Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Best operating system?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Best operating system?

    Oorspronkelijk geplaatst door Appendix Bekijk bericht
    Domme vraag misschien, maar was Basic geen programmeertaal?
    Inderdaad, zoiets als dit :
    Code:
    100 PRINT "Hello"
    110 GOTO 100
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

    Comment


    • #32
      Re: Best operating system?

      Geef mij maar Assembler dan...
      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

      Comment


      • #33
        Re: Best operating system?

        Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
        Geef mij maar Assembler dan...
        Aha, machinetaal.
        Niet gemakkelijk, zorgt wel voor snelle toepassingen en als je onderweg een foutje
        maakt bij het programmeren dan kan je van voor af aan opnieuw beginnen
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #34
          Re: Best operating system?

          Assembly en machinetaal zijn twee aparte dingen. In Assembly heb je nog macro's en vrij leesbare instructies, en kan je nog vrij gestructureerd werken.
          pixelpusher

          Comment


          • #35
            Re: Best operating system?

            Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
            Assembly en machinetaal zijn twee aparte dingen. In Assembly heb je nog macro's en vrij leesbare instructies, en kan je nog vrij gestructureerd werken.
            C rules ! Assembly bwa
            Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

            Comment


            • #36
              Re: Best operating system?

              Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
              C rules ! Assembly bwa
              Zolang je Objective-C maar niet de hemel in prijst...
              pixelpusher

              Comment


              • #37
                Re: Best operating system?

                Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                Zolang je Objective-C maar niet de hemel in prijst...
                C99



                Dwalen we niet af ?

                Beste O.S. bestaat IMHO niet (net zoals er geen beste auto is), leuke poging alvast: QNX
                "Away put your weapon, I mean you no harm"

                Comment


                • #38
                  Re: Best operating system?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                  C rules ! Assembly bwa
                  Ben wat van het programmeren afgestapt, heb het toch niet zoveel nodig op mijn werk.


                  Momenteel is 't Powershell die heerst
                  ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                  Comment


                  • #39
                    Re: Best operating system?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Yoda Bekijk bericht
                    Beste O.S. bestaat IMHO niet (net zoals er geen beste auto is), leuke poging alvast: QNX
                    Ik wou gewoon de aandacht wat trekken Moet wel zeggen dat er weinig windows/mac adepten reageren wegens onbekend zeker. Een aantal jaren geleden heeft een kameraad van mij een nieuwe pc gekocht. Ik heb hem toen aangeraden geen windows xp te kopen en te wachten op vista die een paar maanden later ging uitkomen. Hij mailt, surft en print wat documentjes. We hebben dus een pc samengesteld met materiaal waarvoor linux drivers waren. Hij heeft nooit geen windows meer gekocht en het is geen computer expert, alhoewel hij ondertussen wel wat bijgeleerd heeft

                    Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                    Ben wat van het programmeren afgestapt, heb het toch niet zoveel nodig op mijn werk.


                    Momenteel is 't Powershell die heerst
                    Ik ben terug een beetje aan het php'en geslagen, maar powershell staat ook op mijn todo lijstje

                    Comment


                    • #40
                      Re: Best operating system?

                      Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                      Zoals ik al zei, de DRM op iTunes. Ik heb daar redelijk veel nummers op gekocht en het e-mail adres dat daaraan verbonden is bestaat niet meer. En je kan dat dus ook niet meer veranderen. Mijn vrouw heeft ook een account met een ander e-mail adres paswoord. Ik heb er een paar gekocht onder een nieuw adres, maar dat zijn dus wel al 3 accounts. Ik ben dus gestopt met iTunes nummers te kopen, alhoewel ik het concept wel goed vind en de iPod vind ik ook heel goed. Nu kan ik dus de Ubuntu music store gaan gebruiken om mijn iPod te vullen zonder DRM.
                      Ik weet niet wat Ubuntu met iTunes te maken heeft maar goed. Het ene is een OS en het andere is een online winkel. Dus je relaas dat je dankzij Ubuntu vrij bent van iTunes slaagt echt nergens op.

                      Als je wat gezocht had, dan had je ook gevonden dat je in iTunes je Email adres heel eenvoudig kunt wijzigen. Gewoon in de iTunes store aanmelden met je oud Email adres en paswoord. En dan account kiezen. En daar het Email adres aanpassen. Simpel als 1, 2, 3.

                      Dat je al met 3 verschillende Email adressen in iTunes hebt zitten rommelen en nu het niet meer zo goed weet wie/wat/waar en waarom zit. Dat is omdat jij aan het knoeien bent hé. Het heeft echt niets met je OS te maken of je DRM te maken.

