Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Apple-computer versus Windows-computer !!

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Apple-computer versus Windows-computer !!

post verwijderd
    Last edited by tommmm; 10 januari 2011, 18:47.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
      De wérkelijke haat die ik soms bemerk van Windows liefhebbers hier op het forum en op computer fora is soms erg hoor... Het woord Apple alleen en ze roepen lelijke woorden naar ons... ... Ik heb eerder leedvermaak dan...
      Dat gaat in twee richtingen hoor. Een verkeerd woord over Apple en er gaan hier verschillende overstag.

Dave
      pixelpusher

Comment

post verwijderd
        Last edited by tommmm; 10 januari 2011, 18:48.

Comment

En de onzin wordt hier weer opgestapeld, de geschiedenis herschreven....

Aan allen, er bestaat zoiets als google of bing of....
          neem nu eens de moeite om enige vermeende geschiedeniskennis te verifiëren alvorens hier massa's onzin te produceren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
            héhé, mijn pa heeft Canon, ikke Nikon.. Maar we zeggen altijd ... " 'k ga mijne Kokak eens pakken" ( écht waar )

Apple of Windows, tja, probeer het eens alletwee, ga bij vrienden thuis die het een of het ander hebben... Ik werk op Apple, ik gruw van windows, that's it.. Elk zijn ding.. Het besturingsysteem en de intuitieve manier van werken is gewoon perfect voor wat ik doe...( Zelfs op mijn werk is de hele computerzooi een aantal jaren geleden naar Apple overgeschakeld, geen enkel probleem meer gezien in al die tijd ) Als ik aan een Windows gebruiker eens uitgebreid het "werken op een mac" toon, zijn de reacties toch altijd zeer positief hoor... ( op mijn Pa na , maar die heeft dan ook ne Canon )

De wérkelijke haat die ik soms bemerk van Windows liefhebbers hier op het forum en op computer fora is soms erg hoor... Het woord Apple alleen en ze roepen lelijke woorden naar ons... ... Ik heb eerder leedvermaak dan...
            Rustig Tommmm, ik ben geen Apple noch MS hater. Hier staan biede broederlijk naast mekaar en die hebben nog altijd geen ruzie gehad.
            Ik kom ook regelmatig op de bijeenkomsten van Mac houders. Nou, wat je daar soms hoort over andersdenkenden.

Mvg.
            Robert
            Mvg.
            Robert
            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
              Lees eens deftig wat je van me citeert: ik heb het over de Apple Macintosh, niet de Apple computer.
              ik lees deftig, je haalt andere systemen aan, maar niet de Apple!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door filipdb Bekijk bericht
                ik lees deftig, je haalt andere systemen aan, maar niet de Apple!
                Inderdaad, daar heb ik de PC niet mee vergeleken. Dat was een homecomputer, en is niet meer relevant. Wat heeft de hedendaagse Mac nog van een Apple II? Niets, dus heb ik het daar niet over.

Wil je absoluut gelijk halen dat de Apple de eerste homecomputer was? Dat ga ik niet tegenspreken. Dat is geschiedenis. Maar dat doet niets terzake.

Dave
                pixelpusher

Comment

Inderdaad, daar heb ik de PC niet mee vergeleken. Dat was een homecomputer, en is niet meer relevant. Wat heeft de hedendaagse Mac nog van een Apple II? Niets, dus heb ik het daar niet over.

Wil je absoluut gelijk halen dat de Apple de eerste homecomputer was? Dat ga ik niet tegenspreken. Dat is geschiedenis. Maar dat doet niets terzake.

Dave
                  Niet echt akkoord dat Apple homecomputer was. Atari, Commodore, ZX, enz. wel.

Comment

Toen ik de titel las bij de "Nieuwe berichten" dacht ik direct... DAAR GAAN WE WEER!
                    En inderdaad...
                    Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                    Oók wandelen met GPS?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VIM Bekijk bericht
                      Toen ik de titel las bij de "Nieuwe berichten" dacht ik direct... DAAR GAAN WE WEER!
                      En inderdaad...
                      Het gaat niet over de discussie wat beter is, maar correcte geschiedenis.

Over die discussie doe ik niet mee, werk op beide systemen en weet wat het beste is!

Comment

Niet echt akkoord dat Apple homecomputer was.
                        Wat was het dan wel? En waarom dan wel?

Dave
                        pixelpusher

Comment

Wat was het dan wel? En waarom dan wel?

Dave
                          was een van de populairste pc's uit de jaren '80.

