Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Peugeot 407 SW HDI 1.6 / 110pk

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Peugeot 407 SW HDI 1.6 / 110pk

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
    Je mag 2 x raden welk type olie leasingmaatschappijen gebruiken (1 tip : het is niet het 2e).
    Bij ons wil de leasing in elk geval niet van Longlife weten.
    Alle auto's gaan netjes om de 15 of 20.000 km binnen.

Wat die kleinere motoren betreft:
    Denk je nu echt dat de fabrikanten het zouden riskeren dat bijna elke auto zijn turbo opblaast omdat er 110 pk uit een 1.6 gehaald wordt.
    Als alles mooi ontwikkeld is (aangepaste lagers en motorsmering), dan is er geen bezwaar om wat meer pk uit een kleine motor te halen. Het is gewoon de evolutie.
    Een jaar of 20 geleden had een Audi 100 een 2.0 Diesel met 5 cyilinders en 70 pk zonder turbo. De eerste turbo's kregen dan dikke 87 pk en iedereen dacht dat die uit elkaar zouden vliegen.
    Vandaag haalt BMW 203 pk uit een 2.0 Diesel (123d).
    De volgende 3 reeks wordt al verwacht met een 3 cylinder 1.5 en 170 pk.

Als je echt denkt dat dit niet kan, ga dan maar eens kijken naar de eerste auto's, daar kwam er 40 pk uit een 5 Liter benzine...

Ik rij zelf met grote tevredenheid met een Ford Galaxy met 125pk uit een 1.8 TDCI. Geen racemachine natuurlijk (en dat verwacht ik ook niet), maar ik rij er in Duitsland toch ook regelmatig langere tijd aan 180 km/h, en die motor is nog niet geexplodeerd op 110.000 km.
    Een turbo moet gewoon goed gesmeerd worden, dan gebeurt er niks mee.

Comment

Ik rij zelf een Peugeot 308SW 1.6 D
      Nu 80.000 km op de teller in 1,5 jaar, en ik kan zeggen probleemloos.
      heerlijke auto.

Kortom zoals ze in nederland zeggen, JE VOELT JE LEKKERDER IN EEN PEUGEOT!!
      Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
        Nieuwprijs van de wagen was 29.999€, ik kan hem nu aankopen voor 19.000€ meestal rijd ik alleen en gebruik ik de wagen éénmaal per jaar om met vakantie te gaan, we zijn dan wel met 4 volwassenen en een kind, plus een dakkoffer.
        En gij twijfelt nog of die goed is ... dat is een weggevertje!
        Je bent wel diegene dat moet beslissen natuurlijk volgens de staat van de wagen.
        Ik zou zoiets toch riskeren want dan krijgt ge er toch de volle garantie op?
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
          De klassieke olie gaat 15000 km. mee, smeert veel beter. Het olieverbruik is dan quasi nihil, en je motor gaat langer mee.
          Je mag 2 x raden welk type olie leasingmaatschappijen gebruiken (1 tip : het is niet het 2e).
          Leasingmaatschappijen gebruiken geen olie, het zijn de garagisten die dat in uw auto kappen. En wees maar zeker, leasingmaatschappijen zijn net de moeilijkste klanten van garages want ze willen alles volgens het boekje.
          Ik rij nu al bijna 20 jaar met leasingwagens en nog nooit heb ik er andere olie in weten kappen dan bij de andere klanten. Ja, ik sta er regelmatig gewoon bij terwijl ze het doen.
          Veel automerken schrijven nu al maar een onderhoud voor om de 20.000 of 30.000km ... ook voor privé-gebruik. Kijk maar eens in het onderhoudsboekje van de meeste wagens.

En wat de inrijperiode betreft ... hoeveel kunt ge nog verkeerd doen met recente wagens? Al die wagens zijn begrensd in toerental en dus dik in het rood gaan is al niet meer mogelijk ... voor de rest zorgen de flitspalen wel.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Leasingmaatschappijen willen alles zo goedkoop mogenlijk!
            Zoals iedereen natuurlijk..
            Als de constructeur zegt: onderhoud om de 30k zal het zo zijn en niet eerder..
            De constructeurs geven tegenwoordig 3, 5, 7 en 8 jaar garantie dus er is geen risico.
            Voor de wagen uit garantie is, is hij al lang niet meer van de leasing.
            Blijft enkel het grote pijnpunt... de kilometerstand.
            Ik weet uit eigen ervaring dat sommige leasingmaatschappijen afspraken hebben met de constructeur/ of garage ( laat ik in het midden) om GEEN kilometerstand in te geven bij binnenkomst vd wagen.
            De maatschappij zegt het eigen wagenpark te beheren.
            Enkelingen die omwille van lekke band of andere prullen bij een bandencentrale/lokale vakgarage moeten binnenspringen voor een quickfix zullen het geweten hebben...