                      Kort: Ik snap niet wat je nu wilt zeggen.
                      Tot sluitertijd, Dirk

                      Comment


                      • #41
                        Re: Best operating system?

                        Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                        Ik weet niet wat Ubuntu met iTunes te maken heeft maar goed. Het ene is een OS en het andere is een online winkel. Dus je relaas dat je dankzij Ubuntu vrij bent van iTunes slaagt echt nergens op.
                        Niks inderdaad, het draait er niet op en je hebt het dus ook niet meer nodig.

                        Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                        Als je wat gezocht had, dan had je ook gevonden dat je in iTunes je Email adres heel eenvoudig kunt wijzigen. Gewoon in de iTunes store aanmelden met je oud Email adres en paswoord. En dan account kiezen. En daar het Email adres aanpassen. Simpel als 1, 2, 3.
                        Ik heb het inderdaad veranderd, maar als je oude nummers overzet, dan zit het e-mail adres gecodeerd in die oude account. Anders zou je nummers van iemand anders kunnen overnemen op jouw systeem en dan gewoon maar je nieuw paswoord opzetten zonder te betalen

                        Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                        Dat je al met 3 verschillende Email adressen in iTunes hebt zitten rommelen en nu het niet meer zo goed weet wie/wat/waar en waarom zit. Dat is omdat jij aan het knoeien bent hé. Het heeft echt niets met je OS te maken of je DRM te maken.

                        Kort: Ik snap niet wat je nu wilt zeggen.
                        Thanks, zal vragen aan mijn baas om mij te ontslaan als informaticus.

                        Comment


                        • #42
                          Re: Best operating system?

                          Voor de Ubuntu liefhebbers, er is een nieuwe GUI in onwikkeling, de Gnome Shell oftewel Gnome desktop 3.0 er staat een artikel in de C'T magazine van juni, ziet er wel veel belovend uit, maar niet belovend genoeg om mij van KDE4 weg te krijgen
                          B.T.W. voor de iTunes fans, met Playonlinux heb je iTunes zo aan de praat onder Linux (als't echt moet).
                          Rudy,

                          Hier vind je meer Astrofotografie werk.

                          Comment


                          • #43
                            Re: Best operating system?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Hal-61 Bekijk bericht
                            Voor de Ubuntu liefhebbers, er is een nieuwe GUI in onwikkeling, de Gnome Shell oftewel Gnome desktop 3.0 er staat een artikel in de C'T magazine van juni, ziet er wel veel belovend uit, maar niet belovend genoeg om mij van KDE4 weg te krijgen
                            B.T.W. voor de iTunes fans, met Playonlinux heb je iTunes zo aan de praat onder Linux (als't echt moet).
                            Allemaal mooi maar het is slechts cosmetica
                            Het blijft wel een goede zaak als daarmee de gebruikersvriendelijkheid beter wordt.
                            Last edited by theokus; 11 mei 2010, 20:50.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment


                            • #44
                              Re: Best operating system?

                              Daar heb je een punt Theokus, het is slechts cosmetica, met dit verschil dat er onder de cosmetica een knap model schuilt, dat ook zonder kan . Nu de vernieuwingen op de Linux desktop blijven meestal niet onopgemerkt voor de "developers" van M$ en zal je er met zekerheid enkele ideeën van terugvinden in hun nieuwe OS. Zo heeft iedereen er wat aan
                              Rudy,

                              Hier vind je meer Astrofotografie werk.

                              Comment


                              • #45
                                Re: Best operating system?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Hal-61 Bekijk bericht
                                Daar heb je een punt Theokus, het is slechts cosmetica, met dit verschil dat er onder de cosmetica een knap model schuilt, dat ook zonder kan . Nu de vernieuwingen op de Linux desktop blijven meestal niet onopgemerkt voor de "developers" van M$ en zal je er met zekerheid enkele ideeën van terugvinden in hun nieuwe OS. Zo heeft iedereen er wat aan
                                Zeker, ben ik het mee eens.
                                De nieuwe versie van Ubuntu draait zeer vlot.
                                (op dezelfde hardware als hier Windows 7 draait)

                                Klein verschil is dat onder Ubuntu het niet zo vlot gaat als onder Win.7.
                                Ik bedoel de grafische snelheid.
                                In Ubuntu is ook alles zo afgerond (de hoeken ed.)
                                Misschien is dat omdat ik die x-server van Nvidia niet gebruik.
                                (rare vraag wellicht maar dat komt omdat ik niet weet waarvoor die dient)
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

                                Comment

                                Working...
                                X