Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Best operating system?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Best operating system?

    Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
    Kan alleen zeggen doe je eigen huiswerk dan ook even goed

    Darwin is an open source POSIX-compliant computer operating system released by Apple Inc. in 2000. It is composed of code developed by Apple, as well as code derived from NeXTSTEP, BSD, and other free software projects.
    En dat is niet af te leiden uit die grafiek? Ik zei toch dat ze de BSD kernel gebruiken en de andere dingen die jij zegt staat ook mooi in het grafiekje. Punt is wel dat de kernel het voornaamste is, met als prettig neveneffect dat je er ook de linux software op kan compilen.

    Comment


    • #62
      Re: Best operating system?

      Oorspronkelijk geplaatst door Loccufier Bekijk bericht
      OSX draait heel leuk op de hardware die je erbij krijgt
      Hardware die iets te duur is naar m'n mening...
      Panasonic Lumix FZ2000

      Comment


      • #63
        Re: Best operating system?

        Als ik Outlook kan vervangen door een Linux toepassing (Spicebird ?) en ik dan mijn simpele Nokia GSM kan synchroniseren (afspraken en contacten) met die toepassing, dan wil ik Ubuntu nog wel eens een kans geven. Anders blijft het helaas Win7.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #64
          Re: Best operating system?

          Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
          En dat is niet af te leiden uit die grafiek? Ik zei toch dat ze de BSD kernel gebruiken en de andere dingen die jij zegt staat ook mooi in het grafiekje. Punt is wel dat de kernel het voornaamste is, met als prettig neveneffect dat je er ook de linux software op kan compilen.
          Alleen als die linux software gemaakt is om ook op andere platformen gecompileerd te worden, wat meer dan waarschijnlijk is, omdat er ook verschillen zijn tussen de verschillende linux distributies en er tools bestaan, zoals autoconf, die het bouwen van cross-platform software makkelijker maakt.

          BSD en linux zijn allebei UNIX gebaseerde kernels. Dat wil niet zeggen dat ze compatibel zijn.
          pixelpusher

          Comment


          • #65
            Re: Best operating system?

            Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
            Alleen als die linux software gemaakt is om ook op andere platformen gecompileerd te worden, wat meer dan waarschijnlijk is, omdat er ook verschillen zijn tussen de verschillende linux distributies en er tools bestaan, zoals autoconf, die het bouwen van cross-platform software makkelijker maakt.

            BSD en linux zijn allebei UNIX gebaseerde kernels. Dat wil niet zeggen dat ze compatibel zijn.
            Klopt, maar vermits het opensource is kan je dat stukje code natuurlijk ook wel zelf schrijven indien nodig

            Comment


            • #66
              Re: Best operating system?

              Oorspronkelijk geplaatst door Hal-61 Bekijk bericht
              Voor de Ubuntu liefhebbers, er is een nieuwe GUI in onwikkeling, de Gnome Shell oftewel Gnome desktop 3.0 er staat een artikel in de C'T magazine van juni, ziet er wel veel belovend uit, maar niet belovend genoeg om mij van KDE4 weg te krijgen
              B.T.W. voor de iTunes fans, met Playonlinux heb je iTunes zo aan de praat onder Linux (als't echt moet).
              Uit verveling heb ik eens ubuntu (10.04) geïnstalleerd (gistern) . Geen toonbeeld van user friendlyness.
              bv.

              Ik boot het systeem: keyboard is USA.
              Ok. Ik verander via preferences -> keyboard -> Add belgium.
              Nu is het ok
              Ik boot het systeem: keyboard is USA.
              Ok. Ik verander via preferences -> keyboard -> belgium.
              Ok. Nu is het ok.
              Delete USA.
              ok
              > apply system wide. ok. doet iets.
              Ik boot het systeem: keyboard is (raad eens)
              enz.
              Kan ik dat regelen ? NB. Ik ben een user, geen linux - hacker.

              Nerdi
              Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

              Comment


              • #67
                Re: Best operating system?

                Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                Uit verveling heb ik eens ubuntu (10.04) geïnstalleerd (gistern) . Geen toonbeeld van user friendlyness.
                bv.

                Ik boot het systeem: keyboard is USA.
                Ok. Ik verander via preferences -> keyboard -> Add belgium.
                Nu is het ok
                Ik boot het systeem: keyboard is USA.
                Ok. Ik verander via preferences -> keyboard -> belgium.
                Ok. Nu is het ok.
                Delete USA.
                ok
                > apply system wide. ok. doet iets.
                Ik boot het systeem: keyboard is (raad eens)
                enz.
                Kan ik dat regelen ? NB. Ik ben een user, geen linux - hacker.

                Nerdi
                Je bent iets vergeten bij de installatie...
                Kan je vooraf allemaal instellen.
                Ik heb met die Ubuntu totaal geen technische problemen en zelfs op 64 bit.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #68
                  Re: Best operating system?

                  Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  Je bent iets vergeten bij de installatie...
                  Kan je vooraf allemaal instellen.
                  Ik heb met die Ubuntu totaal geen technische problemen en zelfs op 64 bit.
                  Weet ik. Maar ik kan het NU niet regelen. Internet marcheert ook al niet heb ik zopas ontdekt.
                  Al ik dan toch op het internet geraak (niet via UBUNTU dus) dan zijn 100.000 oplossingen waavan gééneen werkt
                  Gene vette.
                  Nerdi
                  Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                  Comment


                  • #69
                    Re: Best operating system?