Even On toppic:
            Persoonlijk vind ik een 1.6l met fors werkende turbo niet ideaal voor een zware wagen.
            Verwacht niet teveel prestaties, behandel hem als goede huisvader, neem een optie op een portie geluk en dat komt wel snor..

Greetz!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bart Bever Bekijk bericht
              Leasingmaatschappijen willen alles zo goedkoop mogenlijk!
              Als de constructeur zegt: onderhoud om de 30k zal het zo zijn en niet eerder..
              Maar vooral ook niet later, bij de meeste maatschappijen mag je niet meer dan 2000Km afwijken van het onderhoudsschema zoals "de constructeur" het opgelegd heeft.
              De constructeurs geven tegenwoordig 3, 5, 7 en 8 jaar garantie dus er is geen risico.
              We rijden niet allemaal met een Kia of Toyota hé ... de andere merken geven aan de leasings meestal gewoon twee jaar waarborg.
              Voor de wagen uit garantie is, is hij al lang niet meer van de leasing.
              De meeste contracten lopen nu over een periode van 4 of 5 jaar ... de meeste wagens zijn dus al in de helft van het leasincontract uit garantie.
              Ik weet uit eigen ervaring dat sommige leasingmaatschappijen afspraken hebben met de constructeur/ of garage ( laat ik in het midden) om GEEN kilometerstand in te geven bij binnenkomst vd wagen.
              Is het ingeven van een km-stand ondertussen niet verplicht? Trouwens op al de jaren heb ik nog nooit gehad dat het onderhoudboekje niet keurig werd ingevuld ... da's meestal het eerste waar de garage naar vraagt.
              Enkelingen die omwille van lekke band of andere prullen bij een bandencentrale/lokale vakgarage moeten binnenspringen voor een quickfix zullen het geweten hebben...
              Als mijn ruitenwisser piept, dan ga ik nieuwe ruitenwissers halen, als er wat olie ontbreekt haal ik olie, als er iets kraakt of wat dan ook dan ga ik naar de garage ... dit al +- 20 jaar lang en nog NOOIT miserie gehad met de leasing!
              Waar haal je die fabeltjes vandaan?

Persoonlijk vind ik een 1.6l met fors werkende turbo niet ideaal voor een zware wagen. Verwacht niet teveel prestaties, behandel hem als goede huisvader, neem een optie op een portie geluk en dat komt wel snor..
              Van 0-100 in +-12,7 seconden is geen prestatie van een sportwagen maar da's ook niet het traagste dat er is, enkele jaartjes geleden lag het gemiddelde op 16 seconden.
              En maximum snelheid van 192Km/u ... niet genoeg?
              Vergelijk het anders met een Passat 1.9TDI ... 12,1 seconden van 0-100 en max 188Km/u of met een Golf V 2.0 TDI die er 10,4 seconden over doet en 203 Km/u haalt.
              Ja er is een verschil maar de 2.0 versies hebben je dan ook al enkele honderden Euro's meer gekost aan taksen en dergelijke.
              Natuurlijk heeft iedereen liever een iets krachtigere motor ... maar heb je die altijd nodig? Ik ben niet tegen een straffere motor, integendeel ... ik wil enkel maar zeggen dat de motor op zich gerust wat kan verwerken zonder dat deze daarom stuk gaat.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                En gij twijfelt nog of die goed is ... dat is een weggevertje!
                Je bent wel diegene dat moet beslissen natuurlijk volgens de staat van de wagen.
                Ik zou zoiets toch riskeren want dan krijgt ge er toch de volle garantie op?
                De koop is ondertussen gesloten, en ik krijg inderdaad nog een volledig jaar garantie. De wagen is niet van een nieuwe te onderscheiden, zelfs achter steenslag moest ik met een vergrootglas zoeken bij wijze van spreken.
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

De koop is ondertussen gesloten, en ik krijg inderdaad nog een volledig jaar garantie. De wagen is niet van een nieuwe te onderscheiden, zelfs achter steenslag moest ik met een vergrootglas zoeken bij wijze van spreken.
                  Euh... is de volle garantie niet twee jaar? Directiewagen was toch een nieuwe die als demo gebruikt werd (stond hierboven ergens)?