Zie Wikipedia http://nl.wikipedia.org/wiki/Apple_II

Impact op de industrie
                          Het is moeilijk om in te schatten welke enorme impact de Apple II-familie van computers heeft gehad op de zakenwereld en in het bijzonder op de technologische industrie. De Apple II was de eerste computer die de meeste mensen ooit hadden gezien en hij was betaalbaar voor gezinnen uit de middenklasse. Zijn populariteit maakte de hele markt voor computerspelen mogelijk; de markt van educatieve software; een bloei in de markt van tekstverwerkers en printers; en de ontegensprekelijke "killerapplicatie" voor de zakenwereld: VisiCalc, de eerste spreadsheet. VisiCalc alleen verkocht veel Apple II's aan veel zakenmensen. Anderzijds inspireerde het succes op de consumentenmarkt tot de creatie van veel andere goedkope homecomputers, zoals de VIC-20 (1980) en de Commodore 64 (1982), die door hun beduidend lagere prijs computers introduceerden bij miljoenen meer thuisgebruikers (en daarbij een stuk van Apples marktaandeel veroverden).
                          Het succes van de Apple II zette eveneens IBM aan tot het creëren van de IBM PC, die toen werden aangekocht het middenkaar in de hele zakenwereld om spreadsheet en tekstverwerker software te draaien (die aanvankelijk werd geporteerd van de Apple II versies, en later tot geheel nieuwe toepassingssoftware franchising inspireerde). De grote populariteit van deze PC's en hun klonen veranderde toen de zakenwereld opnieuw met LAN applicaties zoals e-mail en later het gebruik van PC's voor toegang tot het Usenet en het WWW.
                          Last edited by filipdb; 14 februari 2010, 16:52.

Comment

was een van de populairste pc's uit de jaren '80.

Zie Wikipedia http://nl.wikipedia.org/wiki/Apple_II

Impact op de industrie
                            Het is moeilijk om in te schatten welke enorme impact de Apple II-familie van computers heeft gehad op de zakenwereld en in het bijzonder op de technologische industrie. De Apple II was de eerste computer die de meeste mensen ooit hadden gezien en hij was betaalbaar voor gezinnen uit de middenklasse. Zijn populariteit maakte de hele markt voor computerspelen mogelijk; de markt van educatieve software; een bloei in de markt van tekstverwerkers en printers; en de ontegensprekelijke "killerapplicatie" voor de zakenwereld: VisiCalc, de eerste spreadsheet. VisiCalc alleen verkocht veel Apple II's aan veel zakenmensen. Anderzijds inspireerde het succes op de consumentenmarkt tot de creatie van veel andere goedkope homecomputers, zoals de VIC-20 (1980) en de Commodore 64 (1982), die door hun beduidend lagere prijs computers introduceerden bij miljoenen meer thuisgebruikers (en daarbij een stuk van Apples marktaandeel veroverden).
                            Het succes van de Apple II zette eveneens IBM aan tot het creëren van de IBM PC, die toen werden aangekocht het middenkaar in de hele zakenwereld om spreadsheet en tekstverwerker software te draaien (die aanvankelijk werd geporteerd van de Apple II versies, en later tot geheel nieuwe toepassingssoftware franchising inspireerde). De grote populariteit van deze PC's en hun klonen veranderde toen de zakenwereld opnieuw met LAN applicaties zoals e-mail en later het gebruik van PC's voor toegang tot het Usenet en het WWW.
                            OK,

Dat de Apple II een plaats heeft in de geschiedenis trek ik niet in twijfel. En voor de Apple was er de Altair, en daarvoor was er de ... En wat verandert dat aan mijn argument? Van de originele IBM PC vind je vadaag nog sporen in de architectuur van moderne Windows machines, en van de originele Macintosh vind je nog dingen terug in de grafische schil van hedendaagse Macs, maar wat vind je nog terug van de Apple II buiten het logootje?
                            pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                              Dat een Mac perfect werkt en prachtige designs heeft twijfelt niemand over, of het iets voor jou is, dat moet je zelf uitmaken.
                              Pc's werken ook, en op 1000x meer verschillende hardware en randapparatuur. En eenmaal goed geconfigureerd, werkt die ook perfect. Was dat niet het geval, zouden bedrijven, universiteiten en overheid niet kiezen voor Microsoft.

En bij pc heb je ontelbare keuzes qua design, meer dan bij Apple. De ene kast al wat smaakvoller dan de andere. Bij Apple kan je geen kast of toetsenbord of weet ik veel kiezen uit duizenden alternatieven. Je krijgt het model dat je koopt.

Gewoon een typisch voorbeeld weer, en beetje het probleem bij die afgezaagde Apple-PC discussies: de subjectiviteit, het zwart-wit denken of gewoon zaken selectief "vergeten" (cf. "geen" design bij pc).

Daarom bestaat er geen "gezonde" discussie over de materie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pquito Bekijk bericht
                                Echt?
                                NEE? Wat was de Big Blue dan?

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                                Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Working...
                                X