                    Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                    Klopt, maar vermits het opensource is kan je dat stukje code natuurlijk ook wel zelf schrijven indien nodig
                    Als het opensource software is wel ja.

                    Dave
                    pixelpusher

                    Comment


                    • #70
                      Re: Best operating system?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                      Weet ik. Maar ik kan het NU niet regelen. Internet marcheert ook al niet heb ik zopas ontdekt.
                      Al ik dan toch op het internet geraak (niet via UBUNTU dus) dan zijn 100.000 oplossingen waavan gééneen werkt
                      Gene vette.
                      Nerdi
                      Haha, ja ja.
                      Zo zijn er een "pak" oplossingen die allemaal niet werken...
                      Ben er een jaar intensief mee bezig geweest vanaf versie 7 dacht ik.

                      Alleen al het downloaden van programma's die IK WIL he...tstststs en dan die installeren...
                      Vanaf het moment dat elk Windows-programma soepel installeert en draait... dan schakel ik over.
                      Last edited by theokus; 20 mei 2010, 15:18.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #71
                        Re: Best operating system?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                        Weet ik. Maar ik kan het NU niet regelen. Internet marcheert ook al niet heb ik zopas ontdekt.
                        Al ik dan toch op het internet geraak (niet via UBUNTU dus) dan zijn 100.000 oplossingen waavan gééneen werkt
                        Gene vette.
                        Nerdi
                        Probeer eens met sudo dpkg-reconfigure console-setup

                        Sommige dingen zijn inderdaad wel ingewikkeld. Een toetsenbord correct instellen onder windows is ook 1 van de moeilijkere dingen. Dat is trouwens 1 van de redenen waarom ik overal qwerty us toetsenborden heb
                        Indertijd kon in Dos een paar kb uitsparen door geen andere keyboardmap te laden. Standaard was het dus US. In Windows is het ook altijd klooien met de taal. Ik vind het dom dat de taal waarin je dingen gepresenteerd krijgt afhangt van je regional settings. Zelfs al is mijn windows in het engels vindt ie het toch nodig om bijvoorbeeld setup programma's in nederlands aan te bieden.

                        Comment


                        • #72
                          Re: Best operating system?

                          Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                          Probeer eens met sudo dpkg-reconfigure console-setup

                          Sommige dingen zijn inderdaad wel ingewikkeld. Een toetsenbord correct instellen onder windows is ook 1 van de moeilijkere dingen. Dat is trouwens 1 van de redenen waarom ik overal qwerty us toetsenborden heb
                          Indertijd kon in Dos een paar kb uitsparen door geen andere keyboardmap te laden. Standaard was het dus US. In Windows is het ook altijd klooien met de taal. Ik vind het dom dat de taal waarin je dingen gepresenteerd krijgt afhangt van je regional settings. Zelfs al is mijn windows in het engels vindt ie het toch nodig om bijvoorbeeld setup programma's in nederlands aan te bieden.
                          De keyboardsetup is sinds Win XP poepsimpel als je dat al moeilijk vindt..

                          En het tweede deel van je post hangt van je instellingen zelf af volgens mij.
                          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                          Comment


                          • #73
                            Re: Best operating system?

                            Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                            Probeer eens met sudo dpkg-reconfigure console-setup
                            oplossing 100.001 werkt ook niet. Doet vanalles updaten maar na reboot ....

                            t'is zo'n beetje als een iPad kan vanalles maar niks echt goed.
                            Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                            Comment


                            • #74
                              Re: Best operating system?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                              oplossing 100.001 werkt ook niet. Doet vanalles updaten maar na reboot ....

                              t'is zo'n beetje als een iPad kan vanalles maar niks echt goed.
                              Formateer de boel en installeer opnieuw > kost echt niet veel tijd.
                              Van al dat zoeken en proberen werd ik zot....
                              (9,9 op 10 werken die "oplossingen" toch niet)

                              En als je dan tijd en zin hebt installeer dan een keer een netwerkprinter
                              (veel plezier an amusement gewenst)

                              * Oulook 2007 kan je volledig importeren met behulp van "readpst" > zit in Ubuntu.
                              (Dus een outlook.pst, maak daar wel eerst een kopie van he)
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment


                              • #75
                                Re: Best operating system?

                                Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                                Formateer de boel en installeer opnieuw > kost echt niet veel tijd.
                                Van al dat zoeken en proberen werd ik zot....
                                (9,9 op 10 werken die "oplossingen" toch niet)

                                En als je dan tijd en zin hebt installeer dan een keer een netwerkprinter
                                (veel plezier an amusement gewenst)

                                * Oulook 2007 kan je volledig importeren met behulp van "readpst" > zit in Ubuntu.
                                (Dus een outlook.pst, maak daar wel eerst een kopie van he)

                                Nie overdrijven ... Als ik internet aan de praat krijg ben ik al heel gelukkig...
                                Vreemd genoeg kan ik met een PING www.google.com een IP resolven maar alle packets zijn weg.
                                CCC: een tip ? thx. Ik zal je eeuwig dankbaar blijven (1)


                                (1) Volgens de Carreliaanse tijdrekening is
                                een eeuw (eeuwigheid) gedefineerd als:
                                "the duration of 27.577.895.310 periods of the radiation corresponding to the transition between the two hyperfine levels of the ground state of the caesium 133 atom"

                                Nerdi
                                Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                                Comment

                                Working...
                                X