Re: Peugeot 407 SW HDI 1.6 / 110pk
Bij ons wil de leasing in elk geval niet van Longlife weten.
Alle auto's gaan netjes om de 15 of 20.000 km binnen.
Wat die kleinere motoren betreft:
Denk je nu echt dat de fabrikanten het zouden riskeren dat bijna elke auto zijn turbo opblaast omdat er 110 pk uit een 1.6 gehaald wordt.
Als alles mooi ontwikkeld is (aangepaste lagers en motorsmering), dan is er geen bezwaar om wat meer pk uit een kleine motor te halen. Het is gewoon de evolutie.
Een jaar of 20 geleden had een Audi 100 een 2.0 Diesel met 5 cyilinders en 70 pk zonder turbo. De eerste turbo's kregen dan dikke 87 pk en iedereen dacht dat die uit elkaar zouden vliegen.
Vandaag haalt BMW 203 pk uit een 2.0 Diesel (123d).
De volgende 3 reeks wordt al verwacht met een 3 cylinder 1.5 en 170 pk.
Als je echt denkt dat dit niet kan, ga dan maar eens kijken naar de eerste auto's, daar kwam er 40 pk uit een 5 Liter benzine...
Ik rij zelf met grote tevredenheid met een Ford Galaxy met 125pk uit een 1.8 TDCI. Geen racemachine natuurlijk (en dat verwacht ik ook niet), maar ik rij er in Duitsland toch ook regelmatig langere tijd aan 180 km/h, en die motor is nog niet geexplodeerd op 110.000 km.
Een turbo moet gewoon goed gesmeerd worden, dan gebeurt er niks mee.
Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc
Bekijk bericht
Alle auto's gaan netjes om de 15 of 20.000 km binnen.
Wat die kleinere motoren betreft:
Denk je nu echt dat de fabrikanten het zouden riskeren dat bijna elke auto zijn turbo opblaast omdat er 110 pk uit een 1.6 gehaald wordt.
Als alles mooi ontwikkeld is (aangepaste lagers en motorsmering), dan is er geen bezwaar om wat meer pk uit een kleine motor te halen. Het is gewoon de evolutie.
Een jaar of 20 geleden had een Audi 100 een 2.0 Diesel met 5 cyilinders en 70 pk zonder turbo. De eerste turbo's kregen dan dikke 87 pk en iedereen dacht dat die uit elkaar zouden vliegen.
Vandaag haalt BMW 203 pk uit een 2.0 Diesel (123d).
De volgende 3 reeks wordt al verwacht met een 3 cylinder 1.5 en 170 pk.
Als je echt denkt dat dit niet kan, ga dan maar eens kijken naar de eerste auto's, daar kwam er 40 pk uit een 5 Liter benzine...
Ik rij zelf met grote tevredenheid met een Ford Galaxy met 125pk uit een 1.8 TDCI. Geen racemachine natuurlijk (en dat verwacht ik ook niet), maar ik rij er in Duitsland toch ook regelmatig langere tijd aan 180 km/h, en die motor is nog niet geexplodeerd op 110.000 km.
Een turbo moet gewoon goed gesmeerd worden, dan gebeurt er niks mee.
Comment