap opgelost)
                        Over het algemeen zijn de verschillen in snelheid tussen een PC en een Mac voor simpele zaken als mailen, internetten en video kijken te verwaarlozen. Pas als je ingewikkeldere zaken gaat doen, zoals video bewerken of zware spellen gaat spelen, worden de verschillen echt merkbaar.

                        Software vergelijken
                        Software van de PC draait niet zomaar op een Mac en dus zal je alternatieven moeten vinden. Gelukkig is er steeds meer PC-software (zoals spelletjes) ook geschikt voor de Mac. Naast de software in de winkel, is er op internet een erg actieve community actief die opensource software maakt voor de Mac en zijn er uiteraard ook de mogelijkheden van nieuwsgroepen en torrents. De programma's hiervoor op de Mac werken minstens net zo goed als op de PC. Daarnaast kan je Windows ook installeren op een Mac, naast Mac OS X en gewoon opstarten in Windows. (Apple noemt deze technologie Bootcamp) Ook kan je Windows via een ander programma draaien (Parallels Desktop 5 of VMware Fusion 3) terwijl je gewoon in Mac OS X werkt. Zo hoef je dus niet een van je Windows-programma's te missen na je overstap.

                        Prijs
                        Een veel gehoord argument is de prijs van een Mac ten opzichte van een PC. Hoewel daar in de afgelopen jaren veel in is verbeterd, lijken Macs nog altijd duurder dan PC's. Er zijn argumenten voor en argumenten tegen om dit te verdedigen.
                        Om te beginnen is de hardware van een PC vaak goedkoper dan die van een Mac. Dit heeft er mee te maken dat je bij een PC de onderdelen vaak zelf kan uitzoeken en ook kan kiezen voor goedkopere onderdelen. Bij een Mac heb je alleen de keuze tussen de modellen en kan je soms een paar opties wijzigen. Je kan dit als nadeel zien, maar je kan ook bedenken dat de hardware van Apple prima op elkaar is afgesteld en dat de combinatie zeker werkt. Dus doordat hardware van Apple iets duurzamer is, gaat het vaak langer mee dan hardware van een PC. En dus doe je met Apple hardware langer dan met PC-hardware, hoef je minder vaak een nieuwe computer te kopen, en ben je dus relatief gezien even duur of zelfs goedkoper uit dan met een PC. Apple hardware is daardoor ook langer waardevast.
                        Bron: http://www.onemorething.nl/community...q#post-1931610

                        Comment


                        • Re: Macbook of toch maar weer Windows

                          Een artikel vanaf een Apple-related site is nu ook niet bepaald objectief te noemen he.
                          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                          Comment


                          • Re: Macbook of toch maar weer Windows

                            Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                            Een artikel vanaf een Apple-related site is nu ook niet bepaald objectief te noemen he.
                            In het artikel wordt apple niet de hemel in geprezen, maar wat is volgens jou niet objectief? want een oneliner zoals je deze nu plaatst is ook niet zoveel zegent of wel. Als je een dergelijke oneliner plaatst mag je deze wat mij betreft ook wel beargumenteren

                            Tevens zullen op dit onderwerp altijd mening blijven verschillen, aangezien ieder zijn eigen wensen/eisen pakket heeft waar een computer aan dient te voldoen. En wat hij/zij over heeft voor een computer. Je kunt dan ook niet voor een ander zeggen neem windows of OS X dat is beter.

                            Dit soort topics vindt je op diverse fora terug en eind conclusie is vaak gebruik lekker waar jij je het prettigst bij voelt

                            Comment


                            • Re: Macbook of toch maar weer Windows

                              Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                              Misschien wel ja, en daarmee kan ik dus ook wat vergelijken. Trouwens, die 10% techneuten is zelfs groter dat de hele groep OS X gebruikers. Die andere 70-80% van gebruikers zijn dat dus niet ...
                              http://en.wikipedia.org/wiki/File:Op...sage_share.svg
                              Mijn 10% ging niet over marktaandeel hé.
                              Niet goed gelezen dus.

                              En ik zie echt niet in hou jou grafiek bewijst dat er meer techneuten zijn dan OS X gebruikers?
                              Tot sluitertijd, Dirk

                              Comment


                              • Re: Macbook of toch maar weer Windows

                                Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                                Ook met windows hoef je geen freak te zijn en tot die 10% horen. Je kan een windows PC perfect goed draaiend houden zonder je zwaar met drivers en instellingen bezig te houden. Laat die updates automatisch binnenkomen, en het meeste gebeurt volautomatisch.
                                Ik lees hier geregeld toch rare dingen : tijd verliezen als updates geïnstalleerd worden ??? Standaard worden updates geïnstalleerd bij het afsluiten van je PC. Speelt dat een rol of dat 10 sec. duurt, of 5 minuten als 10 updates erdoor gedraaid worden ?
                                Iemand die z'n PC afsluit heeft hem normaal niet meer nodig hé...

                                Ik heb toch niet de indruk dat ik veel onderhoud moet besteden aan mijn windows PC's, last van instabiliteit heb ik ook niet, en helaas kan ik op OS X niet de software draaien die ik gebruik. Voor mij is de keuze dus heel simpel... Als iemand anders wel liever OS X gebruikt is dat uiteraard z'n goed recht...
                                Nu schrijf je zelf rare dingen.
                                Jij behoort niet tot die 10% maar volgens mij in een van de 90% stukken.

                                Dat van stabiliteit, drivers, onderhoud zo goed op windows is wel een leugen hé. Ik ben destijds van DOS naar Windows 3.10 overgestapt en heb de hele rimram tot Vista/XP meegemaakt. Ik heb wel verschillende PC's met Windows 7 op punt gezet voor vrienden, maar niet echt onder gewerkt. Maar dat je onder Windows daar geen problemen mee hebt dat is dus met 100% zekerheid niet waar.

                                En dan kom je weer met een cliché. Dat er geen SW onder OS X draait. Jammer maar een hele domme opmerking.
                                Tot sluitertijd, Dirk

                                Comment

                                Working...
                                X