Ik vind het wel goed dat ge ook op verbruik let!!! We zitten met z'n allen al veel te veel alleen in veel te grote auto's! Schandalig!

Comment

Proficiat met uw aankoop, hopelijk heb je er veel geluk mee!
                    Geluk moet je met alles hebben hoor, ook met een splinternieuwe alsook met de duurdste Mercedes.
                    Ge zult wel content zijn.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Galdie Bekijk bericht
                      Ik vind het wel goed dat ge ook op verbruik let!!! We zitten met z'n allen al veel te veel alleen in veel te grote auto's! Schandalig!
                      Dit valt ook te zien hoe je dit bekijkt.
                      Niet iedereen is er iets mee een grote wagen of krachtige motor te hebben maar het omgekeerde kan ook waar zijn.
                      Met een kleine wagen en lichte motor steeds grote lasten vervoeren kan tot een groter verbruik en meer vervuiling leiden dan hetzelfde met een krachtigere wagen.
                      Ze pushen ook te veel om de monovolumes af te schaffen maar ook dit is verkeerd.
                      Mensen met 5 kinderen (zijn er genoeg) kunnen kiezen tussen één monovolume ofwel twee andere wagens ... wat zal het minste vervuilen denk je?
                      Elk geval moet afzonderlijk bekeken worden en een algemene regel kan men daar niet in trekken.
                      Er rijden ook veel dikke 4x4's rond, soms overbodig maar soms ook nuttig ... ik denk dan maar aan een marktkramer dat er een dikke aanhanwagen mee trekt.
                      Schandalig? Is een dikke villa dan nodig of een Hi-Tech fotocamera?
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Proficiat met de aankoop!!
                        Ikzelf ben mecanieker in een peugeot garage en de problemen met die turbos zijn echt niet zo erg hoor, ik ken ergere verhalen van opel, ford en toyota ;-)
                        De juiste olie (ineo low saps) en op tijd kan wonderen doen voor iedereen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door oldskool maq Bekijk bericht
                          Ikzelf ben mecanieker in een peugeot garage en de problemen met die turbos zijn echt niet zo erg hoor, ik ken ergere verhalen van opel, ford en toyota ;-)
                          Voor Ford kan ik ondertussen meespreken. Fusion sinds gisteren in garage met defecte turbo. Herstelkosten minimum 1200 EUR en minimum 6 dagen zonder auto.
                          Maar ja, FORD is nu eenmaal de afkorting van Fabrication Ordinaire, Réparation Difficile.
                          Alhoewel het onze naar de kl...; is, toch wens ik iedereen een prettig paas-weekend.

Mvg.
                          Robert
                          Mvg.
                          Robert
                          Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door oldskool maq Bekijk bericht
                            Dat zei men in de garage dus ook, op tijd binnenkomen en steeds dezelfde juiste olie gebruiken.
                            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                              Maar ja, FORD is nu eenmaal de afkorting van Fabrication Ordinaire, Réparation Difficile.
                              Ford, Mazda, Jaguar, Land Rover, Volvo, Citroën, Peugeot, ... ze gebruiken allemaal veel de motor van PSA.
                              Dus als het voor één merk slecht zou zijn, dan voor allemaal.
                              Voor de rest kan elk merk eens in panne vallen maar kunt ge ook met elk merk veel geluk en plezier hebben.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

't is niet omdat het motorblok hetzelfde is dat auto evengoed is ...
                                ze plaatsen er verschillende merken en types op van turbo,brandstofpompen,software ...
                                koop anders eens ford mondeo tdci van voor 2004, dan zal je vlug ingewijd zijn in de wondere wereld van brandstofpompen, verstuivers en software resets... (laatste is nochtans van siemens,dus ook al geen garantie op kwaliteit meer)
                                maar een voldoende oliepeil,op tijd verversen natuurlijk ... doet al veel voor turbo-ke

Comment

Working...
                                X